Paljonko olet valmis maksamaan arkipäivän lounaasta ravintolassa?
Söin pitkästä aikaa lempiravintolassani. Syön lounaan pari kertaa viikossa. Hinta on noussut 14,50 euroon, josta työnantaja maksaa e-passilla noin 2 euroa. Alkaa olla niin kallis, että tällainen normaali palkansaaja miettii, pystyykö siellä käymään. Ennen korona-aikaa sai lounaan noin kympillä, tai 10,50. Ihan hurjia hintojen nousuja, ja kun koko vuodelle laskee,
Kommentit (55)
Riippuu mistä lounaasta puhutaan. Jos työlounas niin joku 12e vois olla kohtuullista ja sitten romanttinen illallinen max 50e.
Riippuu siitä mitä lautaselle saa.
Olen hyvä kokki ja vaativa asiakas, koska tiedän miten vähällä voi tehdä herkullista ruokaa.
Riippuu vähän siitä mitä on tarjolla.
Liikaa on. Kuuluuko siihen edes hyvä jälkiruoka ja kahvikin?
Mutta silti on kallis.
ABC:n hinnan, josta saan 10 % alennusta + bonukset. Eli 12,70 - 10 % + bonus + maksutapa 0,5 %.
9€ päivittäisestä lounasruikailusta. 12-15€ satunnaisesti jos on joku tavallista tasokkaampi paikka.
Mieluiten kyllä otan omat eväät. Saa parempaa ja terveellisempää halvemmalla.
Olen valmis maksamaan 4 euroa. Sekin on minulle paljon, koska saan tuolla summalla 5 lounasta itse tehtynä. (Viime viikollakin sai tonnikalaa 50 sentillä purkki. Kannattaa seurata kaupan ale- ja hävikkihyllyjä.)
Ymmärrän kuitenkin, että 4:llä eurolla ei lounasta saa työ tekijän palkkojen, tilan yms vuoksi. Siksi syön niitä omia eväitä.
Vierailija kirjoitti:
8,50€ on sopiva hinta peruslounaasta. En maksaisi enempää.
Se oli 10 vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä lounaasta puhutaan. Jos työlounas niin joku 12e vois olla kohtuullista ja sitten romanttinen illallinen max 50e.
Romanttinen illallinen ei oo lounas.
En syö lounasta, mutta kiinalaisbuffettien hinta vaikuttaa kohtuulliselta. Eli sellaiset 11-14 €.
Vähän riippuu. Voisin syödä joka arkipäivä ehkä 8,5€:lla. Nyt syön vain satunnaisesti lähinnä työmatkoilla, joten voin maksaa vaikka mainitun 14,5€.
Tänään kävin syömässä arkipäivän lounaan kiinalaisessa ja maksoi suunnilleen tuon 14 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Illallinen on illallinen, ei lounas. Ja tässä nimenomaan on kyse arkipäivän lounaasta.
Betalade 5,5 € idag. Det är helt OK. Bara en rätt.
Ei voi maksaa enää nykyistä lounaiden hintaa. Kymppi on ok. Ymmärrän että inflaatio on osunut sinnekin, ja mielellään söisin lounasta ravintolassa.
Nyt on kuitenkin otettava eväät tai einestä, että rahat riittää pakollisiin menoihin.
12-14 e hyvästä lounaasta. Meillä on tuettuna vielä alle 10, mutta ei kovin laadukasta. Seuran vuoksi käyn silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi maksaa enää nykyistä lounaiden hintaa. Kymppi on ok. Ymmärrän että inflaatio on osunut sinnekin, ja mielellään söisin lounasta ravintolassa.
Nyt on kuitenkin otettava eväät tai einestä, että rahat riittää pakollisiin menoihin.
10 € lounas tekee 200 €/kk. Nykyinen 15 € hintataso on jo 300 €/kk. Mahdontonta.
8,50€ on sopiva hinta peruslounaasta. En maksaisi enempää.