Käykö ihmiset koskaan yksin missään?
Kävin viime viikonloppuna yksin parin yön reissussa ja kaikkialla missä kävin, kaikki oli pareittain tai porukassa. Hotellin aamupalallakin olin nopeasti katsottuna ainoa yksinäinen.
Lounaspaikassa olin ainoa, joka söi yksin. Illalla olin ainoa hississä, joka meni yksin huoneeseensa.
Mulla on usein yksinäinen olo ja lähdin ihan sen takia reissuun, ettei tarvitsisi yksin istua kotona. Siellä tulikin vain yksinäisempi olo. Ja hiukan kummajaiseksi tunsin itseni. Olenko säälittävä, kun joudun yksin käymään reissuissa, tapahtumissa, syömässä ja joka paikassa.
Kommentit (72)
Yksin olen käynyt usein ulkomaan musiikkikeikoilla ennen kroonista sairauttani, ei enää onnistuisi. Ulkomailla ei muuten tuntunut koskaan, että kukaan katsoi minua kesken keikan tai tuomitsi, Suomessa taas yksin keikoilla tuli usein orpo olo. Lontoo, Tallinna, Berliini, Frankfurt ja Pariisi ainakin olivat yksinäiselle kivoja kohteita musiikinnälkään, toki eivät kovin kaukana meistä, mutta yksinmatkustavalle seikkailuja nekin.
MInusta tämä on hyvä keskusteluketju, koska
a) yksinäisyyttä on paljon,
b) sinkkutalouksia on paljon ja
c) monet miettivät ja kokevat samaa kuin aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn yksin joka paikassa. Ei ole ystäviä, enkä haluakaan. Minusta on mukava olla yksin, eikä haittaa vaikka minua pidettäisiin outona. Eikä haittaa jos ihmiset ajattelevat minun olevan onneton, kun yksin liikun. Minusta on kyllä kiva seurata pariskuntien ja perheiden meininkiä esim hotellin aamupalalla. Silloin tunnen onnea, kun saan olla yksin.
Riippuu täysin millainen perhe on kyseessä. Kyllä monesti vaihtaisin siihen perheen osaan kuin, että on aina yksin. Tai on minulla kavereita, mutta mielummin juhannuksenkin viettäisi rauhassa puolison kanssa kuin kavereiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder laulamaan. Et ole enää yksin.
Et niin, kun saat seksiä enemmän kuin haluaisit. Mutta seuraa et kyllä saa muualle kuin sänkyyn niiden toisten treffien jälkeen. Siihen loppuu miesten näyttelytaidot. Seksin perässä ne kaikki on.
Ja kun minä miehenä halusin kieltäytyä seksistä vielä kolmansienkin treffien yhteydessä vaikka nainen antoi siihen selkeän vihjeen, että saattaisi haluta sitä kanssani, niin tämän palstan kirjoittajat kehoittivat minua kehoitettiin hakeutumaan hoitoon. Tai myöntämään itselleni, että olen homo tai impotentti tai pienio munainen tai kaikkia noita yhtä aikaa. Ellei sitteb vain ymmärtää, ettei minulla ja tuolla naisella voi tulevaisuudessa olla mitään yhteistä. - Joten ehkä minunkin on nöyrryttävä ja opeteltava nopeammin kärttämään ja vaatimaan naiselta seksiä, vai mitä pitäsi tehdä,
Yksin käyn kuntoilemassa, leffassa, teatterissa, taidenäyttelyissä ja kahvilla. Ravintolaan jostakin syystä kaipaan seuraa. Työmatkoilla olen monesti asunut yksin hotellissa ja silloin olen myös ruokaillut yksin. Kyläilyt ovat kiusallisempia, jos kaikilla muilla on puoliso. Kesämökeillä sekin sujuu. Matkoillakin olen yksin ollut, se on rauhallista, mutta välillä tulee vähän turvaton olo. Olen ollut pitkään avioliitossa, mutta puoliso jarrutti kaikkia menoja ja jätti muutenkin yksin. Silloin oli kyllä yksinäistä, vaikka virallisesti olin parisuhteessa. Nyt on mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et niin, kun saat seksiä enemmän kuin haluaisit. Mutta seuraa et kyllä saa muualle kuin sänkyyn niiden toisten treffien jälkeen. Siihen loppuu miesten näyttelytaidot. Seksin perässä ne kaikki on.
Treffailet liian kovatasoisia miehiä/ pelimiehiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun minä miehenä halusin kieltäytyä seksistä vielä kolmansienkin treffien yhteydessä vaikka nainen antoi siihen selkeän vihjeen, että saattaisi haluta sitä kanssani, niin tämän palstan kirjoittajat kehoittivat minua kehoitettiin hakeutumaan hoitoon. Tai myöntämään itselleni, että olen homo tai impotentti tai pienio munainen tai kaikkia noita yhtä aikaa. Ellei sitteb vain ymmärtää, ettei minulla ja tuolla naisella voi tulevaisuudessa olla mitään yhteistä. - Joten ehkä minunkin on nöyrryttävä ja opeteltava nopeammin kärttämään ja vaatimaan naiselta seksiä, vai mitä pitäsi tehdä,
Tämäkin on toki mahdollista. Kerroin vain omasta kokemuksestani naisena. Että turha mennä tinderiin ajatellen, että sieltä saisi seuraa muualle kuin sänkyyn. Mulle on käynyt niin joka kerta, että kun seksiä on ollut kerran, niin jatkossa miehet haluavat vain sitä. Pitkin hampain saattavat suostua johonkin muuhun aktiviteettiin, mutta treffien pitää joka tapauksessa päättyä seksiin. Eli parempi oppia nauttimaan omasta seurasta ja unohtaa koko tinder.
Kyllä käyn. Yksin lomilla, syömässä, leffassa, kaikkialla. Yleensä joukossa on muitakin yksinolevia.
N43v
Mä olen 66-vuotias ja tässä iässä menohalut on vähissä. Käyn kävelyillä nykyisin. Kävelin tosin ennenkin.
Yksin olen käynyt taidenäyttelyissä, konserteissa, matkoilla.
Viimeiset kaksi soolomatkaa olivat todella tylsiä. 5 vuotta sitten lähdin Thaimaahan, kiersin kolmessa paikassa. En tutustunut yhtään kehenkään. Minua katsottiin pitkään, kysyttiin where is your husband. Vanhempi nainen ei siis saa matkustaa yksin eikä pärjätä. Siellä ainakaan. Ystävällisessä hymyjen maassa.
4 vuotta sitten lähdin Kanarialle Puerto Ricoon. Sama juttu. Vielä sain hammastulehduksen, kuumetta 39 eikä ketään apuna. Ja se vanha are you alone, where is your husband. Itse selvitin lääkärin ja apteekin. Respasta kyttäsivät mikä oikein olen. Luultavasti olettivat, että olen juoppo.
Entisessä elämässä matkustin yksin sinne tänne, kaukaisimpina Jordania ja Egypti. Kaikki sujui, sain seuraa paikallisistakin ja pidin hauskaa. Olin abt 30.
Pariskunnat kököttävät kahdestaan. Ei saa edes puhua kenenkään kanssa. Kerran laivalla mies jutteli mun kanssa musiikista. Pian rouvansa ohjasi miehensä pois.
Voi jessus!
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on toki mahdollista. Kerroin vain omasta kokemuksestani naisena. Että turha mennä tinderiin ajatellen, että sieltä saisi seuraa muualle kuin sänkyyn. Mulle on käynyt niin joka kerta, että kun seksiä on ollut kerran, niin jatkossa miehet haluavat vain sitä. Pitkin hampain saattavat suostua johonkin muuhun aktiviteettiin, mutta treffien pitää joka tapauksessa päättyä seksiin. Eli parempi oppia nauttimaan omasta seurasta ja unohtaa koko tinder.
Eikö se ole vähän sen Tinderin pointti että sieltä etsitään kevyttä seuraa ja miehille se lähes poikkeuksetta tarkoittaa seksiä. Itse olen yksin sen takia, että en harrasta irtosuhteita, ei kiinnosta yhtään tyypit jotka esittää kiinnostunutta vain hetken aikaa. Mieluummin teen sitten asioita yksin kuin väkipakolla olen raahamassa jotain random deittiä jonnekin.
Minä tykkään tehdä asioita yksin! Nuorempana oli toisin. Silloin piti olla kaveri aina mukana.
Mutta nykyään en oikeastaan edes kaipaa seuraa. Se vaan hidastaa omaa tahtia tai sitten olen itse hitaampi. Päivä menee hukkaan, kun pitää olla sen toisen seurana kokoajan. Juttelen kyllä mielelläni kohtaamien ihmisten kanssa, mutta haluan pitää oman vapauden mennä ja tulla.
Olen matkustanut yksin Turkkiin ja pakko myöntää, että tuli liian yksinäinen olo.
Matkustaminen tuntuu aika turhalta yksin. Käyt yksin paikoissa ja kun menet jonnekin aktiviteetille niin siellä kaikilla muilla on joko kaveri tai kumppani mukana. Loppupeleissä pääpointti on seurasta nauttiminen eikä kohde.
Eli ymmärtäähän tuon hyvin miksi ihmiset ei käy yksin missään.
Olen perheellinen ihminen. Tykkään käydä yksin harrastuksissa, lenkillä, museoissa, kaupoilla... jne... Iltaisin ravintolaan en tykkää mennä yksin.
Olen sosiaalisessa työssä, joten tämä varmaan selitys, että en koe yksin tekemistä ongelmalliseksi.
Tykkäsin reissata ja kulkea yksin kun vielä olin naimisissa ja lapset pieniä, silloin se tuntui ihanalta vaihtleulta yhdessä tekeniseen (mitä teimme paljon) ja omalta ajalta. Nyt kun olen eronnut ja lapset ovat aikuisia ja elämä on yksin oloa niin reissuille kaipaisi kovasti seuraa. Itsellä tulee ihan samat fiilikset kuin ap:lla, hotellin aamupalalla on kovin yksinäinen olo. Itse en oikein tutustu muihin ihmisiin näillä reissuilla, pariskuntien naiset eivät halua yksinäistä naista seuraansa, muita yksinäisiä en niin löydä ja olen ujokin. Matkoilla tykkään kuitenkin valokuvata, se sopii yksin matkaavalle kun voi mennä valon ja kuvattavien kohteiden ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffailet liian kovatasoisia miehiä/ pelimiehiä
Siis ei voi olla totta. Ettäkö irtoseksisuhteita harrastava mies olisi kovatasoinen? Ei ei ei. Minulle "taso" merkitsee jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Yksin olevia ihmisiä näkee harvoin kahdesta syystä. Yksinäiset eivät halua lähteä yksin mihinkään, koska se korostaa heidän yksinäisyyttään. Vastaavasti me yksin viihtyvät ihmiset pysymme kotona, koska haluamme olla yksin.
Monilla yksin asuvilla on kovin vähän rahaa mihinkään ylimääräiseen. Se rajoittaa tuntuvasti lomamatkoja, harrastamista ja tekemisiä. Jos henkilöllä on tuttuja, jotka puhelimessa pyytävät mukaan ravintolaan tai (kalliiseen) kahvilaan, niin yksin asuva joutuu usein kieltäytymään tästäkin, koska hänellä ei ole varaa. On melkein mahdotonta saada parempituloisia käsittämään tätä asiaa. Eihän se niin kallista ole, vain 15€ tai kolmekymppiä, tule nyt mukaan, älä ole niuho!
Kai nyt vessassa ainakin, vaikka kyllä jotkut vaatii sinnekin jonkun hyyryläisen kylkeen.
Aika paljon ihmiset yksin matkustavat. Itse en siitä oikein pidä. Pisin yksin tehty matkani on ollut risteily Tukholmaan. Mutta tapahtumiin olen tottunut menemään yksin, kuten elokuviin, konsertteihin, oopperaan, taidenäyttelyihin.