Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.

Vierailija
16.06.2023 |

"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."

Huhhuh.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Kommentit (1339)

Vierailija
21/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä pitäisi tehdä jo kantelu eu:n ihmisoikeuskomissiolle. Ei varmasti mene lakien mukaan. Olemme saaneet jo monta huomautusta.

Siis mikä ei mene lain mukaan? Sekö, että rahaa ei ole enää vapaasti saatavissa, kun vain ilmoittaa, että tää kuuluu mulle?

Vierailija
22/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tarkoitus on saada ihmiset töihin. Siksi työssä olemisesta pitää tehdä  kannattavampaa kun tuella elely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä pitäisi tehdä jo kantelu eu:n ihmisoikeuskomissiolle. Ei varmasti mene lakien mukaan. Olemme saaneet jo monta huomautusta.

Jos EU asiasta jotain valittaa niin minä teen kantelun EU:sta YK:lle ja haistattelen unionin ininälle pitkää keskisormea.

Vierailija
24/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että nautin loisten kyynelistä.

Koetappas tulla kadulla vastaan,niin katsotaan kumpi vuodattaa kyyneleitä!

Vierailija
25/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kannustinloukku se on kun moni myös työkyvytön tai osatyökyinen miksi näitä ei eriytetä sitten. Varmasti elääkkeelle jääntikin vaikeutuu vaan

Hallitusohjelmassaan luki, että tosiasiassa sairauden takia työkyvyttömät pitää ottaa huomioon.

Vierailija
26/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.

Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.

Mitä jos kannustaisit niitä lapsia työll8stymään ja kantamaan oman kortensa kekoon?

Vierailija
27/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläkettä saa 240 000 ihmistä, myös ne jotka on uudelleen naimisissa.

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…

Vierailija
28/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapsikorotukset huomioidaan asumistuessa tuloina, vaikka ne menee toiselle vanhemmalle kenen luona lapset asuu, ei noi korotukset mun tilille tule ja saan sen takia piempää asumistukea, hyvä vaan jos poistuu mokoma lapsikorotus.

Vierailija
29/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.

Mitä jos kannustaisit niitä lapsia työll8stymään ja kantamaan oman kortensa kekoon?

Mihin töihin 7v pääsee?

Vierailija
30/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkettä saa 240 000 ihmistä, myös ne jotka on uudelleen naimisissa.

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…

70-vuotias mummo saa leskeneläkettä, kun menee uudelleen naimisiin. Syntyvyys kasvuun, hyvä Kokoomus

Vierailija
31/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko päivääkään että meidän sairaiden työkyvyttömien retuuttaminen työkkärin listoilla turhaan lopetetaan. Itse ollut jo 3 vuotta muka hakemassa apua eli vaihtuvien lääkäreiden pällisteltävänä ja lääkitystä venkslaamassa ilman sitä varsinaista hoitoa.

Vierailija
32/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Ei kannata tehdä lapsia jos niitä ei pysty elättämään.

Vierailija
33/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat saa verovähennystä kodin siivouksen ostoon.

Nyt haukutaan rikkaat paska laiskoiksi uusavuton vaimo rikkaalla, he saa työpaikan kahvitauolla haukut.

Vierailija
34/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äläpäs valehtele. Työmarkknatuki on jotain 590 jos on 20%verotus. Mä alensin sitä veroprossaa vähän niin nyt saan jotain 610 euroa.

Oon kyllä aina kokenut vähän epäreiluksi tuon lapsikorotuksen työttömyystuissa. Saman saa toimeentulotuesta sit haettua kuiteski.

Vierailija
35/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syntyvyys pitäisi saada nousuun. Näinköhän.

Suoraan sanottuna valtion ei kannata kannustaa sellaisen väestönosan lisääntymiseen, jonka toimeentulo on sossutukien varassa. Tulee vain kaikkine lieveilmiöiden sivukuluineen todella kalliiksi.

No mutta mites se syntyvyys? Luuletko, että tää valtio pärjäisi vaan niiden kokonaan omalla palkallaan itsensä elättävien lapsilla?

Ei kelpaa maah anm uuttajat, ei kelpaa köyhien lapset, ja rikkaiden lapset ei riitä, plus niitä voi olla vaikee kasvattaa tekemään ns. pa skaduuneja 🤔.

Mikä sun ehdotus olisi, että mikä ois valtiolle kannattavaa?

Vierailija
36/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan nuoret parikymppiset notkuu tuolla kaduilla työttömänä ja tehtaileevat rikoksia, hakkaavat ja ryöstelevät ihmisiä, jättäävät koulut käymättä ja aina on muka masennusta ja ahdistusta, mikä estää, just joo, nyt orpo otahan tämä asia listalles ja laita nuoriso kurii

Vierailija
37/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuoet ovat olleet liian suuria ja niillä pärjännyt liian hyvin mikä on kannustinloukku sillä se kannustaa jäämään kotia ja vähentää yksilön halukkuutta työlistyä. Muutenkin työttömyys turva on alunperin tarkoitettu ainoastaan vain YHTÄ henkilöä varten eikä jokaiselle perheen jäsenellen. Ne lapset ovat itse vastuussa omasta elättämisestään.

Vierailija
38/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että nautin loisten kyynelistä.

Varo vaan,ettei pilkka osu omaan silmääsi! Tule sitten tänne palstalle itkemään.

Ei osu. Minulle on suojatyöpaikka luvattuna loppuelämäksi. Lällällällää

-petteri-

Vierailija
39/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko menee rahaa esim. lastensuojeluun? Se tarkastelun alle. Miten paljon on esim. väärinperusteisia huostaanottoja. Lakihenkilöt jo puhuvat näistä.

Vierailija
40/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Ei kannata tehdä lapsia jos niitä ei pysty elättämään.

Lapset on usein tehty sillon kun oli vielä työpaikka ja terveys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi