Kauhea krapula,en kestä. Miksi krapula muuttuu Keski iässä näin kamaliksi?
Nuorena otti Buranaa,joi kupin kahvia ja mentiin taas. Nyt voi vaan maata ja voivotella. Kahvi ei maistu eikä rööki. Ja tässä tilassa mennään sitten seuraavat kolme päivää. Heikottaa,väsyttää,pyörryttää.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on huono päihde juuri älyttömän kauan kestävien krapuloiden takia. Onneksi on parempi päihde. Ei ole kokemusta muista päihteistä, enkä aio kokeillakaan. Alkoholin huono puoli on todellakin nämä krapulat. Toisaalta, jos krapulaa ei tulisi, moni olisi juonut itsensä hengiltä. Kuolleisuus alkoholin takia olisi vielä paljon suurempi. Plus muut ongelmat kun kuolema.
Maha löysällä, oksettaa, pa*kattaa, panettaa, masentaa, pelottaa, kaduttaa. Tekee mieli roskaruokaa ja limukkaa... Onneksi on Lauantai. Jos olisi Sunnuntai, varmaan kuolisi henkisesti.
Mulla muuttui jo ennen keski-ikää eli suunnilleen 30-vuotiaana alkoi etenkin henkiset krapulat olla sitä laatua, että siinä pahimmassa ahdistuksessa ei olisi ollut edes ihme vaikka olisin kiivennyt johonkin sillankaiteelle. Toki fyysisestikin tuli kurja olo, mutta nuo henkiset olot oli pahemmat ja kesti lopulta aina jonkun viikon ettei oikeasti olisi halunnut nähdä ketään eikä tehdä mitään muuta kuin maata jossain piilossa.
Ja tämä olo siis tuli vaikka ei olisi tolloillutkaan mitään ja olisi vetänyt ne kalsarikännit yksin kotona.
No mä onnistui saamaan tuollaiset krapulat nuorenakin, mutta ei se vauhtia hidastanut vaan vähän korjaussarjaa ja taas mentiin.
Enää ei pysty.
Mulla on mennyt juuri toisinpäin, parikymppisenä darrat oli aivan järkyttäviä, vaikka en juonutkaan paljon. Nykyään harvoin mitään väsymystä kummempaa tulee, vaikka olisikin juonut huomattavasti. Harjoittelun piikkiin ei mene, kun aina on tullut juotua max. neljä kertaa vuodessa. Nykyään on ehkä terveellisemmät elämäntavat kuin nuorena ja tulee treenattua enemmän, niin ehkä se on vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään juon vain olutta ja vältän viinaa. Krapulat on tosiaan 40-vuotiaana sen verran kovia, ettei niitä halua kokea puhumattakaan valvomisesta.
Tämä. Muutama olut riittää silloin tällöin. Viinalla läträämisestä seuraa monta unetonta yötä ja väsymystä ja kaikkea muutakin sivuoiretta ja kemiallista masennusta. Alkoholi on nuorten juoma.
Olen 35vuotias mies ja join perjantaina ja lauantaina yht. noin litran rommia eikä minkäänlaista krapulaa tullut :) menin lenkille su aamuna.
Kuinka paljon oikein juotte, kun krapula tulee?
kyselee keski-ikäinen
Alkoholiton olut on ihan juotavaa. Harmi, kun hyvät viinit ovat niin hyviä- niitä on maisteltava aika-ajoin. Ja kyllä se puolipulloakin tuntee jo seuraavanpäivän toimissaan kun ikää tullut.
Ai joku juo viiniä pelkästään maun takia. Mitä ihmettä?
Mulla taas krapulat helpottuneet iän myötä. Ihan siksi kun vihaan krapulaa ja olen opetellut juomaan niin, ettei krapulaa tule. No lievää väsymystä vaikea välttää, mutta muuten.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään juon vain olutta ja vältän viinaa. Krapulat on tosiaan 40-vuotiaana sen verran kovia, ettei niitä halua kokea puhumattakaan valvomisesta.
Mulla toisteppäin. En juo värillisiä ollenkaan muuta kuin pitkään liemeen lantrattua kirkasta viinaa ettei tule nestehukkaa. Ei tule karapulaa ollenkaan. Menee ajoissa nukkumaan sitä ennen syöden kunnolla ja iso tuoppi maitoo tai piimää netralisoiden PH-arvoo.
Hyi että krapulat on kauheita. Ei ole sen arvoista kärsimys.