Mihin työhön ajattelette että kaltaiseni 37v pitkäaikaistyötön ilman koulutusta (pelkkä lukio) työllistyy? Työhistoriani on alle vuoden pituinen :D
Niin, jos kerran kaikille on kohta töitä, niin mihin sitten työllistyisin? :DD
M37
Kommentit (323)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskellessa voit hakea osa-aikatyötä, joka työttömänä ei kannattaisi.
Työmarkkinoilla opiskelijalla on paljon parempi status kuin työttömällä. Varsinkin jos on pitkä työttömyys takana, niin kyllähän se työnantajia mietityttää. Jos saa kammettua itsensä edes opiskelijaksi, niin se on heti signaali siitä, että tää ihminen yrittää ja haluaa päästä elämässä eteenpäin.
Ootko sä ap mitään ammatinvalintatestejä tehny? Asiaa kannattais lähestyä omien vahvuuksien ja mielenkiinnon kohteiden kautta. Minkälaisesta tekemisestä tykkäät?
Jos oot se kuntosalilla viihtyvä tyyppi, niin eikö muuttohommat olis yks vaihtoehto? Nekään ei oo pelkkää aivotonta apinahommaa ja Niemi kouluttaa omat työntekijänsä. Nyt ei tosin näytä olevan paikkoja tarjolla. Mutta noissakin hommissa on monenlaista työnkuvaa, kun hoitavat myös kansainvälisiä muuttoja ja yritysmuuttoja. Ei se oo pelkästään sitä laatikoiden kantamista (ja nekin kulkee nokkakärryillä).
Muuttohommat ovat vihoviimeisintä **skaduunia, ja en lähde rikkomaan itseäni sinne...Vaikka yrittäisit maalata ruusuista kuvaa. Minä tiedän mitä ne hommat on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu lähihoitajaksi.
Miksi olet muuten viettänyt melkein 20 vuotta hankkimatta koulutusta?
Ikäuodet 17-21 meni lukiossa ja armeijassa.
22-24v olin koulussa jonka keskeytin.
25-26v olin toisessa koulussa jonka keskeytin.
noiden välissä joitakin kuukausia/puoli vuotta työttömänä.Joten 10v on lähempänä toimetonta aikaa kuin 20v.
Ei vain kiinnostanut nuo koulut.
ap
Ja nyt sä levottomana venttaat, ett joku käy sut hakeen töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postiin pääset varmasti vuokrafirman kautta tekemään jonkun pätkän. Teretulemas!
En elätä vuokrafirmoja ja maksa heille suurta osaa palkastani.
Suoraan voin tulla töihin, ilman vuokrafirmaa. Ja sellaisella palkalla jolla voi elämäänsä rakentaa.
Ap
No palkka on aika tarkkaan verrannollinen siihen mitä sulla on tarjottavaa.
Kouluttamaton, kokematon nelikymppinen - aloituspalkka 10-12e/h, puolen vuoden kuluttua jos olen pätevä ja pidetty jo 12-14e/h.
Vuokrafirmat ei vie sinulta mitään, työnantaja maksaa heille. Sinä saisit saman palkan ilman heitäkin. Jopa alemman koska vuokrafirma kantaa vastuun myös siitä jos olet epäpätevä lusmu
Vuokrafirmat ovat työelämän syöpä, ja ne vievät osan palkasta välistä.
Firma voi suoraan palkata minut, ilman vuokrafirmaa.
ap
AP, hae opiskelemaan ja hae työttömyysetuutta opiskelun ajalle.
https://www.kela.fi/tyollistymista-edistavat-toimenpiteet
Omaehtoinen opiskelu
Työttömänä voit tehdä omaehtoisia opintoja, esimerkiksi suorittaa loppuun kesken jääneen tutkinnon. Voit saada työttömyysetuutta omaehtoiseen opiskeluun, jos
olet työttömänä työnhakijana TE-palveluissa
olet täyttänyt 25 vuotta viimeistään opintojen alkamishetkellä
TE-palvelut on todennut, että tarvitset koulutusta
opiskelustasi on sovittu työllistymissuunnitelmassa ja
opinnot ovat päätoimisia.
TE-palvelut arvioi, ovatko opintosi sellaisia, että ne voidaan katsoa työnhakijan omaehtoiseksi opiskeluksi. TE-palvelut myös seuraa opintojen etenemistä. Omaehtoista opiskelua voidaan tukea opintojen ajan, mutta yhtä opintojen muodostamaa kokonaisuutta kohti enintään 24 kuukautta. TE-palvelut seuraa enimmäisajan kulumista.
Sinun pitää tuota työllistymisasiaa kysyä ihan itseltäsi. Ei odottaa, että sinne sohvalle tuodaan se toimitusjohtajan pesti.
Vierailija kirjoitti:
Wolt.
Ei onnistu. Ap ei jaksa polkea! Pitäisi olla joku siisti sisähomma vajaalla työviikolla, täydellä palkalla ja hyvillä eduilla😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wolt.
Ei onnistu. Ap ei jaksa polkea! Pitäisi olla joku siisti sisähomma vajaalla työviikolla, täydellä palkalla ja hyvillä eduilla😂
Mielellään kiitos.
Myös raskaammat hommat on tietty ok, jos palkka kohdallaan.
ap
Ap, olet ymmärtänyt väårin. Ei kyse ole siitä, että haluatko tehdä jotain tai oletko kiinnostunut jostain työstä. Jatkossa jos haluat yhteiskunnalta mitään tukia, on otettava vastaan työ kuin työ.
Meillä itä-Suomessa otamme lokakuusta eteenpäin kolme henkilöä hommiin oppisopimuksen kautta, metalliala. Palkkaus tes:n mukainen. Ei vaadita alan aiempia opiskeluja tai muita tutkintoja. Oppisopimuksen kautta tulee suoraan toistaiseksi voimassa oleva työsopimus ja pääsee vakituisille palkkatuloille.
Saas nähdä, kelpaako nämä työt suomalaisille työttömille, vai pitääkö hakea tekijöitä maan rajojen ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu lähihoitajaksi.
Miksi olet muuten viettänyt melkein 20 vuotta hankkimatta koulutusta?
Ikäuodet 17-21 meni lukiossa ja armeijassa.
22-24v olin koulussa jonka keskeytin.
25-26v olin toisessa koulussa jonka keskeytin.
noiden välissä joitakin kuukausia/puoli vuotta työttömänä.Joten 10v on lähempänä toimetonta aikaa kuin 20v.
Ei vain kiinnostanut nuo koulut.
ap
Jos ei kouluttautuminen tai hanttitöillä aloittaminen kiinnosta niin hallituksen kiristykset osuu juuri oikeaan odoitteeseen!! Kaltaisesi "emmäviitti" tyypit on alinta pohjasakkaa. 😡
Ei kukaan meistä töissäolevista veronmaksajista ole lahjaksi saanut uraansa ja palkkapussiaan!
Ei todella, kyllä se on vaatinut valtavasti työtä vaikka palkkani ei päätä huimaa. En kylläkään lähtenyt sosiaalialalle palkan takia vaan siksi, että ihmisten auttamisesta tulee aivan mielettömän hyvä fiilis. On ihanaa herätä aamuisin kun tietää tekevänsä jotain tärkeää, tekevänsä osuutensa yhteiskunnan eteen. Olen itse joskus pakon edessä opiskellut toimeentulotuen turvin ja siitä hyvästä maksan nyt "takaisin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, ja 29veenä hain kouluun joka kiinnosti mutta en päässyt.
Oli liian huono lukiotodistusHyvä! Olet kiinnostunut jostakin. Mitä jos etenisit sinne pienin askelin? Harjoittelupaikka/alempi tutkinto, jolla keräät pisteitä.
Onko sinulla ajokortti? Sekin mahdollistaisi paljon tekemistä.
Onko rikosrekisteriä? Se tietysti on este moneen paikkaan.
Löytyy ajokortti, rikosrekisteriä ei.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei voi keski-ikäisenä. Se vanha yo-todistus on arvoton. Sillä ei mennä mihinkään kouluun näinä vuosina enää.
"Vätys"? Tyttäresi on vätys. Ei päässyt edes suomalaiseen kouluun. Kuule, hän ei tule työllistymään ulkomaisella koulutuksella suomessa mihinkään. Että varaudu elättämään vätyksesi perhettä koko ikäs Taatusti teet sitä jo nyt,.
Mitä höpiset? Itselläni on yo-todistus vuodelta 1989 ja pääsin heittämällä todistusvalinnassa sisään yliopistolle. Ainoastaan reaalin arvosanaa ei huomioitu, koska silloisessa reaalissa oli kaikki aineet samassa (itselläni fysiikka ja kemia) eikä erillisiä ainereaaleja ollut. Minulla oli kuitenkin laudaturit myös matematiikasta, äidinkielestä, pitkästä saksasta, puolipitkästä ruotsista ja lyhyestä englannista. Ei ollut minkään valtakunnan ongelmia opiskelupaikan saamisessa vanhalla yo-todistuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todella tyytyväinen, jos aloittajan kaltaisten lusmujen loismainen elämäntyyli nyt oikeasti loppuisi.
Kouluttamaton ihminen ilman työkokemusta kuuluukin työmarkkinoiden alimmalle portaalle, tekemään pienipalkkaista hommaa (henkilökohtainen avustaja, pikaruokapaikkaan töihin tms). Kotona makoilun yhteiskunnan tukien turvin ei pitäisi olla vaihtoehto.
(Ei noin laiska ihminen edes pärjäisi rikollisen uralla jossain metsämökissä asumassa ja ruokaansa varastamassa. Turhaan sellaisesta haaveilet, jäisit joko heti kiinni tai et vaan jaksaisi/viitsisi ja tämän seurauksensa kuolisit viluun ja nälkään.)
Tämä aloitus voi olla provo, mutta tällaisia tyyppejä kyllä riittää (äitini on sossussa töissä, olen kuullut näistä lapsesta asti).
"alimmalla portaalla" työskentelyssä ei ole yhtään mitään järkeä, koska työnteolla ei silloin saavuta niitä asioita jotka motivoivat tekemään työtä...Kuten omaisuuden kartutattaminen, muiden arvostus, nainen, perhe, omakotitalo, mökki, auto, lomamatkat.
Saman tyhjän saa työttömänäkin.ap
Siis sai, huomaa muuttunut aikamuoto. Ajat ovat muuttuneet Eskoseni. Jos luulet, että nuo sun yli vuosikymmenen jatkuneet laiskan päivät vaan jatkuvat, niin luulen että karvas todellisuus on edessäsi. Alahan kaivelemaan niitä pölyttyneitä ja käyttämättömiä työhanskojasi jo esiin, sillä työelämä kutsuu tekijöitä. Pakko on paras muusa ja kun rahahanikat uhkaavat sulkeutua totaalisesti niin siinä lähtee jo laiskempikin vätys liikkeelle. Kyllä TE toimiston väki auttaa sinua työllistymään, voit luottaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet ymmärtänyt väårin. Ei kyse ole siitä, että haluatko tehdä jotain tai oletko kiinnostunut jostain työstä. Jatkossa jos haluat yhteiskunnalta mitään tukia, on otettava vastaan työ kuin työ.
Uskon sitten johonkin konkreettiseen muutokseen kun sellainen tapahtuu.
Jo nyt on olemassa työnhakuvelvollisuus.
Hallitusohjelmaan kirjattuja juttuja vasta, ja osa niistä on muutenkin jo olemassa ihan sellaisenaan :D
Sinne on vain kirjoitettu kansaan vetoavia juttuja...Katsellaan sitten kun oikeasti jotakin muutosta tapahtuu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postiin pääset varmasti vuokrafirman kautta tekemään jonkun pätkän. Teretulemas!
Suoraan voin tulla töihin, ilman vuokrafirmaa. Ja sellaisella palkalla jolla voi elämäänsä rakentaa.
Ap
Kouluttamaton, kokematon nelikymppinen - aloituspalkka 10-12e/h, puolen vuoden kuluttua jos olen pätevä ja pidetty jo 12-14e/h.
Vuokrafirmat ei vie sinulta mitään, työnantaja maksaa heille. Sinä saisit saman palkan ilman heitäkin. Jopa alemman koska vuokrafirma kantaa vastuun myös siitä jos olet epäpätevä lusmu
ap
No ei, ilmeisesti et tiedä asiasta mitään.
Vuokrafirmoja käytetään koska silloin ikävä rekryprosessi siirtyy pos yrityksen hr:tä, lisäksi työsuhteen päättäminen epäsopivan - huonon - työntekijän kohdalla on helpompaa ja mikä tärkeintä - yhtiön tulos näyttää paremmalta kun palkkakulut ei näy kiinteissä kuluissa. Huijausta ja väärin tietty tuo viimeinen mutta näin se vain on.
Usko huviksesi, euroakaan et saisi suoraan palkattuna enempää!
Olen itse käyttänyt vuokrafirmoja omaan työllistymiseen sekä rekrytointiin joten tiedä asiasta jotain 30v kokemuksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todella tyytyväinen, jos aloittajan kaltaisten lusmujen loismainen elämäntyyli nyt oikeasti loppuisi.
Kouluttamaton ihminen ilman työkokemusta kuuluukin työmarkkinoiden alimmalle portaalle, tekemään pienipalkkaista hommaa (henkilökohtainen avustaja, pikaruokapaikkaan töihin tms). Kotona makoilun yhteiskunnan tukien turvin ei pitäisi olla vaihtoehto.
(Ei noin laiska ihminen edes pärjäisi rikollisen uralla jossain metsämökissä asumassa ja ruokaansa varastamassa. Turhaan sellaisesta haaveilet, jäisit joko heti kiinni tai et vaan jaksaisi/viitsisi ja tämän seurauksensa kuolisit viluun ja nälkään.)
Tämä aloitus voi olla provo, mutta tällaisia tyyppejä kyllä riittää (äitini on sossussa töissä, olen kuullut näistä lapsesta asti).
"alimmalla portaalla" työskentelyssä ei ole yhtään mitään järkeä, koska työnteolla ei silloin saavuta niitä asioita jotka motivoivat tekemään työtä...Kuten omaisuuden kartutattaminen, muiden arvostus, nainen, perhe, omakotitalo, mökki, auto, lomamatkat.
Saman tyhjän saa työttömänäkin.ap
Siis sai, huomaa muuttunut aikamuoto. Ajat ovat muuttuneet Eskoseni. Jos luulet, että nuo sun yli vuosikymmenen jatkuneet laiskan päivät vaan jatkuvat, niin luulen että karvas todellisuus on edessäsi. Alahan kaivelemaan niitä pölyttyneitä ja käyttämättömiä työhanskojasi jo esiin, sillä työelämä kutsuu tekijöitä. Pakko on paras muusa ja kun rahahanikat uhkaavat sulkeutua totaalisesti niin siinä lähtee jo laiskempikin vätys liikkeelle. Kyllä TE toimiston väki auttaa sinua työllistymään, voit luottaa siihen.
Joka hallituskauden alussa on näin uhkailtu ja puhuttu muutoksista, mutta aina ne leikkaukset ovat osuneet lähinnä keskiluokkaan.
Kuten sanoin; Katsellaan sitten kun jotain oikeasti muuttuu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
ap
No ei, ilmeisesti et tiedä asiasta mitään.
Vuokrafirmoja käytetään koska silloin ikävä rekryprosessi siirtyy pos yrityksen hr:tä, lisäksi työsuhteen päättäminen epäsopivan - huonon - työntekijän kohdalla on helpompaa ja mikä tärkeintä - yhtiön tulos näyttää paremmalta kun palkkakulut ei näy kiinteissä kuluissa. Huijausta ja väärin tietty tuo viimeinen mutta näin se vain on.
Usko huviksesi, euroakaan et saisi suoraan palkattuna enempää!
Olen itse käyttänyt vuokrafirmoja omaan työllistymiseen sekä rekrytointiin joten tiedä asiasta jotain 30v kokemuksella
Taidat olla jonkun vuokrafirman osakas itse :D
Mene muualle valehtelemaan
ap
Ikä 52. Kaksi yliopiston maisterin tutkintoa, historia ja teologia. 2 vuotta ala asteen opena ja ehkä yhtä 1 vuosi sekahommia puupakkaajana tehtaalla ja muuta. Tuskin tässä koskaan töihin kun kirkkokin täyynnä homoseksuaaleja . Ei kun ruojajonon pummina samoin veli ex pappi sekin
Kovapalkkaisia valkokaulustöitä ei oikein ole ihmisille, joilla ei ole koulutusta. Paitsi ehkä politiikassa, pyri sinne?
Paskaduuneista aloitetaan ja siirrytään parempiin, kun kokemusta karttuu. Niissä alemman tason duuneissa voi sitä paitsi olla hauskempaa kuin jossain toimistohelvetissä (kokemusta on).