Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittakaa nyt päättäjät varhaiskasvatusasiat kuntoon!

Vierailija
10.06.2023 |

Kaikki lapset (myös he, joiden vanhemmat kotona) ovat tervetulleita varhaiskasvatukseen, kunhan reusurssit ja työolot laitetaan kuntoon varhaiskasvatuksessa.
Jos päättäjät eivät tee mitään, lapset tulevat kärsimään liian suurista ryhmistä ja väsyneistä työntekijöistä, jotka eivät enää jaksa hoitaa lapsia.
Jälkiä korjataan sitten psykiatrisilla osastoilla.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ratkaisu olisi vähentää päivähoitopaikkoja ja nostaa maksuja? Onnistuu.

Vierailija
2/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, tehkää todellakin jotain. Lapset oireilevat ja henkilökunta on väsynyt. Kukaan ei kohta jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule muutosta. Itse olen ottanut asenteen, että en välitä enää. En edes yritä välittää, siinä mielessä olen kyynistynyt. Otan kaikki irti mikä lähtee ja hyväksikäytän systeemiä omaksi edukseni niin paljon kuin voin. Oma panostus työlle on minimaalinen, en arvosta ammattiylpeyttä, eihän sitä arvosta kukaan muukaan.

Suosittelen asenteen muuttamista kaikille varhaiskasvatuksessa työskenteleville. Kaikilla asiakirjoilla voi pyyhkiä käytännössä persettä, niiden pöllittyjen vessapaperirullien jatkoksi vaan. Tämän tajuaminen on vapauttanut paljon energiaa ja lisännyt työhyvinvointia.

Mirkku

Vierailija
4/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, tehkää todellakin jotain. Lapset oireilevat ja henkilökunta on väsynyt. Kukaan ei kohta jaksa.

Perustetaan työryhmä tekemään selvitys! Ja hoitajille vaikka tykypäivä, jos rahaa jää yli.

Vierailija
5/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ku sessa!

Vierailija
6/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule muutosta. Itse olen ottanut asenteen, että en välitä enää. En edes yritä välittää, siinä mielessä olen kyynistynyt. Otan kaikki irti mikä lähtee ja hyväksikäytän systeemiä omaksi edukseni niin paljon kuin voin. Oma panostus työlle on minimaalinen, en arvosta ammattiylpeyttä, eihän sitä arvosta kukaan muukaan.

Suosittelen asenteen muuttamista kaikille varhaiskasvatuksessa työskenteleville. Kaikilla asiakirjoilla voi pyyhkiä käytännössä persettä, niiden pöllittyjen vessapaperirullien jatkoksi vaan. Tämän tajuaminen on vapauttanut paljon energiaa ja lisännyt työhyvinvointia.

Mirkku

Näin taidan tehdä minäkin. Huutakoot lapset pahaa oloaan, kun ei ehdi heitä auttamaan.

Vierailija
7/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kyynistynyt. Aikaisemmin hoidin, kasvatin ja opetin lapsia ilokseni. Nyt, kun työolot on mitä on, en enää jaksa, vaikka haluaisin tehdä työni hyvin.

Jos kukaan ei välitä meistä, emme mekään jaksa enää välittää.

Vierailija
8/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kyynistynyt. Aikaisemmin hoidin, kasvatin ja opetin lapsia ilokseni. Nyt, kun työolot on mitä on, en enää jaksa, vaikka haluaisin tehdä työni hyvin.

Olet tehnyt mitään sen eteen, että ne työolot parantuisivat?

Vierailija
9/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu sekin olisi. Subjektiivista päivähoitoa tulisi ainakin rajata. Miksi nämä lapset ovat koulujen loma-aikaan hoidossa, mikä perhe ei ole esim sossutapaus?

Vierailija
10/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä päättäjät voi tehdä hankalille vanhemmille? Alalla työskentelevien tuttujen mukaan tämä on se vaikein asia. Vaaditaan erikoiskohtelua ilman terveydellisiä perusteluita tai tullaan hakemaan kännissä esimerkiksi.

Vierailija
11/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pieneen tilaan on elokuussa tulossa 7 lasta lisää. Ennen 14, sitten 21. Pienten ryhmässä on samankokoisessa kopissa 12 lasta, mutta 3-5 -vuotiaita kai sitten mahtuu 21. Kaiken kruunaa se, että uusi lastenhoitaja ei puhu kunnolla suomea tai ole ylipäätään koskaan ollut päiväkodissa töissä.

Vierailija
12/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu sekin olisi. Subjektiivista päivähoitoa tulisi ainakin rajata. Miksi nämä lapset ovat koulujen loma-aikaan hoidossa, mikä perhe ei ole esim sossutapaus?

Subjektiiviseen pitäisi todellakin puuttua ja muuttaa siihen suuntaan mitä se ennen oli. Muutakin on välissä kun ei ollenkaan tai nykypäivän rajattomuus josta lapset kärsivät.

Vierailija
13/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt mitään sen eteen, että ne työolot parantuisivat?

Mitä luulet että työntekijät määräänsä enempää voivat? Tämäkään lakkoilu ei ole kääntänyt päitä juuri niissä suurimmissa kipukohdissa ja kaavailevat vaan yhtä ikäryhmää lisää pakkokasvatukseem päiväkoteihin. Itse harkitsen vakavasti häipymistä koko alalta. Kuten moni kollega on lähtenyt. Ylempänä kun ei ole ymmärtämystä ja inhimillisyyttä, rivityöntekijä voi pelastaa vain itsensä.

Vierailija
14/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä päättäjät voi tehdä hankalille vanhemmille? Alalla työskentelevien tuttujen mukaan tämä on se vaikein asia. Vaaditaan erikoiskohtelua ilman terveydellisiä perusteluita tai tullaan hakemaan kännissä esimerkiksi.

Ne on ne vanhempien oikeudet nykyään kun sanelee. Pitää vaan hyväksyä lasten kohtelu.

Vierailija
15/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatus oikeus pois vanhemmilta jotka ovat esim. kotona kokonaan työttömänä, vanhempainvapaalla/hoitovapaalla. Ainoastaan terveydellisistä syistä lapsi voisi olla tuolloin hoidossa ja silloinkin vain enintään 4 tuntia/päivä.

Toisaalta, jos työtön työllistyy, pitäisi kunnan tai kaupungin pystyä järjestämään hoitopaikka nopeastikin (en tiedä miten)

Palkankorotus hoitajille ja ala houkuttelevaksi.

Vierailija
16/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siirryin vain tekemään keikka työtä.

Otan rahat pois mutten ala enää ottaa vastuuta tästä paskasta.

Lapset on ihania ja työ ihan kivaa muttei hullukaan tee kokoaikatyötä näillä resursseilla enää

Vierailija
17/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen ratkaisu on poistaa kotihoidontuki että saadaa lisää pieniä lapsia hoitoon.

Vierailija
18/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen ratkaisu on poistaa kotihoidontuki että saadaa lisää pieniä lapsia hoitoon.

Noh, hoitoon ja hoitoon. Joukon jatkoksi siis. Ei niitä kukaan varsinaisesti hoida.

Vierailija
19/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatus on mahdoton konsepti, koska siinä yritetään pyörittää pienellä henkilökunnalla massiivista byrokratiakoneistoa, jolloin työntekijöillä ei enää ole aikaa lapsille. Varhaiskasvatus ei ole koko 5-vuotisen historiansa aikana missään vaiheessa toiminut.

Paras olisi ajaa varhaiskasvatus alas ja palauttaa päivähoito käyttöön.

Vierailija
20/36 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatus on mahdoton konsepti, koska siinä yritetään pyörittää pienellä henkilökunnalla massiivista byrokratiakoneistoa, jolloin työntekijöillä ei enää ole aikaa lapsille. Varhaiskasvatus ei ole koko 5-vuotisen historiansa aikana missään vaiheessa toiminut.

Paras olisi ajaa varhaiskasvatus alas ja palauttaa päivähoito käyttöön.

Minun lapseni ei saanut viittä vuotta varhaiskasvatusta koska yli vuosi siitä meni ilman opettajaa. Niitä kun ei ole riittävästi. Joten minun näkökulmasta se oli vain hoitoa siksi aikaa kun olen itse töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme