Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimahalleihin pitää perustaa naisten vuoro.

Vierailija
16.06.2023 |

Haluan harrastaa uimista, mutta ilman miesten katseita, koska on todella kiusallista olla uimahallissa, kun jotkut miehet tuijottavat sinua. Ja eräskin mies lähti seuraamaan minua altaalta toiselle tai haluaa puhua kanssani. Minä haluan vain uida rauhassa ja yksin ilman miesten katseita ym. Se uiminen on minulle harrastus, ei mikään isku paikka.

Uimahalleihin pitää perustaa naisten vuoro.

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut naisten ja miesten vuoro jo vuosia. Kävin yleensä normiaikaan, joskus myös naistenvuorolla.

Yllättäen miestenvuorosta olikin tullut ongelma, kun siellä kuulemma kävi muuntaustaista väkeä, mikä setämiehiä ahdisti. Menivät sitten porukalla sinne silloin elvistelemään, koska miksi ei. Todennäköisesti näistä sedistä juuri kukaan ei ollut aiemmin uimista harrastanut, mutta nyt tuli tarve puuttua tilanteeseen. Meni myös ohi mitä sitten haluavat, jos eivät nämä muut saisi käydä uimassa edes ilman että koko hallissa on naisia. Luulisi sen olleen nimenomaan ennakkoluuloisille setämiehille ihan win-win.

Se ei kylläkään ole ennakkoluuloa vaan esimerkiksi itäkeskuksen hallissa ihan todellinen ongelma, että muuntaustaiset häiritsevät naisia, eivät käy suihkussa jne.

Ja koska häiritsevät naisia, eivät saa käydä uimassa omalla erillisellä vuorolla. Loogista!

Vierailija
42/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa paikassa käy niin paljon naisia uimassa, että sen pystyisi pitämään kohtuullisessa hinnassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös joihinkin uimahalleihin ja rannoille saatu juuri yläosattomuus myös naisille. Varmasti haasteellista sovittaa näiden kehopositiivisten rintojen vapauttajien ja musujen tarpeet ja maailmankatsomukset yhteen.

Miksi omaa kehoaan jännittävä nainen jännittäisi muiden naisten rintojen näkemistä? Näkeehän ne pukukopissakin.

Kerro tuo musunaisille. Vai onko se #eriasia?

Täh? Ne "musunaiset" käyvät uimahallissa mm. naisten vuorolla, missä minäkin olen samaan aikaan ollut. Ihan tisseineen kaikkineen siellä suihkutiloissa. Osa käy sekavuorolla, käyttäen peittävämpää uima-asua. Silloinkin pukuhuoneessa alasti. Mitä ihmettä täällä nyt taas sekoillaan? Joko heidän puolestaankin jo tiedetään paremmin mikä heitä ahdistaa tai ei?

Vierailija
44/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös joihinkin uimahalleihin ja rannoille saatu juuri yläosattomuus myös naisille. Varmasti haasteellista sovittaa näiden kehopositiivisten rintojen vapauttajien ja musujen tarpeet ja maailmankatsomukset yhteen.

Miksi omaa kehoaan jännittävä nainen jännittäisi muiden naisten rintojen näkemistä? Näkeehän ne pukukopissakin.

Kerro tuo musunaisille. Vai onko se #eriasia?

Täh? Ne "musunaiset" käyvät uimahallissa mm. naisten vuorolla, missä minäkin olen samaan aikaan ollut. Ihan tisseineen kaikkineen siellä suihkutiloissa. Osa käy sekavuorolla, käyttäen peittävämpää uima-asua. Silloinkin pukuhuoneessa alasti. Mitä ihmettä täällä nyt taas sekoillaan? Joko heidän puolestaankin jo tiedetään paremmin mikä heitä ahdistaa tai ei?

Sheivaavatko musunaiset?

Vierailija
45/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ihmiset menee pienestä tolaltaan nykyään.

Saattaa ne naiset ja ei-binäärisetkin sinua katsella. Siinäpä katsovat.

Jos joku tulee juttelemaan ilman että kiinnostaa, niin sano jotain nopeaa ja jatka touhujasi. Ei tuollaisestakaan tarvitse traumatisoitua.

Vierailija
46/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tulee juttelemaan ilman että kiinnostaa, niin sano jotain nopeaa ja jatka touhujasi. Ei tuollaisestakaan tarvitse traumatisoitua.

Onneksi ei näy ulospäin, että olen bi. Johan olisivat mammat suihkutiloissa tolaltaan. Koska minähän en ehdi siellä tosiaankaan tehdä muuta kuin ihastella kaikkien upeita vartaloita. Joskus unohdan kuolaamiseltani ja kiihotukseltani kokonaan käydä uimassa.

Koittakaa nyt jo rauhoittua. Aikuiset ihmiset.

Vierailija
47/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan huomannut kenenkään miehen katselevan minua uimahalleissa, puhumattakaan, että joku hakeutuisi juttusilleni. Ihan rauhassa olen saanut pulikoida. 

Vierailija
48/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oltava mahdollisuus harrastaa uimista ilman miesten katseita. Ei kaikkeen voi sanoa että nönnönnöö pysy kotona. Vähäpukeisten naisten katselu ei ole mikään miesten ihmisoikeus. 

Vierailija
49/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei näy ulospäin, että olen bi. Johan olisivat mammat suihkutiloissa tolaltaan. Koska minähän en ehdi siellä tosiaankaan tehdä muuta kuin ihastella kaikkien upeita vartaloita. Joskus unohdan kuolaamiseltani ja kiihotukseltani kokonaan käydä uimassa.

Koittakaa nyt jo rauhoittua. Aikuiset ihmiset.

Sinä et naisena aiheutakaan samanlaista turvallisuusriskiä ja ahdistusta kuin mieskehoiset henkilöt, jotka voivat nyt laillisesti käyttää myös naisten tiloja. Miehet ovat keskimäärin isompia, vahvempia ja nopeampia kuin naiset. Lisäksi transiutus ei muuta miestyypillisiä käytös-, rikollisuus- ja ajattelumalleja. Transnaisista suurin osa pitää peniksensä ja on kiinnostunut naisista seksuaalisesti. Ja kuka tahansa ei-trans pervopertti voi nykyään hommata muita velvoittavat naisen paperit omalla ilmoituksella.

Vierailija
50/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oltava mahdollisuus harrastaa uimista ilman miesten katseita. Ei kaikkeen voi sanoa että nönnönnöö pysy kotona. Vähäpukeisten naisten katselu ei ole mikään miesten ihmisoikeus. 

Miten tämä voidaan toteuttaa rikkomatta sukupuolen itsemäärittelyä ja tasa-arvolakia? Suomen laki ei takaa naisille ja tytöille peniksettömiä tiloja eikä uimahallivuoroja.

Vierailija
51/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut naisten ja miesten vuoro jo vuosia. Kävin yleensä normiaikaan, joskus myös naistenvuorolla.

Yllättäen miestenvuorosta olikin tullut ongelma, kun siellä kuulemma kävi muuntaustaista väkeä, mikä setämiehiä ahdisti. Menivät sitten porukalla sinne silloin elvistelemään, koska miksi ei. Todennäköisesti näistä sedistä juuri kukaan ei ollut aiemmin uimista harrastanut, mutta nyt tuli tarve puuttua tilanteeseen. Meni myös ohi mitä sitten haluavat, jos eivät nämä muut saisi käydä uimassa edes ilman että koko hallissa on naisia. Luulisi sen olleen nimenomaan ennakkoluuloisille setämiehille ihan win-win.

Se ei kylläkään ole ennakkoluuloa vaan esimerkiksi itäkeskuksen hallissa ihan todellinen ongelma, että muuntaustaiset häiritsevät naisia, eivät käy suihkussa jne.

Ja koska hä

Sukupuolisegregaatio kuulostaa ihan talebanitouhulta. Seuraavaksi vaadit varmaankin naisille omia kouluja (jos saavat käydä koulua) ja omia bussivuoroja.

Vierailija
52/52 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan huomannut kenenkään miehen katselevan minua uimahalleissa, puhumattakaan, että joku hakeutuisi juttusilleni. Ihan rauhassa olen saanut pulikoida. 

Minua on tullut muutaman kerran mies häiritsemään, mutta sitä tapahtuu useammin muualla kuin uimahalleissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä