kämpässä 28 astetta eikä vuokranantaja tee mitään! Voinko haastaa oikeuteen?
Kommentit (64)
Ilmastointikoneet on nykyään halpoja. Kuivaavat ilmaa samalla jolloin jo se saa tuntemaan ilman viileämmältä. Laittakaa ilmastikone parvekkeelle josta johdatte sen puhaltamaan viileän ilman sisälle. Tulee näin pieni ylipaine sisälle eikä näin ollen ulkoa imetä yhtään lämmintä ilmaa sisälle. Tällä lailla kun sen asentaa niin riittää halpakin ilmastointikone kun saatte siitä 100 prosenttia irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 27 astetta sisällä, mutta ei tämä vielä ole tuntunut kestämättömältä. Eikä ole kuin tavallinen pöytätuuletin ja sängyn jalkopäässä tornituuletin. Mulla on vaihdevuosista johtuvien hikipuuskien takia ollut tuulettimet käytössä joka ikinen päivä jo monen vuoden ajan.
Ottaa niin päähän kun mitään apua ei näihin vaihdevuosivaivoihin ole mahdollista saada. On vaan kärsittävä. Viimeksi kun tuli se mustaakin mustempi päivä taas niin olin viittä vaille valmis ripustamaan itseni köyden jatkoksi. Pelkään että joku kerta vielä teen sen.
Lääkäriltä saa hormonikorvaushoitoa, oletko sellaisesta kuullut?
N54Olen kuullut. Minä en sellaista saa, koska ensinnäkin mulla on korkea verenpaine ja toiseksi isän puolelta sukurasitteena rintasyöpä.
Laita tyynyliinojen sisään kylmäkalleja tai kylmägeelipusseja ja laita niitä vartalon viereen. Micra cap-kylmähattu on myös hyvä. T. migreenikko
Vierailija kirjoitti:
Tornituuletin on hyvä. Lisäksi tuo oikea-aikainen tuuletus ja verhot kiinni jos aurinko paistaa ikkunoihin. Lisäviilennystä saat kun kastelet pyyhkeen ja istut se harteillasi. Kun yöt kuumenevat, pidä märkä pyyhe peittonasi. Ja juo, juo ja juo.
Niin paljon on hyviä konsteja, ettei omaa luovuutta tarvitse edes kokeilla.
Kostea pyyhe pään päällä toimii myös sekä puuvillaisen t-paidan kastelu, kuivaaminen rutistamalla ja pukeminen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Et voi haastaa oikeuteen. Voit tehdä tutkintapyynnön poliisille joka vie asian syyteharkintaan. Tällainen asia, etenkään jos et voi mustaa valkoisella osoittaa todellista lämpötilaa, tuskin etenee syyttäjälle.
Tässä olisi kyse yksityisestä riita-asiasta eikä yleisen syytteen alaisesta rikoksesta. Kyllä näitäkin käsitellään oikeudessa, mutta tässä tapauksessa ap:lla ei olisi mitään menestymisen mahdollisuuksia.
V*tuttaa kun ei öisinkään voi pitää ikkunoita auki kun jengi mölisee kadulla, varsinkin viikonloppuisin.
Onko kukaan kokeillut sellaista isolle koiralle tarkoitettua alustaa sänkyyn, siis sellaista jonka voi viilentää? Kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
VALITTAKAA TALVIHULLUT NOITA-AKAT!!!
Me normaalit ihmiset nautitaan ja iloitaan kesästä😆🌞👙🌻😎
Kielenkäytöstä päätellen et ole lähelläkään normaalia.
Nukkumaan mennessä
- tukka märkänä
- märkä/nihjeä pyyhe jalkaterien alle
- eläinten viilennysmatto lakanan alle
- pöytätuuletin
-ikkuna auki, jollei ole trooppinen yö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 27 astetta sisällä, mutta ei tämä vielä ole tuntunut kestämättömältä. Eikä ole kuin tavallinen pöytätuuletin ja sängyn jalkopäässä tornituuletin. Mulla on vaihdevuosista johtuvien hikipuuskien takia ollut tuulettimet käytössä joka ikinen päivä jo monen vuoden ajan.
Ottaa niin päähän kun mitään apua ei näihin vaihdevuosivaivoihin ole mahdollista saada. On vaan kärsittävä. Viimeksi kun tuli se mustaakin mustempi päivä taas niin olin viittä vaille valmis ripustamaan itseni köyden jatkoksi. Pelkään että joku kerta vielä teen sen.
Lääkäriltä saa hormonikorvaushoitoa, oletko sellaisesta kuullut?
N54Olen kuullut. Minä en sellaista saa, koska ensinnäkin mulla on korkea verenpaine ja toiseksi isän puolelta sukurasitteena rintasyöpä.
Laita tyynyliinojen sisään kylmäkalleja tai kylmägeelipusseja ja laita niitä vartalon viereen. Micra cap-kylmähattu on myös hyvä. T. migreenikko
Hah haa kylmäkelleja tyynyliinaa ja vartalon viereen, sehän kostuttaa kaiken, hyi hitto. Kohta koko sänky homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tornituuletin on hyvä. Lisäksi tuo oikea-aikainen tuuletus ja verhot kiinni jos aurinko paistaa ikkunoihin. Lisäviilennystä saat kun kastelet pyyhkeen ja istut se harteillasi. Kun yöt kuumenevat, pidä märkä pyyhe peittonasi. Ja juo, juo ja juo.
Niin paljon on hyviä konsteja, ettei omaa luovuutta tarvitse edes kokeilla.Kostea pyyhe pään päällä toimii myös sekä puuvillaisen t-paidan kastelu, kuivaaminen rutistamalla ja pukeminen päälle.
Kuka haluaa nukkua märkä vaate tai pyyhe päällä?? 😵 Kesän jälkeen saa ainakin uusia petarin, kun on muhinut kesän märkänä.
Vierailija kirjoitti:
V*tuttaa kun ei öisinkään voi pitää ikkunoita auki kun jengi mölisee kadulla, varsinkin viikonloppuisin.
Korvatulpat.
Voit hankkia ilmanviilentimen ja/tai tuulettimia.
Täällä etelässä 28C on normaali yölämpötila.
Ilman peittoa OK.
Vierailija kirjoitti:
Kora kirjoitti:
28 astetta on vielä hyväksyttävä sisölämpötila, mutta jos 32 astetta ylittyy olet oikeutettu vuokranalennukseen:
Jep. 10-20 % siltä ajalta, kun lämpötila on ylittänyt 32 astetta. Ei siis edes niiltä päiviltä, kun se on käynyt yli tuon, vaan nimenomaan siltä ajalta. Lisäksi on vuokralaisen vastuulla osoittaa, ne ajat, kun lämpötila on ollut yli 32 astetta, eli jokainen voi harrastaa matikkaa, montako euroa kannattaa investoida tallentavaan lämpömittariin tätä varten. Oikea vastaus on, että ei kovinkaan montaa.
Jos vaikka vuokra olisi 500 € ja 32 C ylittyy viitenä päivänä ja kahdeksaksi tunniksi päivässä, 10 % alennuksella alennus olisi 2,6 euroa 30 päivän kuukautena.
Minusta pelkkä lämpötilatieto ei pitäisi olla riittävä syy. Ehkä asukas on asunut väärin, eikä ole huolehtinut viilentämisestä. Pitää tuulettaa aamuviileän aikaan, sitten suljetaan ikkunat.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako mitään imanviilentimiä. Kosteuttaa ilmaa ja kohta on entistä tukalampaa. Pilaavat vain asunnon kun kosteutta tulee liikaa rakenteisiin.
Eikä pilaa minulla ollut kolme vuotta, inana viilentäjä enkä usko että pienen käytän jälkeen pilaa asuntoni ja lisää muka kosteutta.
Käytän säällisesti en 24/7 tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako mitään imanviilentimiä. Kosteuttaa ilmaa ja kohta on entistä tukalampaa. Pilaavat vain asunnon kun kosteutta tulee liikaa rakenteisiin.
Eikä pilaa minulla ollut kolme vuotta, inana viilentäjä enkä usko että pienen käytän jälkeen pilaa asuntoni ja lisää muka kosteutta.
Käytän säällisesti en 24/7 tietenkään.
Sana täällä, luotan.
Pitääkö sitä muuten jokenkin huoltaa vuosittain, kuten ilmanpuhdisitus laittemme kanssa tulee toimia.
ÄLÄ OLE AVUTON!
AVAA PAKASTIMEN OVI.
PROBLEM SOLVED.
Toki voi haastaa oikeuteen, mutta koska suomalainen oikeus ei ole mikään demokraattinen länsimainen oikeus, niiin joutuu maksamaan mellevät korvaukset vuokaloordille.
Mitä vuokranantajan pitäisi sulle tehdä? Pitäisikö tulla valtavan kokoisen viuhkan kanssa löyhyttelemään sua? Kastele iso froteepyyhe jääkylmässä vedessä ja kietoudu siihen, niin ainakin hetkeen ei helle helli. Ja pane jääpaloja pöksyihin, niin jopa viilenee! ja jos sulla sattuu olemaa jonkin verran pätäkkää taskussa, niin erilaisia viilennyshäkkyröitä ym. laitteita on tarjolla jokaisen makuun.