Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin työhön ajattelette että kaltaiseni 37v pitkäaikaistyötön ilman koulutusta (pelkkä lukio) työllistyy? Työhistoriani on alle vuoden pituinen :D

Vierailija
16.06.2023 |

Niin, jos kerran kaikille on kohta töitä, niin mihin sitten työllistyisin? :DD

M37

Kommentit (323)

Vierailija
121/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskellessa voit hakea osa-aikatyötä, joka työttömänä ei kannattaisi.

Työmarkkinoilla opiskelijalla on paljon parempi status kuin työttömällä. Varsinkin jos on pitkä työttömyys takana, niin kyllähän se työnantajia mietityttää. Jos saa kammettua itsensä edes opiskelijaksi, niin se on heti signaali siitä, että tää ihminen yrittää ja haluaa päästä elämässä eteenpäin.

Ootko sä ap mitään ammatinvalintatestejä tehny? Asiaa kannattais lähestyä omien vahvuuksien ja mielenkiinnon kohteiden kautta. Minkälaisesta tekemisestä tykkäät?

Jos oot se kuntosalilla viihtyvä tyyppi, niin eikö muuttohommat olis yks vaihtoehto? Nekään ei oo pelkkää aivotonta apinahommaa ja Niemi kouluttaa omat työntekijänsä. Nyt ei tosin näytä olevan paikkoja tarjolla. Mutta noissakin hommissa on monenlaista työnkuvaa, kun hoitavat myös kansainvälisiä muuttoja ja yritysmuuttoja. Ei se oo pelkästään sitä laatikoiden kantamista (ja nekin kulkee nokkakärryillä). 

Vierailija
122/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä Kokoomuksen aloittama viestiketju, jolla voidaan perustella köyhien kyykytystä?

Älä nyt viitsi.

Joko et ole tutustunut hallitusohjelmaan tai sitten olet periaatteellinen sosialisti tai kommari, jolle sopii vain se, että saa riistää niiltä, jotka ovat ahkeria.

Pienituloiset ja keskituloiset voittavat tämän hallitusohjelman kautta.

Vain loiset ja työtä karttavat häviävät, enkä ymmärrä, miksi sinun tai minun olisikaan kustannettava sellaisten elämä.

Toista on sitten todellisten invalidien huoltaminen. Se on otettu hienosti tässä hallitusohjelmassa huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiset miehet sitten valittavat täällä miten naiset ovat pinnallisia kullankaivajia :) Melkein neljäkymppisenä yhden (!) vuoden työhistorialla

Vierailija
124/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistys enää korkeintaan hyllyttäjäksi kauppaan.

Mitä vikaa siinä työssä sitten on, nämä tukirahoilla olevat (vaikka olisivat työkykyisiä) ovat varmaan jotain eliittiä, jolle pitää heti olla tuhansien eurojen palkka.

Vierailija
125/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä vaahdotaan. Ap on tyyppi joka ei ole kiinnostunut mistään paitsi vastikkeettomasta rahasta. Ei ap mitään viitsi oppia ja opiskella. 

Vierailija
126/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap provona edustaa juuri sitä työpudokasta, jonka uusi hallitus haluaa nostaa työelämään. Kaikkien etu, henkilöstä itsestään lähtien.

Vierailija
127/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle järjestetään pikakoulutus hoito-alalle. Vuodessa opit pyyhkimään joko lasten tai vanhusten peppuja.

Ei järjestetä. En ole soveltuva hoitoalalle.

ap

No kyllä sinulle joku homma löydetään, joten älä ole huolissasi. Peset vaikka juna-aseman vessoja tai toimit kadun lakaisijana, jos koet ettet kelpaa hoitoalalle. Meinaatko että köyhtyvä yhteiskunta elättää sinun laiskan ruhosi vielä lähemmäs 30 vuotta ennen kun jäät ansaitulle vanhuuseläkkeelle? Ei kai sun auta kun alkaa sairastamaan päänuppiasi, että pääset sairaseläkkeelle kun ei mikään työ maita. Kovat ajat tulee olemaan sinulla ja sinunlaisillasi olemaan, kun siitä taikaseinästä loppuu rahantulo.

Vierailija
128/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastolle, tehtaisiin, siivousfirmoihin, puhelinmyyntiin, marjatiloille yms. haetaan jatkuvasti työntekijöitä ja kokemusta tai koulutusta ei vaadita. Se että sinulle ei tuolla työ- ja opiskeluhistorialla töitä voisi löytyä, on ihan oman pääsi keksintö. Asenne ratkaisee näissä monesti.

Nuo mainitsemasi hommat on kaikki p-hommia joissa et tienaa juuri mitään mutta kuolet henkisesti joka päivä ja odotat vain viikonloppuja.

Ai että elämänkoululaisen pitäisi päästä suoraan johtajaksi huippupalkoille, ilman koulutusta mihinkään? Salli mun nauraa...

Vierailija
129/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläiset miehet sitten valittavat täällä miten naiset ovat pinnallisia kullankaivajia :) Melkein neljäkymppisenä yhden (!) vuoden työhistorialla

Jollekin riittää maistaa yksi pupunpapana, toiselle asia valkenee kolmen10:nen papanan jälkeen. 30 vuotta työhistoriaa on yksi vuosi työhistoriaa 30 kertaa toistettuna.

Vierailija
130/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä Kokoomuksen aloittama viestiketju, jolla voidaan perustella köyhien kyykytystä?

Älä nyt viitsi.

Joko et ole tutustunut hallitusohjelmaan tai sitten olet periaatteellinen sosialisti tai kommari, jolle sopii vain se, että saa riistää niiltä, jotka ovat ahkeria.

Pienituloiset ja keskituloiset voittavat tämän hallitusohjelman kautta.

Vain loiset ja työtä karttavat häviävät, enkä ymmärrä, miksi sinun tai minun olisikaan kustannettava sellaisten elämä.

Toista on sitten todellisten invalidien huoltaminen. Se on otettu hienosti tässä hallitusohjelmassa huomioon.

Hienosti oletettu. Tarkoitan sitä, että ap on malliesimerkki sellaisesta elämäntavasta, josta nyt halutaan eroon (vaikkei tämän porukan kustannukset Suomea kaada tai nosta), niin eikö silloin pitäisi olla hissun kissun, eikä luetella tekosyitä, miksi se tai tämä ei käy. Pakko olla provo.

Vierailija
131/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastolle, tehtaisiin, siivousfirmoihin, puhelinmyyntiin, marjatiloille yms. haetaan jatkuvasti työntekijöitä ja kokemusta tai koulutusta ei vaadita. Se että sinulle ei tuolla työ- ja opiskeluhistorialla töitä voisi löytyä, on ihan oman pääsi keksintö. Asenne ratkaisee näissä monesti.

Nuo mainitsemasi hommat on kaikki p-hommia joissa et tienaa juuri mitään mutta kuolet henkisesti joka päivä ja odotat vain viikonloppuja.

Thats life. Se on monen elämää se. Toiset ei kestä sitä ajatusta että ovat vaan toisten elätettävinä .Sitä kutsutaan selkärangaksi ja moraaliksi.

Vierailija
132/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistys enää korkeintaan hyllyttäjäksi kauppaan.

Ei siihenkään pääse noin vain, jos on hypertyötön. En pääse edes tradenomina, 15v työttömyyttä. Siivoojaksikaan en pääse.

Ei näitä töitä saa vastavalmistuneetkaan tradenomit. Ihan Tradenomin töitä kannattaa hakea.

Ite en koskaan päässy tradenomin koulutusta vastaaviin hommiin, kun en onnistunu opiskeluaikana saamaan niitä kesätyöpaikkoja. Lopulta pääsin ParkkiPatelle siinä kohtaa, kun olin menettäny jo kaiken toivoni ja pysäköinninvalvojan viheliäinen ja huonopalkkainen työ alkoi tuntua paremmalta vaihtoehdolta kuin loputon työttömyys. Tulipahan ainakin nähtyä se, että pystyn pitkän työttömyyden jälkeen vielä tottelemaan työaikoja ja ansaitsemaan elantoni, vaikka kyllä mulle todella monet sanoi, että 'menisit oikeisiin töihin'. Mutta kyllä muutaman vuoden jälkeen nostin kytkintä ja lähdin etsimään parempaa elämää.

Todella harvassa on ne työnantajat, jotka on valmiita antamaan mahdollisuuden sellaiselle ihmiselle, jonka CV on kaikkea muuta kuin priimaa. ParkkiPate on yksi niistä ja se johtuu nähdäkseni siitä, että työ ei ole sieltä herkummasta päästä ja palkka on todella alakanttiin. Sinne ei ole oikein tulijoita ja joutuvat ottamaan mitä saavat. Mut itsenäistä työtä ja ulkoiluakin tulee mukavasti. Itse en saanut edes turpiini koskaan, vaikka uhkaavia tilanteita toki oli, eikä autostani myöskään puhkottu renkaita kertaakaan.

Vierailija
133/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hesan ulkopuolella isossa kaupungissa. Täällä on pulaa siivoojista, hitsareista, kokeista, tiskareista, tarjoilijoista, koulujen ruokapalvelutyöntekijöistä. Noihin pääsee lyhyehköllä koulutuksella. Jos AP asuu pienellä peräkylällä, eikä halua muuttaa, sitten tilanne on huonompi.

Vierailija
134/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen trukkitaitoisia varastomiehiä haetaan jatkuvasti.

Vierailija
135/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu lähihoitajaksi.

Miksi olet muuten viettänyt melkein 20 vuotta hankkimatta koulutusta?

Ikäuodet 17-21 meni lukiossa ja armeijassa.

22-24v olin koulussa jonka keskeytin.

25-26v olin toisessa koulussa jonka keskeytin.

noiden välissä joitakin kuukausia/puoli vuotta työttömänä.

Joten 10v on lähempänä toimetonta aikaa kuin 20v.

Ei vain kiinnostanut nuo koulut.

ap

Joko pikkuhiljaa alkais kiinnostaa?

Vierailija
136/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskina 4kk kurssilla pääsisit 3000€ kuukausiansioihin. Osassa maata kurssit ovat kiintiöity mamuloille, mutta osassa maata pääsee kurssille heti, jos on alle 40 vuotias. Töitä kyllä on alalla.

Vierailija
137/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, ja 29veenä hain kouluun joka kiinnosti mutta en päässyt.

Oli liian huono lukiotodistus

Hyvä! Olet kiinnostunut jostakin. Mitä jos etenisit sinne pienin askelin? Harjoittelupaikka/alempi tutkinto, jolla keräät pisteitä.

Onko sinulla ajokortti? Sekin mahdollistaisi paljon tekemistä.

Onko rikosrekisteriä? Se tietysti on este moneen paikkaan.

Vierailija
138/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama tilanne. Olin 25-35 -ikävuodet huumekauppias ja jäin omiin tuotteisiini koukkuun. Sitten vain lähdin amiskaan ja sillä tiellä olen. Tuo moralisointi on typerää ja turhaa. Mennyt ei sillä muutu, että sitä kauhistellaan. Siksi kannattaa keskittyä tulevaan. Mulla pahin este työllistymiselle ei ollut ikä, terveys tai CV, se oli pitkä rikosrekisteri, joka syrjäyttää todella tehokkaasti enkä ymmärrä mitä hyötyä on tuhota rikollisten lailliset tulevaisuudet vankilasta pääsyn jälkeen, koska sillähän vain lisätään sekä pahoinvointia että kustannuksia. Mutta että mahdollisuuksia on, ne on vain itse käytettävä. Voit toki aina jättää yrittämättä ja surkutella tilannettasi tai sitten yrittää ja epäonnistua - tai onnistua.

Työmarkkinat on kyllä armottomat. Minullakin on CV, jossa on enemmän työttömyyttä kuin töitä ja olen monesti miettinyt, saisiko vankilatuomionkin helpommin anteeksi kuin huonon CV:n. Ilmeisesti ei. 

Vierailija
139/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa 36v pitkäaikaistyötön työhistoriaa on rakennuspuolella , lisäksi ruotsissa olin rakennuspurku hommissa. Hitsaajan paperit sain mutta kortit vanhentuneet oli pätevyydet eli luokat kunnossa.

Muuttomiehenä olin kans helsingissä yms. Monenlaista kokeiltu , koulut jäi kesken itselläkin

aivoissa muutoksia jonka puolesta pääsisin kyllä takuueläkkeelle.

Kouluun en pääse koska "joskus nuorempana käytin" päihteitä. Näin meillä suomessa syrjitään.

Se mitä ehkä joskus olit olet sitä aina, vaikka eläisit raittiina.

Suomi on sellainen. Ei kannata tehdä virheitä ja jos teet elä yritä elää paremmin koska se ei hyövytä.

Vierailija
140/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella tyytyväinen, jos aloittajan kaltaisten lusmujen loismainen elämäntyyli nyt oikeasti loppuisi. 

Kouluttamaton ihminen ilman työkokemusta kuuluukin työmarkkinoiden alimmalle portaalle, tekemään pienipalkkaista hommaa (henkilökohtainen avustaja, pikaruokapaikkaan töihin tms). Kotona makoilun yhteiskunnan tukien turvin ei pitäisi olla vaihtoehto. 

(Ei noin laiska ihminen edes pärjäisi rikollisen uralla jossain metsämökissä asumassa ja ruokaansa varastamassa. Turhaan sellaisesta haaveilet, jäisit joko heti kiinni tai et vaan jaksaisi/viitsisi ja tämän seurauksensa kuolisit viluun ja nälkään.)

Tämä aloitus voi olla provo, mutta tällaisia tyyppejä kyllä riittää (äitini on sossussa töissä, olen kuullut näistä lapsesta asti). 

"alimmalla portaalla" työskentelyssä ei ole yhtään mitään järkeä, koska työnteolla ei silloin saavuta niitä asioita jotka motivoivat tekemään työtä...Kuten omaisuuden kartutattaminen, muiden arvostus, nainen, perhe, omakotitalo, mökki, auto, lomamatkat.

Saman tyhjän saa työttömänäkin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi