Saako teidän mies juoda iltaisin 1-2 olutta? Meillä riitaa siitä kun pelkään alkoholisoitumista
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia juoda joka päivä alkoholia. Miksi ei käyttäisi rentoutumiskeinona esim. lukemista tai yhteistä hierontahetkeä. Tuntuisi oudolta jos mies vaan kaljoittelisi joka ilta.
Ja näitäkö ei voi tehdä vaikka joisi 1-2 olutta?
Varmasti voi. Mutta ei siltikään ole normaalia, että käyttää joka päivä alkoholia. En tosin nalkuttaisi, en vaan olisi koskaan asuisi alkoholistin kanssa, joten sinällään ap:n tilanne kuulostaa todella oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia juoda joka päivä alkoholia. Miksi ei käyttäisi rentoutumiskeinona esim. lukemista tai yhteistä hierontahetkeä. Tuntuisi oudolta jos mies vaan kaljoittelisi joka ilta.
10v 1-2 olutta päivässä, niin alkaa "vìtuttaa" olla ilman...
Mies juo itsensä vielä ojan pohjalle. Pakkaisin hyvissä ajoin tavarat ja häipyisin kuviosta. Pian se 1-2 olutta ei rentouta vaan mies tarvitsee rentoutuakseen pullon kirkasta.
Vierailija kirjoitti:
Töiden jälkeen 1 olut on nautinto! Saa juoda ja juon välillä itsekin.
Kuka mitään nautintoa saa yhdestä kaljasta, elä sorvaa paskaa.
Minä olen juomatta kuukauden pari ja sitten juon kaikki ne päivittäiset kaljat kerralla, se on nautintoa kun saan olla pari päivää kunnolla kännissä.
Mies juo aika monena iltana lonkeron, minä (nainen) juon lähes joka ilta oluen.
1-2 olutta ei vaikuta mieheen mitenkään. Eri asia sitten jos kyseessä on 60kg painava lyhyt hiiri eikä mies.
Mä tykkään myös varsinkin näin kesällä juoda yhden janojuoman. Olutta, lonkeroa tms.. Ei se pakko ole, mutta rankan työpäivän päälle usein otan. Talvella en yleensä ollenkaan juo.. Enkä viinejä tms.
Nyt oli lehdessäkin että yks päivässä naisille ja kaks miehille on jopa terveellistä ;)
Hirveä energia määrä vuodessa turhaa litkua!!
"Saako teillä mies... jne"
Hyvänen aika, onko miehesi jokin lapsi tai koira? Ja sinä asetut yläpuolelle, pyrit olemaan niskan päällä, lyttäämään allesi, alistamaan tahtoosi, muuttamaan mieleiseksesi. "Miestä täytyy kouluttaa" eikö niin?
Tuollaisen naisen mies en haluaisi olla, enkä naisena haluaisi tuollaista miestä, jonka puoliso vielä katsoo asiakseen vauvapalstalta neuvoa tällaisessa asiassa kysyä.
Minne katosi ap? Provo ilmeisesti..
Aikuinen ihminen tekee mitä tahtoo. En silti tykkäisi päivittäisestä alkoholin käytössä.
Jos siitä seuraisi kaljamaha, se on moro. Ei kiinnosta petipuuhat kaljamahan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10v 1-2 olutta päivässä, niin alkaa "vìtuttaa" olla ilman...
Jo kolme tajunnut olevansa ei terminaalivaiheen alkkis. :D
Valitettavasti melkein kaikki alkoholismin oireet painottuu sinne terminaalivaiheeseen.
Nyt kun on ollut helteitä niin olen ostanut kaupasta mansikanmakuista lonkeroa. Ai että se on hyvää jäiden kanssa saunan jälkeen terassilla 😋
-nautitaan kesästä
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiongelman Käypä hoito -suosituksessa alkoholin aiheuttamaa terveysriskiä tarkastellaan käytettyjen alkoholimäärien kautta. Yksi annos tarkoittaa 12 g puhdasta alkoholia. Tämän määrän alkoholia saa, jos juo esimerkiksi 0,33 l keskiolutta, 12 cl viiniä tai 4 cl viinaa.
Maksa-arvot alkavat suurentua, kun terve, työikäinen nainen käyttää alkoholia säännöllisesti 7 annosta viikossa. Miehellä vastaava luku on 14 annosta viikossa. Tätä pienempi säännöllinen käyttömäärä on vähäisen riskin käyttöä.
Olen 52v. nainen. Juon joka päivä kaksi lasia viiniä eli 14 annosta viikossa ja maksa-arvoni ovat 7. Naisilla alle 35 on normaalit.
Jotkut osaa ottaa alkoholia kohtuudella ja nautiskellen. Ei tarvitse kiskoa lavatolkulla änkyräkänniin..
Mutta itse tiedät miehesi. Onko aihetta huoleen vai ei..
Aika moni muidukin kattoo joka ilta tuntikaupalla romcomia ja olisin enemmän sellaisesta huolissani. Aiheuttaa riipuvuutta ja tosi vääristyneitö kuvia miehistä ja ihmissuhteista, siinä vähän sit sipssii ja kónvehtia ja rasvamaksahan se... :(
Mies päättää omista juomisistaan, ja sinä päätät, oletko hänen kanssaan parisuhteessa vai et. Jos juominen on sinulle parisuhteen kynnyskysymys, tee se selväksi miehellesi. Jos hän päättää silti juoda, sinun kuuluu lopettaa parisuhde hänen kanssaan.
Jos juo kaks bissee, sama kun jois pari cocista. Anna hyvä ihminen juoda!
Alkoholiongelman Käypä hoito -suosituksessa alkoholin aiheuttamaa terveysriskiä tarkastellaan käytettyjen alkoholimäärien kautta. Yksi annos tarkoittaa 12 g puhdasta alkoholia. Tämän määrän alkoholia saa, jos juo esimerkiksi 0,33 l keskiolutta, 12 cl viiniä tai 4 cl viinaa.
Maksa-arvot alkavat suurentua, kun terve, työikäinen nainen käyttää alkoholia säännöllisesti 7 annosta viikossa. Miehellä vastaava luku on 14 annosta viikossa. Tätä pienempi säännöllinen käyttömäärä on vähäisen riskin käyttöä.