Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita neuroottisesti verensokereita mittaavia?

Vierailija
16.06.2023 |

Itse mittaan yli suositellun määrän koska pelkään että sokerit on koholla. Tänäänkin mittasin uudella mittarilla ja vanhalla. 2 tuntia syömisestä uusi näytti 6.7 ja vanha 5.7 itseäni ärsyttää oma mittailuni, mutta se pelko ja stressi mahdollisesta korkeasta sokerista joka jää huomaamatta on niin ärsyttävää. Osittain se johtuu kaikesta siitä pelottelusta ja uhkakuvista mitä diabetes tuo tullessaan ja tiedän että ihmisenä jolla ei ole lääkettä tai insuliinia käytössä nuo arvot ovat loistavia, mutta se ei auta että vainoharhaisena epäilen kaikkia lukemia. Pelko insuliini piikeistä ja kaikista lisäsairauksista on vahva.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hieman pakkoajatuksilta. Voisit jutella asiasta diabeteshoitajasi kanssa, heillä on varmasti kokemusta tällaisesta. Myös netistä löytyy omahoito-oppaita (esim. mielenterveystalo.fi).

No viime verikokeitten jälkeen hän sanoi että kaikki arvoni olivat täydellisiä ja viitearvojen sisällä, joten se jäi siihen. Nämä otettiin maaliskuun alussa.

Kerroitko hänelle tuosta toiminnastasi mittailujen suhteen? Vaikka tuolla tavoin, kuin kerrot aloitusviestissäsi?

Kyllä, mutta sanoi vaan että koska tulokset olivat hyviä en tule samaan uusia liuskoja enää vuosittain ja että ainoastaan vuoden välein on virallinen kontrolli. Ongelma on myös se että olen kuullut puhuttavat että suomessa on tosi huonot ohjeistukset ja niin poispäin, joka tietenkin ruokkii stressiäni ja "vainoharhaisuuttani".

Sitten jää varmaan muutamia mahdollisuuksia.

- Hankkia mittari omakustanteisesti ja seurata tilannetta

- Pyrkiä muuttamaan omia ajatusmallejaan

- Lopettaa kuulopuheiden kuuntelu tai perehtyä itse alan tutkimuksiin.

- ?

Tsemppiä joka tapauksessa!

Vierailija
22/22 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hieman pakkoajatuksilta. Voisit jutella asiasta diabeteshoitajasi kanssa, heillä on varmasti kokemusta tällaisesta. Myös netistä löytyy omahoito-oppaita (esim. mielenterveystalo.fi).

No viime verikokeitten jälkeen hän sanoi että kaikki arvoni olivat täydellisiä ja viitearvojen sisällä, joten se jäi siihen. Nämä otettiin maaliskuun alussa.

Kerroitko hänelle tuosta toiminnastasi mittailujen suhteen? Vaikka tuolla tavoin, kuin kerrot aloitusviestissäsi?

Kyllä, mutta sanoi vaan että koska tulokset olivat hyviä en tule samaan uusia liuskoja enää vuosittain ja että ainoastaan vuoden välein on virallinen kontrolli. Ongelma on myös se että olen kuullut puhuttavat että suomessa on tosi huonot ohjeistukset ja niin poispäin, joka tietenkin ruokkii stressiäni ja "vainoharhaisuuttani".

Sitten jää varmaan muutamia mahdollisuuksia.

- Hankkia mittari omakustanteisesti ja seurata tilannetta

- Pyrkiä muuttamaan omia ajatusmallejaan

- Lopettaa kuulopuheiden kuuntelu tai perehtyä itse alan tutkimuksiin.

- ?

Tsemppiä joka tapauksessa!

Kiitoksia. Jossain vaiheessa elämääni en mittailut yhtä neuroottisesti, mutta sitten pelko otti vallan ja mittailu tahti taas lisääntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän