Huijataanko ystävääni: Onko uusi miesystävä oikeasti varattu?
Hyvä ystäväni on ollut sinkkuna pitkään. Nyt n 5kk ajan tapaillut yhtä miestä, joka tuntuu hänestä kaikin puolin hyvältä. Itselläni hieman varoituskellot soineen, mutta en tiedä onko ihan turhaa spekulaatiota vai mitä.
Ovat siis tapailleet tammikuun alkupuolelta lähtien. Ko mies on tavannut ystäväni lapset, käynyt ystäväni kotona, käynyt ystäväni mökillä jne.
Ystäväni puolestaan ei ole tavannut ketään miehen ystäviä, tuttuvia, sukulaisia, lapsia tms. Ei ole koskaan ollut miehen kotona eikä edes sillä paikkakunnalla missä mies asuu. Mies on pyytänyt pari kertaa mukaan työreissulle hotelliin, mutta muuten tapaavat aina sillä paikkakunnalla missä ystäväni asuu, ei vahingossakaan miehen asuinpaikan lähellä.
Muutenkin miehellä tosi paljon työkiireitä, harrastusreissuja, reissuja kaveriporukassa (joihin ystävääni ei kutsuta mukaan), joten yhtii tavata ystävääni aika harvoin. Kuitenkin miehen lapset jo miehen puheiden mukaan aikuisia, joten lapsenhoitokiireitä ei enää pitäsi olla (eikä niihin vetoakaan)
Jotenkin vaan yhtäkkiä heräsi pelko, että huijataanko mun ystävää: Onko mies sittenkin varattu, vaikka kovasti vannonut olevansa eronnut
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei voi tuollaisessa ajassa viedä kotiinsa tai tapaamaan ketään omia tuttujaan pitääkin jo hälytyskellojen soida.
Nyt ap salapoliisin lakki päähän. Tutkit miehen nimellä ja tiedoilla mitä löydät netistä ja someista ym. ensalkuun. Jos on esim. naimisissa, kyllä siitä jotain tietoa pitäisi löytää.
Ottaisin myös puheeksi kaverini kanssa tuon tilanteen, että mitä hän ajattelee kun on hieman erikoista tuo käytös.
Tietysti ihastunut ei halua monesti uskoa pahaa, vaikka aavistelisi jotain itsekin. Silloin on hyvä, jos on jotain tietoa itsellä.
Tuossa ajassa? Vasta 5 kk ovat tapailleet ja eihän tuosta vielä tiedä tuleeko mitään kunnon seurustelua. Kuka tuossa vaiheessa jo esittelee ystäville ja sukulaisille?
Tosiaan vasta 5kk ovat tapailleet ja aika harvakseltaan ehtivät tavata, joten yhteistä face-to-face aikaa ja tapaamisia ei ole kovin montaa vielä ollut (joskin viestittelevät päivittäin)
Ystäväni ei siis vielä ole huolestunut siitä, että eiole tavannut ketään miehen tuttuja.
Yksinään näistä jutuista mikään ei ole ehkä välttämättä mikään paha.
Mutta nämä kaikki yhdessä on saanut minut vähän epäilemään
Ja edelleen niin kovasti toivon, että olen vaan ylisuojelevainen ystäväni suhteen ja mitään syytä huoleen ei oikeasti ole
No kysy ystävältäsi että millaisissa kaveriporukoissa mies pyörii. Ja että missä asuu jne sellaisia yksityiskohtaisia kysymyksiä keskustelun lomaan. Ei tietenkään tentaten, vaan ohimennen. Jos ystäväsi ei tiedä kysymyksiin vastausta, niin ei kannata kuitenkaan itse ruveta miestä morkkaamaan tms, voi vaan todeta että "ai, eikö teille ole tullut puheeksi, kun olette kuitenkin jo viisi kuukautta tapailleet/seurustelleet". Kyllä ne asiat jää ystäväsi mieleen ja hän alkaa katsella tilannetta enemmän silmät avoinna.
Nyt kun joku tulee sanomaan että kamalaa manipulointia tuollainen ja että suora keskustelu aiheesta on paljon parempi toimintatapa, niin sanon että ei kyllä ole. Jos ystävä on kauhean ihastunut, niin hän menee heti puolustuskannalle ja myöhemmin hänen on vaikea myöntää olleensa väärässä (jos tilanne on huono) ja voi jopa roikkua huonossa miehessä sen vuoksi, kun on voimallisesti puolustanut miestä ystävilleen. Sen vuoksi tuollaisissa tilanteissa suora puhe ei ole hyvä, parempi antaa ystävän hoksata itse, missä mennään. Varsinkin jos suoranaisia todisteita ei ole, epäilyksiä vain. Ja sitten jos huoli osoittautuu turhaksi, niin ap:n ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa mistään syyttelystä, kun nuohan ovat vain ihan normaaleja kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei voi tuollaisessa ajassa viedä kotiinsa tai tapaamaan ketään omia tuttujaan pitääkin jo hälytyskellojen soida.
Nyt ap salapoliisin lakki päähän. Tutkit miehen nimellä ja tiedoilla mitä löydät netistä ja someista ym. ensalkuun. Jos on esim. naimisissa, kyllä siitä jotain tietoa pitäisi löytää.
Ottaisin myös puheeksi kaverini kanssa tuon tilanteen, että mitä hän ajattelee kun on hieman erikoista tuo käytös.
Tietysti ihastunut ei halua monesti uskoa pahaa, vaikka aavistelisi jotain itsekin. Silloin on hyvä, jos on jotain tietoa itsellä.
Tuossa ajassa? Vasta 5 kk ovat tapailleet ja eihän tuosta vielä tiedä tuleeko mitään kunnon seurustelua. Kuka tuossa vaiheessa jo esittelee ystäville ja sukulaisille?
Tosiaan vasta 5kk ovat tapailleet ja aika harvakseltaan ehtivät tavata, joten yhteistä face-to-face aikaa ja tapaamisia ei ole kovin montaa vielä ollut (joskin viestittelevät päivittäin)
Ystäväni ei siis vielä ole huolestunut siitä, että eiole tavannut ketään miehen tuttuja.Yksinään näistä jutuista mikään ei ole ehkä välttämättä mikään paha.
Mutta nämä kaikki yhdessä on saanut minut vähän epäilemäänJa edelleen niin kovasti toivon, että olen vaan ylisuojelevainen ystäväni suhteen ja mitään syytä huoleen ei oikeasti ole
Siis miksi sinä nyt huolehdit ystävästä koko kansan palstalla. Jos hän ei ole itse huolissaan, niin anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni ei siis vielä ole huolestunut siitä, että eiole tavannut ketään miehen tuttuja.Yksinään näistä jutuista mikään ei ole ehkä välttämättä mikään paha.
Mutta nämä kaikki yhdessä on saanut minut vähän epäilemäänJa edelleen niin kovasti toivon, että olen vaan ylisuojelevainen ystäväni suhteen ja mitään syytä huoleen ei oikeasti ole
Siis miksi sinä nyt huolehdit ystävästä koko kansan palstalla. Jos hän ei ole itse huolissaan, niin anna olla.
Etkö sinä koskaan huolehdi ystävistäsi? Joskus jopa turhaan? Minusta se on ystävyyteen kuuluvaa, että välillä miettii onko heillä kaikki hyvin
5 kuukautta tunteneet, asuvat eri paikkakunnalla. Montako kertaa ovat tavanneet?
Suomea ja internettiä tutkimalla köytää vaikka mitä. Tutkippa, ap, niitä.
Tietäjäinen kirjoitti:
5 kuukautta tunteneet, asuvat eri paikkakunnalla. Montako kertaa ovat tavanneet?
Varmaan n 10 - 15 kertaa tavanneet livenä (en ole tarkkaa kirjaa pitänyt)
Vierailija kirjoitti:
Suomea ja internettiä tutkimalla köytää vaikka mitä. Tutkippa, ap, niitä.
Netistä löytyy herran työhön liittyviä asioita ja yhteen hänen harrastukseen liittyviä asioita (kilpailujen osallistuluetteloja ym). Muuta en ole onnistunut löytämään
Työreissu hotellissa kuulostaa alibilta. Kertooko muualla, että on työmatkalla? Millä selittää naisen paikkakunnalla vierailut?
Edelleen olen ihan yhtä hämmentynyt siitä, pitäisikö minun puhua näistä epäilyistäni jotain ystävälleni.
Ja jos pitää, niin miten ihmeessä teen sen
Ap: Ystäväsi on niin läpitaukki, että saa mitä ansaitsee. Ikävä kyllä.