Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette siitä, että joku ei halua ystävystyä?

Vierailija
14.06.2023 |

Minä en halua uusia ystäviä, aika riittää juuri ja juuri vanhojen ystävyyssuhteiden hoitamiseen. Onko tylyä kieltäytyä, kun joku alkaa tehdä tuttavuutta?

Kommentit (46)

41/46 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä niitä kavereita sitten saa jos ihmisten asenne on tuo ettei edes haluta olla kenenkään kaveri?

Olen saanut niitä jo riittävästi lapsuudessa ja opiskeluissa. En tarvitse tai halua tällä hetkellä enempää.

Ap

Niin sulla on mutta mulla ei ole yhtään kaveria.

Sun pitää koittaa tutustua sellaisiin, joilla ei ole vielä riittävästi ystäviä. Jotkut ei tunnu ymmärtävän, että ystävyyssuhteiden ylläpitämiseen menee aikaa. Sen kaiken ajan lisäksi, mikä menee työssäkäyntiin, kotihommiin, perheeseen, harrastuksiin, sukulaisuussuhteisiin jne. Ja nukkuakin pitäisi jossain välissä. Kuinka monelle ystävälle riittää aikaa riippuu ihan ihmisestä. Jollain saattaa riittää aika kymmenellekin, toisella taas vain yhdelle tai kahdelle. Kun on itselle sopiva määrä ystäviä, ei pode jatkuvaa huonoa omaatuntoa siitä, ettei ole ehtinyt viestittää/soittaa/tavata jotain ystävistään. 

No niinhän minä olen yrittänytkin mutta en kelpaa kenenkään kaveriksi.

Siis jos sellainen, joka kaipaisi lisää kavereita, ei kelpuuta sua kaverikseen, syy on jokin muu kuin se, että toisella on jo riittävästi kavereita. Eli syy on jokin muu kuin mikä ketjun aloittajalla eli että hänellä aika riittää juuri ja juuri vanhojen ystävyyssuhteiden hoitamiseen. 

Vierailija
42/46 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki ihmiset ja asiat aina pakko lokerisoida.

Eikö voisi (ainakin välillä) mennä tilanteen ja fiiliksen mukaan ;)

Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? Vai laitoitko viestisi vahingossa väärään ketjuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä tylynä pidetään, mutta oma päätös se silti on, kenenkä kanssa sitä haluaa ystäväksi. Ja mihin oma aika ja kiinnostus riittää.

Kun en ole suostunut kaveeraamaan jonkun kanssa, siinä on sitten tavalliset tervehtimisetkin sen toisen osapuolen toimesta jääneet ja olen muuttunut hänelle ilmaksi ja pilkan kohteeksi. En tajua, miksi ihmisille ei useinkaan riitä ns. hyvänpäivän tuttavuus, vaan pitäisi alkaa myös muutenkin kaveerata, jos jonkun kanssa tutustuu ja alkaa jutella. Jos ei sitten ole valmis tulemaan kylään ja kahville, ei ole kohta yhtikäs mikään.

2 henkilöä on loukantunut jossain toiminta piste,Kun sanoin ei aikaa kohdata mualla.Alkoi selkään puukotus ymm.En vältänyt,tosin lopetin toiminta piste käyminen.Suurin syy en juo viiniä kaljaa,en tupakoi ja heille se on ilon lähde.Tätä päivää teen heti selväkisi hyvän päivän tutille ei aikaa kodist kahvitella ymm.Jos haluat kävellään.Jää siihen ja harmiton vuorovaikutus  jatkuu Tällä-Itä Helsinki.

Vierailija
44/46 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän olisi Ralph Fiennes niin pahastuisi. Muuten en välitä.

Vierailija
45/46 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä niitä kavereita sitten saa jos ihmisten asenne on tuo ettei edes haluta olla kenenkään kaveri?

Olen saanut niitä jo riittävästi lapsuudessa ja opiskeluissa. En tarvitse tai halua tällä hetkellä enempää.

Ap

Sun pitää koittaa tutustua sellaisiin, joilla ei ole vielä riittävästi ystäviä. Jotkut ei tunnu ymmärtävän, että ystävyyssuhteiden ylläpitämiseen menee aikaa. Sen kaiken ajan lisäksi, mikä menee työssäkäyntiin, kotihommiin, perheeseen, harrastuksiin, sukulaisuussuhteisiin jne. Ja nukkuakin pitäisi jossain välissä. Kuinka monelle ystävälle riittää aikaa riippuu ihan ihmisestä. Jollain saattaa riittää aika kymmenellekin, toisella taas vain yhdelle tai kahdelle. Kun on itselle sopiva määrä ystäviä, ei pode jatkuvaa huonoa omaatuntoa siitä, ettei ole ehtinyt viestittää/soittaa/tavata jotain ystävistään. 

Siis jos sellainen, joka kaipaisi lisää kavereita, ei kelpuuta sua kaverikseen, syy on jokin muu kuin se, että toisella on jo riittävästi kavereita. Eli syy on jokin muu kuin mikä ketjun aloittajalla eli että hänellä aika riittää juuri ja juuri vanhojen ystävyyssuhteiden hoitamiseen. 

Eli vika on siis aina siinä yksinäisessä.

46/46 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli vika on siis aina siinä yksinäisessä.

Ystävyyssuhde on aina kahden ihmisen välinen ihmissuhde. Niillä kahdella pitää olla jotain sellaista yhteistä, minkä pohjalta ensinnäkin tutustuminen toisiinsa jatkuu ja ajan myötä suhde voi syventyä. Jos tällaista yhteistä ei ole, ei yleensä edes tutustuminen jatku. Ja jos tutustuminen ei jatku, ei siitä voi tietenkään seurata ystävystymistäkään. Pitää olla siis jokin syy, miksi kumpikin haluaa uudestaan ja uudestaan olla toisiinsa yhteydessä ja tavata toisiaan. Mitä useampi tällainen syy on, sitä todennäköisemmin tutustumisesta seuraa ajan myötä myös ystävyys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi