Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi adotioon/huostaan?

Vierailija
15.06.2023 |

Kokemuksia tästä? Selvisi vasta synnytyksen jälkeen, että lapsi on vammainen. Pitkien keskustelujen ja pohdintojen jälkeen päädyimme mieheni kanssa siihen lopputulemaan, että lapsi ei meille jää. Tunnesidettä ei ole syntynyt ja tuntuu että menee parisuhdekkin kohta kriisiin tämän vuoksi. Mietityttää myös meidän esikoisemme, kuinka häntä sitten kiusattaisiin ja oudoksuttaisiin, kun tämmöinen pikkusisar. Neuvolassa asian olemme tuoneet esille. Haluaisin kuulla nyt kokemuksia muilta jotka ovat luopuneet huoltajuudesta ja joiden lapsi on muuttanut pois pysyvästi kotoa? Meidän lapsi on nyt 2,5kk.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hylkää lapsensa niin maksaako siitä sitten kuitenkin elatusta hoitavalle taholle?

Vierailija
102/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vammaisia lapsia alkaisi syntyä enemmän, kuvitellaan vaikka että geeniperimässä olisi jo niin paljon mutaatioita. Kaikki vanhemmat antaisi pois nämä lapset jonkun toisen hoidettavaksi ja maksettavaksi.

Kenen se vastuu on? Ei ihmiset ole jätettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kannattaa nyt ripeästi jutella hoitavan tahon kanssa ja pyytää tekemään lasu. Lastensuojelun hoiviinhan vauva ensin menisi. Adoptio voi olla pitkä prosessi, ei vauvaa voi tunnekylmissä olosuhteissa pitää siihen saakka.

Siinä on kyllä sitten se vaara, että se vanhempikin lapsi lähtee sijoitukseen.

Syytä oliskin. Niin kylmää ja kalseaa on aloittajan teksti vauvasta.

Vierailija
104/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vanhemmat, jotka eivät jaksa ja voivat tarjota vain hirveän elämän vammaiselle lapselle, ovat juuri oikeat vanhemmat lapselle sen sijaan, että lapsi päätyisi adoption kautta perheeseen, jossa hän voi elää hyvää elämää rakastettuna?

Ja samaan aikaan surkutellaan kauhuissaan Joensuun lapsen kuolemaa, että kun vanhemman oikeus lapseen on niin iso. Samaahan te tässä nyt ap:lle alleviivaatte, eli lapsi on aina vain ja ainoastaan vanhemman vastuulla, myös silloin, kun vanhempi ei siihen kykene.

Vierailija
105/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tavannut ihmistä jota olisi kiusattu siksi että hänellä on vammainen sisarus. Ei ole itselleni tullut mieleen kiusata ihmistä jolla on vammainen sisarus, edes mitään klkeitä negatiivisia tai sääliviä ajatuksia ei ole tullut vaikka kaveripiirissä on ollut vammainen sisar.

Mutta ilmanmuuta, viipymättä huostaan.

Minulla on pikkusisko, joka on pyörätuolissa eikä minua ole asiasta koskaan kiusattu. Meillä häntä kyllä rakastetaan kuten muitakin lapsia. Tai toisaalta hän taisi olla meillä se hemmotelluin, mutta sen soimme hänelle.

Itse asiassa kun siskon pyörätuoli oli tyhjillään (sisko nukkumassa, kylvyssä tmv) niin kavereiden kanssa "rossailtiin" tuolilla.

Onneksi vanhemmat eivät edes miettineet pikkusiskon pois antamista!

En nyt ihan saa kiinni, miksi tulit asiasta tänne kertomaan. Päätös on jo tehty. Tulin tänne hakemaan kokemuksia saman ratkaisun tehneiltä.

- Aloittaja

Vastasin aiemmalle tuosta kisaamisesta kun minulla on asiasta omakohtaista tietoa.

Tosin itsekin mietit, että pikkusisaruksen pois anto olisi hyväksi vanhemmalle lapsellenne, joten olisihan tuossakin jo "kiinni saamista"... Jos siis luit kirjoitukseni ajatuksella.

Vierailija
106/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vanhemmat, jotka eivät jaksa ja voivat tarjota vain hirveän elämän vammaiselle lapselle, ovat juuri oikeat vanhemmat lapselle sen sijaan, että lapsi päätyisi adoption kautta perheeseen, jossa hän voi elää hyvää elämää rakastettuna?

Ja samaan aikaan surkutellaan kauhuissaan Joensuun lapsen kuolemaa, että kun vanhemman oikeus lapseen on niin iso. Samaahan te tässä nyt ap:lle alleviivaatte, eli lapsi on aina vain ja ainoastaan vanhemman vastuulla, myös silloin, kun vanhempi ei siihen kykene.

No ei todella ole. Hyvä että ap antaa lapsensa pois, huostaan. Mutta vastuu pitäisi silti maksaa kustannuksista. Tätä epäilen..

Vierailija
107/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se saa niin olla että kun on omassa elämässä jotain epämiellyttävää niin toiset ottaa vastuun. Tuutko ap ja hoidat mun kodin siivouksen omalla kustannuksellasi kun mä en halua?

Vierailija
108/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se saa niin olla että kun on omassa elämässä jotain epämiellyttävää niin toiset ottaa vastuun. Tuutko ap ja hoidat mun kodin siivouksen omalla kustannuksellasi kun mä en halua?

Höpö höpö nyt taas.

- Aloittaja

Vierailija
109/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö nyt taas.

- Aloittaja

Soita sinne Pelastakaa Lapset ry.n toimistoon. Sitä kautta saat lapselle adoptioperheen.

Vierailija
110/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö nyt taas.

- Aloittaja

Soita sinne Pelastakaa Lapset ry.n toimistoon. Sitä kautta saat lapselle adoptioperheen.

Meillä on tämä prosessi käynnissä, kiitos neuvolasta saadun avun :)

- Aloittaja

Vierailija
111/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut r a i s k a s i kehitysvammainen ja samalla pahoinpiteli.Eivät he kaikki ole leppoisaa ja iloista porukkaa..

Vierailija
112/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille myös heti lisääntyminen seis, ensimmäisenä kohdun poisto ja mieheltä piuhat poikki

Vierailija
113/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko kuinka suuren hintalapun tähän kakkoslaatuun mikä lähtee kiertoon?

Vierailija
114/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatteko kuinka suuren hintalapun tähän kakkoslaatuun mikä lähtee kiertoon?

Ei adoptioon annetusta lapsesta mitään rahaa saa.

Vierailija
115/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hylkää lapsensa niin maksaako siitä sitten kuitenkin elatusta hoitavalle taholle?

Maksaa.

Vierailija
116/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa! Meidän kehitysvammainen poika 21vuotta. Tiedätkö edes vammaisuuden astetta eli mistä tarkalleen kyse.

Ilmeisesti haluatte päästä helpolla.

Vierailija
117/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap tee lisää lapsia. Aktiivinen perhe. Sanoisin että olette itsekkäitä. Toivottavasti otetaan huostaan niin tulee elatusmaksu.

Vierailija
118/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kukaan adoptoi vammaista lasta. Hoidettavuuskin on auki. Huostaan otetaan ja ap maksaa elatusmaksua. Vastuun kantaa jollain tapaa.

Vierailija
119/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me emme ole pahoja ihmisiä. Haluamme tarjota lapsellemme hyvän elämän ja mielestämme se ei onnistu, jos nuorempi sisarus on vammainen. Pitäisikö meidän elinvoimaisen, iloisen ja energisen leikki-ikäisen esikoisen kärsiä? Ei pidä. Olemme aktiivinen perhe ja tähän nyt ei vain monisairas vammainen sovi.

- Aloittaja

On miljoonia perheitä ympäri maailman jossa yksi sairas lapsi muiden sisarusten kanssa, eivätkä he voi mitenkään huonosti. 

Ja ne terveet sisarukset monesti puolustavat sitä vammaista sisarustaan, jos muut pakkaavat kiusaamaan. Ja oppivat siinä samalla hyväksymään erilaisuutta, jota ap ei ole oppinut.

Vastaatko ap vielä kysymykseen, mitä teidän aktiivinen perhe tekee, jos se energinen leikki-ikäisenne vammautuu lopun iäkseen?

Vierailija
120/145 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella poikkeava ratkaisu. Nykyään vammaiset asuvat järjestään kotona, ei laitoksissa (ja aikuisina omassa kodissa). Tähän on vammaispalveluista vaikka mitä tukitoimia.

No, meidän kotona ei kuitenkaan vammainen tule asumaan. Se on päätetty. Hain nyt kokemuksia muilta, jotka ovat kokeneet saman. Ymmärrän ettei vammainen lapsi ole se "halutuin" adoptiomarkkinoilla, mutta voihan sitä yrittää. Kotoa hän kuitenkin tulee pois muuttamaan.

- Aloittaja

eri. Provohan sinä olet. Ja jos niin mitäs jos se terve lapsi vammautuu esim onnettomuudessa? Tai sairastuu parantumattomasti nii pistetäänkös sekin pihalle? Sehän täytyy sille terveellekin lapselle ilmoittaa että lähtö tulee jos vammautuu. Saattaa haluta jo vapaaehtoisesti itsekin pois. Ehkä pääsis sen vammaisen lapsen kanssa samaan perheeseen asumaan.

Tuskin kukaan vammaista adoptoi tai ottaa kotiinsa asumaan, eiköhän se vauvaparka päädy jonnekin hoitokotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi