Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistukeen tulossa

Vierailija
16.06.2023 |

portaittainen varallisuusraja.

Eli, jos nyt säästöillä ei yleisessä asumistuessa ole merkitystä, jatkossa on.

Jos on jokin vähäinen määrä, ei sitten kai saa asumistukea ennen kuin se on käytetty. Aha.

Vähäinen määrä.

Ja mikähän se porrastus tulee olemaan? Ruokakunnan kokoko?

Jos on vähäinen määrä, jota on varjellut siltä varalta että tulee esim vaikka muutto ilman omaa syytä... tai vastaavaa...

Haista orpo ja purra paska!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. Ihmisen on tarkoitus itse elättää itsensä.

Vierailija
2/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä ei kaikilta onnistu. Etkö sitä ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni on nostellut mm asumistukea säästääkseen sen tai käyttääkseen johonkin muuhun.

Näin olen tehnyt itsekkin muutaman vuoden. Mutta kun on kerta oikeutettu niin miksikäs ei.

Muita tukia en saa.

Vierailija
4/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko yllätyksenä että pitää tehdä töitä eikä elellä tukiviihdakossa? Iskikö paniikki?

Vierailija
5/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksakaa parempaa palkkaa. Minulla on kaksi työtä ja silti saan asumistukea, koska palkka on niin huono. 

Vierailija
6/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisen erityisesti olisi tärkeä säästää vaikka rahastoihin, koska eläke ei tule olemaan iso. Nyt ei tämäkään sitten onnistu, jos asumistukea haluaa.

Vierailija
7/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muuttako tuloihinne nähden liian kalliisiin asuntoihin. Koskee vuokra- ja omistusasumista. Siitä se lähtee.

Vierailija
8/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian moni on nostellut mm asumistukea säästääkseen sen tai käyttääkseen johonkin muuhun.

Näin olen tehnyt itsekkin muutaman vuoden. Mutta kun on kerta oikeutettu niin miksikäs ei.

Muita tukia en saa.

ei kovin isot tulot jos saat as.tukea? Millä sit elelet?

Vierailija
9/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksakaa parempaa palkkaa. Minulla on kaksi työtä ja silti saan asumistukea, koska palkka on niin huono. 

No muuta hyvä ihminen halvempaan asuntoon. Ja missä ihmeessä olet töissä jos 2 työpaikan palkka ei ole tarpeeksi?

Vierailija
10/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki on levinnyt käsiin ja sitä tulisi viilata vielä enemmän, mitä nyt hallitusohjelmasta ennakoidaan. En ole ikinä äänestänyt oikeaa laitaa, mutta näköjään yksi oikeistohallitus tarvitaan, että saadaan sosiaalituet oikaistua. Seuraavaksi sitten vasenlaita oikaisemaan yritystuet - moni on ympäristölle hyvin haitallisia ja kalliita valtiolle.

Vierailija
11/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000€ saldoraja jonka ylittävästä osasta vähennetään tukea 50 000 euroon asti jonka jälkeen ei asumistukea saa.

Vierailija
12/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euron ansiotulovähenys poistetaan, eli tähän asti asumistukea saava työtön on voinut ansaita 300 euroa kuukaudessa ilman sen vaikutusta tukiin.

Vierailija
13/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Passaa sinunkin mennä töihin, eikä lorvia täällä. Niin pystyt itse maksaa elämisesi. Etkä tarvitse silloin Kela tukia.

Vierailija
14/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää muuttako tuloihinne nähden liian kalliisiin asuntoihin. Koskee vuokra- ja omistusasumista. Siitä se lähtee.

Elämäntilanteet vaihtelevat eikä kaikilla ole säästöjä pahan päivän varalle tai ne on jo käytetty loppuun.

Vierailija
15/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi saa tukea jos pankkitilillä on kymmeniä ellei satoja tuhansia. Se on väärin.

Vierailija
16/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kermaperseidn kakarat vielä asumistukea, kun asuvat vanhempien

ostamassa kämpässä? Tämä ainakin pitäisi poistaa.

Vierailija
17/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 euron ansiotulovähenys poistetaan, eli tähän asti asumistukea saava työtön on voinut ansaita 300 euroa kuukaudessa ilman sen vaikutusta tukiin.

Ajattelevatko he, että jos voi käydä töissä 300e edestä/kk, he olisivat työkykyisiä? Eikö olisi hyvä pitää nämä vähän tienaavat kuitenkin työnsyrjässä kiinni?

Onko tämä edes tottakaan?

Suomeen luodaan siis yrityksille halpatyövoimaa. Ihmisillä ei ole oikeutta edes siedettävään tulotasoon töissä käymällä.

Kai siellä hallitusohjelmassa oli sitten parannuksia esimerkiksi työterveyshuollon suhteen?

Vierailija
18/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelevatko he, että jos voi käydä töissä 300e edestä/kk, he olisivat työkykyisiä? Eikö olisi hyvä pitää nämä vähän tienaavat kuitenkin työnsyrjässä kiinni?

Suomeen luodaan siis yrityksille halpatyövoimaa. Ihmisillä ei ole oikeutta edes siedettävään tulotasoon töissä käymällä.

Kai siellä hallitusohjelmassa oli sitten parannuksia esimerkiksi työterveyshuollon suhteen?

Ainakin palvelusetelien käyttöä aikovat lisätä, eli ohjata sote-palvelut yksityiselle puolelle. Tosin asiakasmaksut nousevat.

Vierailija
19/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos palkka ei riitä menoihin, toimeentulotuen ehtona on töihin meneminen.

Vierailija
20/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vallalla ihmeellinen käsitys, että jokun toisen pitäisi maksaa toisten eläminen, ihan oletuksena. Minusta oletus on se, että jokainen huolehtii omasta elämästään ja sen kuluista.

Yllättävät tilanteet ovat eri juttu, ja niissä yhteiskunta voi tulla vastaan, mutta pohjalta pitää ihmisen pyrkiä ylös.