Marin: Leikkaukset osuu pieni- ja keskituloiselle työntekijälle
Marin arvostelee kovasti Orpon linjaa, Marin itsehän teki mm vain vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroihin, ne ilmeisesti ei osu pieni ja keskituloisiin koska eihän kellään Suomessa ole autoa...
Keskituloisena en ihan heti keksi miten leikkaukset osuisi minuun? En ole koskaan ollut saikulla, työni sellaista että suuryritys olisi kusessa ilman minua, sen näkemisestä voisi maksaakin, miten nyt keskituloiselle osuu?
Sen sijaan kyllä helpotuksia tulee, esim 50-60c korotukset polttoaineisiin peruttu PS ansiosta (SDP olisi vienyt läpi), joten ainakin minun mielestä olen keskituloisena autoilijana nyt huomattavasti paremmassa asemassa kun on PS eikä SDP hallituksessa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Marinin hallitus teki minun 36v metalliduunarin hyväksi? Bensanhinta nousi, sähkölaskut nousi?
Bensan ja sähkön hinta nousi joka maassa ympäri maailmaa. Useissa jopa rajummin kuin Suomessa. Meidän hallitus ei niitä valitettavasti itse hallitse.
No miksi täällä pysyi polttoaineen hinta korkeana vaikka muualla laski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Marinin hallitus teki minun 36v metalliduunarin hyväksi? Bensanhinta nousi, sähkölaskut nousi?
Eikä poistanut lääkkeiden omavastuuta.
No nyt nostetaan vielä lääkkeiden hintaa.
Minä kai kuulun ryhmään pieni- ja keskituloiset alle 2500e bruttopalkallani. Ei hallitusohjelman leikkaukset silti mitenkään osu minuun.
Tai no, bensan hinta ei nousekaan kymmeniä senttejä, se kyllä vaikuttaa positiivisesti. Ja jos tuloverotusta lasketaan, niin auttaa sekin. En koe kärsiväni kummastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jep, senttiäkään ei tullut lisää duunarille Mariinilta!
No, olisiko Marinin kannattanut miettiä tätä aikaisemmin ja jättää ottamatta miljardilainat minun ja muiden työläisten maksettaviksi?
Marinin ja muun vasemmiston tyylistä en pidä, sillä velka on maksettava pois ja asiat hoidettava kunnolla. Uusi, tuleva hallitus näyttää osaavan hoitaa asiat asiallisella ja vastuullisella tavalla, vaikka kuraa sataa niskaan ovista ja ikkunoista vasemmiston katkeroidessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensan ja sähkön hinta nousi joka maassa ympäri maailmaa. Useissa jopa rajummin kuin Suomessa. Meidän hallitus ei niitä valitettavasti itse hallitse.
Okei. No monessakos maassa se bensa on edelleen kalliimpaa, kuin täällä Suomessa? Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää kansalaisten manipulaatiota. Ihan kuin Sannaa kiinnostaisi pienituloisten vointi sillävälin kun nauttii heidän verorahoilla maksetuista aamiaisistaan
Enemmän Sanna oli pienituloisten puolella kuin orpo ja tylyttäjät. Kylmää kyytiä luvassa köyhille.
Sanna antoi ymmärtää muttei ymmärtänyt antaa.
Sanna Marinista ja sosdemokraateista ja vihreistä ja vasemmisto tulee mieleen vaan se tampereen lähellä asunut pappi, joka kulki vanhalla rämällä polkupyörällä repaleisissa vaatteissa keräämässä seurakuntalaisiltaan almuja ja kiipesi sitten mersuunsa hekotellen, että miten ne "tyhmät ihmiset" ovat jujutettavissa.
Sen verran Sanna Marin välittää pienituloisista ja heikoista. Eiköhän olisi aika avata silmät todellisuudelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 päivänen työviikko, 8 tunnin työpäivä, lomarahat, ylityökorvaukset, irtisanomisuoja, mitä näitä nyt on, mitä sosiaalidemokratia on Suomeen tuonut.
Inflaatio johtui Ukrainan sodasta. Ennen halpaa bensaa ja energiaa virtasi tänne Venäjältä.
vai että Ukrainan sotako alkoi jo 2019 lopussa? Älä nyt naurata.
Silloinko sähkön ja bensan hinta mukamas nousi?
Älä esitä tyhmää. Tiedät itsekin, että nämä ovat Ukrainan sodan seurauksia. Bensaverot sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä kai kuulun ryhmään pieni- ja keskituloiset alle 2500e bruttopalkallani. Ei hallitusohjelman leikkaukset silti mitenkään osu minuun.
Tai no, bensan hinta ei nousekaan kymmeniä senttejä, se kyllä vaikuttaa positiivisesti. Ja jos tuloverotusta lasketaan, niin auttaa sekin. En koe kärsiväni kummastakaan.
Sama. Ja kiitos Petteri Orpon hallitukselle siitä, että maksavat Marinin ottamat velat pois. Marinin aloittama velanotto ei vaan voi jatkua tai Suomi on konkurssissa kohta. Silloin ei kenelläkään ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaus voi iskeä vaikka huomenna, toivo vaan, että tuurisi jatkuu.
Kokonaista 1 päivä palkatta ja sen jälkeen sairauspäiväraha kuin nyt, eipä ole kamala asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. No monessakos maassa se bensa on edelleen kalliimpaa, kuin täällä Suomessa? Aivan.
No, mietipä vaikka Suomen sijainti ja tätä pientä väestöä täällä Pohjolan perillä. Aivan, tajusitko jo...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaus voi iskeä vaikka huomenna, toivo vaan, että tuurisi jatkuu.
Kokonaista 1 päivä palkatta ja sen jälkeen sairauspäiväraha kuin nyt, eipä ole kamala asia!
Vasemmisto itkee, kun eiitse pystynyt eikä uskaltanut tehdä yhtään mitään vastuullista ratkaisua, vaan kaikkiin ongelmiin ratkaisuna oli raha kuin vanhemmilla, jotka hiljentävät ongelmanuorensa rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinut voidaan irtisanoa milloin vain, sitten pääset kokemaan tukihässäkät.
Enpä usko, vastaan yksin tietojärjestelmästä jota yli 2000 työntekijää tarvii kriittisesti, kukaan muu ei osaa hommaa
ap
Kun sinä olet sen oppinut, joku muukin voi sen oppia. Tai tekoäly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 päivänen työviikko, 8 tunnin työpäivä, lomarahat, ylityökorvaukset, irtisanomisuoja, mitä näitä nyt on, mitä sosiaalidemokratia on Suomeen tuonut.
Inflaatio johtui Ukrainan sodasta. Ennen halpaa bensaa ja energiaa virtasi tänne Venäjältä.
Silloinko sähkön ja bensan hinta mukamas nousi?
Älä esitä tyhmää. Tiedät itsekin, että nämä ovat Ukrainan sodan seurauksia. Bensaverot sitten erikseen.
Annapa linkki siitä millon bensa nousi.
Ylempänä on jo yksi artikkeli: https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/timoheinonen/marinin-hallituksen-toimi…
Kun et edes viitsi etsiä faktaa, niin olisit hiljaa.
Keskituloisena YH:na olen ilahtunut: lapsista ei enää makseta ensisijaisesti tulottomille, me veroja maksavat saamme verohelpotuksia eli hallituksen mukaan on tärkeää, että perheet eivät oleta yhteiskunnan tukevan vain niitä, jotka vaativat kalliita tukiverkkoja.
Tämä Mariini on kyllä pahasti sekaisin nyt, taitaa olla jauhot syövyttäneet loputkin aivoista. Itse oli haukkumassa koko ikänsä duunarin töitä tehneitä ihmisiä boomereiksi ja antamassa sylitanssia vieraille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mietipä vaikka Suomen sijainti ja tätä pientä väestöä täällä Pohjolan perillä. Aivan, tajusitko jo...?
En. Selitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä poistanut lääkkeiden omavastuuta.
No nyt nostetaan vielä lääkkeiden hintaa.
Ja lasketaan lääkekattoa. Joten mitä valitat, tilanne on kannaltasi plus miinus nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinut voidaan irtisanoa milloin vain, sitten pääset kokemaan tukihässäkät.
Enpä usko, vastaan yksin tietojärjestelmästä jota yli 2000 työntekijää tarvii kriittisesti, kukaan muu ei osaa hommaa
ap
Kun sinä olet sen oppinut, joku muukin voi sen oppia. Tai tekoäly.
Vielä ei ole tekoälyä, joka tarkistaa tekoälyn tekemiset. JOnkun pitää antaa tekoälylle tiedot.