Miksi rankaistaan siitä että sattuu sairastumaan?
Ja miksi rankaistaan siitä että haluaa uudelleenkouluttautua esim. paremmin työllistävälle alalle? (Aikuiskoulutustuen lakkauttaminen)
Älyttömiä juttuja.
Kommentit (201)
Se ei ole mikään rangaistus, että sinulle ei makseta kaikkea mitä mieleesi tuleekaan. Kanna vastuu omasta elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että on mielenosoituksia tiedossa.
Ei ole. Naristaan netissä sohvalla loikoillen sipsipussi kainalossa. Suomalainen kansaluonne 2023.
Kannustaa etätöihin ja -palavereihin kesäkauden ulkopuolella. En halua sairastua turhaan kollegojen kantamien virusten vuoksi.
Turkulainen Orpo laittaa kansan rahoja 6 mrd uuteen Turun "tunnin" junaan, jonka nopeus on vain 15 minuuttia nykyistä vähemmän. Miksi tämä sallitaan? Ajatelkaa miten tuonkin rahan olisi voinut käyttää?! Sen sijaan sadistinen Urpo haluaa kyykyttää heikommassa asemassa olevia.
Siis jos työnantaja aiheuttaa työtehtävillään mulle (rasitus)vamman, ei työnantaja maksa saikkua? Jotain mätää tässä on.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on poistaa ensimmäisen sairauspäivän korvaus. Siis yksi päivä. Kun otetaan verotus huomioon ei sitä puuttumista tilipäivänä edes huomaa. Tämä ei ole uutta, ennen oli tällainen käytäntö eikä ollut mitään hätää.
Mä oon ollut työelämässä vuodesta 1983 ja sitä ennen kesätöissä ja koskaan ei ole sinä aikana ollut Suomessa tällaista käytäntöä.
Miten on mahdollista että maanantai ja perjantai ovat suosituimmat saikkupäivät. Hyvä että sen pitkän viikonlopun joutuu kustantamaan itse. Voi tätä sluibien ulinaa. Musiikia korvilleni.
Mulla ei vaan meinaa mennä tajuntaan nää uudistusehdotukset. Ne on ennemminkin taantumista. Tuntuu aika painajaiselta tää.
Olen määräaikaisella eläkkeellä kroonistuneen (vakavan) fyysis-psyykkisen sairauden takia.
Otin riskin ja lähdin opiskelemaan hyvin työllistävään ammattiin, vaikka jaksaminen on edelleen heikkoa. Ajattelin, että opiskelu voisi toimia kuntouttavana polkuna takaisin työelämään. Nyt en ole enää varma.
Ei se ole rangiastus vaan että loppuu ne yhden päivän krapulapoissaolot ja en mä haluu mennä duuniin tänään -poissaolot vaan poissa ollaan kun oikeasti ollaan sairaita tai kipeitä.
Arvaa vaan ilmoitanko itseni sairaaksi? Heitän viestiä, että teen tämän päivän etätöitä ja painun peittojen alle. :D
Tervetuloa oikeistohallituksen ihanaan arkeen! Tätähän te tilasitte kun oli pakko saada Marin pois vallasta. Nauttikaa nyt!
Miksi et ap opiskele monimuotona töiden ohella niin kuin tuhannet muut? Se on nykyisin tehty hyvin helpoksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos työnantaja aiheuttaa työtehtävillään mulle (rasitus)vamman, ei työnantaja maksa saikkua? Jotain mätää tässä on.
Maksaa tietysti. Siltä loppuajalta ensimmäisen saikkupäivän jälkeen. Ja eiköhän tuohonkin tule joku pykälä, että todellisesta syystä saa sen ensimmäisenkin päivä palkallisena. Lääkärintodistusta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei työnantaja sinulle mitään vammoja aiheuta. Jos sinulla ei ole työolot kunnossa, sinun velvollisuutesi työntekijänä on ilmoittaa siitä työnantajalle. Hän puolestaan on velvollinen järjestämään olot kaikille turvallisiksi. Työsuojelulaki velvoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ap opiskele monimuotona töiden ohella niin kuin tuhannet muut? Se on nykyisin tehty hyvin helpoksi.
Miten tämä onnistuu kun työ on 8-16 ja kurssit joilla on läsnäolopakko on 8-16?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä onnistuu kun työ on 8-16 ja kurssit joilla on läsnäolopakko on 8-16?
Nyt puhuttiin monimuotokoulutuksesta, ei päiväopetuksesta. Ihan hyvin onnistuu opiskelu, kun työpäivän jälkeen istuu koneen ääreen ja opiskelee. Jokainen luento tms. on ilta-aikaan. Siksi sen nimi on monimuotokoulutus, koska se on suunniteltu niin, että onnistuu myös työn ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työnantaja sinulle mitään vammoja aiheuta. Jos sinulla ei ole työolot kunnossa, sinun velvollisuutesi työntekijänä on ilmoittaa siitä työnantajalle. Hän puolestaan on velvollinen järjestämään olot kaikille turvallisiksi. Työsuojelulaki velvoittaa.
Ja osan fysiikka nyt vain on omasta takaa huono ja hoitomuotona sohva, siideri ja ylipaino. Mutta kai siitäkin voi syyttää työnantajia.
Aikuinen vauva