Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~* Enskat perjantaihin *~*~*

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei näy tuossa asiointisivulla kuin

äitiys- ja vanhempain raha

hakemus tai ilmoitus

niitä kahta voi klikata ja ei sieltäkään alta löydy tuota äitiysavustus kohtaa.

Höh.. taidan olla vähän tumpelo...

-viivi peukku keskellä kämmentä-

Vierailija
22/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin on lunta ikävä, samma här! Jotenkin ihan kamalan mälsää ja väsyttävää kun aamulla töihin tullessa on ihan mustaa ja myös töistä lähtiessä.. :(

S-keskusteluun.. Meillä oli todella vilkasta silloin ihan alkuaikoina, lähinnä meikäläisestä johtuen. Sitten alkoi ne kaikki vuodot jotka nyt edelleen vaivaavat. Nyt tietysti kun asutaan eri osoitteissa niin on jäänyt kyllä ihan halimiseen ja pusimiseen, sitä ei saa koskaan tarpeeksi! Itsellä olisi kyllä haluja, mutta silti vähän kauhistuttaa aina se vuoto ¿ vaikka tietää mistä se johtuu. Kun saatiin se itsenäisyyspäivä olla ihan kaksin, mies oli kyllä koko ajan kimpussa ja tuumaili vain että ¿sinä se vain kaunistut päivä päivältä¿.. :) Onkohan sille joku sanonut että raskaana olevaa täytyy kehua kovasti! ;) Hih! Saas nähdä kuin käy sit kun muutetaan uuteen kotiin, eletäänkö koko loppuaika selibaatissa vai mitä.. ;) (Toivottavasti ei, hulluksi tulisin)

Kiva kuulla etten ole ainoa joka tykkää jouluradiosta! Se on ihan ykkönen! Tosin kaipaan CD levyjäni jotka ovat nyt sitten siellä varastossa.. Siellä kun ois pari AIVAN ihanaa jouluCD:tä.. Ehkä mä kuuntelen niitä sitten tammikuussa.. ;)

Leenaliinun siskoa oli kosittu Pariisissa! Ihan ¿uberromanttista¿ (taisin kuulla tuon uberin BB:ssä pari kertaa.. hih)

Bejpin mies oli kaatunut ikävästi. :( Nyyh. Toivottavasti ei pahasti käynyt. Kännyköiden korjaus on kyllä mälsää. Mun miehellä on ihan risa ja vanha puhelin, nyt se ostaa onneksi uuden ¿ se kun välillä vaan ottaa ja sammuu eikä sitä tavoita mistään.. Ja kyllä tässä on viimeisten viikkojen aikana tullut ihan sikana ¿ylimääräisiä¿ menoja, mm. uuden auton vakuutusmaksut, vanhan auton huollot yms, miehen piti maksaa opintotukia takas Kelalle (josta kyllä tehdään kirjallinen selvityspyyntö koska ovat ihan takuulla mokanneet) ja mitä vielä! Huh huh! Ehkä se aurinko joskus paistaa tähänkin risukasaan..

Han ¿ mulla oli kans jossain vaiheessa onkelmia että kirjoitin pitkän litanian ja sit kaikki katos.. Aloin kirjottaan wordillä ja sit vaan copy pastea.. :)

Muutamien perhe/ystäväpiirissä on vähätelty raskaudenaikaisia tuntemuksia. Voi miten mälsää.. :( Meillä äiti kyllä yleensä vain yrittää lohduttaa jollakin tavalla ja auttaakin (osti unisukat kun pohkeet kramppaili yms). Mies ei ehkä ihan heti ymmärrä, mutta toteaa sitten vain että nyt otat rauhallisesti jos joku paikka kremppaa..

Sere ¿ ostitko sellaset harmaat HM:n mammacollegehousut? Nimittäin itse ostin sellaset heti alkuvaiheessa ja rakastuin niihin ihan totaalisesti, ja kävin parin viikon päästä hakemassa toiset samanlaiset! :) Niissä kun saa sen ¿resorin¿ ihan tonne rinnan alle pitkulaiseksi.. Ja hauskat kommentit sulla ukko-kullan raskausarvista yms. ;)

Hoytin salaisuus siis taisi tulla paljastettua.. Vähän sinänsä kurjaa. Oishan se tietysti mukavampi kertoa itse sitten kun oikeaksi hetken kokee.. Kiva kuitenkin että pomo oli mukava ja saitte sopparin kirjoitettua. :)

Riikka ¿ kuulosti sille että meillä oli ollut vähän samansuuntaiset itsenäisyyspäivät miesten kanssa, kiukutellessa.. Eilen sitten mieskin soitti mulle että tulisinko sen luo ¿yökylään¿ kun oli vähän mälsä edellinen päivä.. ;) Hellyin kyllä, mutta en mennyt yökylään. Totesin että liikaa ohjelmaa, halitaan sitten joko tänään tai viimeistään huomenna. Kai nuo miehet on kuitenkin aika kultaisia kun kestävät meitä ¿hormonihirviöitä¿ ¿ ainakin näin meidän tapauksessa.. :)

Aurora oli nähnyt ikäviä unia.. :( Jostain syystä mäkin olen alkanut näkemään ihan ihmeellisiä unia, eikä välttämättä niin kivoja. Täytyy toivoa että ne joskus sitten häipyvät. Ja teidän Poitsun sänky näyttää NIIN IHANALLE ja kutsuvalle että! :)

Iisa on saanut jäädä kotiin ja kaikki on ok, kiva kuulla! :) Sullakin on jo kivasti noita viikkoja kasassa!

AA oli tehnyt visiitin sairaalaankin. Huih. Onneksi ei kuitenkaan mitään pahempaa.. Ja saat siivoojat!!! Mun täytyy varmaan yrittää samaa sitten joskus tulevaisuudessa. :) Ois ihanaa kun joku tulis laittaan kodin kuntoon sit jos/kun ei itse jaksa.

Poppiksella on siivouspäivä.. Niin ois meilläkin mutta mä oon sit sujuvasti menossa töistä suoraan pitämään jumppaa ja sitten sinne konserttiin.. Sanoin kyllä äidille että mä voin puuhastella huomenna aamulla. :)

Tikrun lauantaisuunnitelmat kuulostivat hyvälle! Täälläkin on todettu että jos mies saa ruokaa niin kyllä se jaksaa vähän shopatakin ;)

Ja Viipulikin meinaa jo mammalomailla! AH IHANAA! Mäkin kirjoitin tuohon mun almanakkaan että 56 työpäivää ois jäljellä ;) Ei sillä että ois mikään kiire töistä pois, mutta kyllä se sitten aikanaan on ihanaa..

Tokkopalle nyt kovasti vaan pikaista paranemista että flunssa menisi ohi ja supistelut helpottaisivat!

Tsiisus että tuli piiiitkä stoori! Mukavaa viikonloppua kaikille, voikaa paksusti! :)

Mammis + Tiitiäinen 23+0 (JEE)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset ihan alkuun kaikille kommenteista vatsakipuihin liittyen. Hiljalleen alkaa olo helpottamaan vaikka edelleen kipuilua on.

Meillä on työpaikan pikkujoulut tänään ja kohta pitäisi alkaa pynttäämään itseään jotenkin edustavan näköiseksi. Nukuin töiden jälkeen päikkärit jotta jaksaa valvoa. Ruokaa ja teatteria olisi tiedossa. =)

Sere taisi olla aika samoilla viikolla kanssani. Sulla oli kauniit masukuvat. Minusta tuntuu että tuo mun vatsanseutu on ihan valtaisa. Piti eilen illalla taas testailla jotta pikkujouluvaatteet mahtuu päälle.

Huomenna joululahjaostoksille ja sunnuntaina lepoa.

Voikaa hyvin ja anteeksi omanapainen viesti. Nyt ei päässä pysynyt kommentoitavat vaikka kaikki jutut luinkin.

t. iida-linnea 20+2

Vierailija
24/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsistä vain kaikille, jälleen...:)

Nyt vähän paremmalla ajalla kirjoittelemassa.

Live: Älä ole huolissasi tuosta liikunnasta! Kyllä sitä ehtii sitten punnertamaan ja pusertamaan kun on se iso maha ja raahaa itseään eteenpäin ;) Minä ainakin tein sellaisen tempun, että sanoin jumppakortin irti -kun en tahdo päästä edes töistä kotiin tämän pahoinvoinnin kanssa, miten ihmeessä voisin mennä jotain harrastamaan??!! Ja ei tuo sääkään ole oikein sellainen, että ulos tekis mieli lähteä...ajattelin, että reippailen sitten kevään pakkasilla. Silloin on toivottavasti jo pahoinvointi vähän helpottanut! Eli tsemppiä vain sinullekin!:)

Tosiaan, tuosta hamppareiden juustosta kyselin. Minulla kun on sellainen tilanne, että tähän pahoinvointiin tuntuu todellisella teholla vaikuttavan ainoastaan mäkkärin juustohamppari. Niin uskomatonta kun se onkin. Oksensin tuossa yksi päivä täällä kotona ja mies toi mäkkäristä hamppari -ja avot! Yökkäytti muutaman kerran sitä syödessä, mutta kun olin valmis, pahoinvointi oli tipotiessään...:) Yritän kuitenkin pitää jonkunlaisen kohtuuden noissa hamppareissa, mutta pakkohan sitä on jotain syödä??!!:) Mitkään makeat jutut eivät mene alas, ei sitten mitkään. Esim. jogurtti on liian makeaa. Ihmeellistä sinänsä, kun ennen olen ollut niin makean perään...

Tänään tuli pahamieli siitä, kun kävin työpaikan terveydenhoitajalla mittauttamassa verenpaineen. Kerroin sille, että olen raskaana ja haluan siksi seurata mun paineita. Noh, terkkari siihen totesi, että " sinä nyt olet vielä niin alussa, että sehän voi tulla kesken pois millä hetkellä hyvänsä. Ei siihen paljon paineiden hyvyys/huonous vaikuta" . Olin aivan ällikällä lyöty sen kommenteista...sitten yritin sanoa, että itsestäni tuntuu siltä, että nämä oireet viittaavat ainakin ihan normaaliin raskauteen ja kaikki oli ulrassakin hyvin. Siihen terkka vain tuumasi " silti kannattaa varautua siihen, että kaikki voi yhtäkkiä loppua." Juma****a että minua otti päästä!!! Yritän kuitenkin jättää asian sikseen...enkä varmasti käy enää mittauttamassa paineita sen akan luona!

Anteeksi valitus ja omanapaisuus!

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! Täytyy taas rientää.

*greetas*

Vierailija
25/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri äitipolilta tulin ja tuomio oli seuraava: kohdunkaulankanava lyhyt, lääkärin mukaan pelivaraa ei enää ole. Kädellä kokeillessa sanoi että myös kädelle tuntuu todella lyhyeltä ja hyvin pehmeältä. Häpyluu oli TOSI arka ja siitäkin sanoi että se kertoo paikkojen pehmentymisestä ja synnytyksen lähestymisestä.

Määräsi minut kotiin lepoon ja kielsi lähes kaiken. Jos supistuksia tulee (niitähän tulee) eivätkä meinaa rauhoittua levossa (supistuksia tulee juuri levossa sekä tietenkin myös liikkeellä ollessa) niin pitää mennä vaan suoraan äitipolille. Sanoi että siinä tapauksessa se tarkoittaa että sinne on jäätävä osastolle. Kahden viikon päästä on kontrolli aika jos kanava on vielä silloin lyhentynyt yhtään niin jään suoraan sairaalaan.

Minulla on ollut tulehduksia joita on hoidettu antibiooteilla. Tulehdukset ovat mitä luultavimmin supistusten aiheuttaja. Supistukset eivät vaan lopu vaikka antibiootteja olenkin syönyt.

Nyt itkettää ja ahdistaa. Mitään en saisi tehdä. En edes ajaa autoa saatikka istua kyydissä. En imuroida en kantaa maitopurkkia :( Saan maata ja käydä omien tuntemusten mukaan ulkona hiljaa ja rauhallisesti kävelemässä lyhyitä matkoja. Pelottaa että jos se tästä rupeaa syntymään niin mitäs sitten...

Mietin sitäkin että mikä on se yhtään, kun lääkäri sanoi että jos 2 viikon päästä kaula on lyhentynyt yhtään niin jään sairaalaan. Tarkoittaako se vaikka puolta senttiä vai milliä. Takaraivossa kummittelee ajatus että 20 päivä joulukuuta siirryn sairaalaan joulua vastaan ottamaan :(

Jokaista supistusta pelkää ja odottaa ja supistuksen aikana miettii että nyt se taas lyhenee ja joudun sairaalaan ja entä jos vauva syntyy jne... Pelottaa :' (

Kiitos jos joku jaksoi lukea!

Jouhi 23+6

Vierailija
26/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4876FF] Olipas ikäviä uutisia...voi Jouhi parka:( Toivottavasti se kohdunkaulankanava ei nyt enää yhtään lyhentyisi tässä lähiaikoina ja pikkuinen saisi asustella masussa vielä pitkän aikaa! *halaus ja paljonpaljon jaksamisia*

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 25+4 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
27/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhi, ota nyt todella iisisti kotona! Sulla on niin vähän viikkoja kasassa, että yritä vaan maata tönkkönä sängyssä niin paljon kun pystyt!

Toisaalta moni tuollaisen " tuomion" saanut on parin viikon vuodelevon jälkeen saanut hyviä uutisia, kun kohdunkaula on pysynyt samoissa mitoissa, ja lääkäri on antanut taas luvan viettää normaalielämää. Eli ei se sun koko lopuraskautesi välttämättä ole pelkkää makoilua, jos nyt selviät kriittisimmistä viikoista kunnialla. Jaksamista!

Pää on ihan tyhjä, joten vähän vaan omaa napaa: oli pakko tänään soittaa neuvolaan, kun vauva oli eilen ja tänään niin hiljainen. Käskivät sitten käymään siellä ja otettiin verenpaine, pissa ja pienen sydänäänet. Poika pisti sitten päivän ekat potkunsa kehiin kun makasin siinä terkan laverilla, olipas kunniallinen ajoitus :)

RR oli edelleen koholla vähän, tosin saatiin se laskemaan 138/95 -> 129/87 toisella mittauksella. Pissa oli juuri ja juuri puhdas, tosin valkuaisten osalta oli ihan sillä hilkulla tuleeko yksi plussa vai pysyykö miinuksella.

Taas se terkka veikkaili että voi olla vaan vauvan hiljentymistä synnytyksen edellä, ilmeisesti aika yleistä näillä viikoilla. Ja kyselivät kovasti onko limatulppaa irtoillut. Mistä niistä limoista tietää, mikä on tulppaa? Eli ilmeisesti ei, kun en ole mitään erityisen muotoista limaa bongannut :)

Jep. Nyt väsyttää ihan sikana kun käytiin miehen kanssa siellä neuvolassa ja ruokaostoksilla Prismassa. Piti perua illan ravintolatreffitkin, kun tuo kauppareissu uuvutti ihan täysin. Voi kun tää tosiaan enteilisi synnytystä piakkoin, eikä vain merkitsisi kuukauden kestävän kitumisjakson alkua...

Kandi & Muhku 37+1

Vierailija
28/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivähän teidän juttuja (jos vain suinkin on aikaa) täytyy käydä lueskelemassa, niin paljon tuttuja on jo ihan loppumetreillä. Miten se aika kuluukin näin äkkiä!

Jouhille halaus täältäkin. Toivottavasti lepo auttaa ja pikkuinen saa viikkoja vielä rutkasti lisää. Varmasti on vaikeaa levätä ja olla tekemättä mitään, mutta koita jaksaa. Lyhyt aika tämä kuitenkin on elämässä, ja vauvan parhaaksi. Onneksi huomenna sullakin on 24 viikkoa täynnä, ja jokainen päivä lisää antaa pikkuiselle aikaa kasvaa ja kehittyä. Moni on sinnitellyt pitkäänkin vaikka paikat ovat kypsyneet, toivotaan että teilläkin kaikki menee lopulta hyvin!

Moni oli tosiaan jo ihan loppusuoralla, AA, Kandi, Tikru, Bejpi, Ladie...

Suppareita teille!

AA, mulla synnytystä ennakoivat juuri tuollaiset menkkajomotukset alamahalla, ja niihin ei aina liittynyt edes mahan kovettumista.

Onkohan Ladie jo lähtenyt nyytinhakuun...?

Sullahan oli hyvin paikat jo kypsyneet. Mullakin tilanne oli rv37 lähtien sentin auki ja kanavaa 2cm. 39+4 kanavaa oli 1cm ja sitten 40+1 poika syntyikin. Voi miten haikea olo tuli kun luin sun viestiä, missä kerroit jännittyneenä tilanteestasi. Tuli ihan omat viimeiset päivät ennen synnytystä mieleen. Olo oli silloin vähän malttamaton, mutta jännittyneen odottava. Ja kun supparit alkoi säännöllisinä, se niiden kellottaminen, ja kun sai herättää miehen että nyt lähdetään... Voih, kuinka haikea olo tulee muistellessa :) Ja synnytyskin oli mulle tosi hieno kokemus. Nopea ja helppo. Tuo että olet jo sentin auki niin varmasti nopeuttaa osaltaan sunkin synnytystä. Onnea matkaan, jos et sitten jo ole vauva sylissä :)

Nostalgisissa tunnelmissa siis täälläkin, sitä on näköjään liikkeellä vauvallisten enskojen joukossa :)

Oon niin kateellinen kaikille isomasuisille onnellisille odottajille! Toivottavasti saan kokea saman vielä monta kertaa uudelleen. Tosin ensimmäistä raskautta en koskaan enää, joten nauttikaa mahoistanne! Näin jälkikäteen sen huomaa miten ihanaa aikaa se olikaan.

No tulipas hehkutettua tuota raskauden ihanuutta, eihän se aina ihan helppoa silloin ollut, mutta aika kultaa muistot ;)

Älkää siis käsittäkö väärin, aivan ihanaa on myös saada hoitaa ja rakastaa omaa suloista lasta! Meillä on arki alkanut ihan hyvin pyörimään, toki väsyttää yövalvomiset ja ei tätä kotiakaan jaksa pitää ihan niin siistinä kuin haluaisi.. Mutta tärkeintä mielestäni on nyt tutustua omaan vauvaan, ja antaa hänelle aikaa. Viis villakoirista.

Poika on kasvanut hurjasti, syntymäpaino oli 3680g ja kolmen viikon iässä tuo painoi jo 4800g. No ihmekös tuo kun tissi on ihan ykkösjuttu meidän poitsulle, aina mielessä :)

Vilkutuksia kaikille tutuille ja tuntemattomillekin enskoille, voikaahan paksusti! Ja loppusuoralaiset tervetuloa pian vauvapuolelle!

Viipero & Poitsu 1kk 2vrk

Vierailija
29/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään jaksa kommentoida mitään oikee ku oli niin paljon luettavaa.

Parempi mieli on tänään jo. Pieniä mielenhäiriöpuuskia tai jotain aina välillä :D

Viivi, joo saat todellakin kirjotella, kiva olis saada uusia kavereita ku aina saan valitusta mieheltä että eikö sulla oo ketään kavereita kun sitä aina vaadin tekemään mun kanssa kaikkee :)

Jollain oli IHANA vaavin sänky, ei enää muista kenellä..

Ja seksihaluista, mies kun tunsi itekkin potkut mahan läpi ja on muutenkin se vauva tullu konkreettisemmax niin on kyllä ollu pitkä tauko. Saattaa myös johtua mun (toivottavasti ohimenevästä) masennuskaudesta.

No, meen lepäilemään ettei tarvi taas kiukustua näin viikonlopun kunniax ;)

Riikka ja d 23 tasan!!

Vierailija
30/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kenelläs oli se magee mekko joka olis myytävänä jossain vaiheessa?

Minkä kokonen ja hinta?

Saattaa olla taas häät mihin mennään uutena vuotena ja sit tarvis vaatetta.

Vierailija
31/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin että olitte saaneet jo aikamoisen pinon tänään aikaiseksi. Yritän tässä viikonlopun aikana kahlailla viimeisimpiä pinoja läpi kun jotenkin tuntuu että päivät vain katoaa johonkin.

Tänään aamulla oltiin siis ultrassa. Siinä ensimmäisessä virallisessa siis. Nyt hieman tarkentui tuo laskettuaikakin, mentiin viikolla etiäpäin eli viikot 13+1 muuttui 12+1. Ja uusi laskettu siis onkin 22.6 eli siis juhannussuunnitelmia ei parane kummemin tehdä. Alkuun pikkuinne oli kovinkin rauhallisen oloinen, mutta jostain sitä virtaa tuli ja liikettä löytyi taas kerran kunnolla. sydän sykkii nätisti ja edelleen näyttää että kaikki raajat on tallella, eivät ole tässä mihinkään kadonneet. :) niskaturvotuskin oli kuulemma aivan normaali 0.8mm. Mitäs teillä muilla on ollut?

Eiköhän siinä ollutkin ne tärkeimmät kuulumiset. Massukin alkaa jo vähän kasvamaan että tietyissä paidoissa sen näkee jo ihan hyvin että ei vaan olla turvoksissa. Mutta ihme ja kumma kesällä ostamani superkireät farkut mahtuivat jalkaan ja eivät puristaneet mistään. :) sen verran matalantioiset ovat että hyvin mahtuu. Joissain löysemmissä tekee tiukkaa välillä istua kun on korkeampaa vyötäröä. Mutta eipä tässä kummempia, huomena täytyy lähteä ostamaan jotkut töihin sopivat isommat liivit että pysyvät kunnolla päällä eivätkä häiritse töitä.

Mukavia vk.loppuaj jos en kerkiä kirjoittelemaan.

Emka- rv12+1