Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"

Vierailija
13.06.2023 |

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen

Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!

Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.

Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.

En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/5996687

Kommentit (2017)

Vierailija
1481/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 90kg/165cm eli bmi noin 35. Ikää 40 vuotta. Harrastan ratsastusta, pyöräilyä, kävelyä ja hölkätäkkin/juostakkin jaksan. Ei oo ikinä ollu esim nilkka, polvi yms kipuja tai kolotuksia eikä oo mitään perussairauksia. Jaksan työssä tosi hyvin ja nukun hyvin. Verikoetulokset aina normaalien rajoissa. Niin kauan, kun mun ylipainoisuus ei kuormita liikaa terveydenhuoltoa, se on ainoastaan mun asia. Mun keho on mun asia.

Voi hevosparkaa!

Suurin osa hevosista jaksaa kyllä kantaa 90 kg painoisen ihmisen. Hevosen kannaltahan se on yksi ja sama onko se 90 kiloa lihaksikkaan miehen vai ylipainoisen naisen muodossa, samalta tuntuu selässä.

On noiden välillä ero, kun puhutaan kehon hallinnasta. Lihaksikkaalla se paino menee tasaisemmin, myös jalkoihin, eli sivuille. Obeesilla se on keskivartalossa, hevosen selän yläpuolella, ja tilavuus on läskillä isompi kuin lihaksella. Rasvakudos on höttöisempää kuin lihas, eikä auta kehonhallinnassa.

Vierailija
1482/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuuden syiksi ilmoitettu palstalla (yksikään läski ei siis syö palstalaisten läskien mukaan liikaa):

-Laihojen naisten vika

-Ruuan kallis hinta (luulisi, että jos ei ole varaa, syö vähemmän ja terveellisempää, kun on halvempaakin)

-Patriarkaatti

-Väärä ruokaympyrä

-Sairaus, jota 99% läskeistä ei ole

-Väärin lasketut kalorit

-Jotkut lihoaa vaikka eivät syö lainkaan (tieteellinen mahdottomuus)

-Liiallinen liikunta läskeillä

-Muut ihmiset, jotka "arvostelee läskejä, ei pysty tekemään mitään kun joku tuntematon jossakin katsoo"

-Jnejne

JA KAIKKI VALHEITA!

-Kysehän ei ole lainkaan ylensyömisestä näiden mukaan=harhaisia ylipainoisia, kuten odotinkin!

Mikä on käsityksesi ylensyönnistä? Monilla, ei läskeillä, on käsitys, et lihavat vetelevät kaksin käsin kaikkea pashaa. Lihavuuden ylläpitäminen on maailman helpoin asia. Siinä ei tarvi paljoa syödä. Keho kyl pitää huolen saavutetuista kiloista, historia nääs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä 90-luvulla ihmiset puhuivat kuinka saada muutaman kilon ylipaino pois. Viisi kiloa ylimääräistä oli jo paljon. Nykyisin puhutaan kymmenistä kiloista ja jos jollain on "vain" kymmenen kiloa ylimääräistä, niin häntä pidetään normaalipainoisena.

Ysärillä ihannoitiin liiallista laihuutta, on tosi hyvä että siitä on sentään päästy pois. Esim Kate Moss, Calista Flockhart jotka olivat luonnostaan tosi laihoja, mutta sitten sitten kaikkien piti olla.

Hyvä esimerkki tuon ajan vääristyneestä kehonkuvasta on elokuva Bridget Jones, hän on siinä elokuvassa oikeasti ihan normaalin kokoinen nainen, mutta pitää itseään lihavana (ja muutkin pitävät siinä elokuvassa vähän punkerona) ja koko ajan pitäisi saada se muutama kilo pois. 

Oikeasti oli normaalikokoinen. Ja tuollaista kehonkuvaa, että vain alipaino on hyväksyttävää,  tuohon aikaan sitä pidettiin normaalina. 

Nyt sentään saa näyttelijäkin olla vähän lähempänä normaalia. 

Eikös ysärillä ollut se heroin chic muoti, elikkä kun mallit heroiniin avulla laihduttivat ja sitä sitten ihannoitiin? Ei tuokaan mitään tervettä ollut.

Pitäisi panostaa päihteettömyyteen, itselle mukavaan liikuntaan, hyvään uneen ja terveelliseen ruokaan. Ei siihen että vaikka huumeilla saadaan se tikkulaiha kroppa.

Vierailija
1484/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäks nää nousevat ruuan hinnat aiheuttaa ylipainoa. Valitettava fakta on se, että terveellisempi ruoka on kalliimpaa.

Faktasi toimii ainoastaan, jos ostaja on täysi i´diootti:

-Ostat valmisruokaa, esim makaronilaatikon Saarioiselta, niin se on noin kymmenen kertaa kalliimpaa kuin tehdä itse, koska kyseinen laatikko sisältää "lihaa" grammoja ja loput vehnäjauhoa eri moudoissa, makaronina, kstikkeena jne.

-Ostat 400 g jauhelihaa ja kilon makaronia, maksaa 5 euroa, vastaa lihamäärällä 20 kertaa sen Saarioisten laatikon lihamäärä. Ja makaronihan maksaa 20senttiä/400g.

Näin yhtenä esimerkkinä.

-Syöt kallista roskaa, koska et tiedä asioista, opiskeleppa vähän ruuanlaittoa, aikuinen ihminen selitykset valmiina: -Olet läski, koska ruuan hinta? -Ei mennyt maaliin tämä naurettava väite.

PS Toki sisäfilettä et voi ostaa, jos halvalla haluat syödä.

Nyt ei puhuttu esim valmisruuasta. Esim rasvaprosentiltaan suurempi jauhenliha on halvempaa verrattuna kevyempään jne. Esim kurkun kilohinta noussut ihan järkyttäväksi. Ruuan hinta ei tietenkään itsessään aiheuta ylipainoa, mutta todellakin altistaa tätä yhteiskuntaa sille.

eri

10% Atrian naudanjauheliha maksaa 4 euroa, ja se on JAUHELIHA, ei jauheNliha.

-Et tiennyt edes jauhelihan nimeä, koska et koskaan osta sitä, vaan valmisruokia.

Toisekseen 10% rasvaa ruuassa on hyvä arvo, jos et sitäkään tiennyt!

-Siinä meni tekosyysi/trollauksesi.

Olen itse normaalipainoinen (68kg/167cm), mutta köyhä (omaishoitaja). Itse taidat olla sivistymätön, kun hyökkäät tuolla tavoin argumenttiani vastaan. Itse en jauhelihaa syö (kasvissyöjä), joten en nyt kovin perillä sen jutuista ole. Näin olen tutuilta kuullut.

En hyökännyt, kerroion faktat, mutta vihervasemmistolaisena läskinä se faktojen kertominen on "hyökkäys"?

-Mitä sinun teko oli, kun itsekin nyt myönnät, että trollasit etkä tiedä hintoja tai asiasta mitään, olet "..tutuilta kuullut"?

-Mene itseesi ja mieti ennen kun kirjoittelet päättömyyksiä, aikuinen ihminen!

Ehkä sinun kannattaa mennä itseesi. Tosi huolestuttavan kuuloista kommenttia tulee siulta, aikuinen ihminen. Mitä saat siitä, että kiusaat täällä muita? Käytät tässä niin montaa argumentaatiovirhettä, kuten olkinukkea. Väännät sanomani irvikuvaksi ja oletat minun olevan vihervasemmistolainen ja läski.  Kumpaakan en ole.

Väitit, että terveellinen ruoka on kalliimpaa ja sinulle esitettiin faktat, että näin ei ole.

-Sitten väitit, että jauheliha on paljon kalliimpaa vähärasvaisena, sitten sinulle annettiin hintaero 20 senttiä/400grammaa, niin muutuitkin kasvissyöjäksi, jnejne.

-OLET PELKKÄ LAPSELLINEN TROLLI!

Huomautan tähän väliin, että hintaerot vaihtelee paljon. Uutisissakin puhuttu siitä, että terveellinen ruoka on usein kalliimpaa. 

t_eri

Uutisissa puhutaan paljon muutakin roskaa.

PS Tähän on jo vastattu jopa esimerkillä, lainaan tekstiä:

Faktasi toimii ainoastaan, jos ostaja on täysi i´diootti:

-Ostat valmisruokaa, esim makaronilaatikon Saarioiselta, niin se on noin kymmenen kertaa kalliimpaa kuin tehdä itse, koska kyseinen laatikko sisältää "lihaa" grammoja ja loput vehnäjauhoa eri moudoissa, makaronina, kstikkeena jne.

-Ostat 400 g jauhelihaa ja kilon makaronia, maksaa 5 euroa, vastaa lihamäärällä 20 kertaa sen Saarioisten laatikon lihamäärä. Ja makaronihan maksaa 20senttiä/400g.

Näin yhtenä esimerkkinä.

-Syöt kallista roskaa, koska et tiedä asioista, opiskeleppa vähän ruuanlaittoa, aikuinen ihminen selitykset valmiina: -Olet läski, koska ruuan hinta? -Ei mennyt maaliin tämä naurettava väite.

PS Toki sisäfilettä et voi ostaa, jos halvalla haluat syödä.

Kun suomen kielen taidot noin kukoistavat, en lähtisi toisia haukkumaan; "opiskeleppa" ihan itse.

Vierailija
1485/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää huolestuko. Köyhimmät alkavat kutistua. Orpo&Co pitää siitä huolen.

Vierailija
1486/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovia on läskit keksimään tekosyitä, kaikki muut syyllisiä heidän läskeyteen paitsi he itse.

-Aikuiset ihmiset haloo!

-Ota vastuu itsestäsi ja teoistasi.

Kovia on arvostelijat keksimään ilkeyksiä ettei tarvitse myöntää ettei ymmärrä ylipaino-ongelmasta mitään. Aikuiset ihmiset haloo!

Ota vastuu omista puheistasi!

Ei siitä travitse ymmärtääkään muuta kuin se, että kulutus on pienempi kuin saanto.

No miten se kulutus lasketaan? Jos aineenvaihdunta on liki nollassa sairauden vuoksi,minkä verran pitää syödä. Sinä tiedät, kerro se nyt. Minä aloitan heti huomenna, koska tämän päivän kalorit tuli täyteen.

Liki nollassa on kyllä aikamoista liioittelua - tosin väitetään Intiassa olevan guruja, jotka saavat kaiken ravintonsa ilmasta. En kuitenkaan suosittele kokeilemaan.

Kyllä se voi olla kun on sairaus. Siksi sairastuneen jalat ei kanna, sydän hidastuu, turpoaa, kertyy nestettä, on kipuja, aivosumua, hiukset lähtee, iho kuivuu, sisäelimet piiputtaa jne kun elimistö hiljalleen pysähtyy.

Et vastannut kysymykseen: minkä verran pitää syödä aineenvaihduntasairaan? Sinä olet niin satavarma asiasta. Miksi et kerro minkä verran voin syödä? Etkö tiedäkään? Lämpimiksesi vain soitat suutasi?

Sinä tai ravintoterapeuttisi sen varmaan parhaiten tiedät. Sinulla on sairaus, mutta 98% "kehopositiivisista" sitä ei ole. 

-eri

Ei ravintoterapeutteja ole saatavilla. Minä en tiedä, siksi kysyn, koska en saa painoa pois millään muulla konstilla kuin lopettamalla kokonaan syömisen ja sehän ei ole pitemmän päälle terveellistä. Kaikki tuntuvat täällä tietävän mutta edelleenkään en ole saanut vastausta minkä verran minun pitäisi syödä.

Kukaan ei voi telepatialla tietää sinun päivittäistä kilokalorikulutustasi. Sinun täytyy ottaa vaaka kauniiseen käteen ja punnita itse ruokasi ja kokeilemalla löytää se oma kaloritasapaino. Eli jos paino nousee tasaisesti, sitten syöt liikaa, jos paino putoaa, sitten syöt liian vähän, jos paino pysyy about samana +- 1-2 kiloa, mikä on ihan ok vaihtelu päivän aikana, silloin syöt sopivasti. Laita googleen "Ravitsemusterapeutin vastaanotto" ja oma paikkakunta TAI lähin isoin kaupunki, jos asut jossain maalla/korvessa.

Tuo taas ei pidä paikkansa. Monella ikilaihduttajalla syynä painoon on se, että syövät liian vähän ja/tai vääriä asioita. Jos normisti syö liian vähän ja välillä sit enemmän, se vähäkin korotus energian määrään lisää painoa. Jos keho on tottunut vähään kalorimäärään, se tallettaa kaiken ylimääräisen.

Puhun kokemuksesta. Aloin laihtua vasta, kun korotin päivittäisen määrän siihen kalorimäärään, mikä minulle on suositus, eli 2000 kaloria päivässä. Alkuun paino nousi, mut ajan kanssa alkoi laskea. Hitaasti, kuten pitikin.

Liikunnan lisääminen ei onnistu liikuntarajoitteiden takia. Mutta oikein syöminen muutti kaiken.

Ravitsemusterapeutin vastaanotto on ihan oikea paikka ja sieltä saa paikkaansa pitäviä ohjeita jokaisen OMAAN yksilölliseen tarpeeseen, älä sitä ainakaan väitä muuksi.

Sinä puhutkin OMASTA kokemuksestasi ja OMASTA kehostasi. Sinun 2000kcal olisi minulle liikaa ja minun painoni nousisi nopeasti tuolla. Olen kokeillut, mikä taas oli minun oma henkilökohtainen kokemus.

Siksi pitäisi mennä ravitsemusterapeutin vastaanotolle ja löytää se oma tasapaino, mikä toimii itselle. Reilu ylipaino ei ole terveellistä, vaikka se jonkin mielestä olisikin kaunista. Jokin asia voi olla jonkin mielestä kaunista, mutta samaan aikaan terveydelle haitallista, ei ne sulje toisiaan pois.

Vierailija
1487/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua surettaa näissä väännöissä aina se, että vaikka haukkumisen kohde vaihtelee (lihavat, työttömät, alkoholistit, narkomaanit jne) niin suurimmalla osalla ei missään kohtaa välähdä, että täydellisyyttä ei ole, vaan kaikilla meillä on omat heikkoutemme.

Lihavat saattaa puolustautua vetoamalla siihen, että syyllistäminen ei auta laihduttamaan, mutta seuraavassa keskustelussa ovatkin itse syyllistämässä vaikkapa työttömiä tai alkoholisteja. Ja sama toisinpäin. Itseä ymmärretään loputtomasti, löydetään kaikki mahdolliset ulkoiset syyt tilanteelle, mutta toisten kohdalla syyt ovatkin yksilössä. Ei nähdä, että erilaiset ongelmat on usein lähtöisin hyvin samankaltaisista syistä, eikä niiden ongelmien ilmenemismuotoja voi itse valita.

Itse olen normaalipainoinen ja tässä parhaillaan yritän ymmärtää yhteiskunna ylipainon syitä. En usko, että asia on ihan noin kuin sanot.

En tarkoittanut asiallisia keskustelijoita ja pohdiskelijoita, vaan näitä vänkääjiä jotka luulevat tietävänsä kaiken toisten ihmisten tilanteista, tuomitsevat ja syyllistävät, ristiin rastiin.

Vierailija
1488/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kehorauha olisi parempi termi käytettäväksi. Rauha kullekin olla sellainen kuin on, ilman negatiivisuutta tai positiivisuutta. 

Toisten ihmisten arvostelu ulkonäön perusteella on kyllä yksi junteimmista piirteistä ihmisessä.

Tätä kannatan. Jokainen saa olla ihan sellainen kun haluaa, mutta tuskin kukaan tulisi kehorauhaa erityisesti lihavuuden normalisointiin käyttämään.

Kannatan myös tuota kehorauhan käsitettä. En silti usko, että kehopositiivisuus käsitteenä on nykyiseen tilanteeseen.

Itse olen ikäni ollut lihava. Synnyin yli viiskiloisena ja jatkoin siitä isona lapsena. Ainoana meidän perheestä. Lyhyempi ja vähempi liikkuva siskoni söi huomattavan paljon enemmän.

En ole montaa kertaa joutunut asiasta pilkan kohteeksi, mutta tiedän kyllä yleisen asenteen lihavuutta kohtaan. Yksi lääkäri aloitti keskustelemaan asiasta luettelemalla kaikki yleiset harhaluulot, miten lihavien oletetaan syövän. Ei siis kysynyt mitään, kunhan kertoi . Se ei sit johtanut yhtään mihinkään.

Nykyään keskitys syömään lähinnä terveellisesti. En seuraa vaakaa. Suklaa oli ennen lähes päivittäinen herkku, addiktio, mut sitäkin söin keskimäärin 50g päivässä. Se mahtui hyvin siihen kalorimäärään, joka on minulle suositus. Kotona vei yämän intohimon, enkä laihtunut sen johdosta grammaakaan.

Kyse ei ole siitä, että hyväksyisin kehoni. Voin tehdä sen, mitä voin, enempään en kykene. Onneksi kaikenmaailman kasvikset ja vihannekset ovat intohimoni. Niistä saan hyvää oloa. Iltaisin en voi syödä raskaasti, koska se vie yöunet. Patempi siis keskittyä hyvään oloon, kuin ulkomuotoon.

Vierailija
1489/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 90kg/165cm eli bmi noin 35. Ikää 40 vuotta. Harrastan ratsastusta, pyöräilyä, kävelyä ja hölkätäkkin/juostakkin jaksan. Ei oo ikinä ollu esim nilkka, polvi yms kipuja tai kolotuksia eikä oo mitään perussairauksia. Jaksan työssä tosi hyvin ja nukun hyvin. Verikoetulokset aina normaalien rajoissa. Niin kauan, kun mun ylipainoisuus ei kuormita liikaa terveydenhuoltoa, se on ainoastaan mun asia. Mun keho on mun asia.

Näin oli minullakin vuosia. Suurin osa verikokeista on nyt normaalien rajoissa, lääkityksillä. Sitten kun ne ylipainon aiheuttamat sairaudet alkavat, niitä saattaakin tulla vuodessa useampia. Minulla on nyt viisi lääkettä ja kuusi sairautta.

Minulla BMI 20, treenaan kuutena päivänä viikossa ja en syö valmisruokia. Silti minulla on neljä sairautta, joihin syön seitsemää lääkettä. Ei se normaalipaino, tai kehopositiivisuutta vastustavien suosikki eli alipaino, takaa sairauksien välttämistä. 

N26

Vierailija
1490/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle tulee myös perintöverot eikä asuntoa voi myydä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009503023.html

300000 asunnosta perintövero on 13000 lapselle eikä asuntoa voi myydä, jos leski elossa.

Lisäksi asuntovelallisille tulossa kamala yllätys

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a28941b-7d6f-4a77-a76e-5222ef687ee9

+ uusissa kerrostaloissa vastikkeet nousee 1000 euroa kuukaudessa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009445414.html

Kerrostalossa olet vastuussa myös naapureiden yhtiölainan maksamisesta.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html

Jos naapurit ei pysty maksamaan lainojaan niin olet niistä vastuussa. Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin menetät asuntosi ja sulle jää oma asuntovelka silti maksettavaksi.

Jännä nähdä jaksaako nuo ihmiset keskittyä terveellisesti syömiseen ja liikuntaan.

En usko, että kaikki osakkaat pystyy maksamaan 1000 euron kuukausikorotusta.

Moni joutuu lihotusruoka linjalle. Tomaatit ja kalat saa jättää kauppaan.

Keskituloisilla oli jo kauhea valitus viime talvena, että rahat ei riitä terveelliseen ruokaan.

Vierailija
1491/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua surettaa näissä väännöissä aina se, että vaikka haukkumisen kohde vaihtelee (lihavat, työttömät, alkoholistit, narkomaanit jne) niin suurimmalla osalla ei missään kohtaa välähdä, että täydellisyyttä ei ole, vaan kaikilla meillä on omat heikkoutemme.

Lihavat saattaa puolustautua vetoamalla siihen, että syyllistäminen ei auta laihduttamaan, mutta seuraavassa keskustelussa ovatkin itse syyllistämässä vaikkapa työttömiä tai alkoholisteja. Ja sama toisinpäin. Itseä ymmärretään loputtomasti, löydetään kaikki mahdolliset ulkoiset syyt tilanteelle, mutta toisten kohdalla syyt ovatkin yksilössä. Ei nähdä, että erilaiset ongelmat on usein lähtöisin hyvin samankaltaisista syistä, eikä niiden ongelmien ilmenemismuotoja voi itse valita.

Sitä se addiktio tekee. Jos on addiktio omiin herkkuruokiinsa, oli ne sitten noutoruokaa tai "terveellistä" kotiruokaa, sitten voi olla kova paikka, kun joku sanoo niiden ruokien tekevän isoina määrinä hallaa keholle. Ruokaa voi syödä kohtuudella, herkutella voi kohtuudella, juoda voi kohtuudella, kaikkea voi käyttää kohtuudella. Överit on överit, se koskee myös ruokaa. Se terveyden romahdus tai kuolema tulee vain todella hiljaa hiipien monen vuosikymmenen viiveellä verisuonitautien ja diabeteksen muodossa.

Vierailija
1492/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se addiktio tekee. Jos on addiktio omiin herkkuruokiinsa, oli ne sitten noutoruokaa tai "terveellistä" kotiruokaa, sitten voi olla kova paikka, kun joku sanoo niiden ruokien tekevän isoina määrinä hallaa keholle. Ruokaa voi syödä kohtuudella, herkutella voi kohtuudella, juoda voi kohtuudella, kaikkea voi käyttää kohtuudella. Överit on överit, se koskee myös ruokaa. Se terveyden romahdus tai kuolema tulee vain todella hiljaa hiipien monen vuosikymmenen viiveellä verisuonitautien ja diabeteksen muodossa.

No, en tiedä onko eläkeminen 1000 euron eläkkeellä hääviä.

Palvelusetelisiivous lopetettiin tänä vuonna.

https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009278732.html

Vierailija
1493/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tilattu lämmin ruoka maksaa 200 kuukaudessa eläkeläiselle.

https://yle.fi/a/74-20012826

Vierailija
1494/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tilattu lämmin ruoka maksaa 200 kuukaudessa eläkeläiselle.

https://yle.fi/a/74-20012826

Muut ruoat tilataan kaupasta. Kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun.

Vierailija
1495/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa hoikan vaimon niin pyydä nähdä lapsuuskuva.

Muuten voi olla, että vaimon rasvasolut täyttyy uudelleen.

Aikuisena vaatii ison työn pysyä hoikkana, jos on ollut ylipainoinen lapsena.

Sukulaisnainen kävi tunnin salilla joka päivä niin hoikistui, mutta nyt on taas ylipainoinen.

Jos on ollut lapsena hoikka niin ei tarvitse käydä salilla joka päivä pysyäkseen hoikkana.

Paskanmarjat. Olin lapsena alipainoinen, nyt joudun käymään salilla 8 x viikossa pysyäkseni edes normaalipainoisena, saati sitten päästä alle 18,5 BMI:hin (joka oletettavasti on kehopositiivisuuden vastustajien mitta hoikkuudelle)

Vierailija
1496/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövän ja lihavuuden yhteys on monimutkainen. Voidaan kuitenkin todeta, että mitä enemmän ihmisellä on rasvaa kehossaan, erityisesti vyötäröllä, sitä suurempi on hänen riskinsä sairastua tiettyihin syöpiin.

Rintasyöpälääke voi nostaa painoa. En uskonut ennen kuin itse koin.

Mulle kävi samoin. Olen aina ollut normaalipainoinen, nyt lievästi ylipainoinen. Kolesterolikin nousi hurjiin lukemiin.

Vierailija
1497/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla painoindeksi 19, urheilua harrastan noin neljä kertaa viikossa. Aiemmin en liikkunut yhtään ja painoindeksi oli 17-18. Mitään ei ole tarvinnut koskaan tehdä hoikkuuden, tai suoranaisen laihuuden eteen. Ihan täysin geenien ansiota painoni on aina ollut.

Olen itse asiassa niin vetelä matalan verenpaineen vuoksi, että luojan kiitos, koska en jaksaisi yhtään taistella ylipainoa vastaan vaan musta tulisi todella iso nopeasti, jos olisi yhtään taipumusta.

Vierailija
1498/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovia on läskit keksimään tekosyitä, kaikki muut syyllisiä heidän läskeyteen paitsi he itse.

-Aikuiset ihmiset haloo!

-Ota vastuu itsestäsi ja teoistasi.

Kovia on arvostelijat keksimään ilkeyksiä ettei tarvitse myöntää ettei ymmärrä ylipaino-ongelmasta mitään. Aikuiset ihmiset haloo!

Ota vastuu omista puheistasi!

Ei siitä travitse ymmärtääkään muuta kuin se, että kulutus on pienempi kuin saanto.

No miten se kulutus lasketaan? Jos aineenvaihdunta on liki nollassa sairauden vuoksi,minkä verran pitää syödä. Sinä tiedät, kerro se nyt. Minä aloitan heti huomenna, koska tämän päivän kalorit tuli täyteen.

Liki nollassa on kyllä aikamoista liioittelua - tosin väitetään Intiassa olevan guruja, jotka saavat kaiken ravintonsa ilmasta. En kuitenkaan suosittele kokeilemaan.

Kyllä se voi olla kun on sairaus. Siksi sairastuneen jalat ei kanna, sydän hidastuu, turpoaa, kertyy nestettä, on kipuja, aivosumua, hiukset lähtee, iho kuivuu, sisäelimet piiputtaa jne kun elimistö hiljalleen pysähtyy.

Et vastannut kysymykseen: minkä verran pitää syödä aineenvaihduntasairaan? Sinä olet niin satavarma asiasta. Miksi et kerro minkä verran voin syödä? Etkö tiedäkään? Lämpimiksesi vain soitat suutasi?

Sinä tai ravintoterapeuttisi sen varmaan parhaiten tiedät. Sinulla on sairaus, mutta 98% "kehopositiivisista" sitä ei ole. 

-eri

Ei ravintoterapeutteja ole saatavilla. Minä en tiedä, siksi kysyn, koska en saa painoa pois millään muulla konstilla kuin lopettamalla kokonaan syömisen ja sehän ei ole pitemmän päälle terveellistä. Kaikki tuntuvat täällä tietävän mutta edelleenkään en ole saanut vastausta minkä verran minun pitäisi syödä.

Kukaan ei voi telepatialla tietää sinun päivittäistä kilokalorikulutustasi. Sinun täytyy ottaa vaaka kauniiseen käteen ja punnita itse ruokasi ja kokeilemalla löytää se oma kaloritasapaino. Eli jos paino nousee tasaisesti, sitten syöt liikaa, jos paino putoaa, sitten syöt liian vähän, jos paino pysyy about samana +- 1-2 kiloa, mikä on ihan ok vaihtelu päivän aikana, silloin syöt sopivasti. Laita googleen "Ravitsemusterapeutin vastaanotto" ja oma paikkakunta TAI lähin isoin kaupunki, jos asut jossain maalla/korvessa.

Olen kyllä testannut oman kalorimääräni, 1000-1200 kalorilla paino pysyy ja alle sen putoaa, noin kilon kuukaudessa tai kahdessa. Ongelma on se että en jaksa tehdä mitään kotitöitäkään tuolla ruokamäärällä. Kaikki sanovat että syön liian vähän, jos syön enemmän,lihon.

Ravintoterapeutteja täällä ei ole.

Vierailija
1499/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisnainen kävi tunnin salilla joka päivä niin hoikistui, mutta nyt on taas ylipainoinen.

Jos on ollut lapsena hoikka niin ei tarvitse käydä salilla joka päivä pysyäkseen hoikkana.

Paskanmarjat. Olin lapsena alipainoinen, nyt joudun käymään salilla 8 x viikossa pysyäkseni edes normaalipainoisena, saati sitten päästä alle 18,5 BMI:hin (joka oletettavasti on kehopositiivisuuden vastustajien mitta hoikkuudelle)

Sulta jäi linkit lukematta.

Vierailija
1500/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta jäi linkit lukematta.

https://www.ts.fi/uutiset/1074280577

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän