Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rankaistaan siitä että sattuu sairastumaan?

Vierailija
16.06.2023 |

Ja miksi rankaistaan siitä että haluaa uudelleenkouluttautua esim. paremmin työllistävälle alalle? (Aikuiskoulutustuen lakkauttaminen)

Älyttömiä juttuja.

Kommentit (201)

Vierailija
61/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut onhan näitä ammattitautejakin oikeasti. Esim. kuulon alenemaa kovaäänisessä työssä, ongelmia keuhkojen kanssa kun joutuu hengittelemään jotain vaarallisia aineita asianmukaisista suojaimista huolimatta jne. Sen kerran kun olisi rehellisesti kipeä, niin kyllä se varmasti pahalta tuntuu joutua itse maksumieheksi.

Jos ammattitaudin takia joutuu saikulle niin se on pitkä saikku tai työkyvyttömyyspaperit - ei siinä yksi päivä mitään merkitse. Ammattitaudit alkavat muutenkin olla hyvin harvinaisia.

Vierailija
62/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloin ei ole mitään järkeä olla vain yhtä päivää pois. Vaikka kovasti selittivät, että eihän näin kukaan tee, niin todellakin tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, että kukaan ei turhaan saikuttaisi

Eiköhän suurin osa ole ihan syystä saikulla jos on.

Tunnetteko ketään, joka saikuttaa turhaan? Meillä kävi työterveyshuolto pitämässä puheen siitä, että jos edes mielen vierestä käy, että tarttisko slomaa, pitää ottaa yhteyttä lääkäriin. Meidän alalla ihmiset eivät jää edes hyvästä syystä saikulle ja lopulta ne slomat ovat sit todella pitkiä.

Minä tiedän montakin. Myönnän suosiolla, että saikutin kerran itsekin turhaan. Olin täysin työkykyinen, mutta siinä hetkessä en vain halunnut mennä töihin. Valehtelin sitten olevani mahataudissa ja olin pois 3 päivää omalla ilmoituksella. 

t. eri

Vierailija
64/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se haittaa jos on iso palkka? Jos oot pienipalkkainen, pistä yksityisyritys pystyyn. Siivousfirma, taksa 600€/tunti.

Vierailija
65/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetteko ketään, joka saikuttaa turhaan? Meillä kävi työterveyshuolto pitämässä puheen siitä, että jos edes mielen vierestä käy, että tarttisko slomaa, pitää ottaa yhteyttä lääkäriin. Meidän alalla ihmiset eivät jää edes hyvästä syystä saikulle ja lopulta ne slomat ovat sit todella pitkiä.

Tämä. Sote-alalla työskennelleenä voin sanoa että lähes kaikki meidän tiimissä oli ylitunnollisia ylisuorittajia jotka ei osannut olla töistä poissa edes sairaana.

Vierailija
66/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä paniikki, vaikka asia on on vasta "näin VOI TAPAHTUA" tasolla :D Ei ole vielä lyöty lukkoon tätä asiaa. Voitte siis ammattisaikuttajat vielä olla rauhassa :)

Vierailija
67/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Sote-alalla työskennelleenä voin sanoa että lähes kaikki meidän tiimissä oli ylitunnollisia ylisuorittajia jotka ei osannut olla töistä poissa edes sairaana.

Niin. Suomessahan kaikki työskentelevät nimenomaan sote-alalla. 

Vierailija
68/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halatko mitalin vai mikä on pointtisi?

Vierailija
69/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halatko mitalin vai mikä on pointtisi?

Vastasin hänelle joka kysyi tunnenko ketään joka saikuttaa turhaan. Mikä tässä pontissa oli niin vaikeaa käsittää? Ja ei, itse en kuulunut noihin ylisuorittajiin.

Vierailija
70/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että maanantai ja perjantai ovat suosituimmat saikkupäivät. Hyvä että sen pitkän viikonlopun joutuu kustantamaan itse. Voi tätä sluibien ulinaa. Musiikia korvilleni.

Tunnollinen ihminen sinnittelee viikon perjantaihin ja vapaalle päästyään sairaus pääsee valloilleen.

Vierailija
71/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä palkattomuus myös kansanedustajia?

Vierailija
72/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi vähän poissa. Oikesti silloin, kun olen kipeä. Mutta alkoi jotenkin stressata tämä. Ei olisi varaa menettää mitään palkasta. Voikohan tämä stressi jo aiheuttaa lisää sairauksia.

.

Varmaan rankkaa tiukalla budjetilla elävälle. Mutta näin se vaan on, että lusmuilijat ovat pilaneet meidän muiden mahdollisuuden sairastaa silloin kun siihen olisi todellakin syytä.

Minä en syyllistäisi tästä hallitusohjelmaa vaan niitä työtovereita, jotka kuukausi toisensa jälkeen ottavat "rokulipäiviä" - koska se nyt vaan on mahdollista.

Vierailija
73/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi vähän poissa. Oikesti silloin, kun olen kipeä. Mutta alkoi jotenkin stressata tämä. Ei olisi varaa menettää mitään palkasta. Voikohan tämä stressi jo aiheuttaa lisää sairauksia.

.

Varmaan rankkaa tiukalla budjetilla elävälle. Mutta näin se vaan on, että lusmuilijat ovat pilaneet meidän muiden mahdollisuuden sairastaa silloin kun siihen olisi todellakin syytä.

Minä en syyllistäisi tästä hallitusohjelmaa vaan niitä työtovereita, jotka kuukausi toisensa jälkeen ottavat "rokulipäiviä" - koska se nyt vaan on mahdollista.

On se jatkossakin mahdollista. Harvalla niin tiukkaa on, että yhden päivän nettotuloon talous kaatuu. Eihän se kovin montaa euroa varsinkaan matalapalkka-alalla ole. 

Vierailija
74/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden valehteluun voi olla hyvä syykin. Jos esimerkiksi työpaikalla on ahdistava ilmapiiri tai siellä kiusataan, on helpompi olla välillä "mahataudissa" tai "flunssassa" lepäämässä kuin yrittää tapellla itselleen parempia työoloja. Ja ei, työpaikan vaihtaminen ei tapahdu käden käänteessä. 

Vierailija
75/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, pidän itsestäni hyvää huolta ja olen todella harvoin sairaana. Usein joudun tekemään poissaolevan kollegan töitä. Hyvä hallitusohjelma, uskon, että tällaiselle tavalliselle, ahkeralle, rehelliselle, työssäkäyvällä suomalaiselle oikein hyvä ja ajan myötä vain paranee, kun tuloksia alkaa tulemaan.

Vierailija
76/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että krapula ja sorsanmetsästys aamut maksaa itse.

Vierailija
77/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, pidän itsestäni hyvää huolta ja olen todella harvoin sairaana. Usein joudun tekemään poissaolevan kollegan töitä. Hyvä hallitusohjelma, uskon, että tällaiselle tavalliselle, ahkeralle, rehelliselle, työssäkäyvällä suomalaiselle oikein hyvä ja ajan myötä vain paranee, kun tuloksia alkaa tulemaan.

Valitettavasti joudun irtisanomaan sinut "asiallisen syyn" nojalla. Tsemppiä jatkoon!

t. työnantajasi

Vierailija
78/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa tapauksissa se sairaus tsi vamma on ihan itse aiheutettu. Esimerkiksi syövän olisi voinut välttää hyvillä ja terveellisillä valinnoilla kuten kuten syöpäriskiä nostavia tekijöitä välttämällä (esim karsinogeenit, punainen liha ja jotkin muoviyhdisteet).

Kerron sulle jotakin. Näen tulevaisuudessasi sairautta. Sillä hetkellä kun vajoat diagnoosi korvissa jalat heikottaen tuolillesi, niin muistat vielä hyvin, mitä joskus tuli sanottua.

Elämä opettaa teidät heikotkin.

Vierailija
79/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa tapauksissa se sairaus tsi vamma on ihan itse aiheutettu. Esimerkiksi syövän olisi voinut välttää hyvillä ja terveellisillä valinnoilla kuten kuten syöpäriskiä nostavia tekijöitä välttämällä (esim karsinogeenit, punainen liha ja jotkin muoviyhdisteet).

Kerron sulle jotakin. Näen tulevaisuudessasi sairautta. Sillä hetkellä kun vajoat diagnoosi korvissa jalat heikottaen tuolillesi, niin muistat vielä hyvin, mitä joskus tuli sanottua.

Elämä opettaa teidät heikotkin.

Sanoo trollijonne 15v, joka ei tiedä työelämästä yhtään mitään :D

Vierailija
80/201 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän astihan työnantaja on saanut rangaistuksen työntekijän sairastumisesta. Miksi se on mielestäsi oikein?