Vuokranantajat tulisi pakottaa lailla asentamaan ILP jokaiseen asuntoon
Vuokranantaja on asiakaspalvelija ja asiakas on aina oikeassa. ILP on yhtä pakollinen kuin netti, vesi ja sähkö.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nykyvuokralaiset eivät välttämättä osaa käyttää edes liesituuletinta oikein, joten tuskin ilppiakään. Ilpin väärinkäytöstä voi aiheutua suuret vahingot. itse olen yhteen asuntoon asennuttanut ilpin vuokralaisen toimesta, mutta tämä vuokralainen olikin sitten vuosien kuluessa osoittautunut hyvin luotettavaksi ja tekniseksi osaajaksi, joten ei tarvinnut miettiä. Lisäksi ilppi auttoi häntä paljon terveytensä hoidossa, joten mielelläni sen tein, kun juuri silloin sattui siihen vielä saamaan luvankin taloyhtiöltä.
Ja teit kaiken tuon JA nostit vuokraa.
en nostanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 28 ja asun kaupungin vuokrakerrostalossa. Eivät asenna ilmalämpöpumppua ja en saa edes itse asennuttaa sellaista. -nuori mies
Siirrettävän ilmastointilaitteen voi hankkia. Ei tarvitse porata yhtäkään reikää tai kiinnittää ruuveja.
Voit ratkaista ongelman jo huomenna valituksen sijaan.
Siirettävät ilmastointilaitteet on kielletty, koska vuokranantajanainen sanoo, että ne voi vuotaa ja aiheuttaa vesivahingon. -nuori mies
Minä en ole edes kysynyt lupaa vuokranantajalta siirrettävän ilmastointilaitteen hankkimiseen, ei ole suoraan sanottuna tullut edes mieleen, että pitäisi kysyä. Enkä tiedä, miten pärjäisin ilman, lämmönsietokyky on sairauden takia sen verran huonontunut.
niin kauan, kun sen asennuksessa ei kajota asunnon rakenteisiin, niin saat ihan vapaasti käyttää sellaista: vuokranantaja ei voi kieltää sitä. Sen sijaan, jos ne aiheuttavat asunnolle vahinkoa (kuten mikä tahansa muukin käyttämäsi laite), niin olet vastuussa siitä vahingosta. Siksi on hyvä pitää vakuutus voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Osta oma kämppä äläkä vikise.
Sinnekin tarvitsee luvan sen asentamiseen.
En jaksa uskoa oikein uskoa...
Jos kieltoa ei ole vuokrasopimuksessa kirjallisena niin sitten se on ihan sama mitä vuokranantaja noista laitteista ajattelee. Ja vaikka olisikin niin etsisin itselleni sellaisen vuokra-asunnon jossa on joustavampi vuokranantaja.