Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan poliisihallituksella lähtenyt mopo käsistä jos polkupyörän kyytiin ei enää saa ottaa ketään?

Vierailija
14.06.2023 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bf21340d-2e6a-48f9-9ff4-39b9c3e55c55

Vaikuttaa turhalta holhoukselta ja valtion kassan kartuttamiselta.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ennenkään saanut, vaikka se yleinen tapa onkin. Syynä on turvallisuus: polkupyörän kantokyky on suunniteltu yhden ihmisen painolle.

Vierailija
2/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

No onpa vaarallista. Kumma etten ole jo kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan tämä on näin ollut, mutta onko nykyään edes poliiseja valvomaan asiaa? 80-luvulla vielä oli, ja joku kaveri sai pienehköt sakotkin.

Vierailija
4/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsia nyt voi viedä fillarilla hoitoon?

Vierailija
5/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia johon poliisit panostaa, samaan aikaa saa ryöstää vaatteet päältä, mutta tarakalla kuskaus on tärkeysjärjestyksessä ykkönen poliiseille, kun ei tavi juosta ja laatia kovin monimutkaisia raportteja joissa on monta ruksin paikkaa.

Suomalainen virkavalta on vitsi.

Kuka tekee pinssin, ostan heti.

Vierailija
6/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän oikeudella nuo oikeastaan puuttuvat ihmisten elämään? Suomesta yllättäen tullut joku poliisivaltio?!

Vierailija
7/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ennenkään saanut, vaikka se yleinen tapa onkin. Syynä on turvallisuus: polkupyörän kantokyky on suunniteltu yhden ihmisen painolle.

Ei suinkaan kaikki pyörät. Oman pyöräni kantokyky on 180 kg. Tosin jotta toista saa kyydittää, pitää olla istuin ja jaloille paikka. Tosin naurettavaa tuollainen holhous on silti.

Vierailija
8/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsia nyt voi viedä fillarilla hoitoon?

Ei koske asianmukaisessa lastenistuimessa olevaa lasta.

Vierailija
9/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo polkupyörällä kyydittäminen on ollut varmaan yksi vähiten valvotuista liikennerikkomuksista. Sehän on ollut tieliikennelaissa jo pitkään, vanhan lain aikanakin, että pyörällä saa kyydittää toista vain asianmukaisessa istuimessa.

Vierailija
10/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen wanhaan aina kuljetettiin kaveria joko fillarin pakkarilla, tai -stongalla. Nuorena likkana, poikakaverin kyydissä, istuin stongalla varmaan satoja kertoja. Nyt se on vaarallista.

Ihme, että olen vielä elossa ja henki pihisee.

Vierailija
11/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka ekaksi puututtaisiin noiden sähköskuuttien touhuihin. Pari päivää sitten tuli kolme sälliä yhden skuutin päällä.

Vierailija
12/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää nyt mikään uusi juttu ole; kasarilla ihan jopa huutelivat autosta, että toinen pois pyörän päältä, jos istui kaverin tarakalla.

Vierailija
13/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sitten kuskaat toista tyyppiä fillarisi kyydissä? Siis jotain muuta kuin alle kouluikäistä, jolla on asiallinen istuin? Itse olen kuskannut/ollut itse kyydissä viimeksi ehkä joskus 12 vuotiaana ja sen jälkeen siihen ei ole ollut mitään tarvetta.

N48

Vierailija
14/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää nyt mikään uusi juttu ole; kasarilla ihan jopa huutelivat autosta, että toinen pois pyörän päältä, jos istui kaverin tarakalla.

Niinpä ja eikä se ole mitään kovin miellyttävää kyytiä. Pyöräily on myös tosi raskasta, jos siellä takana istuu joku. Ei sillä tavoin kukaan varmaan kovin pitkiä matkoja pysty kulkemaan, ehkä korkeintaan jotain pyrähdyksiä vain.

Vierailija
15/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti-ihminen 57v. kirjoitti:

Ennen wanhaan aina kuljetettiin kaveria joko fillarin pakkarilla, tai -stongalla. Nuorena likkana, poikakaverin kyydissä, istuin stongalla varmaan satoja kertoja. Nyt se on vaarallista.

Hohhoijaa mummu.

Vierailija
16/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti-ihminen 57v. kirjoitti:

Omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta ei voida yleistää yhteiskunnalliselle tasolle. Tilastot kertovat, mikä on vaarallista ja mikä ei, vaikka se ei omalle kohdalle osuisikaan.

Samalla logiikalla, koska minä en ole koskaan kuollut sähköiskuun, niin kaikki voivat huoleti käyttää rikkinäisiä sähkölaitteita.

Vierailija
17/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan kaikki pyörät. Oman pyöräni kantokyky on 180 kg. Tosin jotta toista saa kyydittää, pitää olla istuin ja jaloille paikka. Tosin naurettavaa tuollainen holhous on silti.

Minkälainen hirviö sinulla on pyöränä?? Oletko itse aika iso tyttö, kun sinulla on tuollainen karsea tankki allasi?

Hahaa, samaa ajattelin. Kirjoittaja on ilmeisesti joku xxl-kokoinen ja hänellä on joku tankin kokoinen sähköpyörä.

Vierailija
18/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sitten kuskaat toista tyyppiä fillarisi kyydissä? Siis jotain muuta kuin alle kouluikäistä, jolla on asiallinen istuin? Itse olen kuskannut/ollut itse kyydissä viimeksi ehkä joskus 12 vuotiaana ja sen jälkeen siihen ei ole ollut mitään tarvetta.

N48

Kuskaan sähköskuutilla lapsia vähän väliä.

Vierailija
19/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N48

Kuskaan sähköskuutilla lapsia vähän väliä.

Skuutti ei ole polkupyörä.

Vierailija
20/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ja eikä se ole mitään kovin miellyttävää kyytiä. Pyöräily on myös tosi raskasta, jos siellä takana istuu joku. Ei sillä tavoin kukaan varmaan kovin pitkiä matkoja pysty kulkemaan, ehkä korkeintaan jotain pyrähdyksiä vain.

Pienenä kyysättiin usein, mutta ei sitä tosiaan voinut käyttää pitkiin matkoihin ja ylämäissä ei ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi