Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Täydellistä! Aivan liikaa onkin tukia jaettu työtä vältteleville. Vihdoin järkeä tähän maahan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.
Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkoitus on saada ihmiset töihin. Siksi työssä olemisesta pitää tehdä kannattavampaa kun tuella elely.
Tää onnistuu helposti maksamalla siitä työstä riittävää palkkaa 😊.
Lakisääteinen kahvitauko on 10 minuuttia. Mä lähetän vakituisten nimet kaupunginvaltuustoon jotka on kahvitauolla yli 10 minuuttia ja valtion virastossa Helsingin pääkonttoriin. Työttömiä on kaikki työpaikat täynnä työkokeilussa ja palkkatuella.
Aivan oikein. Lasta ei tule huomioida kuluksi. Se on ihminen eikä mikään rahareikä jonka elättämisen yhteiskunnan pitäisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syntyvyys pitäisi saada nousuun. Näinköhän.
Suoraan sanottuna valtion ei kannata kannustaa sellaisen väestönosan lisääntymiseen, jonka toimeentulo on sossutukien varassa. Tulee vain kaikkine lieveilmiöiden sivukuluineen todella kalliiksi.
Vai niin. Olen ollut vuosia noiden lapsikorotusten 'nauttija'. Esikoinen sai todistusvalinnassa paikan lääkiksestä, nuorempi opiskelee ns. huippulukiossa ja aikoo tekniikan alalle. Olen kyllä paljon auttanut heitä opinnoissa, aikaa kun on ollut.
Se, että et ymmärrä että päätökset tehdään laajemman tilastollisen analyysin pohjalta, eikä yksittäisen tapauksen perusteella, selittää miksi itse et ole päätynyt sinne minne lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.
Sama. Olen ollut työttömänä, koska eläkettä en saanut ja olen oikeasti työkyvytön. Tuki ja turva ollut tuo lapsikorotus, kun hinnat nousee. Iski jo kovasti, kun esikoisesta jäi lapsilisä pois eli noin 140€. Pahin skenaario tässä olisi, että miehestäni aika jättäisi ja meille jäisi yksin asunto, jossa huomattava rahoitusvastike siinä pakosti tehtyjen kalliiden homeremonttien vuoksi. En millään voisi maksaa 800€ vastikkeita yksin, koska en saisi asumistukeakaan sitten jatkossa uusien sääntöjen mukaan. Ja miten tämän myy. Naapuri yritti myydä, muttei kukaan käynyt katsomassakaan. Tappiokaupalla menisi tällä hetkellä ja jäisi huomattava velka. Ja mulla näkyy siis omaisuuserä, jota ei ole kukaan ostanut. Sen myyntihinta on juurikin vähän yli 50 000€. Maata alueella, josta kukaan ei osta. Perinnöksi saatua ja verotkin siitäkin ilosta maksettu. Voisi olla edessä päivä, jolloin luovutan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syntyvyys pitäisi saada nousuun. Näinköhän.
Suoraan sanottuna valtion ei kannata kannustaa sellaisen väestönosan lisääntymiseen, jonka toimeentulo on sossutukien varassa. Tulee vain kaikkine lieveilmiöiden sivukuluineen todella kalliiksi.
Ai se on koko elämän tukien varassa jos vaikka on välillä sairaana tai työtön?
Vierailija kirjoitti:
Lakisääteinen kahvitauko on 10 minuuttia. Mä lähetän vakituisten nimet kaupunginvaltuustoon jotka on kahvitauolla yli 10 minuuttia ja valtion virastossa Helsingin pääkonttoriin. Työttömiä on kaikki työpaikat täynnä työkokeilussa ja palkkatuella.
Ja sairaslomista teen exel taulukon. Nyt alkaa vakituisten savustaminen pois työpaikoilta.
Hoitajat käy sairaaloissa salatupakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.
Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.
Lapsilisät
Vierailija kirjoitti:
Toivon että jokainen mulkero joka äänesti oikeistoa putoaa polvilleen ja joutuu itse tukien varaan.
Toiset meistä ovat aikuisia jotka osaavat huolehtia omista asioistaan. Se ettet sinä pärjää Suomen tapaisessa yhteiskunnassa, tarkoittaa vain sitä ettet pärjäisi missään muuallakaan ja olet muiden avun varassa. Olen pahoillani puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sairaslomista teen exel taulukon. Nyt alkaa vakituisten savustaminen pois työpaikoilta.
Älypuhelimella saa kuvan. Lisäksi teen lasu alle 18-vuotiaista tupakkaa polttavista teineistä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä pitäisi tehdä jo kantelu eu:n ihmisoikeuskomissiolle. Ei varmasti mene lakien mukaan. Olemme saaneet jo monta huomautusta.
Itse asiassa, nuo "säästöt" kompensoidaan toisella tuella. Lopulta se viimesijainen tuki on se toimeentulotuki, jolla sitten kokoomuksen uudistuksen myötä saadaan työttömät nopeammin pakotettua palkattomiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa se lapsi voi mennä töihin. Yhteiskunta ei ole vastuussa köyhien vahingossa synnyttämien räkänokkien elättämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkkilaisessa parturissa hiustenleikkaus 18 euroa.
Rahanpesua. Missä kuvittelet, että ne huumerahat pestään, jos ei partureissa kebap-pizzereoissa ja raksoilla?
Asiakkaita kiinnostaa vain hinta kuule.
Myös muiden parturien on laskettava hinnat tai asiakaskato ja konkurssi edessä.
Mun lempiparturilla hiustenleikkuu noin 50 e, sais kyllä laskea hintaa! Käyn siellä kun.on taitava ja leikkaa tosi lyhyeksi. Ettei tartte käydä usein. Kova hinta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Mitä jos kannustaisit niitä lapsia työll8stymään ja kantamaan oman kortensa kekoon?
Hitto kun sä oot tyhmä.
Jonkun oikeasti pitäisi tutkia ja katsoa mihin kaikki verorahat menevät. Mitä se kaikki on käytännössä. Vaikutukset ym. Sitten vasta aloittaa se leikkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.äläpäs valehtele. Työmarkknatuki on jotain 590 jos on 20%verotus. Mä alensin sitä veroprossaa vähän niin nyt saan jotain 610 euroa.
Oon kyllä aina kokenut vähän epäreiluksi tuon lapsikorotuksen työttömyystuissa. Saman saa toimeentulotuesta sit haettua kuiteski.
Täyttä potaskaa. Kaikki työmarkkinatukea saavat eivät saa toimeentulotukea, koska esim. puolison tulot, omistusasunto jne.
omitsusasunto ei estä totun saamista. Auto estää, se ensin myyntiin. Ja jos kerran puoliso teidän lapset elättää niin mikä hätä sinulla on? Myykää asunto, muuttakaa halvempaan/pienempään, hyvin sinä joka tapauksessa pärjäät tuolla 600 e yksin. Te saatte lapsilisät joka kuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelimella saa kuvan. Lisäksi teen lasu alle 18-vuotiaista tupakkaa polttavista teineistä.
Hyvätuloiset antaa nuorille tupakkarahaa. Ulkona kuva sekunnissa ja sossulle, koulut tunnistaa oppilaat ja tietää nimet.
Lisäksi teen lasun alle kouluikäisistä jotka on puhalla ilman aikuista.
Onpas taas niin nazzikommentteja kuin olla ja voi.