Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olet valmis maksamaan arkipäivän lounaasta ravintolassa?

Vierailija
14.06.2023 |

Söin pitkästä aikaa lempiravintolassani. Syön lounaan pari kertaa viikossa. Hinta on noussut 14,50 euroon, josta työnantaja maksaa e-passilla noin 2 euroa. Alkaa olla niin kallis, että tällainen normaali palkansaaja miettii, pystyykö siellä käymään. Ennen korona-aikaa sai lounaan noin kympillä, tai 10,50. Ihan hurjia hintojen nousuja, ja kun koko vuodelle laskee,

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja tukee. Samassa henkilöstöravintolassa mä maksan 8 euroa ja toisesta virastosta samassa talossa maksavat 12,70, koska heidän työnantaja e tue. Onhan se epäreilua, kun istutaan samassa pöydässä ja syödään samaa ruokaa ja tehdään töistä samassa talossa naisvaltaisella alalla ja toiset maksaa täyden hinnan ja toiset 8 euroa.

Vierailija
42/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 5 euroa.

Itse kun tekee annoksen niin hintaa tulee sille 2-4 euroa joten enempää en maksaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työpaikassa en käy lounaalla joten jos poikkeuksellisesti joku kerta kävisin, olisin valmis maksamaan paikan hintatason mukaan lounasbuffetissa. Joka päiväisen lounaan kipuraja olisi 5-6 euroa.

Vierailija
44/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8e

Vierailija
45/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanttisesta illallisesta 50 eur, jos siihen liittyy seksiä jälkeenpäin.

Vierailija
46/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelin aiemmin, että lounaista en tingi, ja ruokaan on aina varaa, mutta vuosi sitten kun vihreä siirtymä nosti lounaan hinnan yli 10 euroon, oli pakko luopua lounaspaikoissa käymisestä.

Vierailija
47/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 10e, mutta sekin on speciaali tilaisuus 1-2 kertaa kk jos sitäkään. Itse kun tekee lounaan (esim kanaa, riisiä ja jotain kasviksia sekaan) niin hintaa tulee max 2e.

10e x 20 = 200e/kk, vuodessa 2400e!!

Sen sijaan 2e x 20 = 40e/kk, vuodessa 480e.

Hintaeroa 1920e. Se on monelle enemmän kuin kuukauden nettopalkka.

Ja aika monelle asuntolainalliselle järkevä säästökohde varsinkin kun nollakorot ovat takana päin.

Vierailija
48/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen moni käy joka päivä ja maksaa sen 11,90e mitä täällä maksaa lähimmässä. Kai työssäkäynti on vain päoväkerho joillekin, että sama se, jääkö siitä plussalle vai ei.

En omista autoa ja vien omat ruuat töihin. Säästän vähintää 4000e/v... työkaverit ihmetteli, miten mulla on varaa käydä kerran vuodessa ulkomailla...

Vierailija
49/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käytännössä lopettanut lounaalla käymisen. Meillä on lounarit käytössä, mutta en enää tilaa niitä, koska kaikki rahat menevät asumiskuluihin, perusruokaan ja muihin välttämättömyyksiin. Oletan, että lounas maksaa nykyään vähintään sen 12,70, monessa paikassa 15 euroa. Lounarilla vähän vähemmän. Se on liikaa. Kaikki ylimääräinen, ei-välttämätön on tällä hetkellä liikaa. Elämä on ankeaa.

Vierailija
50/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen enimmäkseen etänä ja syön ravintolalounaan vain toimistopäivien yhteydessä eli korkeintaan kaksi kertaa kuussa. Jossain 18 euron kohdalla kulkisi varmaan kipuraja.

Vierailija
51/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käytännössä lopettanut lounaalla käymisen. Meillä on lounarit käytössä, mutta en enää tilaa niitä, koska kaikki rahat menevät asumiskuluihin, perusruokaan ja muihin välttämättömyyksiin. Oletan, että lounas maksaa nykyään vähintään sen 12,70, monessa paikassa 15 euroa. Lounarilla vähän vähemmän. Se on liikaa. Kaikki ylimääräinen, ei-välttämätön on tällä hetkellä liikaa. Elämä on ankeaa.

Minä käytän sen ateriaedun ja haen sen verran 8 eurolla lounasta, salaattia, jne, että syön siitä kaksi kertaa. Ei tarvitse arkisin tehdä kotona ollenkaan ruokaa. 

Vierailija
52/55 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen moni käy joka päivä ja maksaa sen 11,90e mitä täällä maksaa lähimmässä. Kai työssäkäynti on vain päoväkerho joillekin, että sama se, jääkö siitä plussalle vai ei.

En omista autoa ja vien omat ruuat töihin. Säästän vähintää 4000e/v... työkaverit ihmetteli, miten mulla on varaa käydä kerran vuodessa ulkomailla...

Yllättävän monen ruokailua tukee työnantaja. Meillä on sopimushinta 10,30 ja työnantaja tukee ruokailua noin 5 eurolla. Riippuu hinnasta. Periaatteessa ei kannata ottaa mitään 8,80 maksavaa keittolounasta, kun se tulee maksamaan itselle suunnilleen yhtä paljon kuin tuo sopimuslounas.

Vierailija
53/55 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa on kipuraja. Sillä saa jo muutaman päivän ruoat kotiin.

Käyn harvoin syömässä lounasta ravintolassa.

Vierailija
54/55 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasruokailu ulkopuolisessa ravintolassa ollut aiemminkin harvinaista hupia ja nykyhinnoilla vielä harvinaisempaa. 

Vierailija
55/55 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e mutta minulla on aina eväät töissä. Teen hyvää ja monipuolista ruokaa itse joka tapauksessa ja edullisesti.Käyn mieluummin illallisilla silloin tällöin. Muutenkin lounastauko on niin lyhyt että ei usein ehdi ravintolaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi