Oletko löytänyt yhtään maalattua kiveä ja ilmoittanut siitä finstones Facebook ryhmään?
Kommentit (54)
Puoliso löysi yhden ja ilmoitti ryhmässä
Tultiin mökille tänään ja omaan rantaamme oli jätetty maalattu kivi! Eipä ilahduttanut. Törkeää tunkeutua yksityisalueelle.
Löysin yhden johon oli maalattu kirkkovene.
Eikös tuossa vasta ollut, että kiviäkään ei saa mennä nostelelemaan, kun se kiven alla elävä ekosysteemi kuolee.
Jos nyt vastaan tulisi niin jättäisin siihen, en ilmoittelisi.
Eikö luontoa voisi säästää? Pitääkö kaikki sotkea ja tahria?
Jos ikinä löydän, hion puhtaaksi. Akryyli maalit ovat myrkyllisiä.
Nämä taitaa aika isoksi osaksi olla kaupan kiviä. Ihan hauska juttu ja osahan on tosi nättejä, mitä olen sieltä sivulta katsellut. Mutta jos kiven löytäisin niin en siitä ilmoittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä taitaa aika isoksi osaksi olla kaupan kiviä. Ihan hauska juttu ja osahan on tosi nättejä, mitä olen sieltä sivulta katsellut. Mutta jos kiven löytäisin niin en siitä ilmoittaisi.
Sama. Usein käyn sivulla ja ihastelen kiviä ja ideaa, hauska seurata miten kauas joku kivi voi matkata. Mutta itse en löydöistäni siellä ilmoittaisi 😄
Yhden oon löytäny ja ilmoittanu 😃
Vierailija kirjoitti:
Ei kiviä saa mennä maalailemaan. Paitsi omalla tontillaan.
Kuka lie Joensuussa keksinyt, ei hyvä.
Eihän niitä kivikasojakaan saa tehdä, saati repiä kasveja irti.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ilmoittaisi? Joku on nähnyt vaivaa ilahduttaakseen tuntematonta löytäjää, niin kiven maalaaja varmastikin ilahtuisi saadessaan tiedon löytyneestä kivestä.
Mä olen löytänyt 3 kiveä, mutta en ole facessa, joten en voi niitä ilmoittaa.
Löysin kiven, otin siitä kuvan ja siirsin kiven paikkaan x. Julkaisin kuvan ja ilmoitin siirrosta. Sain palkaksi kurakommentteja miten "kivi on huonokuntoinen", "ei olisi saanut laittaa kiertoon", "miksi tällaista julkaistaan" jne. Mielestäni kivi ei edes ollut huono, vähän oli yhdestä kulmasta maali irronnut, ilmeisesti kolhun seurauksena. Enpä postaile sinne enää toista kertaa, enkä koske kiviin vaikka löytäisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Löysin kiven, otin siitä kuvan ja siirsin kiven paikkaan x. Julkaisin kuvan ja ilmoitin siirrosta. Sain palkaksi kurakommentteja miten "kivi on huonokuntoinen", "ei olisi saanut laittaa kiertoon", "miksi tällaista julkaistaan" jne. Mielestäni kivi ei edes ollut huono, vähän oli yhdestä kulmasta maali irronnut, ilmeisesti kolhun seurauksena. Enpä postaile sinne enää toista kertaa, enkä koske kiviin vaikka löytäisinkin.
Tuossa on tarkoitettu hyvää. Kivet lakataan usealla kerroksella siksi, ettei akryylivärit pääse luontoon. Jos kiveä ei ole lakattu, ryhmän säännöissä suositellaan poistamaan se kierrosta. Samoin, jos värit ovat levinneet, se kertoo, ettei lakkaus kestä säitä (ehkä on sisälakkaa tms). Mutta olisihan sen voinut nätistikin sanoa.
Löysin ensimmäisen kiven, kuvasin sen ja ilmoitin siirtäväni sen toiseen paikkaan.
Kunnioittakaa kiviä. Ja niiden henkeä. Ei turhaa tai roskataidetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka lie Joensuussa keksinyt, ei hyvä.
Eihän niitä kivikasojakaan saa tehdä, saati repiä kasveja irti.
Myös hengittäminen haittaa kasveja kannattaa pidättää hengitystä.
Tänään piilotettiin kiviä ja toivotaan että tuovat löytäjille iloa päivään.
Yhtä kusipäistä kuin nuotion polttaminen kalliolla