Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan v***llinen nälkä aina iltaisin!! Vaikka olisin syönyt hyvin! En kestä tätä. Mikä ihme? Syömiseni:

Vierailija
14.06.2023 |

- Kanaa, kasviksia, oliiviöljyllä ja juustolla.
- 200 g kassleria
- 100 g rasvaista jogurttia ja marjoja
- leipäjuustoa 50 g ja 2 palaa 99% suklaata.

Ei saamari mikä nälkä. Iltaisin, aina! Taas tekisi mieli vetää jääkaappi tyhjäksi tai syödä mozzarellatikkuja.
En viitsisi.
Olen reilusti ylipainoinen ja painoa pitäs saada alas.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuituja nyt lisää stana.

Vierailija
42/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät hiilarit pitävät nälkää loitolla. Aterialla pitäisi olla a) hyviä rasvoja b) proteiinia c) hyviä hiilareita ja KUITUA (täysjyväleipää, täysjyväpuuroa, paljon kasviksia tms. Nälkää poissa pitävä aamiainen on vaikkapa maustamatonta jogurttia, marjoja, pähkinöitä, täysjyväviljaa jossain muodossa ja esim. kananmuna. Aamiaisen pitää olla tuhti, että nälkä ei pääse hiipimään illalla. Toki tässäkin on yksilöllisiä eroja miten aamiainen sopii omalle metabolialle, mutta pääsääntöisesti ihmiset yleensä tarvitsevat runsaan aamiaisen. 1500kcal on ihan liian vähän. Saat tuloksia 1700-1800kcal ruokavaliolla ja sillon jää epäterveelliset mieliteot pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossakin on ainakin 1500 kcal.

Kai tähän nälkään täytyy vaan tottua jotenkin.

Äh.

-ap

Juuri se lihavuus sekoittaa nälänsäätelyn hormonit,laihoilla ei ole aina nälkä.

Vierailija
44/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö iltapalaksi kaurapuuroa. Saat beetaglukaania.

Vierailija
45/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön päivällä pääaterian ja illalla vain voileivän noin 19 aikoihin. Ei yleensä ole yöllä nälkä.

Vierailija
46/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään taas sama.

Aivan hirveä nälkä vaikka olen syönyt kyllä.

Keho kaipaa kamalasti energiaa.

Eli syöt tuon kertomasi päivän aikana ja nyt illalla et sitten enää mitään tai ehkä jonkun jogurtin? Se on sanomattakin selvä että sulla on nälkä kun tuo kalorimäärä on aivan olematon. Lisää nyt alkuun vaikka hiilareita ja laita riisiä sen kanan ja kasslerin kanssa. Myös munia voisit lisätä.

Perunaa, eikä mitään ravintoköyhää riisiä.

Tummaa täysjyväriisiä.

Vierailija
47/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olen syönyt varmaan liikaa jo.

3 lämmintä ateriaa.

Välipalana leikkeleitä

Illalla vielä (nyt) pähkinöitä, tummaa suklaata, rasvaa juustoja ja kermasta. No nyt ei ole nälkä enää vaan olen täys. Huh. En vaan tiedä olenko nyt liian tuhdilla kaloreilla.

Vierailija
48/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö päivällä, ilta-aikaan painoa kertyy samoista kaloreista enemmän!

Vierailija
49/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää Kasslerin kanssa pari perunaa ja salaattia ja iltapalalle vielä täysjyväleipää.

Vierailija
50/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa dieetti, mitä toi on on Heart Attack Dieetti.

Vierailija
51/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt olen syönyt varmaan liikaa jo.

3 lämmintä ateriaa.

Välipalana leikkeleitä

Illalla vielä (nyt) pähkinöitä, tummaa suklaata, rasvaa juustoja ja kermasta. No nyt ei ole nälkä enää vaan olen täys. Huh. En vaan tiedä olenko nyt liian tuhdilla kaloreilla.

Taatusti olet.

Vierailija
52/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet ollut tolla ruokavaliolla?

Vierailija
53/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kauhee nälkä. Söin vasta klo 13 aikaan ekan kerran, yhen banaanin ja jäätelön. Sitten klo 15 jälkeen kanapastaa raejuuston ja kurkun kera. Lisäksi klo 18 vielä vähän kasvissosekeittoa. Nyt tekisi kauheasti mieli jotain rasvaista ja epäterveellistä, särkee päätäkin ja huimaa. Ennen nukkumaanmenoa syön vielä ruisleipää voin, juuston, kinkun, kurkun, paprikan ja kananmunan kera.

Vierailija
54/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina helteillä kanssa hirveä nälkä. Vähän outoa kun toisillahan menee silloin ruokahalu. Mun kroppaa helle jotenkin kiihdyttää.

Vierailija
55/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juuri maukkaan lehtipihvin ja ranskalaisia. Ruokajuomana Coca-Colaa. Jälkiruoaksi toffeekakkua ja kahvia. 😋

Vierailija
56/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro, 3 leipää, rasvatonta maitoa puoli lasia, päivällinen pinaattikeitto munalla, lounas oli pieniä karjalanpiirakoita 4 juustoa vähän ja tomaattia päällä ja mikroon. Kahvia ja kaurajuomaa siihe, suklaata pari palaa, iltapala vielä, ehkä pari kolme viipaletta leipää ja vähän juustoa. Kaurajuomaa jos vierlä nälkä jää. 

Vierailija
57/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuustoa piti ostaa. Voiko maitorahkaa syödä, oli mennyt vanahaksi 13.6

Vierailija
58/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan on paljon proteiinia. Juustoja, muita maitotuotteita, lihaa! Rasvaa myös.

Vedin vielä 5 siivua goudajuustoa. Nyt menen nukkumaan.

Liikun jonkin verran päivittäin. Normaalia hyötyliikuntaa.

-ap

1 siivu goudajuustoa = 100 kaloria.

Vierailija
59/59 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella aterialla olisi hyvä nauttia pitkäketjuisia hiilihydraatteja, kuituja ja proteiinia.

Proteiineja siksi, että ruoka viipyisi vatsalaukussa pidempään ja tuottaen siten hieman pitkitetyn kylläisyyden tunteen. Hyviä lähteitä ovat mm. pavut, soija, munat, lihat ja kalat.

Pitkäketjuisia hiilihydraattja siksi, että niistä vapautuu sokeria verenkiertoon hiljalleen. Tästä saattaa syntyä esimerkiksi ilmiö, että on pieni nälkä, mutta kun istahdat ja lepäät hetken aikaa, nälkä katoaa. Näinkäy esimerkiksi minulla ruumiillisessa työssä, kun syön aamupalaksi ison salaatin. Näitä saat esimerkiksi parsakaalista, parsasta ja ruisleivästä.

Kuituja, jotta ruoka etenisi suolistossa hitaammin ja samalla puhdistaa suolinukkaa helpottaen energian imeytymistä. Kuidut myös tuottavat kylläisyyden tunnetta venyttäessään vatsaa. Omenat ovat hyvä esimerkki vahvasti kuitupitoisista hedelmistä. Täysjyväviljat ovat myös loistavia kuidun lähteitä.

Yritä myös muuttaa ruokailurytmiäsi harvemmaksi tai jakaa ateriamäärää useammalle kerralle. Miinuskalorit kuitenkin aiheuttavat väistämättä nälän tunnetta, mutta on hyvä oppia tunnistamaan ruuan himo, hiukominen, nälkä ja kiljuva nälkä toisistaan. Tavoitteenasi on saavuttaa nälkä, mutta ei niin kovaa nälkää, että sinun on vaikeaa hillitä itseäsi. Käytä syömiseen myös enemmän aikaa. Hitaammalla syömisellä saavutat kylläsiyydentunteen vähemmällä määrällä.

Sitten liikunta puoli. Kävele mahdollisimman paljon. Käveleminen on kaikista energiasyöpöin liikuntamuoto uimisen jälkeen, koska kiihdytät ja hidastat jatkuvasti jokaisella askeleella. Parasta tässä on lisäksi se, että toisin kuin hengästyttävä liikunta, käveleminen ei merkittävästi lisää nälkää.

Ja viimeisenä: juo vettä, pidä itsesi kiireisenä ja nuku riittävästi. Nälkä ja jano tuntuvat monista ihmisistä samalta. Minulla esimerkiksi jano aiheuttaa voimakkaan ruuanhimon ja se usein menee ohi vain juomalla lasillisen vettä. Samoin univaje vaikuttaa ruuan himoon. Kun keksit itsellesi tekemistä, etkä päästä tylsyyttä yllättämään liian pitkäksi aikaa, ei tule syötyä tylsyyteen.

Rasvasolujen kutistuminen aiheuttaa leptiinin laskua verenkierrossa, mikä tarkoittaa kovempaa nälkää. Tämä on hankalaa laihduttamisen kannalta, mutta paastoamisella näläntunteen saa kuriin.