Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"

Vierailija
13.06.2023 |

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen

Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!

Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.

Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.

En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/5996687

Kommentit (2017)

Vierailija
61/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksei saisi laihduttaa ajatellen positiivisesti kehostaan? Sitähän se tarkoittaa. Miksi pitäisi laihduttaa vihaisesti ja negatiivisikla ajatuksilla? Siksi kun olemme suomalaisia, mikään ei saa olla vahingossakaan kivaa?

Vierailija
62/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkattomissa työkokeiluissa eikä ole rahaa kunnon ruokaan

https://yle.fi/a/74-20001828

Vielä nykyäänkin orjuus voi suomessa hyvin,uskomatonta että tuollaista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavinta on sota ei lihavuus, pikkuisen taas draamailun hakua.

No näinpä. Olisi tekopyhää kiinnittää mitään huomiota Suomen alati kasvaviin ylipainotilastoihin niin kauan kuin missään päin maailmaa soditaan. 

Tätä mä hain takaa että on tekopyhää moralisointia sodan rinnalla jossa kuolee porukkaa se että Suomessa ei sodita( ainakaan vielä saa nähdä kuinka paljon ihmiset sitten moralisoi) on turha kenenkään räpättää toisten ihmisten ylipainoista kun tarkoitus näillä on vaan ivata ja osoittaa paremmuuttaan koska itse ovat hoikka ja hyvässä kunnossa, ihmettelen vain että menevätkö kaduille sanomaan jokaiselle lihavelle että laihduta,olet vaarassa kuolla ylipainoon toi ei oo tervettä:o

Sitten on myös tekopyhää kolmekymppisten ylipainoisten hakeutua yhteiskunnan maksamiin lapsettomuushoitoihin. Todella tekopyhää ylipainoisen nelikymppisen mennä polvileikkaukseen. Ihan älyttömän tekopyhää ylipainoisen syödä verenpainelääkkeitä. Ja aivan teeskentelyä edes puhua mistään uniapneasta. Syöpähoidoista nyt puhumattakaan.

Mitäs luulet, miltä tuntuu lääkäristä hoitaa tällaista potilasta, jolle ei kehopositiivisuuden nimissä saa sanoa, että sairaus johtuu potilaan ylipainosta? Teeskennellään vaan, että hoidetaan tässä nyt tätä käsillä olevaa ongelmaa.

Ja urheilijoilla on leikatut polvet ja länkisääret joita nauraa kaikki.

Painonnostajilla on raskausarpia käsissä joita nauraa kaikki uimarannalla.

Vierailija
64/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinpä. Olisi tekopyhää kiinnittää mitään huomiota Suomen alati kasvaviin ylipainotilastoihin niin kauan kuin missään päin maailmaa soditaan. 

Tätä mä hain takaa että on tekopyhää moralisointia sodan rinnalla jossa kuolee porukkaa se että Suomessa ei sodita( ainakaan vielä saa nähdä kuinka paljon ihmiset sitten moralisoi) on turha kenenkään räpättää toisten ihmisten ylipainoista kun tarkoitus näillä on vaan ivata ja osoittaa paremmuuttaan koska itse ovat hoikka ja hyvässä kunnossa, ihmettelen vain että menevätkö kaduille sanomaan jokaiselle lihavelle että laihduta,olet vaarassa kuolla ylipainoon toi ei oo tervettä:o

Sitten on myös tekopyhää kolmekymppisten ylipainoisten hakeutua yhteiskunnan maksamiin lapsettomuushoitoihin. Todella tekopyhää ylipainoisen nelikymppisen mennä polvileikkaukseen. Ihan älyttömän tekopyhää ylipainoisen syödä verenpainelääkkeitä. Ja aivan teeskentelyä edes puhua mistään uniapneasta. Syöpähoidoista nyt puhumattakaan.

Mitäs luulet, miltä tuntuu lääkäristä hoitaa tällaista potilasta, jolle ei kehopositiivisuuden nimissä saa sanoa, että sairaus johtuu potilaan ylipainosta? Teeskennellään vaan, että hoidetaan tässä nyt tätä käsillä olevaa ongelmaa.

Taas tämä, syöpä on lihavien tauti. Kaikki taudit johtuu lihavuudesta. Voi teitä kaikentietäjiä.

Vierailija
65/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututan tällä varmasti jonkun. Anteeksi jo valmiiksi.

Kehopositiivisuus on jostain syystä vain naisille.

Mies on edelleen läski, läskimaha, löysä tai muu, ja hyvä niin. Miehet tuntuu yleensä hyväksyvän todellisuutensa, kun taas naisilla on joku outo hyväksynnän joukkoajattelu-defenssi että olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet. Aiheuttaa tämmöistä lieveilmiötä, missä ihmiset puolustelee epäterveitä elämäntapojaan jotka on vaaraksi itselleen ja kuluja muille.

Minulle timmi lihaksikas vartalo ja suora ryhti on itsekurin ja itsensä kunnioittamisen univormu. Sitä ei saa ostamalla eikä huijaamalla, vaan työllä ja kurilla.

Se on hyvä että eri muotoisia vartaloita hyväksytään, mutta läskeilyä ja huonoja elintapoja ei pidä hyväksyä.

Tää PT on ihan oikeassa.

Vierailija
66/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.

No sitten on hyvä ihan itse maksaa ne polvileikkaukset ja infarktin hoito. Älä tule pyytämään muiden rahaa, kun makaat itse sairaalassa. Ole itsenäinen loppuun saakka, eikö niin?

Vierailija
67/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa ylipaino ei ole ongelma. Siellä on hyvin vähän ylipainoisia ihmisiä eikä lihavuutta ihannoida millään keinotekoisella kehopositiivisuudella.

Vierailija
68/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja urheilijoilla on leikatut polvet ja länkisääret joita nauraa kaikki.

Tämä urheiluvammojen esiintuominen on yleinen, mutta täysin järjetön vasta-agumentti.

Urheiluvammojen hoitaminen ei pääse lähellekään niitä summia millä hoidetaan ylipainosta johtuvia onglmia. Ja toisaalta urheiluvammojen hoitaminen on kustannustehokasta, koska kun ihminen pystyy jatkamaan liikkumista, hän pienemmällä todennäköisyydellä tulee ylipainoiseksi.

Vierailija
69/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä et voi tietää mitä kenenkin lihavuuden takana on. Itsellä on perhehelvettitausta, joka on aiheuttanut kroonisen ruokahaluttomuuden. Samoin reagoi toinen perheenjäsen. Toisesta meistä tuli alipainoinen ja toisesta ylipainoinen. Molempien ruokasuhde vääristynyt ja mokemmilla sama trauma taustalla.

Vierailija
70/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkattomissa työkokeiluissa eikä ole rahaa kunnon ruokaan

https://yle.fi/a/74-20001828

Vielä nykyäänkin orjuus voi suomessa hyvin,uskomatonta että tuollaista on.

Mä en arvosta ainuttakaan kauppiasta. Itselle ahnehtivat sitä sun tätä.

Mutta nyt kun kokoomus leikkaa niin työttömät hoitaa heidän lapsia tarhoissa ja saa päättää kokoomuslaisten lasten hoidosta.

Vierailija
71/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututan tällä varmasti jonkun. Anteeksi jo valmiiksi.

Kehopositiivisuus on jostain syystä vain naisille.

Mies on edelleen läski, läskimaha, löysä tai muu, ja hyvä niin. Miehet tuntuu yleensä hyväksyvän todellisuutensa, kun taas naisilla on joku outo hyväksynnän joukkoajattelu-defenssi että olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet. Aiheuttaa tämmöistä lieveilmiötä, missä ihmiset puolustelee epäterveitä elämäntapojaan jotka on vaaraksi itselleen ja kuluja muille.

Minulle timmi lihaksikas vartalo ja suora ryhti on itsekurin ja itsensä kunnioittamisen univormu. Sitä ei saa ostamalla eikä huijaamalla, vaan työllä ja kurilla.

Se on hyvä että eri muotoisia vartaloita hyväksytään, mutta läskeilyä ja huonoja elintapoja ei pidä hyväksyä.

Tää PT on ihan oikeassa.

Sehän on sitä kehopositiivisuutta, että hyväksyy todellisuutensa! Epäterveiden elämäntapojen puolustelu ei ole. Miksi tuo sana ymmärretään niin väärin? Eli jos olen nainen ja hyväksyn sen, että olen läski, olen kehopositiivinen? Mutta jos olen mies ja hyväksyn, että olen läski, niin se on eri asia?

Vierailija
72/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä irvokasta että annetaan lehteen haastattelu aiheesta, jonka itse on ymmärtänyt päin seiniä :D Mutta huvinsa kullakin.

Vierailija
73/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa hoitosi itse kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.

No sitten on hyvä ihan itse maksaa ne polvileikkaukset ja infarktin hoito. Älä tule pyytämään muiden rahaa, kun makaat itse sairaalassa. Ole itsenäinen loppuun saakka, eikö niin?

Samalla tavalla pitäisi sitten urheiluvammojenkin hoito maksaa omasta pussista. 

Vierailija
74/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole äärimmäinen mielen defenssimekanismi, jos lihava ihannoi omaa lihavuuttaan. Turha siitä on liikaa ottaa itseensä ja pilkkaaminen vain jatkaa kierrettä.

Vierailija
75/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski tulee syömisestä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Kivimäen mukaan anorektikotkin syövät liian paljon ja liikkuvat liian vähän. Siinä on taas ymmärretty kehopositiivisuuden kovin ydin oikein.

Kai ymmärrät, että läski tulee vain siitä, että tunkee tavaraa suuhunsa liikaa. Se on lihomisen välttämätön edellytys. Jos ei tätä ymmärrä, niin ehkä vuodepotilaana voi sitten miettiä, kannattiko mättää

Ei ole rahaa terveelliseen ruokaan kuten kala, marjat, tomaatti, hedelmät. Itse en syö noita ollenkaan, koska ei ole vakituista työpaikkaa. Jos saan hetkeksi työn niin säästän rahat työttömyysaikaan. En käy parturissa.

Vierailija
76/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat urheilijaystäväni ravaa useammin lääkärillä kuin yksikään lihava ystäväni. Myös mielenterveysongelmaiset ystäväni käyvät lekurilla useammin kuin lihavat ystäväni. Ainiin ja pari anorektikkoystäväänikin tarvitsevat enemmän terveyspalveluita kuin lihavat ystäväni. Sokeritautikin puhkesi normaalipainoiselle ystävälleni, kun taas lihavilla kolesterolitkin on kohdillaan. Tää on nyt joku trendi puuttua muiden elämään. Itseäni ärsyttää lähinnä ihmisten tyhmyys, ulkoiset ominaisuudet ei pätkän vertaa. Onkohan tyhmyyteen lääkettä?

Sinä ja sinun ystäväsi eivät riitä otannaksi jolla kumotaan se fakta, että lihavien terveydenhuollon kustannukset ovat yli kolmanneksen suuremmat kuin ylipainoisilla ja normaalipainoisilla.

Vierailija
77/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski tulee syömisestä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Kivimäen mukaan anorektikotkin syövät liian paljon ja liikkuvat liian vähän. Siinä on taas ymmärretty kehopositiivisuuden kovin ydin oikein.

Kai ymmärrät, että läski tulee vain siitä, että tunkee tavaraa suuhunsa liikaa. Se on lihomisen välttämätön edellytys. Jos ei tätä ymmärrä, niin ehkä vuodepotilaana voi sitten miettiä, kannattiko mättää

Ei ole rahaa terveelliseen ruokaan kuten kala, marjat, tomaatti, hedelmät. Itse en syö noita ollenkaan, koska ei ole vakituista työpaikkaa. Jos saan hetkeksi työn niin säästän rahat työttömyysaikaan. En käy parturissa.

Olen alkanut kärsimään myös uniongelmista, että kai se on kohta työkyvyttömyyseläkkeen paikka ja joku muu saa mennä tekemään noita määräaikaisia töitä, otetaan ulkomailta porukkaa tänne.

Vierailija
78/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35-vuotias lihava. Tiedostan lihavuuteen liittyvät terveysriskit ja -haitat, mutta tähän ikään mennessä niistä omalla kohdalla on konkretisoitunut vain kehohäpeään liittyvät sosiaaliset ja psykologiset haitat. Siis kiusatuksi tuleminen, itseinho, sosiaalisten tilanteiden välttely, jatkuva stressi, masennus. Viime vuosina olen alkanut päästää niistä irti, ja tadaa, pystynkin nykyään käymään uimahallissa tai jopa hölkällä kun muiden mielipiteet tai tuijotus ei pelota niin paljon, nukahdan iltaisin paremmin kun stressitasot ovat laskeneet, on energiaa kiinnittää huomiota syömisiin ja vähemmän tarvetta kompensoida pahaa oloa munkeilla ja pizzalla. 11-30-vuotiaana yritin laihtua itsevihan voimalla mutta lihoin. Vasta kun iän ja harjoituksen myötä aloin nähdä kehossani lihavuudesta huolimatta hyvää ja kaunista, ja pitää itseäni arvokkaana koostani riippumatta, itsestä huolehtiminen alkoi onnistua. Olen laihtunutkin pari kymmentä kiloa mutta se on sivuseikka.

Olen kyllä kyllä kovasti kehopositiivisuuden kannalla. Siihen ei kuulu viesti että lihavuus on terveyden kannalta tavoiteltavaa tai edes merkityksetöntä, vaan että olet yhtä arvokas kehosi piirteistä riippumatta, sinussa on pystyvyyttä ja sinussa on kauneutta. Näin ajattelevan ihmisen on helpompi voida hyvin ja pitää huolta itsestään.

Peukutin, koska olet monesta asiasta oikeassa ja hienolle saavutuksellesi.

Mutta olen eri mieltä tuosta mikä kehopositiivisuuden sanoma on. Sen toki p i t ä i s i olla tuota, mitä sanot, mutta kyllä se on monesti nimenomaan muuta.

Vierailija
79/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa hoitosi itse kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä. Laihat ei sairastu eikä kuole.

Kuules nyt, normaalipainoisille liikunban intoilijoille vaihdetaan polvia ihan päivittäin.

Sydän tilttaa jokaisella aikanaan.

Sillä kauniillakin ja suvaitsemattomalla.

Vierailija
80/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ylipaino on ollut epänormaalia ja äärimmäisen harvinaista suurimman osan ihmiskunnanhistoriasta. Ylipaino on nykyaikainen "keksintö", eikä edelleenkään normaalia. Jos olisi, sitä ylipainoisia ihmisiä kutsuttaisiin normaalipainoisiksi.

Tai no, siihen suuntaan tämä on varmasti menossa. Itse olen lihonut parissa vuodessa 10 kg ja nyt mittani ovat 164cm/72kg, eli olen ylipainon puolella. Silti minua kuvaillaan hoikaksi. Jopa työterveylääkäri oli kirjannut "hoikka nainen, yleistila hyvä". Ihan järkyttävää.

Ilmeisesti sulla on paino jakautunut sen verran hyvin, että näytät hoikalta. Olet vain himpun verran ylipainon puolella muutenkin. Oletko lihaksikas? Ihmisten painoa on välillä todella vaikea arvioida.

Ei tuosta kannata järkyttyä

En ole lihaksikas, vaan rapakuntoinen sohvaperuna. Ja se on oikeasti järkyttävää, että lääkäri, terveydenhuollon ammattilainen tulkitsee itse mittaamansa ylipainon hoikkuudeksi.