Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantajat tulisi pakottaa lailla asentamaan ILP jokaiseen asuntoon

Vierailija
14.06.2023 |

Vuokranantaja on asiakaspalvelija ja asiakas on aina oikeassa. ILP on yhtä pakollinen kuin netti, vesi ja sähkö.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 28 ja asun kaupungin vuokrakerrostalossa. Eivät asenna ilmalämpöpumppua ja en saa edes itse asennuttaa sellaista. -nuori mies

Vierailija
2/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma kämppä äläkä vikise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nyt ei tee mitään köyhän kansan eteen muuta kun nostaa vuokraa.

Saattepa nähdä etteivät tule laskeman vuokria vaikka tuet pienenee

Vierailija
4/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 28 ja asun kaupungin vuokrakerrostalossa. Eivät asenna ilmalämpöpumppua ja en saa edes itse asennuttaa sellaista. -nuori mies

Tämä.

Itselläni olisi hyvin, hyvin, HYVIN rahaa ostaa ja asennuttaa ILP, mutta vuokranantajanainen väkyttää vastaan. M28

Vierailija
5/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratessasi valitset asunnon jossa on haluamasi palvelut. Nettikään ole asunnon pakollinen ominaisuus, mobiili toimii. Olen käynyt 2010-luvulla vuokra-asunnossa jossa oli kantovesi, oli se halpakin. 85€ oma pihasauna, puutarha ja mummonmökki. Lämmityspuut sai pilkkoa itse (va kyllä kaatoi puut) tai maksaa sähkölämmityksestä.

Vierailija
6/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpää tuo olisi kuin latauspisteiden rakentamisen pakottaminen, sähköautot jää kuitenkin välivaiheeksi kun synteettiset polttoaineet ja vety tulee. ILPstä olisi myös kiistattomia terveyshyötyjä kuolleisuuden vähentämisen muodossa.

Vierailija
7/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin taloihin ei saa asentaa tommosia

Vierailija
8/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyvuokralaiset eivät välttämättä osaa käyttää edes liesituuletinta oikein, joten tuskin ilppiakään. Ilpin väärinkäytöstä voi aiheutua suuret vahingot. itse olen yhteen asuntoon asennuttanut ilpin vuokralaisen toimesta, mutta tämä vuokralainen olikin sitten vuosien kuluessa osoittautunut hyvin luotettavaksi ja tekniseksi osaajaksi, joten ei tarvinnut miettiä. Lisäksi ilppi auttoi häntä paljon terveytensä hoidossa, joten mielelläni sen tein, kun juuri silloin sattui siihen vielä saamaan luvankin taloyhtiöltä.

Vierailija
9/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nykyvuokralaiset eivät välttämättä osaa käyttää edes liesituuletinta oikein, joten tuskin ilppiakään. Ilpin väärinkäytöstä voi aiheutua suuret vahingot. itse olen yhteen asuntoon asennuttanut ilpin vuokralaisen toimesta, mutta tämä vuokralainen olikin sitten vuosien kuluessa osoittautunut hyvin luotettavaksi ja tekniseksi osaajaksi, joten ei tarvinnut miettiä. Lisäksi ilppi auttoi häntä paljon terveytensä hoidossa, joten mielelläni sen tein, kun juuri silloin sattui siihen vielä saamaan luvankin taloyhtiöltä.

Ja teit kaiken tuon JA nostit vuokraa.

Vierailija
10/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Talvella keskuslämmitys toimii ja kesällä ei sitten tarvitse muutoinkaan palella.

Vierailija
11/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrettävän ilmastointilaitteen voi hankkia. Ei tarvitse porata yhtäkään reikää tai kiinnittää ruuveja.

Voit ratkaista ongelman jo huomenna valituksen sijaan.

Vierailija
12/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrettävän ilmastointilaitteen voi hankkia. Ei tarvitse porata yhtäkään reikää tai kiinnittää ruuveja.

Siirettävät ilmastointilaitteet on kielletty, koska vuokranantajanainen sanoo, että ne voi vuotaa ja aiheuttaa vesivahingon. -nuori mies

Vierailija
13/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina (tai edes yleensä) ole vuokranantajankaan päätettävissä. Asemakaava-alueella vaati peräti kunnan rakennusvalvonnan luvan. Siihen vielä taloyhtiön lusikka soppaan.

Vierailija
14/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokralainen haluaa asunnon jossa on ILP niin hän on vapaa irtisanomaan vuokrasopimuksen ja etsimään uuden asunnon josta sellainen löytyy. 

Vierailija
15/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään velvoitetta vuokranantajalla asennuttaa ilppiä.

Jos vuokralainen ei tykkää asunnosta, hän voi etsiä uuden.

Vierailija
16/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirettävät ilmastointilaitteet on kielletty, koska vuokranantajanainen sanoo, että ne voi vuotaa ja aiheuttaa vesivahingon. -nuori mies

Samalla logiikalla voi sitten kieltää jääkaapinkin.

Vierailija
17/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vuokralaisten markkinat ja tyhjiä kämppiä pilvin pimein. Siitä vaan valitsemaan ilpillisiä asuntoja.

Kerrostaloon ei yleensäkään saa ilppiä asentaa eli kantsii etsiskellä rivareita tai ok-taloja.

Tai sitten vaan hommaa siihen kämppäänsä viilentimen tai tuulettimen.

Vierailija
18/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumismuotonsa voi valita. Jopa sen millaisessa vuokra-asunnossa asuu. Asun kivitalossa, jossa paksut seinät. Ei ole kuuma helteilläkään. Uudet talot ovat pätsejä ilman ilmalämpöpumppua.

Vierailija
19/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko, että asentaa ilmaiseksi parin tonnin ilpin?

Vierailija
20/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole edes kysynyt lupaa vuokranantajalta siirrettävän ilmastointilaitteen hankkimiseen, ei ole suoraan sanottuna tullut edes mieleen, että pitäisi kysyä. Enkä tiedä, miten pärjäisin ilman, lämmönsietokyky on sairauden takia sen verran huonontunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme