Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovikello soi. Oven takana seisoo henkilö jonka hämärästi tunnistat naapuriksi. Hän pyytää lainaksi kahvinporoja tai pari kananmunaa. Miten reagoit?

Titta81
16.06.2023 |

Minä varmaan antaisin, hyvin hyvin hämmentyneenä enkä odottaisi saavani takaisin.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran aukaisin jollekin naapurille oven. Se kysyi, saako mun varaston itselleen. Sen jälkeen en ole avannut ovea, kun on ovikello soinut. Pitää sopia tulemiset etukäteen mieluummin.

Vierailija
42/69 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa lainannut jotain naapureilta, kun olen huomannut kesken leipomisen/kokkaamisen, että jotain puuttuu.

Saapi täältä kyllä naapuritkin vastaavasti hakea, ettei tarvitse turhaan jonkun pikkujutun takia kauppaan lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinporoja??? Miksi kukaan niitä haluaisi?

Vierailija
44/69 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan itkisin asiaa kun eihän nykyaikainen ihminen avaa ovea kun on ahdistunut

Vierailija
45/69 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähin kauppa tossa kadun toisella puolella.

Kävelee sinne hakemaan mitä tarvitsee.

Vierailija
46/69 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, kelpaako aikaa sitten vanhentuneet, meillä ei juoda kahvia, joten vierasvarakahvit on päässeet vanhenemaan. Samoin kananmunat ovat päiväysvanhoja. Tai sitten vaan muistuttaisin, että tuossa tien toisella puolella on kauppa, mistä niitä saa. Kaupan kiinnioloaikoihin en ovea varmaan edes aukaisisi.

Vierailija
47/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin. Oishan se aika hupaisaa.

Jan myös kokemus kun mahdollinen pyytäjä sillä aikaa putsaisi eteisessä mahdollisesti olevat korut ja lompakot samaan aikaan kun olet keittiöstä hakemassa pyytämäänsä tuotetta.

Ovi kannattaa laittaa kiinni siksi ajaksi vaikka se epäkohteliaalta vaikuttaisikin ja pyytäjä rappukäytävään siksi ajaksi.

Vierailija
48/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista ystävyyssuhteistani alkoi niin, että nainen, jonka olin tavannut pihalla, soitti ovikello yöhään illalla ja lainasi sokeria. En muista toiko hän lainaamansa takas, mutta kaikenlaista muuta avunantamista ja mukavaa kanssakäymistä välillämme on ollut,

Vierailija
49/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen se oli naamatunnettu naapuri, joka pyysi hakemaan siideriä ja joka lähti lopulta itse bikineissään pyörä keikkuen kauppaan. Nyt jotain muuta. Lopeta tuo typerä hopotus.

Vierailija
50/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai antaisin. Meilläkin on tullut naapuri kysymään onko sitruunaa:D Oli just ruuanlaitto menossa ja tärkeä ainesosa oli unohtunut kauppaan. Tottakai annoin.

Vierailija
51/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 5 min päässä Alepasta. Naapurin nuorukaiset tulivat lainaamaan ensin jauhoja ja sitten pippuria sienikastiketta varten. Se oli sympaattista, mutta mietin että tulevatko seuraavaksi lainaamaan sieniä kanssa. :) Eivät tulleet vaan kutsuivat pihalle syömään kanssaan. Ainoa kerta kun vietimme aikaa yhdessä, mukava muisto n. 20 vuoden takaa. Tottakai ihmisiä autetan tuollaisissa tilanteissa.

Vierailija
52/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvinporot on ne jo keitetyt kahvinpurut.

Ne voisi naapurille lahjoittaa.

Siitä vaan sumppi pihisemään!

Vierailija
53/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tietysti ja sanoisin, ettei tarvitse palauttaa.

Vierailija
54/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Ilomielin antaisin. Itselläni on monesti käynyt mielessä, että kehtaisinpa käydä naapurissa kysymässä vaikka sokeria tai lasillisen maitoa (leivontaan tms.). Eli on ollut tilanne jossa olisin tarvinnut pienen määrän jotain peruselintarviketta, jota monella varmasti on kotona. Jos olisin rohkeampi ja sosiaalisempi, niin olisin mennyt.

Vierailija
55/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisin mutten päästäisi asuntooni,nykyään ei voi luottaa ihmisiin. Antaisin purunsa ja munansa ovenraosta.

Vierailija
56/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen se oli naamatunnettu naapuri, joka pyysi hakemaan siideriä ja joka lähti lopulta itse bikineissään pyörä keikkuen kauppaan. Nyt jotain muuta. Lopeta tuo typerä hopotus.

Itseasiassa tuo känninaapuri on ikivanha aloitus jonka joku on kopsannut ja jakanut muka uutena,muistan nimittäin lukeeni  tismalleen saman aloituksen jo vuosi tai pari sitten.

Vierailija
57/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pyysi melkein joka lauantai kyydin huoltoasemalle hakemaan 12-packin(silloin oli "mäyräkoira" muodissa) kaljaa.

Vaimo kehotti ostamaan perjantaina koko korin(naapuri hankki perjantaisin viinitonkan ja mäyräkoiran), ettei lopu aina juotava kesken.

Naapuri suuttui, kun vaimoni piti häntä juoppona, joka tarvitsee kaljakorin viikonlopuksi.

Vierailija
58/69 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin.

Vierailija
59/69 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisi mutta saisi odottaa rapussa,en halua ventovierasta eteiseeni.

Vierailija
60/69 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy poroja ja munatonkin olen. Sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä