Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootteko te olleet ikinä oikeasti hauskoissa ja onnistuneissa häissä?

Vierailija
13.06.2023 |

mä olen ollut noin kymmenessä todella tylsissä / vaivaannuttavissa / epämukavissa häissä ja yksissä ihan ok juhlissa.

Miksi suomalaiset häät on niin kauheita. Siis juhlapaikka jossain nuorisoseurantalolla, ruokana karjalanpaistia ja punajuurisalaattia, humppabändi soittaa, leikkejä leikitään, jatkuvasti odotetaan jotakin. Ei mulla yleensä ikinä ole ollut kauhean hauskaa häissä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihäät on iha perseestä. Eka pönötetää jossai kirkossa, siitä jatkoille pöndelle jolleki hikiselle työväentalolle syömään jotain v itun voileipäkakkua. Samalla kun joku soittaa hanuria. Si perus typerät ohjelmat ja seuraavana päivänä pari lähtee pakettimatkalle johonki Rodokselle :D Hyi. 

Vierailija
22/24 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutamissa oikein kivoissa perinteisissä häissä mutta yhdet mieleen jääneet oli siviilivihkiminen maistraatissa. Molemmat toisella kierroksella. Mukana oli parin lisäksi minä ja toinen todistaja. Käytiin syömässä virastoa vastapäätä olevassa ravintolassa. Hauskaa piisasi nelistään 🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät saivat ainakin vierailta kehuja, myös kriittisimmiltä eli lapsilta (joita ei edes huomioitu mitenkään).

Paikka oli todella kauniin luonnon keskellä, mutta helposti saavutettavissa niin autolla kuin julkisillakin. Vihkiminen puutarhassa ja ruokailu heti. Panostimme tarjoiluun, live -musiikkiin, toimivaan istumajärjestykseen ja kauniiseen miljööseen.

Leikkejä ei ollut, ohjelma oli tiivis ja sopivassa suhteessa vapaan jutustelun kanssa. Tanssilattia kävi kuumana niin vanhusten kuin lastenkin joratessa. Lapsille oli tilaa juosta pihalla ja aikuisille puutarhassa ja kauniissa sisätiloissa sopivia soppia vetäytyä nauttimaan kesästä ja musiikista tai vaihtamaan kuulumisia.

Viini oli hyvää ja sitä riitti, mutta vieraat eivät ryypänneet kaksin käsin vaan joivat fiksusti.

Kutsuttuja oli muutama kymmenen ja kaikki tulivat paikalle. Jokainen sinne myös aidosti haluttiin, ei lähetetty kohteliaisuudesta kutsuja.

Vierailija
24/24 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useimmissa hauskoissa häissä kuin tylsissä pönötysjuhlissa.

Toimiva resepti on oikeat vieraat (= mahdollisimman vähän pelkän sukuyhteyden tms takia kutsuttuja), kiva ja kaunis paikka, hyvää ruokaa ja tarkka huomio pöytäplaseeraukseen. Jos juhlat eivät ole kaupungin keskustassa niin on huomaavaista järjestää bussikyyti koska mikään ei tapa tunnelmaa kuin se että joka toinen vieras naputtelee autonavaimia pöytään ja odottaa lähtöä.

Sen verran ohjelmaa etteivät vieraat pitkästy ja sopivassa vaiheessa discopallo ja bilemusat kehiin.

Tässä ketjussa on muutama ollut sitä mieltä ettei vieraiden viihtymistä pitäisi liikaa miettiä koska kyse on hääparin suuresta päivästä. Itse olen toista mieltä. Me ainakin otimme sen asenteen että meidän häät ovat meidän lahjamme ystävillemme ja haluamme viettää ikinuistoiset bileet heidän kanssaan avioliittomme alkajaisiksi. Uskoisin että nöin onnistuttiinkin.

Uskon että viime kädessä myös hääparille jää päivästään paremmat muistot kun juhlat ovat onnistuneet ja vieraillakin hauskaa. Meitä ainakin on lämmittänyt kun kaverit ja serkut ovat vielä vuosien jälkeenkin muistaneet mainita että oli hyvät tanssit :-)