*~*~* Enskat perjantaihin *~*~*
Tässä vielä eilisen jutut
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9021698&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (31)
Aurora79, samanlaiset reunapehmusteet teillä kuin meilläkin :D Meillä vaan ei vielä ole lakanoita laitettu tms., patjakin on vielä muovin sisällä. En ole halunnut ottaa tuota patjaa pois muovista ihan sen vuoksi, ettei vaan menisi likaiseksi/pölyiseksi tms. Siitä tulikin mieleen, että pitäisi vielä tuo reunapehmuste pestä ja muutama vaatekappale äippäpakkauksesta on pesemättä (eivät menneet muun pyykin kanssa enkä viitsinyt paria hassua vaatekappaletta pestä erikseen, vaan pakkohan se taitaa olla).
Täällä flunssaa pukkaa. Kurkku ollut viime viikonlopusta asti kipeä, ajattelin jo välillä, että angiina siellä on tulosa, kun koski niin kovasti, mutta nyt se on hellittämään päin (mitä nyt aamuisin aivan karhea ja kuiva, kun koko yön hengitellyt suun kautta koska nokka tukossa). Onneksi ei tarvitse tehdä mitään, kun luentojakaan ei enää ole. Saan istua vaikka koko päivän sohvan nurkassa, jos haluan! :)
Väsyttää. Miehellä soi kello seitsemältä ja nousin sitten samaan aikaan. Nyt vaan tuntuu siltä, että silmät ei meinaa pysyä auki. Pitää varmaan jossain vaiheessa hiippailla torkuille
Han ja Rumpali 32+2
Ihanaa, huomenna saa taas nukkua. =)
Aurora se jaksaa kirjuutella täällä aina yömyöhään.
Kiva, että kivut ovat laantuneet. Nyt vain iisisti.
Meilläkin taitaa tuo appiukko olla vähän kummissaan (antoi hieman kyllä ymmärtää, että mun tarttis vielä kuukaudeksi johonkin päästä, että enhän mä nyt voi vaan olla), kun jään pois töistä tammikuun alussa, vaikka äitiysloma alkaa vasta helmikuun alussa. Hänkin on sen tyyppinen ihminen, että töitä tarttis tehdä koko ajan eikä osaa nyt eläkkeelläkään olla jouten.
Serenity oli miettinyt kiloja..
No, mulle taitaa olla nyt sitten tähän mennessä tullut se 10kg (heh), vaikka en nyt sanoisi kuitenkaan herkutelleeni mitenkään älyttömästi. Viimeksi neuvolassa painonnousua taisi olla jotain 600g/vko, mutta neuvolantäti ei ollut siitä millänsäkään, vaikka sitä vähän ihmettelin hänelle.
Olen kyllä lähtöpainoltani painoindeksin mukaan alipainoinen (painoa saa tulla 18kg kuulema), mutta kyllähän sitä silti miettii ettei nyt aivan valtavasti tulisi tuota ylimäärästä. Ja tosiaan, että vauvakin kasvaa normaalisti ettei tulisi mitään jättikokoista. =)
Eiköhän nuo kilot sitten synnytyksen jälkeen jonnekin häviä... toivottavasti. =) Väkisinkin sitä lihoo, enemmän tai vähemmän.
Jossain opuksessa olikin itseasiassa sanottu hyvin, että raskauden aikana vaa' an voisi heittää kaappiin, koska tuota painoa seurataan melkeinpä liiankin tarkkaan välillä.
Riikalla oli ollut eilen huono päivä. =(
Toivottavasti tänään paremmalla mielellä.
Mustakin tuntuu erityisesti aamuisin, että olen todella kiukkuinen ja mua hermostuttaa kaikki. Jurputan itsekseni bussissa, jos sattuu sellainen kuski joka vain hidastelee eikä päästä eteenpäin tarpeeksi reippaasti... =D
Kyselinkin jo eilen, mutta laitan sen vielä tähän eli saanko laittaa sulle meiliä? Olit tuolla etsin ystävää palstalla vaan laittanut yhden ilmon perään os., kun tässä ilmossa kyseltiin espoolaisten tulevien äitien perään. Olisi kiva tutustua, kun kerran samalta suunnalta ollaan. =)
Hoytin salaisuus oli tainnut paljastua.
Harmillista.. mutta, toisaalta pitäshän se jossain välissä kuitenkin kertoa. Oishan se tietty ollut mukavampi kertoa siitä sitten, kun on itse valmis.
Aaa.. Burdella onkin beauceron (muistinkohan nyt rodun oikein)...
No, väritys on sama... heh..
Saanko vielä udella sen verran, että kun lähditte laitokselle, niin menikö koira hoitoon tai miten järkkäsitte? Ja miten sitten kun tulitte takaisin kotiin. Oliko koiruus kotona odottamassa vai oliko vielä pari päivää hoidossa, jotta saitte kotiutua rauhassa?
Tässä kovasti mietin, että mitenkä järkätään sitten tuon meidän koiruuden hoidot sun muut siksi aikaa, kun sinne synnärille joskus lähdetään.
Mietin myös niitä ekoja viikkoja, että mitenkä mahtaa onnistua tuo ulkoilu? Meillä kun ei tuo mies välttämättä mielellään taida koiraa lähteä ulkoiluttamaan. On hänen mielestään mun koira, vaikka kyllä se siitä huolehtii kun käsken. =)
Ja itseassiassa loppujen lopuksi tykkää varsin paljon, vaikka sitä tosi harvoin näyttääkään.
(.) Ei mitään ihmeempiä.
Viikkoja jo laskeskelen, että milloinka nää työt oikein loppuu. =)
Möttönen on taas ollut ahkera liikkeissään ja tänäkin aamuna, kun kello soi ja jäin sitten vielä hetkeksi löhöämään, niin pisti pari oikein mojovaa potkua massuun, että herääpäs nyt. =D
Laitoin sitten käden massulle kuulostellakseni, että tuleeko lisää, mutta lopetti heti touhunsa..
Nyt alkaa välillä tuntumaan vähän siltä, että tietyissä asennoissa istuessa (esim. sohvalla) on tuo massu vähän tiellä ja olo on jotenkin pyöreä. =)
Kaitpa se alkaa olla sen verran iso ettei enää voi olla itekkään huomaamatta.
Jeps...
Nyt tarttee kuitenkin ruveta hommiin, joten mukavaa viikonloppua kaikille, jos nyt en enää tänne taas kerkiä.
-viivi ja onnimöttönen rv27+0
Heipsistä vain kaikille!
Taas vain nopeasti ehdin pyörähtämään.
Minua huolettaa se, että voiko listerian saada esim. mäkkärin hampurilaisten välissä olevasta cheddar juustosta? (tai mikä juusto nyt ikänä onkaan..:)) Ajattelin vain, että josko joku osaisi minun mieltäni keväntää tässä asiassa...:)
Oikein mukavaa perjantain alkua vain kaikille!
*greetas*
Sen verran piti vielä laittaa, kun Tappertia ja Moolia huhuiltiin, että Tappert näkyy ainakin pyörivän tuolla maalismasuissa ahkerasti. =)
Käyn aina silloin tällöin lueskelemassa myös heidän juttujaan, niin siksi olen asian pistänyt merkille.
Greetas huolehti hamppareiden välissä olevasta cheddarista... hmmh..
aikas mielenkiintoinen kysymys.
Enpä ole edes tullut ajatelleeksikaan moista, mutta vähän kyllä epäilen ettei niistä mitään vaaraa ole.
Toivottavasti joku viisaampi osaa tässä asiassa neuvoa paremmin.
Olen kyllä tässä matkan varrella noita hamppareita aina silloin tällöin syönyt eikä tähän mennessä ainakaan ole tullut tartuntaa, jos niistä sellaisen saa...
Itsekin herkästi miettii kaikenlaista noista ruoista, joten ymmärrän kyllä huolesi.
-viivi-
Pikainen ilmoittautuminen vain tässä.... edelleen siis olen lukenut teidän juttuja, mutta harvemmin ehtinyt kirjoittamaan. Uusia on tullut paljon, kivaa!
Muta mutta, tänään alkoi talviloma!!!! jee, ja siitä siis jatkuu äitiysloma ensi viikolla, että töihin ei enää tarvitse mennä ennen kun aikaisintaan vuoden pästä, onpas hassu ajatus. :)
Mutta jatkossa siis koitan olla aktiivisempi, kun tuo työ ei enää häiritse mun vapaa-aikaa.
aamulla kävin jo neuvolassa, kaikki edelleen ok, mulla ei ole koskaan ollut mitään erikoista missään niissä mitä siellä mitatataan, paino nyt nousee tasaisesti mutta kuulemma niinkuin pitääkin, terveydenhoitaja sanoi ettei ole paljoa noussut (yhteensä 11 kiloa tähän mennessä), mutta kyllä itsestä tuntuu aika isolta ja välillä turvoneelta. Mutta onneksi kaikki hyvin vauvalla, oikeinpäin se siellä jo majaili raivotarjonnassa ja sydän jumputti hellyyttävän tarmokkaasti. joo ja masu kasvaa täsmälleen keskikäyrän mukaisesti, tylsä tapaus taidan olla kun niin normaalisti kaikki etenee.. Mutta hyvä näin.
Mies on ihan kateellinen, kun se ei saa jäädä jo töistä pois, kun sen mielestä se on ihan yhtä raskaana kun mäkin...
Mutta vein sen tänään autolla töihin (matkaa noin puoli kilsaa...) ja tein eväät mukaan ja lohduttelin, niin ihan reippaasti se sinne sitten meni. Ja olen kyllä mielestäni lomani ansainnut, koska en ole 10 vuoteen ollut lomalla joulun aikaan, kun opiskeluaikoina olin aina kaupanalalla töissä ja silloinhan opiskelijat juuri työskentelee ja edelleenkään työelämässä vasta nyt kertyi talvilomakin. joten ota kyllä tästä lomailusta ja hyvästä olosta kaiken irti hyvällä omallatunnolla. :)
Niin muuten, luulisin että hampparin cheddarjuusto on ihan turvallista, yleensä cheddar taitaa olla pastoroidusta maidosta, mutta voihan sitä vielä kysyä... itse olen ainakin huoletta vedellyt muutamat cheeseburgerit tässä raskauden aikana.. :)
voikaa hyvin kaikki!
-iisa ja napero rv33+2 (hassua kun poppis ei ole vielä kirjoittanut, yleensä tarkistan siltä nuo viikot kun samoilla mennään... heilutus poppikselle)
Täällä taas, oikein ei ole jaksanut hirmuisesti kirjoitella, kun on mukamas veto niin veks jatkuvasti, tekosyy vissiin laiskuudelle.
Hamppijuustoja voi ihan rauhassa syödä, ei niistä listeriaa saa, ennemmin tulee kolibakteeri liian kauan seisoneesta hamppimajoneesista, minkä takia kannattaa pyytää tuore hamppi jos pikkasenkaan on hiljasempi aika tai rauhallisempi hamppipaikka.
Masukipu ja oksennustauti ei oo kivoja juttuja raskaana ollessa.
Mitä mitä, burdella on ihuna koira, meillä oli ennen dobermanni, ja eilen kun telkkarissa näytettiin ihanoita dopperin pentuja mun rupes niin tekemään sellaista mieli, on hirmuisen samankaltainen luonteeltaa kun tuo teidän veitikka.
Äitin vierailun kanssa kävi kurjasti, kun hän tuli lähdin pikapikaa neuvolaan pissaamaan purkkiin ja mittauttamaan verenpaineet niin ne antoi sitten lähetteen porvooseen, ei muuta kun takaisin kotiin ja äiti mukaan ja sairaalaan, paineet oli korkealla ja +1 näytti protskut pissassa.
Kätilö otti ensin käyrälle ja vaavi näytti voivan hyvin, sitten jonottelin 2 tuntia lekuria joka oli niin kovakourainen että sai aikaan verenvuotoa,( tai mä ainakin syytän sitä lääkäriä ) nyt sitten vessassa käydessä on paperi aina ihan vaaleanpunainen.
Soitin laitoksellekkin mutta ne sanoi että näillä viikoilla se on ihan normaalia että vähän jotain verta valuu.
Huomenna tulee siivoojat laittamaan paikat kuntoon joulua varten, ihanaa kun ei tartte ite siivota, mies lupasi viedä huomenna nimppareiden kunniaksi mut syömään johonkin kivaan paikkaan ( vitsaili illalla jostain kebab paikasta ) kiva kun pääsee vähän pois täältä kotinurkista.
Ulkona on ihan hirveä tuuli, kohta varmaan kaatuu koko talo ;o)
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, voikaahan paksusti !
AA ja neiti 38+6 tai 39+1 kuten lääkäri eilen sanoi, hassua kun vaihtuu viikot tässä lopussa tuolla lailla vaikka luulen että mitä aikaisemmin tuo tulee tuolta ulos sen onnellisempi on tämä mamma, sen verran rupee jo olemaan tuskaisaa tämä elo, varsinkin öisin.
Täällä tulee lunta oikein tosissaan! Ihanaa :)
Viivi99, olen kyllä samaa mieltä sen jonkun mainitsemasi opuksen kanssa, että vaa´an saisi heittää kaatikselle näin raskausaikana. Tuntuu että joka paikassa puhutaan vaan painosta (itsekin kyllä teen sitä, tiedän) ja vertaillaan painonnousua, vaikka varmaan raskausaikana ei edes saisi ajatella moisia. Paino nousee raskausaikana aivan väkisin, pakkohan sen on nousta, kun jo kohtu, istukka, lapsivesi, kasvanut veritilavuus ja vauva itsessään tuovat lisää painoa!
Mutta vaikea silti olla ajattelematta tuota painonnousua :/ Mulla tullut yhteensä 9 kiloa ja se tuntuu aivan järkyttävältä, vaikka järjellä yritänkin ajatella, että varmaan jokainen niistä kiloista on tarpeen, jotta vauvani kehitys mahassa on turvattu. Silti sitä tuijottaa peiliin ja katselee venynyttä olomuotoa :ppp Korvia kyllä hivelee kuulla, kun kysytään (tietysti vain jotta mulle tulisi hyvä mieli) että " mihin sulla ne yhdeksän kiloa on muka tulleet?" :]
AA, kohta saadaan sullekin sanoa heipat tuonne vauva-puolelle! Äkkiä on aika mennyt.
Greetas, tuskinpa se cheddar sen pahempi juttu on kuin edamkaan. Ainoastaan nuo tuorejuustot on siellä kiellettyjen listalla.
Iisakin käynyt moikkaamassa! Eikö se ole vain hyvä, että kaikki on kunnossa? :O Ei tietenkään voi retostella kenelläkään karmeista vaivoista, mutta ehkäpä kuitenkin on parempi kun on säästynyt niiltä :)
Han ja Rumpali 32+2 (edelleen)
[color=#0000CD]Nonih..Neuvolassa tuli taas piipahdettua ja olikin oikein mukavaa..
Iisa! Kiva kuulla sustakin! =) En kerinnyt tosiaan aamulla vielä kirjottaa ton neuvolan takia..Ja mullakin alko se talviloma tänään! Jey..Onnea meille! =) Mukavaahan se, että sulla on kaikki mennyt ' tylsästi ja normaalisti' ..parempi niin päin kuin, että valtavasti ois kaikkia vaivoja! =)
Neuvolakuulumisia sitten:
RR: 114/72
pissi puhdas
liikkeet: ++, syke 150
sf: 31 (ei siis ollut muuttunut)
paino: +700gr/2vk, yhteensä nyt 7,6kg
räpsy pää alaspäin..
Hoytin ' salaisuus' oli tullut julki..Harmittavaahan se on, ettei oikein voinut itse vaikuttaa siihen ilmituloon, mutta hyvinhän se sit oli mennyt..=)
Myksikselle PALJON ONNEAAAA!!!! =) (Jos nyt tajusin oikein? =D) Jos olin oivaltava niin säkin oot sitten uljas jousimies! Mulla on ens keskiviikkona se vanhenemisjuttu edessä..=D
Riikalla oli tosiaan huonompi päivä eilen..=/ Toivottavasti tänään ois sitten superhyvä vastapainoksi! =D Kukapa ei ois hyvällä tuulella perjantaina?! =)
Aurora oli saanut äippäpakkauksen! Mun mielestä siellä oli ihan hyvänväristä kamaa vaikka meille pieni tyttö tuleekin..=) Taidan vaan muistaa väärin? =D Kivalta näytti teidän pojun sänky! =)
Hanille paranemista jos flunssa alkaa kolkuttaan! Ja sähän oot muutenkin niin pieni ja soma, että sulle kuuluu tulla vähän sitä painoa!!! Kaunis sinä olet. Usko kompleksista!! =)
Greetakselle sen verran, että pesaan tota AA:ta eli enemmän varmaan sitä majoneesia kantsii miettiä jos sitäkään! Mäkin oon vetänyt hampparin silloin tällöin..
AA oli oikein sairaalassa käynyt pyörähtään..Ikävää, että maman vierailu ei ollut ihan odotuksien mukainen, mutta eikö ole mukavaa, että se oli sun kanssa siellä sairaalassa sentään? Ihanaa, että saat siivoojat puurtamaan huomenna! =)
Nyt pitäiskin pikapikaa aloitella perjantaisiivous! Pöyristyttävää, että ei ole vielä aloitettukaan ja kello hakkaa vaikka kuinka paljoa!! =)
Oikein mukavaa perjantaita kaikille!!
t. poppis ja räpätti rv33+2
viikon päästä muka joulukuun puoli väli. pah! sanon minä, vettä tulee kuin esterin.... nooh, eipä oo liukasta...
jahas, taas oli joku laskeskellut meikäläistä mukaan tonne loppupään odottajiin. kai se on vaan pakko uskoo, et omakin vuoro lähenee, tänään taas vaihtuu viikot jo 37 kasassa:) ja kun se terkkakin sano et jos raskausmyrkytys nyt iskis niin eivät alkais paineita lääkitteen vaan mieluummin käynnisteleen. hui:)
aurora nyt sitten taas himmailee sitä tahtia! ei kuulosta kivalta tollaset kivut:( söpö sänky teillä kyllä on oottelemassa:)
mammiksella oli mieli eilen maassa, mutta toivottavasti viimeistään tän iltainen konsertti piristää bd ideapark oli ihan mukava paikka (kun meni arkena ja klo 10) eli klo 16 alko oleen väkee aika paljon. mut kyl siellä ite tulee varmaan joskus vaunujen kanssa pyörittyä, hyvin oli tilaa ja vauvanhoitohuoneitakin useampikin. ja paaaljon lastenvaateliikkeitä:) alemyynteihin en ehkä ihan ekojen joukossa ryntäisi:)
s-gallup: alussa viikot 5- 15 tooosi hiljaisia. oli rinnat niin arat ja kaikkee ettei vaan iskenyt. sen jälkeen jatkunut tollasella noin kerta viikossa tahdilla. jossain vaiheessa teki vähän kipeetä, oisko ollut niin arat nuo paikat. nyt vissiin liitokset jo sen verran venynyt, etteivät oo yhtä arat. mutta ihanan ymmärtäväinen mies on täälläkin, jos en aina syty;)
suffels: tervetuloa joukkoon!
vai meinaa se kandikin mut hyljätä:( ei vaan, voihan se lähtö tulla itse kullekin millon vaan. varmaan ens ma jos ei oo paineet tippunut niin saan käskyn mennä ainakin käymään tayssissa.
riikka: juu, tuota energistä keskiraskautta minäkin odotin kuin kuuta nousevaa, ja tulihan se.... ehkä joskus viikolla30?
aa: kyllä se näyttää sullakin toi itse koitos sieltä lähestyä bd
han_: voisit kyllä vähän puhallella niitä hiutaleita tännekin päin:)
poppis: onnea lomasta:) meinasin iisalle sanoa ettei poppis oo ehtinyt pinoutuun kun sillä on siivouspäivä;) mutta olitkin neuvolassa. kivoja kuulumisia, ei huolestuttavaa. nyt hauskaa siivousta:)
mä taidan lähteä nyt tuota sairaalakassia pakkaileen, kun en parempaakaan tekemistä keksis. ei sillä etteikö olis jo aikakin pakkailla:) huomenna mies lupas lähtee shoppaileen mun kaa, ainakin rintareppu ja hoitopöydän alusta käydään mettästääs. ja lupaili viedä mut syömään. (tai ite sitä ehdotin, ylipuhuin sillä lähtemään kaupungille lauantaina. tie miehen sydämmeen ja niin edelleen, tai vielä parempi mitä usein käytän: hyvä ruoka, parempi mieli:))
tikru ja simppis 37
[color=4876FF] Pitkästä aikaa taas palstailemassa¿kiirettä on taas pitänyt, mutta nyt pitäisi helpottaa=)! Eilen oli viimeiset opiskelutunnit koulussa (tai no vielä ensi tiistaina yksi tentti, mutta kuitenkin) ja tää tyttö alkoi nyt sitten äippälomailemaan!!! Jee! Gradua tosin yritän tehdä tässä lomalla, jos jaksan, mutta en ota siitä sen suurempia paineita!
Omassa navassa kaikki on sujunut hyvin, eikä mitään sen kummempia ongelmia ole ilmaantunut. Alkuviikosta kuitenkin hieman pelästyin, kun mua alkoi ihan yhtäkkiä linja-autossa pyörryttää ja oksettaa hirveästi (jouduin jäämään kesken matkan pois kyydistä). Ja tämä tosiaan tapahtui kahtena peräkkäisenä päivänä. Enpä tiedä sitten, mistä oli kyse, mutta nyt olo on taas loistava! Ajattelin jo, että tulevatko alkuraskauden heikotukset takaisin¿toivottavasti eivät! Myös pieniä kipuja (ja välillä vähän isompiakin) nivusissa (tai jossain tuolla, missä jalat yhdistyvät yläkehoon;)) on ollut havaittavissa, etenkin pitkän istumistuokion jälkeen. Ovatkohan nämä nyt sitten niitä kuuluisia liitoskipuja?!
Meidän Piksu möyrii ja potkiskelee ahkerasti! Välillä mietin, että eikö se pieni nuku laisinkaan:)! Maha vaan hytkyy puolelta toiselle, kun Piksulla on vauhti päällä! Mieskin on tuntenut mahan päältä liikkeet jo isänpäivästä saakka!
Paino- ja seksiasioista olitte myös puhuneet tässä lähipäivinä. Mulla paino on noussut ekasta neuvolakäynnistä tähän päivään mennessä n. 3 kiloa ja jos lasken painonnousun raskautta edeltävästä ajasta tähän päivään, painoa on tullut n. 1 kg tai alle (paino laski jonkin verran alkuraskauden aikana). Eli ei kovin paljon ole (ihme kyllä!) painoa vielä tullut, mutta eiköhän sitä kerkiä loppuun mennessä ihan hyvin tulemaan! Seksistä sen verran, että täälläkään ne hommat eivät oikein jaksa ihan hirmuisesti kiinnostaa tällä hetkellä=( Mies on kyllä maailman ymmärtäväisin asian suhteen, mutta itseä ottaa päähän, kun ei enää tee mieli sekstailla, niin kuin ennen! Jonkin verran ollaan kuitenkin nyt raskauden aikana muhinoitu, mutta huomattavasti vähemmän kuin ennen raskautta! No toivottavasti halut taas palautuvat jossain vaiheessa!
Ai niin¿äippäpakkauskin saapui maanantaina! Tykkäsin kovasti! Ihana oli hipelöidä niitä pikkuvaatteita! Onhan se tosin hieman sinivärivoittoinen pakkaus, mutta mielestäni vaatteet kuitenkin passaavat hyvin myös tytölle.
Yritetääs hieman kommentoidakin¿
Aurora: Toivottavasti sun masukivut (supparit) hellittäisivät! Ihana sänky teidän poitsulla! Mä oon kans miettinyt, että haluisin tollasen katoksen! Mies kyllä vähän jarruttelee ja kyselee, että sopiiko sellainen nyt pojalle¿Totta kai, sopii!!!
Han: Pikaista paranemista!
Iisa: Mukavaa talvilomaa ja ennen kaikkea iloista äippälomaa!!!
AA: Inhottavia tuollaiset kovakouralääkärit! Sulla se vaan synnytys lähestyy *huih*, hienoa!
Poppis: Energiaa siivoukseen! Mun pitäisi myös antaa pölypalloille kyytiä!
Kaikille uutuus- Enskoille tervetuloa palstailemaan! Kiva, kun tulee keskusteluun mukaan myös alkupään porukkaa! Kyllä ne raskausviikot siitä nopsasti alkavat kertymään!
Huomenna olisi tarkoitus viettää pikkujouluja ystäväpariskunnan kanssa! Tuo keli nyt ei vain ole mikään maailman jouluisin, mutta eiköhän sitä jouluntunnelmaa saa edes pikkaisen aikaiseksi kynttilöillä, jouluvaloilla, joulukukkasilla ja tonttulakeilla:)!
Mukavaa viikonloppua ihan jokaiselle!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu-poitsu, rv 25+4 ~ ♥ ~ [/color]
Vielä täällä roikun...
Tuli mieleeni vaan, että kuinkakohan kauan mahtanee kelassa mennä, että saavat tehtyä päätöksen äippärahasta? Miten kauan teillä muilla on mennyt?
Vein pari viikkoa sitten paperit suoraan kelaan (kun en tosiaan ole vakinaisessa työsuhteessa enkä työsuhteessa lainkaan ennen äippälomaa), mutta ainakin vielä toistaiseksi siellä heidän verkkosivuillaan (jossa voi asioida pankin verkkotunnuksilla) lukee vain, että asiakirja saapunut.
Höh... ajattelin että saisin jouluun mennessä tuon ihanan paketin, mutta taitaapa mennä vielä ties kuinka pitkälle.
Poppikselle mukavaa siivouspäivää
Iisalle rentouttavaa lomaa ja mukavaa äitiyslomaa siihen perään myös.
AA:lla oli ollut kovakourainen lääkäri. =(
Inhottavia tuollaiset. Toivottavasti tiputtelu lakkaa, vaikka onkin varmasti normaalia tuollaisen käsittelyn jälkeen.
Oottelen tässä kovasti pullia saapuvaksi (meillä aina perjantaisin pullapäivä töissä), niin pääsee päiväkahveelle.
Vilkutuksia myös muille enskoille!
-viivi ja onnimöttönen rv27+0 edelleen
Ajattelin minäkin laittaa muutaman rivin verran kuulumisia. Olen tässä ollut sairaslomalla viikon verran kun supisteli vallan mahdottomasti ja samalla olen ollut kaksi viikkoa kauheassa flunssassa - siis tällaista yskää ei kyllä ole ollut vuosiin! Eilen oli sitten taas lääkäri, ja se laittoi nyt sitten sairaslomalle äitiysloman alkuun asti... Joten tässä sitä nyt ollaan. Supistelu on ollut kyllä aika kiivasta, pahimmillaan n 10 min välein muutama sarjassa; se kyllä säikäyttää aika paljon. Varmaan flunssasta ja huolestumisesta johtuen olen ollut aika äreä ja jotenkin ahdistunut viime aikoina. Toivon vaan että tulee taas reippaampi mieli kun saa nukuttua kunnolla sitten kun tuosta yskästä päästään.
No, tällaista täällä. Mukavaa viikonloppua kaikille enskoille, toivotaan että saadaan pian lunta, sekin piristäisi kummasti!
tokkopa ja mahassa pyllistelevä pieni rv 29+2
Mun koneessa on joku vika kun mun viestit ei millään mee läpi. Monta hyvää juttua menny jo ihan reisille.
Kiitos kaikille lohdutuksen sanoista. Eiköhän tää olo pian jo luulis helpottavan. Kroppa on jo alkanu toipumaan hyvin, paitsi että häntäluu on ihan järkyttävän kipee. Ei pysty lainkaan istumaan. Täytyy toivoa että se paranis synnytykseen mennessä.
Pojun pienet jalat potkii kylkiluita lujaa. Se taitaa lohduttaa kaikista eniten, vaikka välillä kipeetä tekeekin. Ens tiistaina on eka synnytysvalmennus. Onko kukaan muu Tamperelainen menossa sinne sillon?
Ei oo meilläkään seksiä näkyny ja se johtuu ihan mun lantio kivuista. Mieli kyllä tekis ja yritetty on, mutta se tuntuu ihan hirveeltä. Onneks mulla on kanssa tosi ymmärtäväinen mies.
Mulle tuli alkuraskaudessa eniten painoa lisää, sitte painon nousu rauhottu ja on välillä jopa vähän tippunu. Nyt tippu taas paino vähän ton onnettomuuden jälkeen kun menetin ruokahaluni hetkeks melkeen kokonaan. Tähän mennessä paino on noussu joku 7 kiloa.
Onnettomuuden jälkeen pääsin heti synnytyslääkärin tutkittavaksi. Ultrasi pojun ja sai sen painoarvioksi 1,6 kiloa. Siitä on nyt reilu kaks viikkoa aikaa. On kuulemma ihan viikkoja vastaava. Oli ihana nähdä pojua pitkästä aikaa.
Iisa oli päässyt lomalle. Onnittelut siitä.
Niin ja onnittelut kaikille uusille plussaneille ja tervetuloa joukkoon.
Nyt on pakko mennä tekemään koiralle sapuskaa. Hyvää päivän jatkoa kaikille!
Hermione ja Poju rv 32+1
Aurora se jaksaa yökukkua ja aloitella pinoja heti kun vuorokausi vaihtuu :) Hienoa, on aina aamusta pino jo odottamassa. Minä oon kans nyt kahtena yönä peräkkäin nähnyt unta että sairaalaan joudun, toissa yönä oli istukka revennyt ja viime yönä synnytys sitten jo käynnistyikin. Kait ne on jotain alitajuista, henkistä valmistautumista? Mutta tylyt kivut sulla on kun kerta uniin tulee :( Aivan ihana oli tuo teidän Poitsun sänky, minäkin oon haaveillut tuollaisesta katoksesta!
Han_ille pikaista paranemista ja voimia!!
Viivi, jeps, tuleehan noita kiloja, mua ne ei nyt juurikaan haittaa mutta neuvolantätiä tuntuu haittaavan! Ei oteta stressiä niistä :)
Greetas, älä ole huolissasi :) t. Hesen kanta-asiakas..
Iisa, kiva kun pyörähdit :) Ja kiva tietysti että kaikki on ok. Mulla alkoi naurattamaan tuo sun miehes kommentti, että on yhtä raskaana kuin sinäkin :D Meillä ukko joskus sanoo että " me ollaan raskaana" ja saa kyllä joskus mustan silmän siitä hyvästä! No, kaippa siinä jotain peruja on, mun ukko-kullalle on nimittäin tullut RASKAUSARPIA vyötärölle :))) Minä itte oon niiltä vielä ainakin tähän asti säästynyt, jospa säästyisin loppuun asti.......
AA, kurja lääkärissäkäynti sulla :( Aivan tulee kylmiäväreitä kun miettii jotain kovakouraista lääkärironkkijaa, hyh! Hyvä että vaavilla kaikki hyvin silti.
Tikru, hyvinkin jo aika pakkailla sairaalakassia! Kerrohan mitäs kaikkea kivaa sinne pakkailit? Hauskoja shoppailuja huomiseksi! Ihania nuo miehet kun ne vie syömään, vaikkakin pienten suostuttelujen jälkeen ;)
Viipuli, pitkästä aikaa :) Just yks ilta mietinkin, ettet oo kirjoitellut aikoihin! Ja ä-pakkauksenkin sait, minäkin ootan sitä, vaikka laput viety Kelalle vasta viikko sitten..
Poppis, hianoa että neuvolassa kaikki ok. Älä sinäkään enää stressaile sitä painoasiaa, ethän?? t. Homoläski XD
Huh, tokkapalla supistelee :( Otahan nyt rauhallisesti ja lepäile rauhassa. Ja pikaista paraneista sullekin flunssasta!
Mukavaa, että Hermione alkaa jo tointua hurjasta koettelemuksestaan! Mitäs sapuskaa teet koirallesi? Minä joskus keitin semmoista riisi-porkkana-liha-kalamössöä, koira nuuhkas kerran ja tuhahti.... Sen jälkeen on saanut tyytyä ihan kaupalliseen kuivamuonaan! Kiittämätön elikko!
ON: Eilen oli liikkeiden suhteen rauhallisempi päivä, ja illalla kerkesin jo vähän huolestua.. Yritettiin siinä herätelläkin vauvaa, mutta eipä mitään kuulunut. Tänäänkään ei ole tuntunut yhden yhtä muljaisua, vaikka yleensä pikkuinen vetää melkoista rallia ja ympyrää tuolla masussa. No, ei pidä vielä huolestua, vaikka väkisinkin mietityttää. Voi olla että huomenna lähtään ajelemaan Kuusamoon appiukon luo viikonlopuksi, voi olla vaan melko lihmakkaat ajokelit.
Hyvää viikonloppua jokaiselle Enskalle!!
Sere, rv 23
Heipsis ja pirteä sellainen (pitkästä aikaa)! Posotin viime yönä n. 13 h unta balloon. Huh! Sitten alkuraskauden ei ole ollut mitään erityistä väsymystä, mutta jotenkin eilen olin ihan naatti... eipä siinä sitten muuta kuin nukkumaan jo seitsemältä illalla.
Aurora oli joutunut käydä lääkärillä kipujen takia... onneksi kaikki kuitenkin ok, parempi käydä tsekkaamassa kuin omassa päässään vain miettiä onko kaikki ok.
Makkaralla babyn huone alkaa olla valmiina! :) Teillä on siis heti alusta saakka oma huone pienokaiselle? Onko muillakin? Me aateltiin että alussa vaavi nukkuisi meidän kanssa samassa huoneessa, eikä siis olla vielä muuta huonetta vaaville fiksailtu. Tosin, meidän tuleva vauvan huone" on kyllä samalla myös työhuone, saas nähdä miten se tulee onnistumaan...
Tuohon vähättelyyn raskauden vaivoista... siihen törmää joo toisinaan. Toisaalta, tuntuu että nyt raskauden aikana oma ärsytys-kynnyskin vaihtelee päivästä, tai paremminkin tunnista riippuen, joten itse ainakin huomaan että vedän tosi helposti herneen nenään jos tulee ykskin poikkupuolinen sana. Mutta taas toisaalta, sehän kuuluu kuvioon! ;) Sitä on sitäpaitsi ihan passeli sen piikkiin laittaa paljon muutakin! hih! =) Mutta mun mielestä kukaan ei voi tulla toiselle sanomaan milloin saa tai pitää tai voi jäädä töistä pois raskauden aikana. Se on täysin jokaisen oma asia eikä ulkopuolinen voi tietää onko joitakin kipuja tai mitä muuta tahansa taustalla. Sellainen kyl vähän ärsyttää!
Raskauskiloista - kai se on vähän sama asia kuin taistelis yksin tuulimyllyä vastaan! ;) Itselleni on tullut nyt (jo) n. 4,5 kg. Viivi ja Han taisivat mainita että vaa' at kylmästi naftaliiniin - oon ihan samaa mieltä! Turhan pienestä tehdään iso poru ja siitä tulee vaan turhaan ikävä mieli jos on tullut liikaa tai liian vähän. Ja kuka senkin nyt sitten niin tarkkaan edes määrittelee...
Hoyt oli sattuman oikusta tullut " kaapista ulos" =) Noh, toisaalta, ei se niin huono asia ole ja nähtävästi teilläkin siellä osataan suhtautua tosi hienosti! Eipä tarvi keksiä enää selityksen makua miksi vaikkapa firman pikkujouluissa olisi autoileva Hoyt :)
Iisa- ihanan symppis olet kun toisen kuskaat töihin ja vielä eväiden kera! =)
AA - kivaa on siivooja hoitaa joulun suursiivouksen! Vitsit mä oon ihan kade... :) En kauheesti nauti imuroinnista, vaikka tykkäänkin että paikat pitää olla siistinä. Pitää koittaa lahjoa mies hoitamaan homman. Meillä on hieman perinteiset roolit ja ukkoa saa oikeasti maaritella että hoitais osan kotitöistä. Täytyy katsoa kun vaavi syntyy, jos palkkais ulkopuolisen siivojan edes kerran kuussa ettei paikat ihan räjähdä käsiin.
Poppiksella neuvolassa kaikki hyvin :)
Oma napa, neuvolassa tuli eilen käytyä ja sinne paukahdettiin sf-mitoissa het yläkäyrille! Ei siinä muuten mitään mutta mies on syntyessään painanut 5 kg ja itsekin hieman reilut 4 kg...... ! Apua! :) Tästä ollaan jo aika monta vitsiä perhepiirissä kuultu.... No, neuvolantäti koitti kovasti rauhoitella että eka mittaus voi osua melkein minne käyrälle vaan ja tilanne sitten tasoittuu kun seuraavia mittoja otetaan. Ja ei kuulemma ole lainkaan varmaa että meidän vaavista tulisi siksi suurikokoista että me ollaan oltu vähän kookkaampia. Mutta silti se mietityttää... No, pääasia että kaikki kunnossa muuten.
Mukavaa viikkistä enskattarille ja voikaa hyvin!
Leenaliinu & jr 22 + 2
Täällä kamalan muuttohässäkän keskellä lukaisin teidänkin kuulumisia ja olin tippua tuolilta, kun tajusin, kuinka pitkällä te vanhat tutut olette jo. AA:kin synnyttää ihan näillä näppylöillä ja Tikru, kandi, Poppis ja Aurora ja muut seuraa pian perässä. Wau!
Me oltiin Mimmin kanssa eilen vauva-enskojen treffeillä Jumbossa ja neiti käyttäytyi toosi hienosti: nukkui kotiovelta kotiovelle. Vain muutaman kerran avas silmiä ja kurkkas muita enskoja, mutta jatkoi taas. Kyllä siis kelpaa lähteä treffeille ja shoppailemaan... =) Yöt sitten vastaavasti ollaan kukuttu kolmeen saakka koko tää viikko. Masuvaivat on jo heolpottaneet, mutta kun nukkuu päivällä hyvin, niin ei kai sitä yöllä väsytä. Hmmh!
Nyt kuitenkin takas pakkaamaan, sillä muuttoautot tulee huomenna ja pitäis vielä käydä vähän listojakin laittamassa tänään. Vilkutuksia ja hyvää vointia kaikille!
-Amy ja Mimmi, reilu 6vkoa
Katsoitko sieltä kelan verkkosivuilta myös kohdasta äitiysavustus?
Minä vein paperit maanantaina suoraan kelalle ja kävin äsken katsomassa mikä on minun hakemusteni tilanne. Muissa kohdissa oli vain hakemus saapunut, mutta äitiysavustuksen kohdalla luki myönnetty 4.12. ja tilattu 8.12. Lisäksi oli teksti, että pakkaus saapuu 2 vkon sisällä tilauspäivästä...
Varmaan noiden rahojen kohdalla venyykin päätökset vähän pitempään, kun niiden täytyy laskea ensin, mutta äitiyspakkauksen myöntämisessä ei kyllä pitäisi kauan mennä. Tietty varmaan eroja paikkakunnittain...
cactus rv 23+2
Olen vähän hiljaiseloa tässä viettänyt, mutta kunnossa ollaan kyllä, ja kaikki on mennyt toistaiseksi hyvin. Täällä tuntuu kaikilla hujahtaneen yhtäkkiä viikot ihan hurjasti eteenpäin! Vaikka toisaalta tuntuu kyllä että itselläkin on ne ihan huomaamatta lisääntyneet, eikä enää pysy ihan niin tarkasti kärryillä viikoista ja päivistä niin kuin silloin ihan alussa :) Tälläkin viikolla kun yksi kaveri kyseli viikkoja niin piti sanoa että 14 tai 15, suunnilleen¿ vähän noloa. Olen kamalasti odottanut että liikkeitä alkais tuntua ja jotain ihan pientä olen ollut tuntevinani, mutta ei niistä oikein vielä mitään varmaa kyllä voi sanoa. Taidan uskoa vasta sitten kun tulee kunnon potkuja ja nyrkkejä ;)
Mun kohdalla taitaa käydä toteen ne Makkaran ennustukset, että kun ei alkuraskaudesta ole kunnon pahoinvointia niin se iskee sitten myöhemmin! Tällä viikolla on pitänyt kahtena aamuna poiketa kesken työmatkan oksulle tien varteen :-/ Ja tätä ennen ei siis ole kertaakaan vielä raskauden takia tarvinnut tätä hommaa harrastaa. Aargh. Nythän pitäis jo alkaa se ihana keskiraskaus! On myös alkanut tulla huimausta ja heikotusta, ja epäilen josko olis hemoglobiini laskenut vähän liian alas tai jotain. Aika pitkä aika on nyt viime neuvolasta ja mittauksesta.
Mutta aika pienillä vaivoilla tässä silti vielä mennään, eli en valita tämän enempää nyt! Mahakin on jo tullut vähän esiin, ja se on minusta ihan mahtavaa :) Ostin jo yhdet mammahousutkin ihan innoissani. Paljon parempi että mahasta näkee että se on vauvamahaa, eikä vaan ylimääräisiä läskimakkaroita¿ Ja ihana uutinen oli tuo että silliä saa syödä! Ei tulis joulusta mitään ilman sillejä! Mutta eikö se jouluradio tosiaan kuulu Turussa ollenkaan?! Pitää vissiin käydä jotain joululevyjä hommaamassa¿ Hassua kun jotenkin tänä vuonna on ollut ihan joulufiilis jo jostain pitkältä marraskuusta asti! En muista että ikinä (siis lapsuuden jälkeen) olis odottanut näin innolla joulua! Sen on pakko johtua jotenkin tästä raskaudesta. Ei ainakaan säästä voi olla kiinni¿ Onko joku muu huomannut samanlaista viirausta?
Aivan ihana pikkusänky oli muuten Auroralla! Haluun meille kanssa tuollaisen¿
T: Meriheppa ja Kaveri rv 15+6
Muutamaan päivään en ole taas jaksanut raahautua internetin ihmeelliseen maailmaan. Eilisen pinon lukaisin nopeasti läpi ja huomasin, että seksihaluista oli käyty keskustelua.
Itselläni on sellainen tilanne, että tässä alkuraskauden ellotuksen mukana tuli myös haluttomuus :( Harmittaa ihan itseäkin - mies on niin onnellinen raskaudesta, että on kuulemma ihan tyytyväinen, vaikka seksihommat loppuisivat tähän ;) Toivotaan kuitenkin, että halut vielä palaavat. Jotenkin vain yhdyntä on tuntunut jotenkin erilaiselta tässä viimeisten viikkojen aikana - en sitten tiedä olisiko joku orasta hiiva tms. mukana asiassa. Askarruttaa. Ja ihan kuin olisi hieman sattunutkin alavatsaan... Kohdunulkoinen raskaus kummitelee mielessäni. Onneksi se ultra on jo ensi viikolla, niin saa selvyyden ainakin siihen :)
Aurora oli käynyt hakemassa äitiyspakkauksen :D Ja ihana peti teidän pienokaista odottamassa!
Han, toivottavasti selätät flussasi pian!
Greetas pohti Mäkkärin juustohampurilaista. Tuntuu, että joutuu tosissaan miettimään ihan kaikkea nykyään. Olen ottanut aika löysin rantein ja mietin, että missäköhän vaiheessa se kostautuu...
Tikrulla on huomiseksi luvassa shoppailupäivä :) Jee, nautiskele hyvästä ruoasta!
Viipulilla syksyn opinnot loppusuoralla :) Itselläni ajoittuu kanssa tuon gradun työstö " äityislomalle" - tällä hetkellä painiskelen vasta tutkimussuunnitelmaseminaarin ja alkuraskauden pahoivoinnin kanssa. Mutta valmiiksi mietityttää, miten paljon aikaa ja ajatusta työlle riittää sitten vauvan kanssa. Tulethan kertomaan kuulumisia! Tsemppiä!
(.) Siis vielä alun seksisepustusten lisäksi... Alkuviikosta varasin ensimmäisen neuvola-ajan. Tänään tuli sitten esitietokaavakkeita täytettäväksi. Puuh, aikamoisia kysymyksiä. Miten minä muistan mikä on ollut mun normaali ruokailurytmi, kun olen jo kaksi viikkoa elänyt voileipäkekseillä ja klementtiineillä?! Ja miten usein juon päivän aikana?! Liikuntakysymyksestä tuli niiiiiiiiin paha mieli :( Syksyni on ollut äärimmäisen hektinen toisella paikkakunnalla olevien opintojen takia, ja kun olen päässyt kotiin, niin olen vain heittäytynyt sohvalle - liikuntaa siis nolla :( Nyt on pahaolo ja väsymys, joten eipä tule lähdettyä lenkille nytkään. Huonoa omaatuntoa siis kannan tästä asiasta. No, neuvola-aika on heti joulun jälkeen keskiviikkona 27.12. Toivottavasti jaksan lenkille ennen sitä ;)
Tulipa pitkä sepostus :)
Silloin tällöin oksenteleva, harvoin lenkkeilevä Live 7+1
Olo alkaa jo olla parempi, vaikkakin puutumista jaloissa vielä on. Yöllä oli tosi koviakipuja ja näin untakin et oltiin miehen kanssa Porvoossa käymässä ja jouduttiin lähteä siellä päivystykseen ultraan kun mun mahaan sattui niin kovin. Eli sen verran kipuja oli, että yöllä jo lähdin mielessäni lääkäriin;=)
Makkaralla jo maalaillaan lastenhuoneen seiniä. Oliko huone maalamaatta vai jouduitteko vetämään maalit uusiksi? Meillä meinaan tässä uudessa talossa huone oli jo täysin valmis ja maalattu, mutta kun sukupuoli selvisi, halusin vaihtaa värin nukkumatin siniseksi. Mies oli tosi tyytyväinen kun just oli saatu huone valmiiksi...
Suffelssille tervetuloa!!
Kandi, joo kyllä mun supparit on vähentyneet eikä ne kiusaa kuin rasituksessa. Eli jos olen kotona ja lepään, ei saata tulla koko päivänä kuin pari:) Eli kaikki ok kunhan otan iisisti!
Kesis, sori kun en ole ehtinyt meilata. Tää mun masukipu vienyt ajatukset muualle. Sovitaan treffit kun tästä tokenen, enne joulua kuitenkin koska haluan jouluostoksille sinne:)) Vaik ens viikon loppupuolelle?! Kirjoittelen tarkemmin.
Kaima, mulla kans toi menkkamainen kipu kiusannut siitä rv23 alkaen. Ja rasituksen jälkeen se on TOSI kovaa, kuten eilen. Luin jostain et ois yksi synnytyksen lähestymisen merkkejä, mut mulla johtuu kyllä jostain muusta koska masu kipuilee mut paikat pysyy hyvin kiinni. Toistaiseksi ainakin näin!? Mulla oli kans äiti kylässä tänään=)
Poppis, hitsi sullakin noi viikot menee. Jo 34. menossa!! Ei ymmärrä että itsekin täällä jo viettänyt useamman kk teidän kanssa aikaa. Onneksi selvisitte hissistä ilman suurempia ongelmia. Ja ihan oikein et sanoit sille mummolle!! ;) Niin oisin mäkin tehnyt..
Han, meillä appiukko vähättelee mun oloa ja on tosi närkästynyt kun jouduin jäädä duunista pois. Jos saa kuulla että olen kaupungilla käynyt tms niin heti saan kuulla kunniani. Joko töihin tai täysi vuodelepo on hänen mielestään ainoat vaihtoehdot!!
Sere, älä huoli kiloista. Mulle oli rv 23+4 kertynyt kans jo 5kg:=)
Tänään sain vihdoin haettua ä-pakkauksen postista. Se tuli jo jokin aika sit, mutten 8,4kg lähtenyt yksin hakemaan. Äiti siis jeesasi tänään ja auttoi sen hakemisessa. Muutaman vaatteen hinnoittelin jo kirpparille, kun näytti vähän " ei niin kivalta" , mut muuten olen tosi tyytyväinen. Tosin poikavärejä on, ja jos ois tyttö tulossa en varmaankaan olis pakkausta ottanut. Mun mielestä ois parempi laittaa vähän neutraalimpia värejä tohon ä-pakkaukseen, kun tossa oli kaikki sinistä töppösiä myöten. Ei siis kovin neutraali paketti kun molempia kuitenkin syntyy:(
Tänään laitoin myös Poitsun sängyn kuntoon, laitanpa kuvan linkiksi:
http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsun%20huone/?acti…
Missäköhän muuten mooli ja tappert luuraa?? Ja moni muu joka listoilla muttei kirjoittele. Tulkaahan kertomaan että kaikki kunnossa:)
Mut nyt sänkyyn lukemaan
Aurora + Poitsu rv28+6