Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.

Vierailija
16.06.2023 |

"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."

Huhhuh.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Kommentit (1339)

Vierailija
101/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaikki leikkaukset iskevät eniten pariskuntiin, joissa toinen on työtön. Ihmiset alkavat entistä enemmän muuttaa "erilleen" tukien takia. Suomessa EI ELÄ yhden ihmisen palkalla, mutta se yksi palkka syö kaikki työttömän tuet pois! Kun vain toinen on töissä, ei tule työttömällekään asumistukea, toimeentulotukea jne.

Miettikää esim. minua, joka käyn töissä 2200 bruttopalkalla, kun puoliso on pitkäaikaistyötön (ei päässyt kuntoutustuelle, ammatinvaihto edessä). Asumiskulujen jälkeen meille jää käteen n. 200€ enemmän, kuin jos minäkin olisin työtön ja saisimme kaikki tuet. 200€ taitaa juuri kattaa työssäkäyntikulut...

Vierailija
102/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä selvästi haetaan Englannin mallia eli saat tietyn määrän tukia, selviät niiden varassa tai et. Englannissa on valtavat varallisuuserot rikkaiden ja köyhien välillä. Eli nyt köyhiltä viedään jotta saadaan hyväosaisten veroja alennettua.

Kaikki te tyhmistä tyhmimmät köyhät jotka äänestitte persuja löydätte sen nyt edestänne. Sitä saa mitä tilaa. Toivottavasti viisastutte seuraaviin vaaleihin mennessä. Voi myös kysyä missä on se kristillisdemokraattien lähimmäisenrakkaus. Ei missään.

Kukaan ei tunne lähimmäisenrakkautta kaltaistasi typerystä kohtaan. Sinulta pitäisi ottaa kaikki tuet pois ja kun makaay katuojassa, tulisin kusemaan päällesi.

Toki jokainen aito kristitty tuntisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.

Millä ne lapset elää?

Nehän on maksutta päivähoidossa, se on yhtä lasta kohti yli 1000 euron etu!

Vierailija
104/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syntyvyys pitäisi saada nousuun. Näinköhän.

Suoraan sanottuna valtion ei kannata kannustaa sellaisen väestönosan lisääntymiseen, jonka toimeentulo on sossutukien varassa. Tulee vain kaikkine lieveilmiöiden sivukuluineen todella kalliiksi.

Vai niin. Olen ollut vuosia noiden lapsikorotusten 'nauttija'. Esikoinen sai todistusvalinnassa paikan lääkiksestä, nuorempi opiskelee ns. huippulukiossa ja aikoo tekniikan alalle. Olen kyllä paljon auttanut heitä opinnoissa, aikaa kun on ollut.

Se, että et ymmärrä että päätökset tehdään laajemman tilastollisen analyysin pohjalta, eikä yksittäisen tapauksen perusteella, selittää miksi itse et ole päätynyt sinne minne lapsesi.

Ei sellaisia tilastoja ole edes, kun asiaa ei ole kummemmin tutkittu. Et tunnu ymmärtävän että työttömissä/tukiensaajissa on meitä yliopistokoulutettujakin.

Vierailija
105/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryöstöt tulee varmaan lisääntymään. Onneksi en nuku yksin omakotitalossa.

Vierailija
106/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hvelttiä tämä hallitus kuvittelee että tällä kaikella pahanolon maksimoinilla saavutetaan. Itse korkean moraalin ihmisen olen ihan vakavissani jo suunnitellut miten tulen tekemään ihan mitä vain että pysyn niin sanotusti hengissä niin mitä nämä tekee joilla rikollisuus on jo ihan verissä.

Minä teen myös ihan mitä vaan jos alat varastamaan toisten omaisuutta. Ihan. Mitä. Vaan.

Vierailija
107/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä ei saa lapsikorotuksina, voi hakea toimeentulotukena?

Ei onnistu toimeentulotuen saaminen, jos puoliso on töissä.

No miksi työssäkäyvä  puolisosi ei muka kykene elättämään lapsianne? 

Vierailija
108/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että nautin loisten kyynelistä.

Kannattaa alkaa rakentamaan jo tiilimuuria talon ympärille, hankkia jykevä valurauta portti sekä ostaa vartiointi ja valvonta palvelu Verisurelta.

Tuollaisia te surkeat ihmiset olette. Alatte uhkailemaan kun ette saa enää ryöstää laillisesti. Minä en rakenna muuria taloni ympärille mutta jos tulet pihalleni luvatta, ammun kyselemättä päähän.

Tuodaan paskaa sulle vankilaan.

Vierailija
109/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.

Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.

äläpäs valehtele. Työmarkknatuki on jotain 590 jos on 20%verotus. Mä alensin sitä veroprossaa vähän niin nyt saan jotain 610 euroa.

Oon kyllä aina kokenut vähän epäreiluksi tuon lapsikorotuksen työttömyystuissa. Saman saa toimeentulotuesta sit haettua kuiteski.

Täyttä potaskaa. Kaikki työmarkkinatukea saavat eivät saa toimeentulotukea, koska esim. puolison tulot, omistusasunto jne.

luuletko todella ettet pärjää sillä 600 eurolla? Ohhoh! Miehesi elättää lapsenne, ja sinä itsesi, ihan hyvin pärjäät. Te saatte vielä lapsilisät sen päälle. Onpas nyt heikkokykyistä.

Kaikilla ei ole isopalkkaista puolisoa.

Vierailija
110/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryöstöt tulee varmaan lisääntymään. Onneksi en nuku yksin omakotitalossa.

Tulee lisää työpaikkoja, kun omakotitaloissa asuvat palkkaavat vartiointipalvelut.

Vierailija
111/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.

Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.

Lapsilisät

Luuletko että se reilu 90e lapsesta riittää. Tämäkään ole noussut leikattu vaan. Hinnat kyllä nousee. Moni lapsi ei pysty harrastamaan mitään saati että sais edes terveellistä ruokaa ja vaatteet.

Pistät sen riitämän tai poliisit ja sossu hakee lapsen pois.

Eihän ne näköjään siellä Joensuussakaan hakenut. Mutta toki sun kaltaiset ihmiset varmasti ilahtuu tuollaisista tapahtumista.

Vierailija
112/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hvelttiä tämä hallitus kuvittelee että tällä kaikella pahanolon maksimoinilla saavutetaan. Itse korkean moraalin ihmisen olen ihan vakavissani jo suunnitellut miten tulen tekemään ihan mitä vain että pysyn niin sanotusti hengissä niin mitä nämä tekee joilla rikollisuus on jo ihan verissä.

Minä teen myös ihan mitä vaan jos alat varastamaan toisten omaisuutta. Ihan. Mitä. Vaan.

Söpöä.

Vierailija
113/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisten lapset eivät ole yhteiskunnan elättejä. On epäoikeudenmukaista ja kohtuutonta että veronmaksajat pakotetaan maksamaan loisten lapset vaikka lapsen elatus vastuu on lasten vanhemmilla ja jos on lapsia niin sitten mennään töihin eikä jäädä kotia.

Vierailija
114/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille, jotka persuja ja kokoomusta äänestivät!

Saitte nyt mitä halusitte eli Suomen alasajoa...

Vierailija
115/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ne lapset elää?

Nehän on maksutta päivähoidossa, se on yhtä lasta kohti yli 1000 euron etu!

Ja lapset on iänkaiken päiväkoti-ikäisiä?

Vierailija
116/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ne lapset elää?

Lasten vanhemmat käyvät töissä ja saavat töistä palkkaa.

Vierailija
117/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.

Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.

äläpäs valehtele. Työmarkknatuki on jotain 590 jos on 20%verotus. Mä alensin sitä veroprossaa vähän niin nyt saan jotain 610 euroa.

Oon kyllä aina kokenut vähän epäreiluksi tuon lapsikorotuksen työttömyystuissa. Saman saa toimeentulotuesta sit haettua kuiteski.

Täyttä potaskaa. Kaikki työmarkkinatukea saavat eivät saa toimeentulotukea, koska esim. puolison tulot, omistusasunto jne.

luuletko todella ettet pärjää sillä 600 eurolla? Ohhoh! Miehesi elättää lapsenne, ja sinä itsesi, ihan hyvin pärjäät. Te saatte vielä lapsilisät sen päälle. Onpas nyt heikkokykyistä.

Kaikilla ei ole isopalkkaista puolisoa.

4 hengen perhe saa 2500 netto yhteensä ja tuossa on puolison palkka vuorolisien kanssa ja lapsilisät ja kokoomus leikkaa tuosta lapsikorotukset pois.

Mun äiti saa yksinään eläkettä ja leskeneläkettä 2100 netto ja velaton asunto.

Vierailija
118/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä spekseillä vapaaehtoinen lapsettomuus on oikein fiksu päätös. Jos jää työttömäksi jostain syystä, eipähän tarvitse miettiä miten lapset elättää. Se kun ei ole yhteiskunnan vastuulla vaan ihan omalla.

Vierailija
119/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisten lapset eivät ole yhteiskunnan elättejä. On epäoikeudenmukaista ja kohtuutonta että veronmaksajat pakotetaan maksamaan loisten lapset vaikka lapsen elatus vastuu on lasten vanhemmilla ja jos on lapsia niin sitten mennään töihin eikä jäädä kotia.

Miten mennään noin vain töihin kun kukaan ei palkkaa?

Vierailija
120/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä vähentää päihdeongelmaisten lapsitehtailua.

Lapsitehtailua? 😮😂😂😂

Päihdeongelmaisethan täällä tahallaan tehtailee lapsia jonkun muutaman satasen takia. Jep. Luoja että voi olla harhainen maailmankuva joillain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän