Kiersin tänään tuntikausia kaupoissa että löytäisin itselleni kesäpaitoja. Tulos: nolla
En vaan osaa ostaa itselleni yläosia, ei vaikka mikä olis. Kaikki näyttää ihan kauhealta mun päällä :(
Alaosia vielä jotenkuten löytää (hameita) mutta mulla ei ole mitään mitä niiden kanssa käyttää. Samat trikoo t-paidat aina. Muilla samanlaisia ongelmia?
Kommentit (52)
Häpeävätkö muutkin sinua jos jo itsekin häpeät itseäsi? Aloita se laihduttaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen teepaita sekä yksivärinen pellava- tai puuvilla paitapusero - nämä ovat ajattomia ja tyylikkäitä yläosia.
Totta, mutta nämä sopii vain hoikille/siroille/timmeille. Isorintaisella ja rotevalla näyttää aika hölmöltä/rumalta ja herkästi tosi maskuliiniseltakin eikä siis mitenkään hyvällä tavalla.
Joo, mun täytyy olla _hyvin_ tarkka minkä mallisia ja mistä materiaalista tehtyjä yläosia puen, tulee tosi herkästi raskaan ja pönäkän näköinen kun on rintava ja vielä suht harteikaskin. Kokeilin esim useita lyhyitä farkkutakkeja/jakkuja joista mikään ei ollut hyvä koska yläosa korostui suhteettoman paljon. Kaikki väljät yläosat tekee herjästi saman vaikutelman myös. Siellä lindexillä testasin mm tätä https://www.lindex.com/fi/p/8581840-5137-sininen-kuvioitu-lyhythihainen… ja voin sanoa etten todellakaan näyttänyt tuollaiselta rennon kesäiseltä kuin tuo malli😂 Ap
Ompelemalla saisit mieleistä! Yläosat on aika helppoja. Tai sitten teetä, koska tiedät mitä haluat. Olisit ihanneasiakas ompelijalle. Burdassa on hyviä malleja myös rintaville.
Vierailija kirjoitti:
Ompelemalla saisit mieleistä! Yläosat on aika helppoja. Tai sitten teetä, koska tiedät mitä haluat. Olisit ihanneasiakas ompelijalle. Burdassa on hyviä malleja myös rintaville.
Aika kalliiksi tulee. Ihan älytöntä ettei löydy valmiina mitään vaikka kaupat on vääränään kaikenlaista rättiä :( Kaikki on vaan toistensa kopioita. Suunnilleen samaa mallia/kuosia joka paikassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kalliiksi tulee. Ihan älytöntä ettei löydy valmiina mitään vaikka kaupat on vääränään kaikenlaista rättiä :( Kaikki on vaan toistensa kopioita. Suunnilleen samaa mallia/kuosia joka paikassa.
Ap
Tuossa olet kyllä oikeassa.
Olen isorintainen ja muutenkin aika pyöreä. Ei ollut taas mitään muita vaihtoehtoja kuin Halpahallista miesten yksivärisiä t-paitoja. Ne on riittävän pitkiä ja ei ole läpinäkyviä. Marketeissa naisten vaatteiden kuosit on ihan hirveitä, levotonta kirkuvan värikästä oksennusta. Nuo t-paidat saa nyt kelvata taas tämän kesän, ihan siistejä jopa shortsien tai caprien kanssa.
Etsin myös itselleni uusia kesävaatteita mutta laihaksi jäi tulokset.
Joko kuosi tai malli on vain yksinkertaisesti ruma. Olen pitkä, hoikka, rintava ja leveäharteinen ja lähes jokainen sovittamani mekko sai näyttämään +20 kg isommalta tai yläosan suhteettoman suurelta ja alaosan lyhyeltä. Mielummin kaipaisin alaosaan runsautta ja pituutta tasapainottamaan leveitä hartioita.
Mä löysin tänä kesänä kivat kesäpaidat Haloselta sekä Halpa-Hallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Itse ostan t-paitani miesten osastolta. Niissä on pituutta ja sopivasti leveyttä rintojen kohdalla ja laatikkomaisuus ei haittaa koska pituuden ansiosta paitaa on helppo muokata mieleisekseen.
En pidä v-kaula-aukollisista yläosista enkä liian isoista kaula-aukoista joten naisten osastoilta harvoin löydän kivoja yläosia.Itse taas nimenomaan etsin v-kaula-aukkoisia ja laaja kaula-aukkoisia yläosia. Ne keventävät yläosaa kun on isorintainen. Ao
Okei. Entäs joku kietaisumekko? Ainakin Vero Modalla on jotain malleja, nettikaupoista ainakin löytyy.
Kietaisumekot ja -paidat on aivan vihonviimeinen vaatekappale jos on yhtään rintavampi. Vaikea ymmärtää miksi näitä silti aina vaan jaksetaan ehdottaa ja suositella kaikille ja etenkin heille joilla jo muutenkin on haastavampi kropan muoto ja vaikeuksia siksi löytää sitä kivannäköistä ja etenkin mukavaa päällepantavaa.
Miksi ei tavallinen t-paita kelpaa? Kelpaa se monille muillekin.
Katsopa semmoinen kauppa kuin Wilhelmina
Laita päälle collegehuppari, niin paidalla ei ole niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Itse ostan t-paitani miesten osastolta. Niissä on pituutta ja sopivasti leveyttä rintojen kohdalla ja laatikkomaisuus ei haittaa koska pituuden ansiosta paitaa on helppo muokata mieleisekseen.
En pidä v-kaula-aukollisista yläosista enkä liian isoista kaula-aukoista joten naisten osastoilta harvoin löydän kivoja yläosia.Itse taas nimenomaan etsin v-kaula-aukkoisia ja laaja kaula-aukkoisia yläosia. Ne keventävät yläosaa kun on isorintainen. Ao
Okei. Entäs joku kietaisumekko? Ainakin Vero Modalla on jotain malleja, nettikaupoista ainakin löytyy.
Kietaisumekot ja -paidat on aivan vihonviimeinen vaatekappale jos on yhtään rintavampi. Vaikea ymmärtää miksi näitä silti aina vaan jaksetaan ehdottaa ja suositella kaikille ja etenkin heille joilla jo muutenkin on haastavampi kropan muoto ja vaikeuksia siksi löytää sitä kivannäköistä ja etenkin mukavaa päällepantavaa.
Samaa mieltä mutta ap nimenomaan kaipasi v-kaula-aukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen isorintainen ja muutenkin aika pyöreä. Ei ollut taas mitään muita vaihtoehtoja kuin Halpahallista miesten yksivärisiä t-paitoja. Ne on riittävän pitkiä ja ei ole läpinäkyviä. Marketeissa naisten vaatteiden kuosit on ihan hirveitä, levotonta kirkuvan värikästä oksennusta. Nuo t-paidat saa nyt kelvata taas tämän kesän, ihan siistejä jopa shortsien tai caprien kanssa.
Sama juttu, mutta mua se kyllä harmittaa että se peilikuvakin on kaukana mieluisasta, kun kesävaatteet on valittava miesten osastolta. Ei varsinaisesti tule sellaista itsevarmaa oloa, että aivitsit on kiva lähteä ulos ja nauttia kesästä vaan enemmänkin just häthätää hoitaa vaan ne ihan pakolliset.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin? Onko kroppasi niin harvinaisen muotoinen, että mikään noista ei sinulle kerta kaikkiaan sovi/mahdu/mitälie? Vai onko syynä se, että pitää olla jokin uniikki, jota ei ole muilla?
Koita tilata netistä. Oon kyllä itsekin sitä mieltä, että kivempi olis ostaa kaupasta siinä heti kokeillen. Mutta jos ei löydy niin ei löydy.
Voisiko joku tämäntapainen vois olla hyvä?
https://www.boozt.com/fi/fi/in-wear/rindaiw-top_21217812/225606921?loca…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen teepaita sekä yksivärinen pellava- tai puuvilla paitapusero - nämä ovat ajattomia ja tyylikkäitä yläosia.
Ei onnistu paitapuserot, olen isorintainen. Joko se on teltta taino vaihtoehtoja ei ole kun ei vaatteissa ole nykyään muotoleikkauksia. Lyhyitä ja laatikkomaisia kaikki. Ap
Ja sitten niissä on aina ne rintataskut, jotka sinällään on ihan kivat ja kuuluukin vaikka tuollaiseen rentoon pellavaiseen paitaan, mutta rintavan ne tekee vaan aiempaakin massiivisemmaksi. Lisäksi ne asettuu usein just niin urpåån kohtaan että ei ei ei.
Kävin Konttitorilla ja ostin kaksi, hyviä olisi ollut enemmänkin. Rahaa kului ehkä vitonen.