Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi neuvoo luovuttamaan puhelimen ryöstäjille

Vierailija
14.06.2023 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/missa-ja-milloin-alaikaisten-ryosta… Hyvä neuvo, omaisuutta menee mutta henki ja terveys säilyvät. Poliisi myös muistuttaa näitä oman elämänsä Jason Stathameja,jotka täällä netissä uhoavat hakkaavansa ryöstäjät että kun porukka tulee kimppuun niin minkäänlainen voimamies ei pärjää puhumattakaan avuttomasta naisesta.

Kommentit (311)

Vierailija
281/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luovuta mitään, koska se perustuu rikokseen. Huudan koko palkeillani, poliisi apua, poliisi apua. Kehoitan muitakin tekemään niin. Minulla on mahtavan kova ääni...

Vierailija
282/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne ryöstäjät tekee sillä puhelimella, jos niille ei anna sitä koodia millä sen puhelimen saa auki?

Millä perusteella et antaisi sitä koodia jos olet antanut jo sen puhelimenkin?  Kyllä ne keinot sen koodin saamiseen halutessaan keksii.

En mä siinä tilanteessa sitä koodia muista. Heitän puhelimen katuun niin että se toivottavasti hajoaa. Käteistä mulla ei ole koskaan mukana.  Ja olen vanha akka jolla ei ole mitään menetettävää, niin että on samantekevää mitä mulle tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tapan jokaikisen ryöstöä yrittävän. Oppiipahan olemaan.

Vierailija
284/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun porukka tulee kimppuun niin minkäänlainen voimamies ei pärjää puhumattakaan avuttomasta naisesta.

Kyllä se porukka perääntyy, kun olen ampunut ensimmäiselle kuulan kalloon. Jos ei peräänny, niin lipas tyhjäksi vaan.

Eihän sinulla ole lupaa kantaa asetta. Saisit syytteen laittoman aseen hallussapidosta sekä murhasta. Se ei ole sen parempi kuin tulla hakatuksi tai puukotetuksi sairaalakuntoon.

Onhan. Ja sattumoisin olin juuri menossa radalle, joten hyväksyttävä syy aseen mukanaolollekin löytyi siitä.

Tuomiota sanellessa kiinitettäisiin huomiota siihen, ettet ole kuljettanut asetta lain mukaisesti lataamattomana koska se on ollut heti toimintavalmis. Eli raskaimman mukaan tulisi penalttia.

Totta kai olen. Lippaat eri paikassa kuin ase, aina lain kirjaimen mukaan. Bill Drill tyhjällä aseella menee kuitenkin alle viiteen sekuntiin, eli veto, lipas ja kuusi laukausta keskimassaan.

No penalties.

Eli toteutuisi siis tämä:

"Ja jos olisit kuljettanut lataamattomana, tulisi syyte m*rhasta/sen yrityksestä, koska teko on muuttunut suunnitelmalliseksi sinä aikana mikä on kulunut a) aseen kaivamiseen esiin b) lippaan kaivamiseen esiin c) aseen lataamiseen."

Onnea vankilaan.

Vierailija
285/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiepojat pahoinpitelevät ihmisiä kauppakeskuksessa Keravalla.

https://i.ylila uta.org/e1/d7/e1d78aa5c0f9fe32.mp4

Alle 10-v. tiepojat kurmoottavat aikuista, joka yrittää mennä väliin ryöstötilanteeseen.

https://i.ylila uta.org/8c/35/8c35d3308a6ca5c8.mp4

Tuo alempi on tästä samoilta nurkilta missä asun :O Siis Lippulaivan edessä. 

Vierailija
286/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tollasille paskiaisille anna mitään, korkeintaan nyrkistä naamaan. Mä en noita elukoita pelkää. 

Vierailija
287/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne ryöstäjät tekee sillä puhelimella, jos niille ei anna sitä koodia millä sen puhelimen saa auki?

Millä perusteella et antaisi sitä koodia jos olet antanut jo sen puhelimenkin?  Kyllä ne keinot sen koodin saamiseen halutessaan keksii.

En mä siinä tilanteessa sitä koodia muista. Heitän puhelimen katuun niin että se toivottavasti hajoaa. Käteistä mulla ei ole koskaan mukana.  Ja olen vanha akka jolla ei ole mitään menetettävää, niin että on samantekevää mitä mulle tapahtuu.

Samoin. En mäkään mitään koodeja anna. En tosin anna kännykkääkään. Näin vanhana naisena uskaltaa jo panna hanttiin koska menetettävää ei juuri enää ole. Parhaat vuodet on jo eletty joka tapauksessa.

Olen tosin sen verran köyhän näköinen, että toi on ihan hypoteettinen huoli mulla muutenkin.

Vierailija
288/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun porukka tulee kimppuun niin minkäänlainen voimamies ei pärjää puhumattakaan avuttomasta naisesta.

Kyllä se porukka perääntyy, kun olen ampunut ensimmäiselle kuulan kalloon. Jos ei peräänny, niin lipas tyhjäksi vaan.

Eihän sinulla ole lupaa kantaa asetta. Saisit syytteen laittoman aseen hallussapidosta sekä murhasta. Se ei ole sen parempi kuin tulla hakatuksi tai puukotetuksi sairaalakuntoon.

Onhan. Ja sattumoisin olin juuri menossa radalle, joten hyväksyttävä syy aseen mukanaolollekin löytyi siitä.

Tuomiota sanellessa kiinitettäisiin huomiota siihen, ettet ole kuljettanut asetta lain mukaisesti lataamattomana koska se on ollut heti toimintavalmis. Eli raskaimman mukaan tulisi penalttia.

Totta kai olen. Lippaat eri paikassa kuin ase, aina lain kirjaimen mukaan. Bill Drill tyhjällä aseella menee kuitenkin alle viiteen sekuntiin, eli veto, lipas ja kuusi laukausta keskimassaan.

No penalties.

"Ja jos olisit kuljettanut lataamattomana, tulisi syyte m*rhasta/sen yrityksestä, koska teko on muuttunut suunnitelmalliseksi sinä aikana mikä on kulunut a) aseen kaivamiseen esiin b) lippaan kaivamiseen esiin c) aseen lataamiseen."

Onnea vankilaan.

Ei toteutuisi. Meillä on ihan riittävästi vapauttavia ennakkopäätöksiä aiheesta. Kepeät mullat roadmaneille ja hyvää loppulomaa minulle. Mahtaisiko valtionkonttori korvata patruunakuluni? 🤔

Vierailija
289/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No penalties.

Onnea vankilaan.

Ei toteutuisi. Meillä on ihan riittävästi vapauttavia ennakkopäätöksiä aiheesta. Kepeät mullat roadmaneille ja hyvää loppulomaa minulle. Mahtaisiko valtionkonttori korvata patruunakuluni? 🤔

Kyllä toteutuisi. Ja lamaantuisit tilanteessa niin, ettet saisi sitä asetta edes kaivettua taskusta.

Vierailija
290/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on siis otettava mukaan kauppareissulle, muuten ryöstäjät hakkaa sinut tai jopa tappaa, jos sulla ei ole mitään ryöstettävää.

Vierailija
291/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole samantekevää sinun henki eikä meidän muidenkaan suomalaisten. Meillä on oikeus turvalliseen kotimaahan. Saa nähdä tekeekö tuleva hallitus mitään turvallisemman yhteiskunnan puolesta. Toivon, että tekisi. Se on tahtokysymys.

Vierailija
292/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi liittyi Natoon jotta katuryöstelijöillä olisi turvallisempaa ryöstellä.

Kansa kiittää.

Vierailija
293/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat olla kyllä tosi nopea lipastamaan, koska näissä tilanteissa valmiiksi lipastettuja lippaitakin on pidetty osoituksena suunnitelmallisuudesta... Puhumattakaan siitä, että ase olisi esim. kotelossa, toki repussa voi pitääkin kotelossa jos sieltä asti kaivaa.

Vierailija
294/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele sentään. Mietinpä mitä sotaveteraani vaarini olisi tehnyt. Ei ainakaan olisi antautunut ryöstettäväksi. En siis minäkään omassa maassani enkä mene näiden maahan.

Vierailija
295/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

te ootte ankkoja kirjoitti:

Hyviä nämä pelkureiden tekosyyt sille ettei uskalleta puuttua ryöstöön tai estää pahoinpitelyä tai edes auttaa hätää kärsivää.

Suomessa tuomiot on niin pienet että luja avari narukäsijengiläistä naamaan ja rynttäsy katuun ei tuota kuin korkeintaan muutaman satasen sakon, jos edes menee mihinknään oikeuteen.

Meillä on niin pelkuria väkeä että keksivät tekosyitä että tulee syytteet. Yhyyy. Meillä ei edes raiskarit joudu vankilaan ja turpaanvetäjäkin selviää linnatuomioitta, vaikka on lyönyt katuun perheenisän kapakin pihalla kännipäissään. Isä kuoli mutta muutama sakko tuli.

Oikeesti nyt pelkurit. Rehellinen voi olla, mutta tuo selittely että ei viitsi puuttua ku ja ei viitsi ku tuomiot jne.

Pelkureita te ootte ette miehiä.

Miksi ihmeessä ulkopuolisen pitäisi puuttua ryöstöön tai pahoinpitelyyn sillä uhalla, että saa pienenkään tuomion ja rikosrekisterin? Puhumattakaan tuhansien eurojen korvauksista. Mikään avari tai rynttäsy ei saa jengiläisiä lopettamaan vaan silloin ne pieksävät kunnolla tai jopa puukottavat, joten sen sankarin pitäisi lyödä joka jengiläinen tajuttomaksi.

Mitä merkitystä on rikosrekisterillä, etenkään jos se on syntynyt oikeutetun teon takia?   Onhan meillä nytkin jopa ministerinä henkilö, jolla on rikosrekisteri. Vankilaanhan ei peruspertti joudu ja ehdollinen ei ole minkäänlainen rangaistus varsinkaan lainkuuliaisille ihmiselle.

Nuo korvaukset on toki ikävämpi juttu ja niistä pitäisi päästä eroon hätävarjeluun liittyvissä tuomioissa.

Hätävarjelutuomioissa pitäisi keskittyä nyt sen yleisen hyväksyttävyyden edistämiseen ja siihen kannustamiseen,jos tuomion itsensä täysi poisto ei onnistu lakiteknisesti tms.   Eli tuomioiksi just ehdollista ja ehkä joku pieni nimellinen sakko (tyyliin muutama kymppi). Mitään korvauksia ei tulisi tuomita. Lisäksi asia voitaisiin vääntää vitsiksi ja teatraalisesti heristellä sormea hätävarjelijalle tyyliin soo-soo, ei saa lyödä noin hyvin huligaaneja ja winkwink.  Lisäksi poliisin tulisi alkaa kehua myös näitä hätävarjelijoita julkisuudessa tyyliin hyvin tehty, juuri näin.  

Asenneilmapiiri alkaisi ehkä muuttua.

Kyse on juuri asenneilmapiiristä viranomaisten keskuudessa. Mitään lakiteknistä estettä ei ole. Rikoslain https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L4 4 luvun 4 §, 4 luvun 7 §, 6 luvun 8 §:n 4 kohta ja 6 luvun 12 § antavat tuomioistuimelle käytännössä täysin avoimen harkintavallan valita jokin seuraavista:

- puolustautuminen on siinä määrin oikeutettua, että se on sallittua hätävarjelua, josta ei rangaista ollenkaan

- puolustautuminen menee hiukan överiksi, mutta tekijältä ei olosuhteissa voitu edellyttää muuta, jolloin hätävarjelun liioittelustakaan ei rangaista

- vaikka puolustautuminen menisi hiukan överiksi tästäkin, rangaistusta voidaan lieventää, jos olosuhteet silti muistuttivat läheisesti tilannetta, jossa menettely olisi ollut sallittua

- vaikka puolustautuminen ylittää rangaistavuuden rajat, tällöinkin tuomioistuin voi jättää sinänsä rangaistavasta teosta rangaistuksen tuomitsematta, jos katsoo teon olevan kokonaisuutena arvioiden vähäinen

- jos tuomioistuin ei katso tilanteen olevan mikään näistä, teon ja olosuhteiden kokonaisarviointi vaikuttaa tällöinkin rangaistuksen mittaamiseen normaalilta asteikolta.

Kaikki vaihtoehdot ovat siis olemassa. Laki on juuri niin kuin se yksittäistapauksessa tulkitaan.

Hyvä pitää mielessä myös se, että tuomitsemiskynnys on korkeampi kuin syytekynnys ja esitutkinnan aloittamiskynnys. Poliisin on aloitettava esitutkinta, jos on syytä epäillä, että rikos on tehty. Tämä merkitsee, että henkilö, joka on ehkä oikeutetustikin puolustautunut rikosta vastaan, on esitutkintavaiheessa rikoksesta epäilty, jos on edes syytä epäillä, että puolustautuminen on saattanut ylittää rankaisemattoman hätävarjelun rajat. Syyttäjä ja tuomioistuin voivat myöhemmin arvioida asiaa toisin.

Näin se on nykyisen lain mukaan. Yleisellä tasolla voi toisaalta sanoa, että jokainen yritys selventää lakia kirjoittamalla se aikaisempaa yksityiskohtaisemmaksi vain lisää tulkinnanvaraisten kysymysten määrää.

Eri 

Vierailija
296/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite tapan jokaikisen ryöstöä yrittävän. Oppiipahan olemaan.

Ei hän opi mullan alla enää mitään, mutta hengenheimolaisensa toivottavasti oppivat.

Vierailija
297/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa kaikki pois sieltä. Ei ne tänne maalle tule.

Vierailija
298/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden noki keppien uho perustuu siihen ettei kukaan uskalla laittaa vastaan.

Mutta kun tinttaa ensimmäiseltä nokan vinoon alkaa naisellinen älämölö ja rasismin huuto etäämpää kännykät esissä. Sitten painuvat hiljalleen vit tuun.

Vierailija
299/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia turvasumuttumista? Joitain lupavapaita on markkinoilla, mutta onko näistä oikeasti mihinkään?

Vierailija
300/311 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden noki keppien uho perustuu siihen ettei kukaan uskalla laittaa vastaan.

Mutta kun tinttaa ensimmäiseltä nokan vinoon alkaa naisellinen älämölö ja rasismin huuto etäämpää kännykät esissä. Sitten painuvat hiljalleen vit tuun.

Hyvinhän (jos niin tässä voi sanoa) tuon yhden videon junnu myllytti katuun paljon isomman aikuisen miehen ja vieläpä 1 vs 1-tilanteessa.  Eipä ollut katteetonta uhoa todellakaan.

En alkaisi todellakaan väheksymään heidän vaarallisuuttaan. Siihen tuntuu turvautuvan tämä pelkääjäkaarti, jolla uho taitaa olla keino ilmaista sitä pelkoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi