Lidlin epäystävälliset myyjät/kassat
Käynti Kouvolan Lidlissä ja hidasjalkaisena en meinannut keretä myyjä ja roklan edestä pois, sain melkoisen tuhahduksen vauhdikkaalta myyjältä.
Kassalla jonoa ja en päässyt eteen päin pakkaamaan omia tavaroita niin miun takana seisova kiireinen mies yritti ohi minusta ja kärrystä, kuulin miten kassa neiti kannusti " siitä sen kun rynnit ohi."
Joo mies puoliksi istu viereisen kassan pöydällä pääsi ohi minusta kärryineen ja tuuppasi edessä olevan naisen pois tieltä.
Olipa suoritus täysinäisessä kaupassa.
Mutta opettaako Lidl myyjät ja kassat töykeiksi asiakkaille " Lidl on teidän työpaikka ensisijaisesti, asiakkaat saa väistää - olkaa törkeitä jos ovat hidasteina."
Sama ku Tokmannin myyjä haukku miulle väärää hintalappua hyllyn reunassa " asiakkaat aina sotkee joka paikan ja siirteleevät ja pudotteleevat tavaroita minne sattuu. Koko ajan saa siivota niitten jälkiä." Sanoin myötätuntoisesti että eivät älyä pysyä pois kaupasta, vakuuttavasti vastasi myyjä NIINPÄ. Hinta lappu 4 kpl 2e oli pudonnut alemman hyllyn karkkilaatikkoon.
Mites kaupan käy jos asiakkaat älyää pysyä pois?
Kommentit (67)
Kaupassa on niin huono palkka ja hirveät työolot, että siinä kyynistyy pakostakin. Sitten vielä hidastelevat valittavat mummot tulee pahimpaan ruuhka-aikaan. Suosittelen menemään aamulla kun muut on töissä.
"en meinannut keretä myyjä ja roklan edestä pois"
Mitä tuo tarkoittaa?
Lähes kaikki ystävällisiä täällä ja erittäin ripeitä! Aina joku mätä omena voi joukkoon eksyä, mutta toivon mukaan sellaiset hakeutuu muulle alalle.
Kertomuksesta päätellen ap on ollut melkoinen tukko myymälässä. Ensin torvennut muuten tiellä ja sitten vielä kassalla. Kyllä kaupassa on otettava muutkin asiakkaat huomioon, eikä jäädä tientukoksi siihen ihmettelemään.
Itse olen käynyt useissakin Lidl-myymälöissä ja mielestäni niissä on ollut erittäin kohteliasta henkilökuntaa.
Usein näkee kaupoissa, miten jäädään torveamaan esim. siihen sisäänmenoportille. Yhtäkkiä vaan pysähdytään, että jaahas, nyt ollaan sitten kaupassa. Tai jäädään juoruamaan jonkun tutun kanssa kärryt keskellä kulkureittiä poikittain, eikä missään nimessä väistetä.
Jokaisessa kaupassa myyjät ovat ihmisiä joten käytös vaihtelee henkilön, tilanteen, kuunkierron, korvien asennon ja vaikka minkä mukaan. m56
Alusta asti pisti silmään, että Lidleissä oli selvästi panostettu rekrytointiin. On nuoria ja neuvokkaita myyjiä, kenelläkään ei ole "oon vaan töissä täällä" -asennetta. No yksi oli vähän hapan, mutta ei ole näkynyt. Lähilidlissä on selvästi myös yksi ns. suojatyössä (tai miksi sitä nykyään kutsutaan) oleva, joka tekee työnsä erinomaisesti ja pärjää aivan loistavasti ainakin asiakkaan näkökulmasta. Arvostan!
Vierailija kirjoitti:
Kertomuksesta päätellen ap on ollut melkoinen tukko myymälässä. Ensin torvennut muuten tiellä ja sitten vielä kassalla. Kyllä kaupassa on otettava muutkin asiakkaat huomioon, eikä jäädä tientukoksi siihen ihmettelemään.
Itse olen käynyt useissakin Lidl-myymälöissä ja mielestäni niissä on ollut erittäin kohteliasta henkilökuntaa.
Usein näkee kaupoissa, miten jäädään torveamaan esim. siihen sisäänmenoportille. Yhtäkkiä vaan pysähdytään, että jaahas, nyt ollaan sitten kaupassa. Tai jäädään juoruamaan jonkun tutun kanssa kärryt keskellä kulkureittiä poikittain, eikä missään nimessä väistetä.
Viimeksi kysyin kohteliaasti: "anteeksi, onko tämä virallinen tiesulku"? Naurahtivat hiukan ja siirsivät poikittaiset kärrynsä ja itsensä tieltä pois. Mutta vaikuttaa tosiaan olevan paljonkin ihmisiä, jotka eivät ymmärrä olevansa keskellä kulkureittiä (?)
Kertokaas te itäsuomalaiset meille muille että mitä tarkoittaa rokla ja torveaminen?
ja sellaiselle asenteelle, että myyjän pitäisi teeskennellä asiakkaan ystävää, sanon että yäkkis ja hyi! Asiallinen palvelu riittää hyvin.
Minulta myös terveiset espoolaiseen lähi-lidliini, jossa on ystävällinen, avulias ja ripeä henkilökunta. Kassat vetävät vauhdilla, tavaraa tuodaan ripeästi hyllyille ja ystävällisesti neuvotaan ainajos kysyy jotain. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas te itäsuomalaiset meille muille että mitä tarkoittaa rokla ja torveaminen?
Pohjoinen olen, mutta asiayhteydestä arvaan: rokla niitä kärryjä joissa kuskaavat tavarat hyllyihin- torveaminen tunkemista tielle tässä tapauksessa, voi tarkoittaa muutakin hölmöksi koettua tekemistä. (mun mielestä sopis tarkoittamaan ilmavaivoja vaikka ei olekaan)
Jäi vähän epäselväksi mitä oikein tapahtui. Oikolukekaa ne aloituksenne ennen lähettämistä, ettei tarvitse arvailla mitä yrititte kirjoittaa.
Kuinka kauan oikein jumitit kassalla, jos myyjäkin ryhtyi jo kannustamaan seuraavaa asiakasta tunkemaan väkisin ohitsesi?
Tuusulan myymälässä on nykyään yksi virolainen myyjä joka vanhukselle kun kysyi apua, töksäytti ettei ehdi ja aina kireä ja töykeä. Muuten ollut kohteliaita.
Otsikko on virheellinen, pitäisi olla että Kouvolan Lidlin epäystävälliset myyjät. Vaikka siellä olisikin joku tympeämpi tapaus niin se ei koske aivan jokaista ketjun myymälää. Itse aina kummastelen kuinka pirtsakoita ja ystävällisiä jaksavat olla myös kotikaupunkini keskustan Lidlissä, joka on aina todella ruuhkainen eli myyjillä on koko ajan vauhti päällä ja hiki hatussa.
Lahdessa huomannut samaa. S-kaupoissa on aina iloisia ja asiakaspalveluhenkisiä myyjiä. Lidleissä tosi töykeän oloisia suurin osa.
Onko tämä jokin provo aloitus, meillä päin Lidlissä on todella mukavat myyjät?