Marin: Leikkaukset osuu pieni- ja keskituloiselle työntekijälle
Marin arvostelee kovasti Orpon linjaa, Marin itsehän teki mm vain vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroihin, ne ilmeisesti ei osu pieni ja keskituloisiin koska eihän kellään Suomessa ole autoa...
Keskituloisena en ihan heti keksi miten leikkaukset osuisi minuun? En ole koskaan ollut saikulla, työni sellaista että suuryritys olisi kusessa ilman minua, sen näkemisestä voisi maksaakin, miten nyt keskituloiselle osuu?
Sen sijaan kyllä helpotuksia tulee, esim 50-60c korotukset polttoaineisiin peruttu PS ansiosta (SDP olisi vienyt läpi), joten ainakin minun mielestä olen keskituloisena autoilijana nyt huomattavasti paremmassa asemassa kun on PS eikä SDP hallituksessa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineiden verojen korotus päätettiin jo ennen Marinin hallitusta, ne vain tuli voimaan hänen kaudellaan.
8/2020 vuosituhannen suurimmasta korotuksesta päätti kyllä marinin hallitus, älä nyt valheita levitä
Voi hölmöläinen sua. Päätös tehtiin ennen Marinin hallitusta.
Ei pidä paikkansa. Älä valkopese Marinia.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää kansalaisten manipulaatiota. Ihan kuin Sannaa kiinnostaisi pienituloisten vointi sillävälin kun nauttii heidän verorahoilla maksetuista aamiaisistaan
Nuo aamiaiset jää kyllä historiaan. Että joku voi olla niin hölmö, että ottaa asemassaan kaiken irti, mikä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineiden verojen korotus päätettiin jo ennen Marinin hallitusta, ne vain tuli voimaan hänen kaudellaan.
8/2020 vuosituhannen suurimmasta korotuksesta päätti kyllä marinin hallitus, älä nyt valheita levitä
Tuota päätöstä ei ollut olemassa ennen kuin 2019 valittu hallitus teki sen päätöksen
Sanna Marinin hallitus aloitti vasta joulukuussa 2019. Marinin halltus ei päättänyt korotuksista, ne oli hyväksytty jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinut voidaan irtisanoa milloin vain, sitten pääset kokemaan tukihässäkät.
Enpä usko, vastaan yksin tietojärjestelmästä jota yli 2000 työntekijää tarvii kriittisesti, kukaan muu ei osaa hommaa
ap
Sullapa viisas työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, vastaan yksin tietojärjestelmästä jota yli 2000 työntekijää tarvii kriittisesti, kukaan muu ei osaa hommaa
ap
Onpa hölmö työnantaja, mikään vähänkään tärkeä ei saa olla kiinni yhdestä ihmisestä.
Marin poisti eläkeputken, Orpo viimeistelee vanhojen työttömien heitteillejätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Älä valkopese Marinia.
Osaatko googlata, pikkuinen? Marinin hallitus aloitti 12/2019. Korotukset oli päätetty jo paljon ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää kansalaisten manipulaatiota. Ihan kuin Sannaa kiinnostaisi pienituloisten vointi sillävälin kun nauttii heidän verorahoilla maksetuista aamiaisistaan
Enemmän Sanna oli pienituloisten puolella kuin orpo ja tylyttäjät. Kylmää kyytiä luvassa köyhille.
Mitä Marinin hallitus teki minun 36v metalliduunarin hyväksi? Bensanhinta nousi, sähkölaskut nousi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onpa hölmö työnantaja, mikään vähänkään tärkeä ei saa olla kiinni yhdestä ihmisestä.
Totta, johtuu siitä että esimieheni pitää aluettani kakkosprioriteetin palveluna, oikeastaan esimiehen syytä.
Minulle kyllä kelpaa, en kovin aktiivisesti jaa tietoa jotta minua ei voi irtisanoa. Streessaavaahan se joskus on mutta työpaikka turvattu :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se bensa nytkään halpene. Helpotukset menevät jakeluyhtiöille, ei tavalliselle tankkaajalle.
Bensa ei tule enää koskaan maailmassa halpenemaan, ellei muuta Venäjälle.
PS esti kuitenkin sen 50-60c korotuksen mitä muut isot puolueet olisi tehneet.
Vau. Mutta kun elämä muuten kallistuu, niin yhtä köyhiä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Marinin hallitus teki minun 36v metalliduunarin hyväksi? Bensanhinta nousi, sähkölaskut nousi?
Bensan ja sähkön hinta nousi joka maassa ympäri maailmaa. Useissa jopa rajummin kuin Suomessa. Meidän hallitus ei niitä valitettavasti itse hallitse.
Marin on kyllä tässä väärässä. Nämä osuu niihin, jotka eivät syystä taikka toisesta ole töissä, pois lukien eläkeläiset, kokopäivätyötä tekevä (terve) palkansaaja on tässä nyt voittaja, oli pienet tai isot tulot.
Joo, onhan tuolla palkansaajalle noita päättömyyksiä kuten tuo ensimmäinen palkaton sairauspäivä🤷, mikä kannustaa lähinnä pitkiin sairaslomiin. mutta muuten kokonaisuutena ihan järkevä työllisyyden osalta. Ottamatta kantaa siis mitenkään ympäristö -/ilmasto-/ maahanmuuttopolitiikkaan. Niistä iso huokaus.
Vierailija kirjoitti:
Miten on, voisiko koronalla ja ry ssien aloittamalla hyökkäyssodalla Ukrainaan olla jotain vaikutusta pensan ja sähkön hinnankorotuksiin?
Että olisiko kuitenkin tälläinen globaali tilanne päällä, vai ihanko ilkeyttään se Mariini meni henkilökohtaisesti nostamaan pensan hintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota päätöstä ei ollut olemassa ennen kuin 2019 valittu hallitus teki sen päätöksen
Sanna Marinin hallitus aloitti vasta joulukuussa 2019. Marinin halltus ei päättänyt korotuksista, ne oli hyväksytty jo aiemmin.
Miksi viitsit inttää asioista, jotka on niiiiiin helppo tarkistaa.
Löytyy muitakin tilastoja ja artikkeleita mutta lue tämä ja ota opiksesi tonttu.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/timoheinonen/marinin-hallituksen-toimi…
Vierailija kirjoitti:
Eikä poistanut lääkkeiden omavastuuta.
Vierailija kirjoitti:
5 päivänen työviikko, 8 tunnin työpäivä, lomarahat, ylityökorvaukset, irtisanomisuoja, mitä näitä nyt on, mitä sosiaalidemokratia on Suomeen tuonut.
Inflaatio johtui Ukrainan sodasta. Ennen halpaa bensaa ja energiaa virtasi tänne Venäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on, voisiko koronalla ja ry ssien aloittamalla hyökkäyssodalla Ukrainaan olla jotain vaikutusta pensan ja sähkön hinnankorotuksiin?
Että olisiko kuitenkin tälläinen globaali tilanne päällä, vai ihanko ilkeyttään se Mariini meni henkilökohtaisesti nostamaan pensan hintaa?
Jaha - siis 2019 lopussa tiedettiin sinun mielestäsi jo että koronasta tulee maailmanlaajuinen riesa ja että sota syttyy.
Mitäpä jos jättäisit kommentoimatta jos et tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Marin on kyllä tässä väärässä. Nämä osuu niihin, jotka eivät syystä taikka toisesta ole töissä, pois lukien eläkeläiset, kokopäivätyötä tekevä (terve) palkansaaja on tässä nyt voittaja, oli pienet tai isot tulot.
Joo, onhan tuolla palkansaajalle noita päättömyyksiä kuten tuo ensimmäinen palkaton sairauspäivä🤷, mikä kannustaa lähinnä pitkiin sairaslomiin. mutta muuten kokonaisuutena ihan järkevä työllisyyden osalta. Ottamatta kantaa siis mitenkään ympäristö -/ilmasto-/ maahanmuuttopolitiikkaan. Niistä iso huokaus.
Sama täällä, huokaus helpotuksesta kun elintasoa ei lasketa enempää ilmastokurjistamisella eikä tule väestön vaihtoa
PS esti kuitenkin sen 50-60c korotuksen mitä muut isot puolueet olisi tehneet.