Marin: Leikkaukset osuu pieni- ja keskituloiselle työntekijälle
Marin arvostelee kovasti Orpon linjaa, Marin itsehän teki mm vain vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroihin, ne ilmeisesti ei osu pieni ja keskituloisiin koska eihän kellään Suomessa ole autoa...
Keskituloisena en ihan heti keksi miten leikkaukset osuisi minuun? En ole koskaan ollut saikulla, työni sellaista että suuryritys olisi kusessa ilman minua, sen näkemisestä voisi maksaakin, miten nyt keskituloiselle osuu?
Sen sijaan kyllä helpotuksia tulee, esim 50-60c korotukset polttoaineisiin peruttu PS ansiosta (SDP olisi vienyt läpi), joten ainakin minun mielestä olen keskituloisena autoilijana nyt huomattavasti paremmassa asemassa kun on PS eikä SDP hallituksessa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mitä Marinin hallitus teki minun 36v metalliduunarin hyväksi? Bensanhinta nousi, sähkölaskut nousi?
Mitä Marin teki minun duunarin lapsen ja itse duunarina ja duunarin äitinä olevalle? Otti sen verran velkaa, että sekä minä että lapseni saamme sitä maksaa monta vuotta. Äänestin kokoomusta. Duunarikin voi sen tehdä, kun ajattelee kuka olisi vastuullinen hoitamaan asioita ja kiinnittämään huomion olennaiseen eikä johonkin woketushömppään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Marinin hallitus teki minun 36v metalliduunarin hyväksi? Bensanhinta nousi, sähkölaskut nousi?
Jep, senttiäkään ei tullut lisää duunarille Mariinilta!
No miten esim sähkötuet suoraan kotitalouksille, ylimääräiset lapsilisät, koronatuet niin sait pitää työpaikkasi eikä firma menny nurin, maskivähennykset verotuksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinut voidaan irtisanoa milloin vain, sitten pääset kokemaan tukihässäkät.
Enpä usko, vastaan yksin tietojärjestelmästä jota yli 2000 työntekijää tarvii kriittisesti, kukaan muu ei osaa hommaa
ap
Kun sinä olet sen oppinut, joku muukin voi sen oppia. Tai tekoäly.
Vielä ei ole tekoälyä, joka tarkistaa tekoälyn tekemiset. JOnkun pitää antaa tekoälylle tiedot.
Ehkä ei, vuoden päästä voi olla.
Se lukujen syöttökö nyt sitten on ainutlaatuista osaamista? Jokuhan voi tulla toimeentulotukea vastaan tekemään sen. Tai vaikka pari kolmekin tyyppiä, ei mitään väliä, kun ei maksa mitään.
Lääkkeiden hinta nousee ja oluen laskee. Asumistuet lähtee pois matalapalkka-aloilla työskenteleviltä ja ensimmäinen sairaslomapäivä palkattomaksi sekä työttömyysturvan suojaosa myös pois. Ansiosidonnainen sidotaan euromääräiseen eikä enää työtunneistä kiinni. Raja varmasti korkealla. Aikuiskoulutustuki lakkautetaan. Asumistuki myös kaikkein pienituloisimmilla työttömillä pienenee.
Johtaakin oikeasti siihen että työvoimapula monilla aloilla vain pahenee. Varsinainen kirveenisku palvelualojen matalapalkkatyöntekijöille ja palvelualoilla oleville yrityksille. Työnantajatkaan ei varmasti tilanteesta riemastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten esim sähkötuet suoraan kotitalouksille, ylimääräiset lapsilisät, koronatuet niin sait pitää työpaikkasi eikä firma menny nurin, maskivähennykset verotuksessa
En mä saanut noista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe sai sähkötukea ja ylimääräiset lapsilisät useammasta lapsesta. Ainakaan ensi alkuun ei näytä Orpon halllitus tarjoavan mitään plussaa meille ellei saa perintöveroa poistettua lähivuosina. Ehkä tuloverotus laskee vähän kuten luvattu mutta eipä se inflaation ansiosta missään näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tuhkamuna.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden hinta nousee ja oluen laskee. Asumistuet lähtee pois matalapalkka-aloilla työskenteleviltä ja ensimmäinen sairaslomapäivä palkattomaksi sekä työttömyysturvan suojaosa myös pois. Ansiosidonnainen sidotaan euromääräiseen eikä enää työtunneistä kiinni. Raja varmasti korkealla. Aikuiskoulutustuki lakkautetaan. Asumistuki myös kaikkein pienituloisimmilla työttömillä pienenee.
Johtaakin oikeasti siihen että työvoimapula monilla aloilla vain pahenee. Varsinainen kirveenisku palvelualojen matalapalkkatyöntekijöille ja palvelualoilla oleville yrityksille. Työnantajatkaan ei varmasti tilanteesta riemastu.
Älkää takertuko tuohon sairauslomapäivään, jossa ensimmäinen on palkaton.
Se ei koske sairauslomaa, jotka kestävät vähintään viisi vuorokautta. Ja tietysti on työpaikkakohtainen, eli miten on sovittu.
Tuo ensimmäinen palkaton sairauslomapäivä oli jo käytössä kymmenen vuotta sitten kiinteistö ja rakennusaloilla. En tiedä onko ollut siitä lähtien edelleen.
Two investigations into wrongdoing have been levelled against Rousseau, one of which has just been announced by the public prosecutors office, Gazet van Antwerpen reports.
A criminal investigation into an incident implicating Rousseau is currently open in Antwerp, but no formal complaint has been filed and an investigating judge has yet to be assigned. The Federal Judicial Police are still investigating the matter. VRT Nieuws claims that the case relates to a mother complaining about inappropriate communications between Rousseau and her 17-year-old son.
Marin ei tainnut esittää yhtään keinoa millä suomen talous olisi saatu mariinin omien sekoilujen jäljiltä korjattua. Ehkä neidin on siis syytä olla hiljaa kun osaavammat tekee työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tuhkamuna.
Ei lapsilisiä makseta yli kolmekymppisistä lapsista.
Pienituloisiin voi hyvin osua, mutta en tiedä osuuko keskituloisiin niin paljon. Tai riippuu ihan että mitä tulonsiirtoja saa osakseen. Ansiosidonnainen porrastus (osin myös leikkaus vaikkakaan päivien määrä ei alene) voi osua toki myös keskituloiseen ja miksei jopa hyvätuloiseenkin jos jää työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensan ja sähkön hinta nousi joka maassa ympäri maailmaa. Useissa jopa rajummin kuin Suomessa. Meidän hallitus ei niitä valitettavasti itse hallitse.
Okei. No monessakos maassa se bensa on edelleen kalliimpaa, kuin täällä Suomessa? Aivan.
Ei polttoainekauppa ole mitään hyväntekeväisyyttä. Samat osakeyhtiölait polttoainekauppiaitakin sitovat kuin muita osakeyhtiöitä.
Mariini taitaa hykerrellä onnesta saatuaan valtiontalouden niin surkeaan tilaan että ihmisiltä on pakko leikata. Poliitikon ansioistahan tässä ei leikellä vaan kansalta, eli mariinilla itsellään menee mukavasti edelleen kuten muillakin ex hallituksen ministereillä. Ja aikaa on enemmän bilettää ilon ja valon kanssa vaikka joka yö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää kansalaisten manipulaatiota. Ihan kuin Sannaa kiinnostaisi pienituloisten vointi sillävälin kun nauttii heidän verorahoilla maksetuista aamiaisistaan
Nuo aamiaiset jää kyllä historiaan. Että joku voi olla niin hölmö, että ottaa asemassaan kaiken irti, mikä lähtee.
Petterin possujuna on taatusti kalliimpi kuin etäkokoustaneen Marinin aamiaiset ja lounaat. Petterihän sai muun opposition kanssa nauttia edullisesta ja laadukkaasta ruoka- ja juomatarjonnasta Eduskunnan kahvilassa, jossa on myös työpaikkaruokailukin eikä pelkästään pullaa ja täytettyjä sämpylöitä ja kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 päivänen työviikko, 8 tunnin työpäivä, lomarahat, ylityökorvaukset, irtisanomisuoja, mitä näitä nyt on, mitä sosiaalidemokratia on Suomeen tuonut.
Inflaatio johtui Ukrainan sodasta. Ennen halpaa bensaa ja energiaa virtasi tänne Venäjältä.
vai että Ukrainan sotako alkoi jo 2019 lopussa? Älä nyt naurata.
Ukrainan sota alkoi jo Krimin niemimaan invaasiolla. Länsimaiden johtajat vain heristivät sormeaan.
Mistä v*tusta te runkkarit nyt olette saaneet sinne tyhmään päähänne tuo jankutuksen pensaa 50 sentin hinnannostatamisesta?
Olisko jotain faktaa heittää sössötyksenne tueksi?
Taotaa taas olla persuöpälöisten someosasto keksinyt jonkun uuden jankutuslauseeen joita nämä opetetut papukaijat sitten jankuttavat " totuutena" jotta älyllisestirajoittuneet äänestäjät luulevat nyt jotain saavuttaneensa