Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitajien palkasta kateelliset eivät hakeudu alalle?

Miksi ei?
10.06.2023 |

Kiinnostaisi kuulla mikä on ajatus useiden kateellisten ketjujen takana? Joissa usein napataan joku kolmivuoroa alan mittapuulla hyvällä palkalla tekevän tulo ja kerrotaan kuinka laiska ja paljon ansaitseva moinen ihminen varmasti on. Valitetaan kun itse saa vähemmän. Usein vielä jossakin altisteettomassa päivätyössä, jopa ilman tutkintoa.

Hoitoalalla on valtava työvoimapula ja väkeä lähtee, sieltä kyllä löytyy töitä tekevälle kun opinnoista ja harjoitteluista suoriutuu (siihen on varmasti joitakin syitä). Miksi ette vaihtaisi alaa itse sen noin 2500e peruspalkan perässä. Ylimääräisiä ja pitkiä vuoroja, öitä ja viikonloppuja saa tehdä jos enemmän mielii ja jaksaa. Näin saataisiin pian suljetut leikkurit auki, ikäihmisten hoiva toimimaan jne.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen hoitajien palkasta. Minulla on reilusti parempi palkka. Silti vituttaa se jatkuva vinkuna paskasta palkasta vaikka todellisuudessa palkka on parempi kuin suurimmalla osalla töissäkäyvistä, ja reilusti parempi kuin monella muulla 3-vuorotyötä tekevällä.

" Vtuttaa jatkuva vinkuminen paljasta"

- Linkitä tähän vähintään 3 juttua, jossa hoitajat vinkuvat palkastaan.

Enemmän esim täällä vinkuvat ei- hoitajat, kuten sinä. Joten lopeta sinä ja muut se vinkuminen.

joka ikisessä ketjussa, jossa esiintyy sana hoitaja, alkaa se palkoista vinkumisen. Jos ei jo otsikossa niin vähintään toiselta postaajalta, joten ei niitä yarvitse tähän mitenkään erikseen linkittää. Sama kun kuuntelisi rikkinäistä levyä, missä neula jumittuu pyörimään samalle raidalle.

-eri-

Eli sinulla ei ole mitään esimerkkejä antaa. Selvä. Eli siis valehtelet. Tiesin asian.

Vierailija
122/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikaisemmalta koulutukseltani sairaanhoitaja. Valmistuin ammattiin aikana, jolloin omaa ammattia arvostettiin ja myös kansalaiset arvostivat sitä.

En enää tunnista sitä ammattia samaksi, josta nykypäivänä puhutaan. Oman työn jatkuva mollaaminen ja negatiivinen kommentointi mustaavat alan mainetta.

Hoitajat syyttävät hoitajakadosta ja alan opiskelijoiden puutteesta palkkaa, työnantajia ja työoloja mutta omaan peiliin ei osata katsoa.

Olen ollut kuukauden aikana kolme kertaa eri syistä sairaalassa. Järkytyin sitä käytöstä, johon törmäsin. Nenä pystyssä ( ja hei terveisiä leikkuriin/heräämöön, kyllä siinäkin tilassa potilas tajuaa, jos hoitaja käyttäytyy kuin potilas olisi kiusaksi/häiriöksi) niskojen nakkeleminen, ylimielinen koppava käytös, potilaasta puhuminen toisten potilaiden kuullen, toisista hoitajista pahan puhuminen jopa potilaan kuullen...

Siinä nyt päällimmäiset järkytyksen aiheeni tältä keväältä. Olen todella surullinen siitä, mihin ala on ajautunut ja vain ja ainoastaan siellä työskentelevien, ei palkan tai minkään muunkaan aiheuttajan takia.

Allekirjoitan täysin. Työyhteisöt ovat pikkutyttöjen hiekkalaatikoita.

Ilkeitä 50-vuotiaita ämmiä täynnä.

Miksi sä et opi sekunnissa kerrasta tätä asiaa.

Miksi sä et 50-vuotiaana osaa edes täytekakkua tehdä, uusavuton 50-vuotias luuseri.

Hmmmm...

mietitääs... jos nyt itse luet oman kommenttisi, niin kukahan on ilkeä. Toivotaan, ettei sinusta ikinä tule 50 vuotiasta ämmää, ei varmaan tuolla menolla tulekaan. Mukavaa päivänjatkoa.

Niin, ei varmaan kannattaisi kehua itseään sairaanhoitajana, jos on uusavuton luuseri joka joutuu ottamaan lapsen ylioppilasjuhliin pitopalvelun.

Siis jos palkkaa pitopalvelun hoitamaan ylioppilasjuhlat, niin on uusavuton luuseri? Miksi. Aika moni tekee niin, koska voi. Mutta sinä olet köyhä ja lapsesi eivät edes kirjoita, koska ovat niin tyhmiä, niin siksi et tee niin. Olet kateellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin miksi sairaanhoitajat eivät opiskele insinööreiksi, ei ole kapasiteettia.

Vierailija
124/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen hoitajien palkasta. Minulla on reilusti parempi palkka. Silti vituttaa se jatkuva vinkuna paskasta palkasta vaikka todellisuudessa palkka on parempi kuin suurimmalla osalla töissäkäyvistä, ja reilusti parempi kuin monella muulla 3-vuorotyötä tekevällä.

" Vtuttaa jatkuva vinkuminen paljasta"

- Linkitä tähän vähintään 3 juttua, jossa hoitajat vinkuvat palkastaan.

Enemmän esim täällä vinkuvat ei- hoitajat, kuten sinä. Joten lopeta sinä ja muut se vinkuminen.

joka ikisessä ketjussa, jossa esiintyy sana hoitaja, alkaa se palkoista vinkumisen. Jos ei jo otsikossa niin vähintään toiselta postaajalta, joten ei niitä yarvitse tähän mitenkään erikseen linkittää. Sama kun kuuntelisi rikkinäistä levyä, missä neula jumittuu pyörimään samalle raidalle.

-eri-

Eli sinulla ei ole mitään esimerkkejä antaa. Selvä. Eli siis valehtelet. Tiesin asian.

No näkeehän sen. Jos esimerkkejä kaipaat niin tämä ketju on sellainen. Laittele googleen hakusanaksi hoitajat palkka, niin saat linkkejä vauva sivustolle, voit ihan itse valita minkä tahansa, niin palkka-wää-wää sieltä pompsahtaa. Luultavasti luet vielä omat vänkäämisesi sieltä. Että älä mulle tuu.

Vierailija
125/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä harkinnut moneen otteeseen opiskelemista sairaanhoitajaksi, mutta voin rehellisesti sanoa että ala ei houkuta negatiivisen ilmapiirin ja valittamisen takia. Palkka olisi houkuttava, samoin työllistymismahdollisuudet. Tykkään myös tehdä iltaa ja yötä. Mutta se kuva minkä hoitajat ovat luoneet itsestään ja työilmapiiristä on todella luotaantyöntävä, ja uskon että juuri sen takia moni jättää hakeutumatta alalle.

Ja moni lähtee alalta.

Minun tuntemistani uusista hoitajista n. puolet on lähtenyt alalta.

YKSIKÄÄN ei ole lähtenyt huonon palkan takia. Päin vastoin kaikki ovat yllättyneet miten hyvä palkka oli, kun he olivat kuulleet siitä että kyseessä olisi matalapalkka-ala.

Syyt lähtöön olivat huono työilmapiiri, uusien hoitajien simputtaminen ja se ettei työtä voinut tehdä kunnolla koska hoitajamitoitukset olivat liian pieniä ja ohjeet sellaisia ettei potilaita voinut hoitaa kunnolla.

Hoitajien huonoa käytöstä en halua puolustella, mutta ihan vaan huomiona tällainen juttu, että kun hoitajamitoitukset on liian pieniä ja työtä ei voi tehdä omien eettisten periaatteiden mukaisesti kunnolla, niin siinä kiristyy kenen tahansa hermot ja ihminen ei ole parhaimmillaan, kun työ on ainaista selviytymistä päivästä toiseen. Lisäksi voi olla, että hoidetaan hyvin raskaita potilasryhmiä, jolloin ollaan fyysisesti tai psyykkisesti jatkuvasti kovilla. Uusia hoitajia ei tietenkään pitäisi simputtaa tai kohdella huonosti koska ovat uusia eivätkä vielä hallitse työtä täysin, mutta omalla tavallaan se tulokas joka tarvitsee koko ajan apua kaiken muun keskellä on alkuun enemmän taakaksi kuin avuksi. Aika monessa työyhteisössä ilmapiiri paranisi heti, kun ne burnoutanneet hoitajat saataisiin sairaslomalle tai tekemään lyhyempää työaikaa ja työyksikön hoitajamäärä saataisiin kattamaan työn tarvetta niin, että ne uudet hoitajat saisivat kunnon perehdytyksen ja koko ajan ei mentäisi jaksamisen äärirajoilla.

Vierailija
126/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen palkasta, enkä varsinkaan työstä. Ärsyttää vain se "hoitajan palkalla ei elä" - itku. Hv! Oma palkka vuorotyöstä BRUTTO ~1900 €/ kk. Ja kyllä tuolla elän/ elätän osaltani perhettä, mutta ei meillä matkusteta tai ei ole mökkiä, ei kylpylälomia, ei hiihtolomia pohjoiseen, ei paljua ym, ei uutta autoa. En shoppaile vaatteita, en sisusta, ei tehdä isoja pintaremppoja ihan vain kun tekee mieli uutta jne jne.

Lähipiirissä on aika monta sairaanhoitajaa ja kaikille tuo on sitä normaalia elämää (toki lisänä miehenkin palkka). Ja olen aidosti sitä mieltä, että rahansa saa käyttää kuten haluaa ja raskaasta työstä tienaamillaan rahoilla saa hankkia kivaa ja luksusta elämään, mutta ihan paskaa se valitus, että raha ei riitä elämiseen. Että niinku MITÄ muuta pitäisi vielä saada???

Vierailija
127/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Amk-tasoisen sairaanhoitajan vastuu työssä on sitä luokkaa, että palkka työn vaativuuteen on liian iso.

Vierailija
128/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikaisemmalta koulutukseltani sairaanhoitaja. Valmistuin ammattiin aikana, jolloin omaa ammattia arvostettiin ja myös kansalaiset arvostivat sitä.

En enää tunnista sitä ammattia samaksi, josta nykypäivänä puhutaan. Oman työn jatkuva mollaaminen ja negatiivinen kommentointi mustaavat alan mainetta.

Hoitajat syyttävät hoitajakadosta ja alan opiskelijoiden puutteesta palkkaa, työnantajia ja työoloja mutta omaan peiliin ei osata katsoa.

Olen ollut kuukauden aikana kolme kertaa eri syistä sairaalassa. Järkytyin sitä käytöstä, johon törmäsin. Nenä pystyssä ( ja hei terveisiä leikkuriin/heräämöön, kyllä siinäkin tilassa potilas tajuaa, jos hoitaja käyttäytyy kuin potilas olisi kiusaksi/häiriöksi) niskojen nakkeleminen, ylimielinen koppava käytös, potilaasta puhuminen toisten potilaiden kuullen, toisista hoitajista pahan puhuminen jopa potilaan kuullen...

Siinä nyt päällimmäiset järkytyksen aiheeni tältä keväältä. Olen todella surullinen siitä, mihin ala on ajautunut ja vain ja ainoastaan siellä työskentelevien, ei palkan tai minkään muunkaan aiheuttajan takia.

Olen sairaanhoitaja ja arvostan omaa ammattitaitoni. Arvostan työkavereita, työyhteisön jäseniä ammattitutkinnosta riippumatta. Arvostan potilaitani.

Arvostan ammattitaitoani niin paljon, että 17e/h on aivan naurettavan vähän vastuusta ja osaamisestani. Siitä että venyn, joustan. Autan ja ohjaan aina työkavereita, jos joku tarvitsee apua.

Toivon, että sairaanhoitajien palkat nostetaan 25e/h, Ruotsissa on yli kolmekymppiä tuntipalkka.

17 e/h!? Voiko olla totta!? Asun Suomen ulkopuolella ja tuohan on Lidlin kassan tai siivoojan tuntipalkka.

Myyjän palkka on ~13€/h täysillä vuosilla.

Vierailija
129/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien työ on vuorotyötä ja pahimmillaan kaikenlaisten mulkkujen, sylkemisen ja hakkaamisen sietämistä, raskasta nostelua jne, en lähtisin siihen edes 5000€ palkasta.

Tuleeko yllätyksenä että moni muukin tekee vuorotyötä joka on fyysistä ja vaarallistakin.Ainoat työssä raskauden korostajat ja palkasta vinkujat ovat sairaanhoitajia.

Vierailija
130/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tekisin sairaanhoitajan työtä kun kassalla olisin. 

Vierailija
131/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä kaikkia ei kiinnosta pelkkä raha kuten ahnetta sairaanhoitajaa. Kyseiset työtehtävät itsessään eivät kiinnosta. Mutta kyllähän kokonaiskuvan kannalta, mutta ei sellaisenaan, palkkataso on hyvin korkea. Tarvitaan kuitenkin vain minimaalinen koulutus ja työllisyys on 100 %. Sairaanhoitaja voi lompsia minne tahansa ja sanoa, että tulin tänne töihin nyt. Ja istua napottaa siellä hamaan maailmanloppuun asti.

Tämä. En itse sovellu hoitoalalle, mutta jos soveltuisin, olisin varmaan opiskellut sairaanhoitajaksi. Koulusta pääsee samantien töihin ja palkka on nuorelle ihmiselle ihan hyvä. Tietysti palkkakehitys ei ole yhtä hyvää kuin monilla muilla aloilla, mutta myöhemmin voi vaihtaa alaa. Ja opintojen ohessa voi varmasti tehdä hoitotyötä, ettei tarvitse elää tukien varassa. 

Miksi et sovellu? Yleinen mielipide on että työ on helppoa ja kuka tahansa siihen pystyy. Tuösjstkin on niin ihanat ja joustavat ja rahaa tulvii ovista ja ikkunoista -kuhan vain joulut ja juhannuksen painat töitä!! Turhaan hoitajat valittaa.

Kertokaa nyt joku mitä niissä jouluissa ja juhannuksissa on hoitajilla niin erikoista että niitä pitää korostaa jatkuvasti?Te saatte hyvän korvauksenkin mutta mikään ei riitä.Näitä vuoroja tehdään monella muullakin alalla ja jopa peruspalkalla.

Vierailija
132/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja arvostan omaa ammattitaitoni. Arvostan työkavereita, työyhteisön jäseniä ammattitutkinnosta riippumatta. Arvostan potilaitani.

Arvostan ammattitaitoani niin paljon, että 17e/h on aivan naurettavan vähän vastuusta ja osaamisestani. Siitä että venyn, joustan. Autan ja ohjaan aina työkavereita, jos joku tarvitsee apua.

Toivon, että sairaanhoitajien palkat nostetaan 25e/h, Ruotsissa on yli kolmekymppiä tuntipalkka.

Saahan sitä toivoa,tuskin kukaan haluaa lisää veroja maksaa että yli keskipalkan tienaavat saavat vielä enemmän.Etkö tiennyt palkkatasoa kun alalle hakeuduin?

Vierailija
133/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen palkasta, enkä varsinkaan työstä. Ärsyttää vain se "hoitajan palkalla ei elä" - itku. Hv! Oma palkka vuorotyöstä BRUTTO ~1900 €/ kk. Ja kyllä tuolla elän/ elätän osaltani perhettä, mutta ei meillä matkusteta tai ei ole mökkiä, ei kylpylälomia, ei hiihtolomia pohjoiseen, ei paljua ym, ei uutta autoa. En shoppaile vaatteita, en sisusta, ei tehdä isoja pintaremppoja ihan vain kun tekee mieli uutta jne jne.

Lähipiirissä on aika monta sairaanhoitajaa ja kaikille tuo on sitä normaalia elämää (toki lisänä miehenkin palkka). Ja olen aidosti sitä mieltä, että rahansa saa käyttää kuten haluaa ja raskaasta työstä tienaamillaan rahoilla saa hankkia kivaa ja luksusta elämään, mutta ihan paskaa se valitus, että raha ei riitä elämiseen. Että niinku MITÄ muuta pitäisi vielä saada???

Onhan se varmasti noinkin, mutta itse hoitoalalla työskentelevänä voin sanoa että ensinnäkin moni on yksinhuoltaja, jolla on oikeasti vaikea saada rahat riittämään autoon, lapsiin, ruokaan ja asumiskuluihin. Perheellisillä hoitajilla ei myöskään aina ole mitään hyvin tienaavaa puolisoa jonka varoilla reissataan ja kustannetaan remontteja. Mitään luksuselämää ei joka hoitajan taloudessa todellakaan vietetä, vaikka varmasti on niitä joiden talous on hyvässä kunnossa. Kaikki eivät voi tehdä yövuoroa tai edes niin paljon viikonlopputöitä, joten lisät jäävät joillain pieniksi, usein nämä ovat nimenomaan niitä perheellisiä. Toinen juttu on sitten se, että kun työssä jaksaminen on heikentynyt tai tuntuu että työstä ei saa työn vaatimaa korvausta, niin tulee helposti olo että saman peruspalkan saisi vähemmällä vaivalla ja jopa lisistä voisi luopua, jos työ vaan muuten olisi siedettävämpää ja päivätyötä. Mene ja tiedä onko tuo todellisuudessa totta, mutta itsekin olen joskus sitä ajatellut onko se kolmivuorotyö ja työpaikalla jatkuva joustaminen oikeasti sen väärti, mitä palkkakuitissa lukee. Tuntuu ikävältä, kun lähes kaikki aika ja jaksaminen menee työpaikalle, nukkumiseen ja kodinhoitoon ja silti palkka on verojen jälkeen sellainen, että pitäisi miettiä pääkaupunkiseudulta pois muuttoa jotta palkasta jäisi säästöön ja saisi vaikka joskus reissata tai tehdä sen kaivatun remontin.

Vierailija
134/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen. Amk-tasoisen sairaanhoitajan vastuu työssä on sitä luokkaa, että palkka työn vaativuuteen on liian iso.

Mitä muita tasoja on, kuin amk-taso? Ja mikä on mielestäsi tuo vastuu, josta nyt maksetaan liikaa?

Vierailija
135/145 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä kaikkia ei kiinnosta pelkkä raha kuten ahnetta sairaanhoitajaa. Kyseiset työtehtävät itsessään eivät kiinnosta. Mutta kyllähän kokonaiskuvan kannalta, mutta ei sellaisenaan, palkkataso on hyvin korkea. Tarvitaan kuitenkin vain minimaalinen koulutus ja työllisyys on 100 %. Sairaanhoitaja voi lompsia minne tahansa ja sanoa, että tulin tänne töihin nyt. Ja istua napottaa siellä hamaan maailmanloppuun asti.

Tämä. En itse sovellu hoitoalalle, mutta jos soveltuisin, olisin varmaan opiskellut sairaanhoitajaksi. Koulusta pääsee samantien töihin ja palkka on nuorelle ihmiselle ihan hyvä. Tietysti palkkakehitys ei ole yhtä hyvää kuin monilla muilla aloilla, mutta myöhemmin voi vaihtaa alaa. Ja opintojen ohessa voi varmasti tehdä hoitotyötä, ettei tarvitse elää tukien varassa. 

Miksi et sovellu? Yleinen mielipide on että työ on helppoa ja kuka tahansa siihen pystyy. Tuösjstkin on niin ihanat ja joustavat ja rahaa tulvii ovista ja ikkunoista -kuhan vain joulut ja juhannuksen painat töitä!! Turhaan hoitajat valittaa.

Kertokaa nyt joku mitä niissä jouluissa ja juhannuksissa on hoitajilla niin erikoista että niitä pitää korostaa jatkuvasti?Te saatte hyvän korvauksenkin mutta mikään ei riitä.Näitä vuoroja tehdään monella muullakin alalla ja jopa peruspalkalla.

Ei kai niissä mitään erikoista ole muihin kolmivuorotyötä tekeviin verrattuna. Muihin verrattuna siinä vaan menettää toistuvasti mahdollisuuden viettää rauhassa joulua, pääsiäistä, juhannusta tai jotain muuta pyhää perheen tai ystävien kanssa eikä työvuoroista aina voi neuvotella, koska jonkun on oltava töissä oli pyhä tai arki. Korvaus toki maksetaan, kuten kuuluukin. Mikä ala on sellainen, missä pyhäpäivistä maksetaan peruspalkkaa?

Vierailija
136/145 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi nämä kaikki ihmiset ei sitten vaihda siihen sairaanhoitajan työhön? 🤔 Olisko kuitenkin niin, että se sh:n homma vähän vaatiikin jotain, sellaista mihin moni ei kykene? Ja ehkä siksi siitä ois suotavaa vähän paremmin maksaakin, että saatais ihmisiä ennemmin sairaanhoitajiksi kuin vaikkapa kaupan kassoiksi?

Vierailija
137/145 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmasti noinkin, mutta itse hoitoalalla työskentelevänä voin sanoa että ensinnäkin moni on yksinhuoltaja, jolla on oikeasti vaikea saada rahat riittämään autoon, lapsiin, ruokaan ja asumiskuluihin. Perheellisillä hoitajilla ei myöskään aina ole mitään hyvin tienaavaa puolisoa jonka varoilla reissataan ja kustannetaan remontteja. Mitään luksuselämää ei joka hoitajan taloudessa todellakaan vietetä, vaikka varmasti on niitä joiden talous on hyvässä kunnossa. Kaikki eivät voi tehdä yövuoroa tai edes niin paljon viikonlopputöitä, joten lisät jäävät joillain pieniksi, usein nämä ovat nimenomaan niitä perheellisiä. Toinen juttu on sitten se, että kun työssä jaksaminen on heikentynyt tai tuntuu että työstä ei saa työn vaatimaa korvausta, niin tulee helposti olo että saman peruspalkan saisi vähemmällä vaivalla ja jopa lisistä voisi luopua, jos työ vaan muuten olisi siedettävämpää ja päivätyötä. Mene ja tiedä onko tuo todellisuudessa totta, mutta itsekin olen joskus sitä ajatellut onko se kolmivuorotyö ja työpaikalla jatkuva joustaminen oikeasti sen väärti, mitä palkkakuitissa lukee. Tuntuu ikävältä, kun lähes kaikki aika ja jaksaminen menee työpaikalle, nukkumiseen ja kodinhoitoon ja silti palkka on verojen jälkeen sellainen, että pitäisi miettiä pääkaupunkiseudulta pois muuttoa jotta palkasta jäisi säästöön ja saisi vaikka joskus reissata tai tehdä sen kaivatun remontin.

Niin, on niitä yh:a muissakin ammateissa. Nyt kuulostaa siltä, että hoitajissa niitä olisi erityisen paljon?

Muissakin ammateissa tehdään raskasta työtä ja muistakin tuntuu ettei palkka vastaa työmäärää ja työn vaativuutta ja vastuuta.

On muitakin ammatteja, joissa ei ole yövuoro, pyhätyö ym. mahdollisuutta, joilla nostaa palkkaa.

Toisaalta on myös muitakin ammatteja, joissa työ vie voimat ja ajan ja kotona ei ehdi muuta kuin nukkua hetken ja tehdä pakolliset kotityöt.

On muitakin kuin hoitajat, joilla puolisot ei tienaa hyvin.

Vierailija
138/145 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niissä mitään erikoista ole muihin kolmivuorotyötä tekeviin verrattuna. Muihin verrattuna siinä vaan menettää toistuvasti mahdollisuuden viettää rauhassa joulua, pääsiäistä, juhannusta tai jotain muuta pyhää perheen tai ystävien kanssa eikä työvuoroista aina voi neuvotella, koska jonkun on oltava töissä oli pyhä tai arki. Korvaus toki maksetaan, kuten kuuluukin. Mikä ala on sellainen, missä pyhäpäivistä maksetaan peruspalkkaa?

Aika monella alalla ne juhannukset ja joulut ollaan myös töissä, joten ei hoitajat sen suhteen mitään uniikkeja kukkasia ole. Ja kyllä niitä halukkaita arkipyhien tekijöitä tuntuu riittävän, kun lakkojakin piti sovitella sen mukaan, että halukkaat sai tehdä juhlapyhinä töitä. Eikä samat henkilöt vuodesta toiseen kaikkia juhlapyhiä töissä ole. Jos ovat, se on ollut ihan oma valinta.

Vierailija
139/145 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi nämä kaikki ihmiset ei sitten vaihda siihen sairaanhoitajan työhön? 🤔 Olisko kuitenkin niin, että se sh:n homma vähän vaatiikin jotain, sellaista mihin moni ei kykene? Ja ehkä siksi siitä ois suotavaa vähän paremmin maksaakin, että saatais ihmisiä ennemmin sairaanhoitajiksi kuin vaikkapa kaupan kassoiksi?

Miksikö? Olisko mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hoitajat ovat omaa alaansa mollaneet joka tuutissa. Kuka haluaa kouluttautua alalle, josta alalla jo olevilla ei ole mitään positiivista sanottavaa?

Vierailija
140/145 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä toivoa,tuskin kukaan haluaa lisää veroja maksaa että yli keskipalkan tienaavat saavat vielä enemmän.Etkö tiennyt palkkatasoa kun alalle hakeuduin?

et näköjään sinäkään tiedä. Hoitajien palkka on parempi kuin yli puolella täyspäivästä työtä tekevillä on.

Eli palkkataso on varsin kilpailukykyinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä