Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka olit pitkään vela, mutta joka sitten lopulta saikin lapsen, mikä sai sinut lopulta lisääntymään?

Vierailija
13.06.2023 |

Oliko tapahtunut vahinko vai oliko ihan suunniteltu? Mikä sai muuttamaan mielipiteesi, että halusitkin kuitenkin jälkeläisiä mielummin kuin olisit elänyt loppuelämäsi velana?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut, en halunnut.

Vierailija
2/39 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela ei hanki lasta, koskaan. Ymmärrä se ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela ei hanki lasta, koskaan. Ymmärrä se ap.

Mä uskon, että mielipide voi joskus muuttua. Olisi kiva kuulla syitä tähän.

Voin kertoa itse esimerkin. Mun yksi tuttu aina sanoi, ettei koskaan aio hankkia lapsia, pitkään sanoi aina näin, kun jokubkysyi, että millos teille tulee pienokaisia. Nyt hänellä on sitten kuitenkin kolme lasta.

Luulen, että eka oli vahinko (ei oo tullu niin tarkkaan kysyttyä, mutta oli niin päättäväinen vela aikoinaan niin päättelin näin) mutta hän huomasi, että miten ihana tuo vauva onkaan, hän halusikin sitten lisää lapsia.

Eli vela ei ole aina loppuelämäänsä vela. Ap

Vierailija
4/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin elämäni naisen!

Vierailija
5/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottipäissäni ja heikolla hetkellä lähdin mukaan puolison vuosia jatkuneeseen lisääntymiskuumeiluun.

Nyt elän perhe-elämää jota en sielussani halunnut, lapsen kanssa joka ei ole erityisen tärkeä ja vaimon kanssa jolle olen koko sotkusta jollain tasolla katkera, vaikka myöntymispäätös ja virhe on toki ihan minun omani.

Vierailija
6/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idioottipäissäni ja heikolla hetkellä lähdin mukaan puolison vuosia jatkuneeseen lisääntymiskuumeiluun.

Nyt elän perhe-elämää jota en sielussani halunnut, lapsen kanssa joka ei ole erityisen tärkeä ja vaimon kanssa jolle olen koko sotkusta jollain tasolla katkera, vaikka myöntymispäätös ja virhe on toki ihan minun omani.

Muille miehille. Säästäkää lapsiparat. Suosikaa silikonista vaimoketta.

https://www.realdoll.com/limited-editions/

Vierailija
7/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Vierailija
8/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä en halua lapsia -vielä, eivät ole veloja. Vela ei halua, eikä hanki lapsia -koskaan.

Vierailija
9/39 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä en halua lapsia -vielä, eivät ole veloja. Vela ei halua, eikä hanki lapsia -koskaan.

Niin se mieli vain vannoutuneimmankin muuttuu, kun alkaa 35 tai 40 vuotta lähestyä ja loppuelämän realiteetit iskevät. Harvassa on niin periaatteellinen vela, että päätös pysyy.

Vierailija
10/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se mieli vain vannoutuneimmankin muuttuu, kun alkaa 35 tai 40 vuotta lähestyä ja loppuelämän realiteetit iskevät. Harvassa on niin periaatteellinen vela, että päätös pysyy.

Loppuelämän mikä? Kuule ei ne lapset ole aikuisena kenellekään seuraa pitämässä. Ne on pitkä ja raskas kuluerä jonka jälkeen toivottavasti lopettavat hermojesi ja varojesi kuppaamisen ja siirtyvät elämään omaa elämäänsä ja hankkivat ne ihmiset elämäänsä joista oikeasti välittävät. Ihan yhtä yksin olet kuin ilman lapsia sen jälkeen.

Vierailija
11/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 37 enkä edelleenkään halua lapsia.

Vierailija
12/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-vuotiaana alkoi mieli vähitellen muuttua, 36-vuotiaana tapasin sopivan miehen ja sitten olikin jo vähän kiire. Lapsi nyt 1 v. Mielen muuttumiseen vaikutti halu saada elämältä jotain muutakin, se lapsettoman ihmisen elämä alkoi tuntua tyhjältä. Ei kaikista varmaan mutta minusta tuntui. Jotenkin huvittavaa että tämä on muka jotenkin provokatiivista että kertoo vain sen mitä itse koki.

Vierailija
13/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se mieli vain vannoutuneimmankin muuttuu, kun alkaa 35 tai 40 vuotta lähestyä ja loppuelämän realiteetit iskevät. Harvassa on niin periaatteellinen vela, että päätös pysyy."

Ei ole todellakaan harvassa. Meitä on paljon ja etsimme samanmieleisen kumppanin mikäli haluamme parisuhteeseen tai jakaa elämämme toisen ihmisen kanssa. Ilman lapsia.

Kyseessä selkeä, pysyvä valinta.

Ei mikään mitäsjos....kuiteskin jonain päivänä. Ei.

Vierailija
14/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuelämän mikä? Kuule ei ne lapset ole aikuisena kenellekään seuraa pitämässä. Ne on pitkä ja raskas kuluerä jonka jälkeen toivottavasti lopettavat hermojesi ja varojesi kuppaamisen ja siirtyvät elämään omaa elämäänsä ja hankkivat ne ihmiset elämäänsä joista oikeasti välittävät. Ihan yhtä yksin olet kuin ilman lapsia sen jälkeen.

Tämä on vauvapalstan vakaa uskomus. Ehkä tänne kirjoittavat enimmäkseen ne jotka ovat luonteeltaan hankalia eivätkä pysty säilyttämään välejä jälkikasvuun. Se ei toisaalta ole ihme jos lapsia ajatellaan lähtökohtaisesti vain kulueränä ;)

Toisinkin voi olla.

Vierailija
15/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se mieli vain vannoutuneimmankin muuttuu, kun alkaa 35 tai 40 vuotta lähestyä ja loppuelämän realiteetit iskevät. Harvassa on niin periaatteellinen vela, että päätös pysyy."

Ei ole todellakaan harvassa. Meitä on paljon ja etsimme samanmieleisen kumppanin mikäli haluamme parisuhteeseen tai jakaa elämämme toisen ihmisen kanssa. Ilman lapsia.

Juuri noin minäkin saarnasin vielä 10 v. sitten. Nyt on kaksi lasta.

Vierailija
16/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin olevani raskaana ja vaikken lasta halunnut nainen pystynyt aborttiakaan tekemään.

Vierailija
17/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En. Koskaan. Muuta. Mieltäni. Missään. Asiassa Piste.

Vierailija
18/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 37 enkä edelleenkään halua lapsia."

olen 55 ja päätös on ollut täsmälleen oikea. Kumppani pyös lapseton.

Koskaan ei ole ei edes pienesti tullut leikiteltyä ajatuksella mitäs jos.

Elämämme on juuri sellaista mitä oikeasti haluamme elää, toki ympäristön painostus lapsiperhearkea tavoittelemaan on ollut vuosien varrella välillä jotain aivan järkyttävää.

Vierailija
19/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin minäkin saarnasin vielä 10 v. sitten. Nyt on kaksi lasta."

Sinä et ole ollut mikään vela. Olet ollut vain entinen lapseton.

Vierailija
20/39 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän sitten kukaan voisi varmuudella tietää olevansa vela ennen kuin on ohittanut hedelmällisen iän? Jos joku on nelikymppiseksi asti täysin varma ja vakuuttunut, ettei koskaan halua lapsia, mutta sitten yhtäkkiä muuttaa mieltään ja onnistuu vielä saamaan lapsen, niin eikö hän ole koskaan ollutkaan vela?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi