Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
jos eivät lasta palkkaa, ehkä äiti voisi kokeilla
Tämä on kamalaa. En mitenkään voi mennä töihin. Aamuisin minulla on tapana makoilla ja somettaa puolille päivin.
Tässä alkaa vain varmistua se päätös että pitää lähteä mullan alle. Kun lapsikorotus poistuu ei vain enää riitä rahat elämiseen. Lapsilla on onneksi isä joka tienaa hyvin, muuta iloa hänestä ei lapsille olekaan. Terv. vakavasti sairastunut äiti jolla rahat loppu jo nytkin
Jos joku ei saa biologista lasta niin mä puhun kaikki tauot töissä työkokeilussa lapsista ja nautin sen pahasta olosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn perässä muuttaminen on myös mahdollisuus.
Tämä on hyvätuloisille/oikeistolle täysin mahdoton pähkinä ratkaistavaksi.
Jos ei ole rahaa- ei saada asuntoa, eikä muuteta minnekkään. Jos ei ole rahaa ja työ on "ensimmäinen puoli vuotta palkatonta", niin ei voi pyytää lainaa. Joka tapauksessa, nykyään työn jatkuminen on sen verran epävarmaa, että ainoastaan todella hyväpalkkaisen ja pysyvän työpaikan vuoksi kannattaa riskeerata ihmisuhteet lainaamalla heiltä rahaa.
Ei rahaa - ei varaa muuttaa kaikkien ruputyöpaikkojen perässä toiselle paikkakunnalle, vaikka olisi lapseton.
Ovat ratkaisseet sen jo, ihan itse, etkä sinä auttanut siinä mitenkään. Sinä ratkaiset nyt itse omalta osaltasi oman tilanteesi, reilu peli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakisääteinen kahvitauko on 10 minuuttia. Mä lähetän vakituisten nimet kaupunginvaltuustoon jotka on kahvitauolla yli 10 minuuttia ja valtion virastossa Helsingin pääkonttoriin. Työttömiä on kaikki työpaikat täynnä työkokeilussa ja palkkatuella.
Ja sairaslomista teen exel taulukon. Nyt alkaa vakituisten savustaminen pois työpaikoilta.
Hoitajat käy sairaaloissa salatupakalla.
Älypuhelimella saa kuvan. Lisäksi teen lasu alle 18-vuotiaista tupakkaa polttavista teineistä.
Hyvätuloiset antaa nuorille tupakkarahaa. Ulkona kuva sekunnissa ja sossulle, koulut tunnistaa oppilaat ja tietää nimet.
Lisäksi teen lasun alle kouluikäisistä jotka on puhalla ilman aikuista.
Sinähän se varsinainen kyylä olet. Keskity vain omiin asioihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että nautin loisten kyynelistä.
Varo vaan,ettei pilkka osu omaan silmääsi! Tule sitten tänne palstalle itkemään.
Keskity sinä loinen nyt siihen työnhakuun.
Laita hakemus vaikka minulle, niin katson onko sinulla käyttöä työelämässä.
Ja mä katson millainen työnantaja sä olet vai kuuleeko koko kaupunki, että olet ilkeä orjapiiskuri akka jota kaikki nauraa, kun menet ravintolaan.
Liikevaihto noin 8milj. euroa, työntekijöitä noin sata ja palkat kesätyöntekijöiden noin 2200e/kk+kokopäiväraha keskimäärin 1032e/kk. aina 9000euroon kuukaudessa.
Keskipalkka noin 3000e/kk+ TES:n mukainen päiväraha.
Mitenköhän naapurin yksinhuoltaja ulk. Hänellä on ainakin 5 lasta.
Vierailija kirjoitti:
"Lisäksi toimeentulotuen perusosan asumiskustannuksia hallittaisiin jatkossa lain ja asetuksen tasolla. Kelan virkailija voisi hyväksyä vuokranormin ylittävät kulut vain, mikäli siihen on erityisiä tarpeita, jotka säädettäisiin laissa.
Vuokranormin ylittävät joutuvat hankkimaan kolmen kuukauden kuluessa edullisemman asunnon. Sen jälkeen kieltäytyminen tarjotusta edullisemmasta asunnosta johtaa tuen kohtuullistamiseen eli leikkaukseen. Lisäksi perustoimeentulotuen asumismenoihin tulee 5 prosentin omavastuuosuus."
Jess, vihdoinkin!!!
Tää tulee kalliiks kyllä, kun jokainen, jonka vuokra ylittää normin vaikka kolmella eurolla, joutuu hakemaan sen edullisemman asunnon, ja sitten takuuvuokran ja muuttokustannukset
Kelalta, ja sit taas puolen vuoden - vuoden sisällä sama uudestaan, kun tulee vuokrankorotus, jne. jne.
Lapsilta tuhotaan pysyvyys, kun täytyy jatkuvasti vaihtaa asuinpaikkaa, koulua ja kavereita 🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että nautin loisten kyynelistä.
Varo vaan,ettei pilkka osu omaan silmääsi! Tule sitten tänne palstalle itkemään.
Keskity sinä loinen nyt siihen työnhakuun.
Laita hakemus vaikka minulle, niin katson onko sinulla käyttöä työelämässä.
Ja mä katson millainen työnantaja sä olet vai kuuleeko koko kaupunki, että olet ilkeä orjapiiskuri akka jota kaikki nauraa, kun menet ravintolaan.
Liikevaihto noin 8milj. euroa, työntekijöitä noin sata ja palkat kesätyöntekijöiden noin 2200e/kk+kokopäiväraha keskimäärin 1032e/kk. aina 9000euroon kuukaudessa.
Keskipalkka noin 3000e/kk+ TES:n mukainen päiväraha.
Ja työpaikan nimi ja kaupunki niin tiedetään, että ei ole provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.onko sulla mikä ammatti? Töitä on jos kuinka paljon, lapset päiväkotiin ja töihin
Töitä paljon? No ei todellakaan ole, muutama hassu paikka ja nekin jotain opettajan, lääkärin tms paikkoja.
Lapset ei ole päiväkoti-ikäisiä.Vastauksesta voi päätellä, että ei ole ammattia. Hanki sellainen.
Minulla on 3 koulutusta.
No luulisi sitten töitäkin löytyvän. Ehkä se onkin vain tahdosta kiinni... tai työnhakijasta johtuvaa.
Sitähän ei kokkareiden muille suosimat halppistyöpaikat ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että poistuu koska se asettaa ihmiset eri arvoiseen asemaan.
Tasa-arvo on sitä että kaikki saa saman työttömyyskorvauksen, se onko sulla lapsi tai vaikka koira ei oikeuta siihen että saat enemmän korvauksia kuin muut.Mä puhun lapsista tästä lähtien kaikki tauot töissä ja haukun lapsettomat laiskoiksi ja itsekkäiksi.
Onnea vaan sulle. Sinusta tulee työpaikan vihatuin ihminen jos noin teet :D
Minä alan töissä haukkumaan teitä perheellisiä ihmisiä kerjäläisiksi ja muiden rahoilla eläjiksi kun te ette kykene edes elättämään jälkikasvuanne ilman meidän muiden rahoja.
Lapsiperheille ei pitäisi maksaa mitään ylimääräsiä tukia eli lapsilisät pois ja palkalliset vapaat pois, samat tuet teille kuin muillekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakisääteinen kahvitauko on 10 minuuttia. Mä lähetän vakituisten nimet kaupunginvaltuustoon jotka on kahvitauolla yli 10 minuuttia ja valtion virastossa Helsingin pääkonttoriin. Työttömiä on kaikki työpaikat täynnä työkokeilussa ja palkkatuella.
Ja sairaslomista teen exel taulukon. Nyt alkaa vakituisten savustaminen pois työpaikoilta.
Hoitajat käy sairaaloissa salatupakalla.
Älypuhelimella saa kuvan. Lisäksi teen lasu alle 18-vuotiaista tupakkaa polttavista teineistä.
Hyvätuloiset antaa nuorille tupakkarahaa. Ulkona kuva sekunnissa ja sossulle, koulut tunnistaa oppilaat ja tietää nimet.
Lisäksi teen lasun alle kouluikäisistä jotka on puhalla ilman aikuista.
Sinähän se varsinainen kyylä olet. Keskity vain omiin asioihisi.
En keskity. Sossut on sairaalassa ja sä lääkärinä tai hoitajana ehdit hyvin lasu keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätös perustuu tutkittuun tietoon siitä, että nuo lapsikorotukset aiheuttavat kannustinloukkuja ja johtavat naisten pitkäaikaistyöttömyyteen. Se voi tuntua aluksi epäreilulta, mutta kun se kannustaa menemään töihin niin ajan kanssa se palkkakin kasvaa lopulta isommaksi, ja lopulta lopputulos on parempi myös vanhemman kannalta. Samalla myös lapsien ylisukupolvista työttömyyttä pyritään estämää .
Mutta kun ne kannustinluokut eivät johdu siitä että tuet ovat liian korkeita vaan että alimmat palkat ovat liian pieniä.
Liian pieniä mihin? Keskituloisten kanssa samanlaiseen elämään?
Palkat ovat liian pieniä normaaliksi katsottuun elintasoon nykyaikana. Omasta mielestäni normaalia olisi se, että asumiskulut, sähkölasku puhelin, it-yhteydet, arkiruoka ja vaatteet pystytään maksamaan palkasta ilman, että monena iltana kuukaudessa istutaan pöydän ääreessä laskemassa budjettia uudelleen. Myös pitäisi riittää lääkkeisiin, hammaslääkäriin ja silmälaseihin niille, jotka tarvitsevat näitä.
Vierailija kirjoitti:
Päätös perustuu tutkittuun tietoon siitä, että nuo lapsikorotukset aiheuttavat kannustinloukkuja ja johtavat naisten pitkäaikaistyöttömyyteen. Se voi tuntua aluksi epäreilulta, mutta kun se kannustaa menemään töihin niin ajan kanssa se palkkakin kasvaa lopulta isommaksi, ja lopulta lopputulos on parempi myös vanhemman kannalta. Samalla myös lapsien ylisukupolvista työttömyyttä pyritään estämää .
Ei kannusta. Saan vain lisää toimeentulotukea kun ei kannata käydä osa-aikaisessa työssä.
Kokoomuksen uusliberalistisen ajattelutavan mukaan ihmisen on selvittävä yksin.
Nyt tätä opetetaan jo syntymästä lähtien. Jokaiselle vauvalle oma sijoitustili, että jatkossa voidaan poistaa koko aiemmin rakennettu hyvinvointiyhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen heikon terveyden vuoksi työtön, tuo lapsikorotus menee suoraan lapsen tarpeisiin.
Voi vi**u Petteri ja Purra.
Empatiaa tarvitaan politiikassa. Se on kykyä myötäelää heikompiosaisten tilanne. Empaattinen ihminen voi ymmärtää.
Lapsettomat laiskat 40-vuotiaat uusi puheenaihe työpaikoilla.