Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traineri näytti kaipaavan lisää näkyvyyttä ja asiakkaita ja päätti hakea sitä ikivanhalla kikalla eli latelemalla itsestäänselvyyksiä, jotka kaikki jo tietävät. Kaiken takana on tietysti "huoli".
No sitä saa mitä tilaa eli hyvä.
Eli fiksu laittaa huomionkipeän trainerin mustalle listalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.
Kun on ollut parikymmentä vuotta lihavana niin alkaa tulla nivelsairauksia, verenpainetta, diabetesta, rasvamaksaa jne jne. Kuka niiden hoidon maksaa jos yli puolet kansasta sairastaa.
Onhan meillä varaa maksaa kymmenientuhansien ulkomaalaistenkin potilaiden hoito+muut palvelut.
Siitä huolimatta pyrkimys pois ylipainosta olisi tavoiteltavaa. En kyllä haluaisi maksaa pyytämättä tulleidenkin terveydenhoitoa. Se on paljon parempaa, laajempaa ja nopeampaa kuin koko lystin maksajilla.
Eläkeläisten terveydenhoito maksaa 6500 vuodessa/1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta eli lähes 2 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.
Kun on ollut parikymmentä vuotta lihavana niin alkaa tulla nivelsairauksia, verenpainetta, diabetesta, rasvamaksaa jne jne. Kuka niiden hoidon maksaa jos yli puolet kansasta sairastaa.
Onhan meillä varaa maksaa kymmenientuhansien ulkomaalaistenkin potilaiden hoito+muut palvelut.
Siitä huolimatta pyrkimys pois ylipainosta olisi tavoiteltavaa. En kyllä haluaisi maksaa pyytämättä tulleidenkin terveydenhoitoa. Se on paljon parempaa, laajempaa ja nopeampaa kuin koko lystin maksajilla.
Eläkeläisten terveydenhoito maksaa 6500 vuodessa/1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta eli lähes 2 miljoonaa.
1 lonkkaleikkaus maksaa 14000.
Vierailija kirjoitti:
Olen kunnioittavasti eri mieltä ap:n kanssa. Itsellä ollut elämässä pari tukevampaa kautta ja ne ovat aina liittyneet sellaisiin ajanjaksoihin, jolloin olen voinut syystä tai toisesta henkisestikin huonosti. Itsetuntoni on heikentynyt, olen kokenut riittämättömyyttä ja hävennyt itseäni, jolloin olen herkkuja syömällä ikään kuin hakenut "edes jotakin hyvää ja nautinnollista" elämääni. Lisäksi oivalsin jossain vaiheessa, että osaltaan ylipaino oli itselleni kuin suojamuuri miehiä, heidän huomiota ja mahdollisia pettymyksiä vastaan. Vähän kuin viesti että älä tule lähelle, vaikka pohjimmiltani kaipasinkin kipeästi hyväksyntää. Vasta sitten kun pitkällisen työstämisen myötä itsetuntoni kehittyi ja aloin voida henkisesti paremmin sekä arvostaa kehoani enemmän, olin myös valmis pysyvämpään elämäntapamuutokseen ja tarjoamaan keholleni parempaa ravintoa, liikuntaa jne.
Kaikilla lienevät omat taustansa ylipainolle, mutta henkilökohtaisesti uskon että tuon kehopositiivisuusviestin hyötypotentiaali on silti edelleen suurempi kuin haittapotentiaali.
Tässä on ymmärretty kehopositiivisuus monella tavalla. Minulle se edelleen on, että osaa hyväksyä itsensä ja muut kehot sellaisina kuin ne on. Ja ketjun asenne ei auta ketään. Itsekuria on monenlaista ja yksinkertaisimmillaan se on joku syömisen kontrollointi. Hyvällä saa paljon enemmän aikaan, kuin ylimielisellä piilotetulla halveksunnalla. En väitä että sinun kommentissa olisis joku asenne, mutta monessa muussa on. Osassa se on piilotettu, osassa käytetään haukkumasanoja.
Syön liikaa ja liikun liian vähän.
Oletteko tyytyväisiä nyt?
Minusta tuntuu, että asiasta keskustelee Be, joilla ei ole kuin yksipuolinen näkemys. Vähän kuin Helsinki keskusteluissa isoimmat mielipiteet on ihmisillä jotka julistaa, etteivät ole Helsingissä käyneet eikä tule koskaan käymäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Joo vastaanotolla on kova itsekuri, joka loppuu kun ovi sulkeutuu. Vai miten muuten selität tämän lihomisen. Ihan turha selittää.
Vierailija kirjoitti:
Kauppias tekee jättivoittoja
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009624653.html
Ja samaan aikaa työttömät tekevät palkatonta työtä kaupoissa https://yle.fi/a/74-20001828
Pitäisi varmaan antaa ulkomaille CNN:lle juttuvinkki ja pistää Kokoomus vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Joo vastaanotolla on kova itsekuri, joka loppuu kun ovi sulkeutuu. Vai miten muuten selität tämän lihomisen. Ihan turha selittää.
Sinä laiska paska joka käyt töissä lounasravintolassa syömässä etkä edes eväitä osaa töihin tehdä. Uusavuton paskakasa. Onko sulla edes ajokorttia vai oletko jälkeen jäänyt bimbo.
En usko, että kukaan on missään väittänyt ylipainon olevan tavoiteltava asia, tai kiistänyt sen potentiaalisia terveyshaittoja. Eiköhän kehopositiivisuudessa ole kyse siitä, ettei ylipainosta huolimatta tarvitse kenenkään sietää haukkumista ja halveksuntaa tai sen pelossa piilotella itseään. Viha ei auta ketään muuttumaan paremmaksi ihmiseksi.
Työttömyyskorvauksista leikataan 2 miljardia ja junahankkeeseen 6 miljardia.
Työttömät hoitavat lapsia tarhoissa. Voidaan näyttää lapsille kuvia, että nämä ihmiset vievät työttömiltä lapsiperheiltä ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät hoitavat lapsia tarhoissa. Voidaan näyttää lapsille kuvia, että nämä ihmiset vievät työttömiltä lapsiperheiltä ruoan.
Teini-ikäiset lapset on jo haukkuneet tulevan hallituksen. Jos vanhempasi päättää asioista niin lapsi joutuu kuulemaan siitä. Kovin valitettavaa, että teinit lukevat Iltasanomia ja Iltalehteä.
Oikeisto hallitus on haukuttu lukiolaisten keskuudessa jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini-ikäiset lapset on jo haukkuneet tulevan hallituksen. Jos vanhempasi päättää asioista niin lapsi joutuu kuulemaan siitä. Kovin valitettavaa, että teinit lukevat Iltasanomia ja Iltalehteä.
On noloa, jos olet opiskelija ja vanhempasi päättää asioista, vie muilta rahat.
Todella, todella noloa.
Vierailija kirjoitti:
Suututan tällä varmasti jonkun. Anteeksi jo valmiiksi.
Kehopositiivisuus on jostain syystä vain naisille.
Mies on edelleen läski, läskimaha, löysä tai muu, ja hyvä niin. Miehet tuntuu yleensä hyväksyvän todellisuutensa, kun taas naisilla on joku outo hyväksynnän joukkoajattelu-defenssi että olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet. Aiheuttaa tämmöistä lieveilmiötä, missä ihmiset puolustelee epäterveitä elämäntapojaan jotka on vaaraksi itselleen ja kuluja muille.Minulle timmi lihaksikas vartalo ja suora ryhti on itsekurin ja itsensä kunnioittamisen univormu. Sitä ei saa ostamalla eikä huijaamalla, vaan työllä ja kurilla.
Se on hyvä että eri muotoisia vartaloita hyväksytään, mutta läskeilyä ja huonoja elintapoja ei pidä hyväksyä.
Tää PT on ihan oikeassa.
Itsensä nostaminen jalustalle, itsekehu, ei oo hyvästä. Ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksi juurisyy löytyy löytyy esim kauppojen hyllyiltä, markkinoinnista. Esim karkit, pikaruoka, pikamuoti, alkoholi... Niistä tehdään markkinoiden kautta ns. normia. Vaikka ne ovat se pahin juurisyy ihmisten lisääntyvään ylipainoon.
Verot tappiin ainakin sokeri- ja rasvapommeissa.
Sopii minulle. En syö makeisia (suklaa, karkit, limut, leivokset ym) enkä suolaisia "herkkuja" (sipsit, popparit, leipätikut ym) ja kasvissyöjänä hyvin vähän myöskään kovaa rasvaa. Mutta vastaavasti myös alennus vihannesten hintoihin.
t. Läski
Oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee.
Lihavuus on ennemmin negqtiivinen asia kuin positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On noloa, jos olet opiskelija ja vanhempasi päättää asioista, vie muilta rahat.
Todella, todella noloa.
Näettekö tuon opiskelijan täällä luentosalissa, sen vanhempi vei meidän muiden opiskelijoiden rahat. Yök
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kunnioittavasti eri mieltä ap:n kanssa. Itsellä ollut elämässä pari tukevampaa kautta ja ne ovat aina liittyneet sellaisiin ajanjaksoihin, jolloin olen voinut syystä tai toisesta henkisestikin huonosti. Itsetuntoni on heikentynyt, olen kokenut riittämättömyyttä ja hävennyt itseäni, jolloin olen herkkuja syömällä ikään kuin hakenut "edes jotakin hyvää ja nautinnollista" elämääni. Lisäksi oivalsin jossain vaiheessa, että osaltaan ylipaino oli itselleni kuin suojamuuri miehiä, heidän huomiota ja mahdollisia pettymyksiä vastaan. Vähän kuin viesti että älä tule lähelle, vaikka pohjimmiltani kaipasinkin kipeästi hyväksyntää. Vasta sitten kun pitkällisen työstämisen myötä itsetuntoni kehittyi ja aloin voida henkisesti paremmin sekä arvostaa kehoani enemmän, olin myös valmis pysyvämpään elämäntapamuutokseen ja tarjoamaan keholleni parempaa ravintoa, liikuntaa jne.
Kaikilla lienevät omat taustansa ylipainolle, mutta henkilökohtaisesti uskon että tuon kehopositiivisuusviestin hyötypotentiaali on silti edelleen suurempi kuin haittapotentiaali.
Tässä on ymmärretty kehopositiivisuus monella tavalla. Minulle se edelleen on, että osaa hyväksyä itsensä ja muut kehot sellaisina kuin ne on. Ja ketjun asenne ei auta ketään. Itsekuria on monenlaista ja yksinkertaisimmillaan se on joku syömisen kontrollointi. Hyvällä saa paljon enemmän aikaan, kuin ylimielisellä piilotetulla halveksunnalla. En väitä että sinun kommentissa olisis joku asenne, mutta monessa muussa on. Osassa se on piilotettu, osassa käytetään haukkumasanoja.
Eihän sellainen, jolla ei ole syömisongelmaa, edes tarvitse mitään itsekuria ruoan suhteen ja silti he selittävät, miten heillä on riittävä itsekuri.
Minä en ole alkoholisti. Ei tarvitse käyttää yhtään itsekuria sen suhteen. Eksäni on alkoholisti. Häneltä jokainen päivä, vähintään viikko vaati aika isonkin osuuden köytettävissä olevasta itsekurista, että pystyi pysymään selvänä. Se on muualta pois. Jos taas joku muu asia, vaikka opiskelu, työ, ruokailu tai perhetilanne vaatii myös itsekuria, tullaan tilanteeseen, jossa pitää priorisoida.
Terveellistä olisi olla normaalipainoinen ja normaala EI tarkoita ylipainoa.
No sitä saa mitä tilaa eli hyvä.