Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin syntymäpäivänä

Vierailija
13.06.2023 |

Huomenna on mun syntymäpäivä, jonka vietän yksin. Työpäivän jälkeen siis.. On minulla koira. Ystävä peruutti tulon ja sanoi, että voidaanko juhlia sun synttäreitä myöhemmin.

Olen kyllä hyvin itsenäinen luonne, nyt vaan alkoi jotenkin harmittaa. Eikö niin, että täysin yleistä olla yksin syntymäpäivänä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yksin viime kuussa. Mieskin oli silloin työmatkalla.

Vierailija
22/25 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut lapsenakaan yleensä synttärijuhlia. Ehkä alakoulussa jonain vuonna. Tavallisesti ei. Mutta tietenkään en ollut yksin, kun muu perhe kuitenkin oli kotona ainakin illalla. Kakkua yleensä oli päiväkahvipöydäsdä ja muuten elettiin tavallista arkea. Ei ole tullut vietettyä synttäreitä myöhemminkään, paitsi yhden kerran kaverit järjestivät yllätysjuhlat, vaikkei ollut edes mitään pyöreitä. 20v synttärinä sain ekan vakituisen työpaikan. 30v olin töissä 24t mutta sain kuulla pääseväni opiskelijavaihtoon kuukaudeksi Espanjaan. 40v olin taas työssä 24t. Sellaiset vuorot eivät olleet epätavallisia ja sattumalta vain osuivat syntymäpäivään kun en ollut laittanut kieltoa niille päiville. 50v sisar odotutti aamusta klo 7 alkaen iltapimeään asti ja haukkui minut, 60v vietin kissan kanssa kahden. Välivuosina menee joskus niin, että havahduin jälkikäteen, että onkin tullut taas vuoden verran vanhennuttua. Saatan kyllä joskus juhlistaakin. Käyn esim kävelyllä ja saattaa kahvin kanssa olla joku pieni herkku. Lahjoja en ole itselleni ostellut. Väliäkös hällä, sillä vanhenemista ei voi estää tekeepä sitä niin tai näin. Tuo 30v synttäri työtä tehden jäi jotenkin juhlavana mieleen, vaikka juhla oli vain mielentila ja muuten sekin oli ihan tavallinen 24t työvuoro. Niinhän joulunakin työssä ollessa. Se on tavallinen työpäivä tavallista työtä ja joulujuhla on silloinkin mukana vain mielentilana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea!

Vierailija
24/25 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen järjestänyt synttäreitä ihan vaan itselleni ja on ollut tosi mukavaa. Varasin hotellihuoneen, kävin vaahtokylvyssä, siemailin kuohuvaa, kuuntelin musiikkia. Hain leipomosta erilaisia kakkupaloja.

Mieti millaista se on ruuhkavuosien puristuksissa jollain äiteillä, kun koko perhe unohtaa synttärit ja vaan vaatii itselleen jotain ihan koko ajan. Silloin sitä on todella yksin, vaikka ei koskaan yksin saakaan olla.

Ennemmin kannattaa miettiä, miksi joku haluaisi verrata itseään saavuttamattomiin asioihin.

Tai miksi joku kokee asiakseen esittää vertauskuvia, joista ei itsekään ymmärrä kontekstia. Ap ei sanonut missään, etteikö olisi suurperheen äiti.

Vierailija
25/25 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kova on elää yksin, vaikka olettekin osa niin itsellesiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän