HS: Väärä valinta
https://www.hs.fi/perhe/art-2000009407351.html
Pauliinalla ei ollut etukäteen sen kummempia ajatuksia äitiydestä. Sen hän tiesi, ettei halua jäädä kotiin vuosikausiksi vaan palata vaativiin asiantuntijatehtäviinsä pian vanhempainvapaan jälkeen.
Ei oo helppoo olla vaativa asiantuntija.
Kommentit (61)
Christiiina kirjoitti:
Olisi kiva, jos samanlaisia artikkeleita julkaistaisiin isien näkökulmasta. Että isä on lähtenyt lätkimään, kun ei ollutkaan niin kivaa olla oman lapsensa kanssa.
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Olisiko tuossa taustalla autismia, ahdistusta tms. Kuulostaa aika joustamattomalta ja negatiiviselta tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nämä ihmiset on ajatelleet sen vanhemmuuden olevan? Olihan varsinkin ensimmäisen vauvavuosi raskaampi ja yksinäisempi mitä oletin, mutta ei se tullut yllätyksenä, että raskasta tulee olemaan.
Joskus tuntuu ettei nämä Pauliinat edes yritä nähdä niitä kivoja juttuja vanhemmuudessa ja lapsessa. Niitä on kuitenkin aika paljon enemmän kuin niitä ikäviä.
Nämä tuskin ovat olleet missään tekemisissä vauvojen tai pikkulasten kanssa, jos oikeasti tulee yllärinä mitä se on. Eivät ole päässeet (joutuneet) läheltä seuraamaan sitä meininkiä.
Propaganda jatkuu: valkoinen, älä missään nimessä tee lapsia!
Sama media väittää väestönvaihtoa salaliittoteoriaksi, vaikka itse edistää sitä? :'D
Kasvattisiskon tytär on lastenhuollossa töissä.
Hänen äitiään huvitti kiusata omaa tytärtään niin, että tämä tytär ahdistuksissaan juoksi poäin seinää ja pyörtyi pariksi minuutiksi ja tämä äiti nauroi vieressä,se oli hänestä hauskaa.
tuo tytär on lastensuojelussa töissä, hän on totaalitraumatisoitunut
Vierailija kirjoitti:
Hänen äitiään huvitti kiusata omaa tytärtään niin, että tämä tytär ahdistuksissaan juoksi poäin seinää ja pyörtyi pariksi minuutiksi ja tämä äiti nauroi vieressä,se oli hänestä hauskaa.
Siis sinun kasvattisiskosi kiusasi tytärtään?
Christiiina kirjoitti:
Olisi kiva, jos samanlaisia artikkeleita julkaistaisiin isien näkökulmasta. Että isä on lähtenyt lätkimään, kun ei ollutkaan niin kivaa olla oman lapsensa kanssa.
Ja niitä on paljon mutta eihän miehiä siitä paheksuta että JÄTTÄVÄT lapsensa kun ei se ollutkaan kivaa vaan kovaa työtä ja raskasta. Hoitakoon nainen koko homman minä mies en jaksa enkä halua enkä myöskään maksa elareita. Kukaan ei paheksu heitä.
Mutta auta armias kun nainen sanoo että peruisi asian jos voisi, sellainen nainen pitää kivittää. Naisella ei ole mitään oikeutta olla ihminen tunteineen ja ajatuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Pauliinan teki esikoisen aivan liian myöhään. ei jaksa niin ei jaksa.
Ei.se iästä ole kiinni, asia on yksinkertaisesti epäinhimillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinun kasvattisiskosi kiusasi tytärtään?
Sil o 4 last, 2 ittellä ollu kokoaikasesti huollos.
Nuorimman ensimmäise tyttäres se o kiduttanu pilal
Vierailija kirjoitti:
Sama media väittää väestönvaihtoa salaliittoteoriaksi, vaikka itse edistää sitä? :'D
Montako itse olet vääntänyt? Älä yritå määrätä muiden elämää toimi itse ja tee 15 lasta ja.hoida ne kaikki 20v asti kotona ja tee se kaikki aina hymy suupielessä kun on niin ihanaa.
Ai ei saa kertoa totuutta? Naisen osa lapsenteossa on kohtuuton ja vauvanhoito on tylsää ja uuvuttavaa.
Olisi hyvä että lasta suunnittevat parit saisivat sellaisen harjoitusnuken joka toimii kuin oikea vauva kuukaudeksi. Nukke huutaa ja heräilee milloin vain, ei rauhoitu millään ja huutaa kahta kauheammin jos esim ravistelee tai jättää hoitamatta.
Asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä . Ei ole ihme että vauvaperheen vanhemmat eroavat. Kun ei saa edes nukkua niin kaikkki vtuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jees ei sitä kolonialismii ole toiseenkaasuuntaa missäännimessä
Vierailija kirjoitti:
Miten noin typerä nainen voi tehdä vaativaa asiantuntijatyötä? Aivoton suorastaan. Kyllä minä osasin hyvin kuvitella ja ottaa 23-vuotiaana selville mitä elämä lapsen kanssa on, lapsen halusin ja sain, toisenkin. Eikä ole tarvinnut kertaakaan katua.
Et taida kuitenkaan tehdä vaativaa asiantuntijatyötä? Olet perhekeskeinen? Se on erilaista korkeasti koulutetuilla.
Hyvä kyllä että otit selvää.
Vierailija kirjoitti:
Miten noin typerä nainen voi tehdä vaativaa asiantuntijatyötä? Aivoton suorastaan. Kyllä minä osasin hyvin kuvitella ja ottaa 23-vuotiaana selville mitä elämä lapsen kanssa on, lapsen halusin ja sain, toisenkin. Eikä ole tarvinnut kertaakaan katua.
Olisit itsekin opiskellut ensin ja tehnyt sitten vasta lapsen niin ei tarvitsisi olla kateudesta vihreä.
Onko kaikki isätkin mielestäsi typeriä ja aivottomia kun eivät jaksa lapsiaan eivätkä käytä edes isyyslomaa kun vauvanhoito on niin raskasta? He ovat siis huonoja työssään?
Miehet saa katua aika vapaasti ja lähteä.
Ja sitten kun kaduttaa se lähtö, niin uutta lapsiperhettä tulille.
Vierailija kirjoitti:
Siis tällä on kaksi vapaapäivää viikossa, jota saa itse rentoutua, harrastaa, löhöillä ja pitää itsestään huolta?? Jotenkin en usko nyt "vaativaan" asiantuntijatehtävään, miten hän ne hoitaa?
T. Kolmen lapsen äiti "vaativissa asiantuntijatehtävissä" :D
Voi olla esimerkiksi lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Tällä henkilöllä taitaa kyllä olla jotain mielenterveysongelmia?
Kuten kaikilla lukemattomilla omaan lapseensa kyllästyneellä miehellä jotka jättävät koko homman naiselle kun se on miehelle niin raskasta?
Hesari, on ihan turha linkittää tänne maksullisia artikkeleita! Ette saa meitä niin uteliaaksi, että maksaisimme lukemisesta teille yhtään mitään.
Christiiina kirjoitti:
Ja sellaisia, kun äiti on lähtenyt lätkimään ja isä on yksinhuoltaja.
Uutinen on siinä, että tää oli nainen. Mies olis vaan lähtenyt ja jättänyt vauvan naiselle ja niitähän tapauksia riittää.
Silti jäi tunne, että jotain tässä jäi ehkä kertomatta. Esim. oliko äiti neurokirjolla. En ihmettele, jos olisi, kun naisilla niitä diagnoisoidaan huonommin ja ongelmat näkyy selvemmin vasta aikuisena.