Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitusta ei näköjää pyynnöstä huolimatta poistettu, joten tein tästä tutkintäpyynnön.
Anonyymin palstan artikkelista tutkintapyynnön, no jopas :))
Henkilöllisyys on helppo selvittää.
Hyvä, kun saa rikosmerkinnän niin ei tarvitse ainakaan mennä töihin.
Sitten alkaa hirveä huuto, että kun ollaan vaan kotona vauvapalstalla.
Ja muut joutuvat heräämään aamulla töihin ja olemaan 8 h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitusta ei näköjää pyynnöstä huolimatta poistettu, joten tein tästä tutkintäpyynnön.
Varmasti joo, minä voin kirjoittaa VPN:n kautta vaikka Oodin verkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, julkisella mielipiteellä on kyllä hintansa.
On ja baarissa voi älykännykällä äänittää, että ei kannata kännissä haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet puhuu naisten ylipainosta, kun heidän ei ole pakko yhdenkään naisen kanssa seurustella.
Miehet voi nussia niitä hoikkia naisia, ei meitä kiinnosta.
Koska se ylipaino on pahasta. Ylipaino on epäterveellistä ja kehonpositiivisuus pyrkii normalisoimaan ylipainoa ja tämä ilmiö on vahva naisten keskuudessa. Ylipainoinen ihminen on ylipainoinen ja sillä on negatiivisia vaikutuksia kehoon ja koko yhteiskuntaan. Ylipainoiset harrastaa vähemmän liikuntaa jolla on lukemattomia terveyshyötyjä. Jos on valmis syömään kuin virtahepo, on myös valmis kuulemaan mitä siitä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvilassa äänittää kun joku haukkuu pomonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino tulee Suomelle paljon kalliimmaksi kuin tupakka ikinä on tullut.
Jep, sokeriin pitäisi ryhtyä suhtautumaan kuten tupakkatuotteisiin.Yhtä tuomitsevasti ja säädellysti.
Ei pelkästään sokeri, sillä ei yletön määrä suolaa ja rasvaakaan ole hyväksi terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä osa on valaiseva:
Ihan järkkyjä määriä mässyä.
Tämä sarjahan on erinomainen. Tästä pitäisi tulla myös Suomi versio!
Hyvin pystyn laittamaan itsenikin noiden jalkoihin ja miten sitä kuvittelee syövänsä vähemmän mitä oikeasti syö. Mieli haluaa kääntää kaiken parhain päin vaikka ei olisi totta 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananvapaus pois ja nythän oli ollut airbnb asunnossa kamera.
https://www.iltalehti.fi/iltv-matkailu/a/8e55aedd-dfd6-4529-91eb-ebe097…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla suihkuvideo netissä. Mulla ei ole rahaa matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla suihkuvideo netissä. Mulla ei ole rahaa matkustaa.
Kiltti hyvin käyttäytyvä nainen ja suihkuvideo voi löytyä silti netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä osa on valaiseva:
Hyvin pystyn laittamaan itsenikin noiden jalkoihin ja miten sitä kuvittelee syövänsä vähemmän mitä oikeasti syö. Mieli haluaa kääntää kaiken parhain päin vaikka ei olisi totta 😅
Punnitsin ja merkitsin ylös kaiken viikon aikana syömäni. Sopivat kalorit ja pienet annokset. Ja miksi olisin huijannut, koska olin menossa ravintoterapeutille? Eihän siitä olisi ollut sitten mitään hyötyä. Sain ohjeita mitä vaihtaa paremmaksi, mutta viikon ruuista ei löytynyt syytä.
Myöhemmin löytyi syy, mutta se ei kuulu kenellekään, eikä johtunut minun omasta toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki puhuu ylipainosta kuin se olisi joku sama painoindeksi- tai vaakaluku
Jo kilon ylipainoinenkin on ylipainoinen. Tuskin sillä on mitään merkitystä terveytensä kannalta.
Lievän ylipainon ja liikalihavuuden välillä on tietty ero. Päinvastoin kun yleensä väitetään ne maailman lihavimmat ihmiset eivät amerikkalaisia tai suomalaisia vaan ne löytyvät Tyynenmeren pienistä saarivaltioista kuten Naurusta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Obesity_in_Nauru
Naurulaisten keskimääräinen BMI luku on 34 ja 35 välillä, ja heidän keskimääräinen painonsa on pyöreät 100 kg. Suomessa miesten BMI on keskimäärin 27,7 ja naisten 27,5 kg/m.
Klebin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klebin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on niitäkin joilla ylipaino johtuu sairaudesta jolle ei itse voi mitään, joten vetäkää pähänne ja hypätkää järveen
mikä on semmonen sairaus että ihminen itsekseen lihoo ilman syömättä
mitään ? sairaudet ja lääkkeet voi muuttaa ruuan imeytymistä ym
mutta ite ihminen laittaa ruokaa suuhunsa ja paskoo ne pönttöön.
sitä ei mikään sitä tosi-asiaa muuta.
Kilpirauhasen vajaatoiminta esimerkiksi,mutta sinähän et täydellisessä elämässäsi voi sellaista ymmärtää
edelleenkin sairaus myötävaikuttaa negatiivisesti lihomiseen mutta silti
tämä sairas ihminen syö itsensä lihavaksi. se on vaan kipeä fakta.
ei ole ihmistä joka lihoo ilman että tankkaa kaloreita liikaa kulutukseensa nähden.
tajuatko, että ihmisen täytyy syödä? Ei voi elää syömättä lihomisen pelossa. Jos lihoo 500 kalorilla ja jos vaikka on ruokarajoitteita, niin sitten syöt sitä mitä voit syödä, lihot tai et. Et voi siirtyä syömättämäksi, koska se tuo mukanaan vielä vaikeampia terveydellisiä ongelmia. On siis turha vinkua kellekään, että lihot, koska syöt enemmän kuin kulutat, jos et tiedä niitä syitä siellä taustalla. Jos tiedät syyt ja olet niistä varma, niin ole hyvä ja mene saarnaamaan sitten niille ihmisille, mutta netissä on turha lätistä kellekään nettipersoonalle tai vinkua jonkun somevaikuttajan läskeistä, jos et niiden taustoja tiedä. Kehopositiivisuus on myös sitä, että ihmisille annetaan kehorauha.
Ihan varmasti on ihmisiä, joilla ei ole mitään aineenvaihduntasairautta ja lihovat vain siksi, että ovat ruoka-addikteja tai syömisriippuvaisia, mutta kun on paljon muitakin ihmisiä syineen. anna ihmisten olla rauhassa ja keskity vaikka oman kehosi trimmaamiseen minttikuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ylipainoisia mammoja miten kiukuttaisu, tämä kehopositiivisuus on huono asia
Mun koulukiusaaja on johtaja ja olen ajatellut paljastaa, että se sanoi joskus koulussa koko luokan kuullen, että ei siihen pill. reikään.
Minä en liikkuisi yhtään, jos en olisi omaksunut kehopositiivista asennetta. Nyt kun kehopositiivisuuden ansiosta, en vihaa ja häpeä itseäni, pystyn käymään uimassa 3-5 kertaa viikossa.
Silloin kun vihasin ja häpesin kehoani, en voinut harrastaa minulle rakasta lajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis personal trainerin sen verran tietävän, että kehopositiivisuus ei ole läskien juttu, vaan kaikkien sellaisten ihmisten joilla on esim arpia, läiskiä, "värivirheitä", akne, toinen jaloista amputoitu, downiin syndrooma jne.
Juuri muutama postaus taaempana kirjoitin tästä:
Taaempana oli kommentti, jossa puhuttiin kehopositiivisuudesta "yleisenä terminä" ts. että se kattaa vaikka psori-läikät, puuttuvat raajat, onnettomuuden jäljet kasvoissa, lyhytkasvuisuuden yms yms. Hassu juttu on se, että en ole kenenkään näistä nähnyt julistavan kehopositiivisuutta vaan se on jäänyt lihavien monopoliksi???
Ai sitä pitää jonkun kovaan ääneen julistaa ennenkun uskot sen todeksi? Eli toisinsanoen se mitä media nostaa esiin on ainoa totuus
Et nyt ymmärtänyt mitä sanoin: vain ylipainoiset pitävät itsestään meteliä kehopositiivisina ja yrittävät normalisoida epänormaalin!
Kehopositiivisuus on vakaumus ja jokaisella on oikeus vakaumukseen. Joten kyllä kehopositiivisuus on aivan normaalia. Epänormaalia on vain epänormaalin määritteleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ylipainoisia mammoja miten kiukuttaisu, tämä kehopositiivisuus on huono asia
Mun koulukiusaaja on johtaja ja olen ajatellut paljastaa, että se sanoi joskus koulussa koko luokan kuullen, että ei siihen pill. reikään.
Mitähän sen työkaverit ajattelisi kun kertoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sen työkaverit ajattelisi kun kertoisin.
Lisäksi olisi kerrottavana yksi varastamis case mitä se teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä osa on valaiseva:
Punnitsin ja merkitsin ylös kaiken viikon aikana syömäni. Sopivat kalorit ja pienet annokset. Ja miksi olisin huijannut, koska olin menossa ravintoterapeutille? Eihän siitä olisi ollut sitten mitään hyötyä. Sain ohjeita mitä vaihtaa paremmaksi, mutta viikon ruuista ei löytynyt syytä.
Myöhemmin löytyi syy, mutta se ei kuulu kenellekään, eikä johtunut minun omasta toiminnasta.
Vika ei ole koskaan itsessä, se on tullut selväksi.