Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa kun niin moni läheinen ihminen on alkanut ärsyttämään?

Vierailija
12.06.2023 |

Vaikea sietää mitään perseilyä ja huonoa käytöstä enää keneltäkään. En ole välejä vielä katkonut kehenkään, mutta etääntynyt monista ja välttelen tapaamista. Ja joo, en ole täydellinen itsekään, mutta sentään osaan käyttäytyä julkisilla paikoilla toisin kuin eräskin moukka ystävä, joka tänään päätyi kaikessa hiljaisuudessa henkiselle estolistalle.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä muista ärsyyntyjistä on somessa tai onko teidän ystävät? Tuo vaikuttaa ihmisiin enemmän kuin moni tajuaa. Mielipiteet kärjistyy ja kestää entistä vähemmän erilaisia ihmisiä.

Vierailija
22/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iässä alkaa se voimaantuminen jossa nostamme itseämme ja laskemme muita ja näin suojelemme itseämme siltä mitä emme voi saavuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä alkaa se voimaantuminen jossa nostamme itseämme ja laskemme muita ja näin suojelemme itseämme siltä mitä emme voi saavuttaa.

Kateus. 

Vierailija
24/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo hoitoon menossa kun ei pää kestänyt yhden kaverin kanssa, hän siihen itse taivutteli. Mutta huomaan että voinkin paljon paremmin kun en ole ollut hänen kanssaan tekemisissä. Lisäksi kuulin toiselta kaverilta vähemmän mairittelevia juttuja hänestä niin nyt olo tuntuu typerältä ja mietin, peruuttaisiko koko hoitojutun kun hyvä hoito vaikuttaa olevan erossa oleminen.

Vierailija
25/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo hoitoon menossa kun ei pää kestänyt yhden kaverin kanssa, hän siihen itse taivutteli. Mutta huomaan että voinkin paljon paremmin kun en ole ollut hänen kanssaan tekemisissä. Lisäksi kuulin toiselta kaverilta vähemmän mairittelevia juttuja hänestä niin nyt olo tuntuu typerältä ja mietin, peruuttaisiko koko hoitojutun kun hyvä hoito vaikuttaa olevan erossa oleminen.

Joillain on vahva halu ohjata ihmisiä hoitoon, koska ovat esimerkiksi itse saattaneet hyötyä hoidosta tai saattavat vaan joilta saman virren kaikille. Keskustelu saa hassuja piirteitä, koska sana hoito viittaa välittämiseen ja huolehtimiseen, vaikka kehotuksen taustalla voi olla moninaisia asioita.

Vierailija
26/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotukset ja todellisuus eivät kohtaa. Tottakai se ärsyttää. Sinun pitää vaan hyväksyä, että saatat joutua etsimään uusia ihmisiä ympärillesi. Ei ole mitään takeita, että nykyiset muuttuisivat aikuismaisempaan suuntaan..

Vierailija
27/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

karen-woke-feministihän sinusta kasvamassa, tapahtuu lähes jokaiselle naiselle jossain vaiheessa.

Vierailija
28/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotukset ja todellisuus eivät kohtaa. Tottakai se ärsyttää. Sinun pitää vaan hyväksyä, että saatat joutua etsimään uusia ihmisiä ympärillesi. Ei ole mitään takeita, että nykyiset muuttuisivat aikuismaisempaan suuntaan..

Ihmisten musta valkoisuus on kasvanut viimevuosina entisestään. Nykyään ei enää ymmärretä toisella tavoin ajatelevia ja se rupeaa tuottamaan ongelmia yksilöiden ja yhteiskuntien välisissä suhteissa.

Vierailija
29/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein koskaan palannut normaaleihin uomiin korona-ajan jälkeen. Silloin olin vielä sosiaalinen, tai ainakin uskottelin olevani. Etätyöt jatkui ja elo kissan kanssa kotosalla. Voin paljon paremmin kun näen valittuja ihmisiä harvoin. Ja nämä kohtaamiset myös ovat tulleet paljon merkityksellisemmiksi ja läsnäolevammiksi, ei tulisi mieleen räplätä puhelinta kun vihdoin saa viettä illan hyvän ystävän kanssa pitkästä aikaa.

Vierailija
30/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta tunnistan saman homman..

Itselläni ei enää ole yhtään toleranssia töykeydelle, epäoikeudenmukaiselle käytökselle, ja saattaapi loppua yhteydenpito siihen, jos itseeni esim. kohdistetaan mitään vit tumaisuutta ilman syytä. Ei vaan jaksa miellyttää enää turhaan.

Vierailija
31/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei enää ole yhtään toleranssia töykeydelle, epäoikeudenmukaiselle käytökselle, ja saattaapi loppua yhteydenpito siihen, jos itseeni esim. kohdistetaan mitään vit tumaisuutta ilman syytä. Ei vaan jaksa miellyttää enää turhaan.

Loppujen lopuksi tulet eristymään muusta maailmasta, koska kaikissa ihmisissä on ärsyttäviä piirteitä, ainakin välistä. Kannattaa yrittää kehittää toleranssia.

Vierailija
32/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein on niin, että kun ei pidä jostain ihmisestä tai hän ärsyttää, se johtuu siitä että hänessä on sellaisia samoja huonoja piirteitä joita itsessäsi on. Oikeastaan siis nämä ihmiset eivät ärsytä vaan ne itsessä olevat huonot ominaisuudet joista ei pidä.

Mä en kyllä allekirjoita tätä.

Jos mua raivostuttaa se, että tuttuni itsekkäästi ajelee liikenteessä miten häntä huvittaa, ei tosiaan tarkoita että itse tekisin niin.

Vierailija
33/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi tulet eristymään muusta maailmasta, koska kaikissa ihmisissä on ärsyttäviä piirteitä, ainakin välistä. Kannattaa yrittää kehittää toleranssia.

Toki, mutta ärsyttävyys ja henkilökohtaiset tölväykset on eri asia. Ja nimenomaan jälkimmäisille en tunnu antavan enää joustoa, en tiedä miksi, ottiko sitten koronavuosien stressi ja henkinen venytys liian koville 🤷🏻

Vierailija
34/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta ärsyttävyys ja henkilökohtaiset tölväykset on eri asia. Ja nimenomaan jälkimmäisille en tunnu antavan enää joustoa, en tiedä miksi, ottiko sitten koronavuosien stressi ja henkinen venytys liian koville 🤷🏻

Minä huomasin, että mitä pidempään olin katsellut ikävää ja vahingollista käytöstä sormien läpi ihmissuhteissa (esimerkiksi piikittelyä tai epävakautta), sitä matalampi ärsyyntymiskynnykseni alkoi olla ihan harmittomienkin piirteiden suhteen. Tavallaan olin niin kuormittunut, etten enää erottanut persoonallisia pikku omituisuuksia myrkyllisestä käytöksestä vaan niputin molemmat yhtä haitallisiksi. Muutaman sillan tulin polttaneeksi tässä elämänvaiheessa mutta sen jälkeen ymmärsin pysähtyä miettimään, millaista käytöstä pystyn käsittelemään tietyssä määrin ja mikä on ehdoton este ystävyydelle. Sittemmin olen tajunnut myös sen, että jotkut sinällään mukavat ja fiksut ihmiset on parempi pitää vain tuttavina, koska syvemmällä tasolla emme yksinkertaisesti kohtaa. Liian eri aaltopituudella oleminen voi ruveta - ja on ruvennutkin - ajan myötä rasittamaan molempia osapuolia ja kaivamaan molemmista niitä ikäviä piirteitä esiin.

Vierailija
35/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas toleranssia ei pidä kehittää. Elämä on lyhyt eikä sitä kannata viettää sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuottavat pahaa mieltä.

Vierailija
36/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas toleranssia ei pidä kehittää. Elämä on lyhyt eikä sitä kannata viettää sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuottavat pahaa mieltä.

Tuolla tavoin hetkellisesti tuntuu helpommalle, mutta lopulta elämä onkin kurjempaa. Vähän sama asia kuin yrittäisi karsia elämästä pois kaikki ikävät asiat. Lopulta ei ole kuin tasaista, kurjaa elämää.

Vierailija
37/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tavoin hetkellisesti tuntuu helpommalle, mutta lopulta elämä onkin kurjempaa. Vähän sama asia kuin yrittäisi karsia elämästä pois kaikki ikävät asiat. Lopulta ei ole kuin tasaista, kurjaa elämää.

Kyllä mun elämässä on riittänyt mukavia ihmisiä ja asioita, vaikka olen ne ärsyttävät tapaukset jättänyt taakseni. Laatu korvaa tässäkin tapauksessa määrän..

Vierailija
38/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän käytät aktiivisesti sosiaalisen median palveluita ja etenkin SEURAAT tuttavien kuulumisia, sen enemmän alkaa ärsyttämään isot ja myös pienemmätkin asiat. Koettu omakohtaisesti ja samaa olen kuullut muiltakin.

Vierailija
39/39 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän käytät aktiivisesti sosiaalisen median palveluita ja etenkin SEURAAT tuttavien kuulumisia, sen enemmän alkaa ärsyttämään isot ja myös pienemmätkin asiat. Koettu omakohtaisesti ja samaa olen kuullut muiltakin.

Tämä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan