Opetushallitus päiväkotien ohjeeksi: "Pojilla voi olla pimppi"
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Kommentit (1338)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tästäkin asiasta voi keskustella opettajien kanssa. Minä olen kieltänyt tämän aiheen opettamisen/ asiasta keskusteleminen molempien lapsieni kohdalla. Lapseni ovat päiväkodissa/ ensimmäisillä luokilla koulussa.
Ai siis kiellät lapsiasi olemasta omia itsejään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tästäkin asiasta voi keskustella opettajien kanssa. Minä olen kieltänyt tämän aiheen opettamisen/ asiasta keskusteleminen molempien lapsieni kohdalla. Lapseni ovat päiväkodissa/ ensimmäisillä luokilla koulussa.
Hyvä. Minun lapseni menee syksyllä tarhaan, ja tarpeen vaatiessa aion kyllä sanoa, että tällaisista ei sitten tarvitse hänelle puhua.
Eli haluat että lapsestasi kasvaa yhtä ahdasmielinen kuin sinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Minun lapseni menee syksyllä tarhaan, ja tarpeen vaatiessa aion kyllä sanoa, että tällaisista ei sitten tarvitse hänelle puhua.
Ei ole ahdasmielisyyttä, jos ei halua tunkea mitä sattuu propagandaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet lapset pienet huolet, isot lapset isot huolet.
Voi voi, lasta pitää pitää ja saa ohjata vielä varhaiskasvattajien oppien jälkeenkin hurjan paljon. Oikeastaan koko meidän elämä on oppimista ja lapseni on opettanut minua eniten. Omia itsejään saa olla, mutta siinäkin on rajansa. Jos lapsi tulee kotiin huumeiden kanssa, kertoen kuinka tahtoo olla oma itsensä, siihenkin on pyrittävä puuttumaan kaikin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole nähnyt yhdelläkään pojalla pimppiä.
Minäpä olen. Kromosomit tutkitusti xy mutta niinpä vain tällä lapsella oli kohtu, munasarjat ja pimppi. Se että sinä et ole jotain nähnyt, ei tee asiasta epätotta.
Minäkään en kannata päiväkoti-ikäisille asiasta puhumista, ellei ryhmässä satu olemaan itsensä pojaksi kokevia tyttöjä tai päin vastoin. Mutta sukupuolen määritelmä ei aina ole niin yksinkertaista. Ja pitäisi erottaa toisistaan syntymästä asti ollut sukupuoli ja koettu sukupuoli.
Olin juuri sanomassa samaa. Ihmisellä voi olla miehen kromosomit ja ulkoisesti naisen sukupuolielimet. Muutama hoitojen avulla tällainen ihminen on synnyttänytkin. 250- 850 intersukupuolista syntyy Suomessa vuosittain. Määrä on noin epätarkka, kun kaikki eivät koskaan saa edes tietää omasta tilastaan. Voi hyvinkin olla, että juuri tämä on yksi syistä miksi tuntee olevansa väärässä kehossa.
Ei ole naisen sukuelimet, vaan kehityshäiriöisen miehen elimet. Käytännössä penis on niin alikehittynyt, että se näyttää enemmän klitorikselta. Ja munasoluja ei tietenkään y-kromosominen eli mies pysty tuottamaan, koska hänellä ei ole naisen sukuelimiä eli lahjamunasolu kyseessä.
Voi olla myös emätin ja kohtu. Hoitojen avulla muutama tällainen nainen on synnyttänyt. Juurikin lahjoitetun munasolun saatuaan. Jos tällainen ihminen tuntee olevansa nainen, hän on nainen eikä kehityshäiriöinen mies. Samalla ihmisellä voi olla myös sekä XX että XY kromosomeja. Ihminen ei koskaan ole kehityshäiriö.
Biologia ei välitä hänen tunteista. Hän on kehityshäiriöinen mies eikä nainen. Kuuluu juurikin niihin 0,00% anomalioihin.
0,001%
Kyllä intersukupuolisia on paljon enemmän. Kyllä tällainen nainen on nainen, jos niin tuntee.
Ei ole. Sukupuoli ei ole mikään tunne vaan biologinen fakta. Hän on mies, jolla on fyysinen kehityshäiriö, minkä vuoksi hän muistuttaa vastakkaista sukupuolta. Aika typerää, että sinä yrität periaatteessa kiistää hänen koko intersukupuolisen tilansa. Ihan terveydenhoidollisistakin syistä on hyvä tietää se oma sukupuoli eikä valehdella.
Kerro sitten kumpi esim. Laura Allonen on? Hän näyttää naiselta, muta hänellä on miehen kromosomit https://www.iltalehti.fi/keho/a/48dd40a7-1432-4eee-a381-5793e2a2ef1a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole nähnyt yhdelläkään pojalla pimppiä.
Minäpä olen. Kromosomit tutkitusti xy mutta niinpä vain tällä lapsella oli kohtu, munasarjat ja pimppi. Se että sinä et ole jotain nähnyt, ei tee asiasta epätotta.
Minäkään en kannata päiväkoti-ikäisille asiasta puhumista, ellei ryhmässä satu olemaan itsensä pojaksi kokevia tyttöjä tai päin vastoin. Mutta sukupuolen määritelmä ei aina ole niin yksinkertaista. Ja pitäisi erottaa toisistaan syntymästä asti ollut sukupuoli ja koettu sukupuoli.
Olin juuri sanomassa samaa. Ihmisellä voi olla miehen kromosomit ja ulkoisesti naisen sukupuolielimet. Muutama hoitojen avulla tällainen ihminen on synnyttänytkin. 250- 850 intersukupuolista syntyy Suomessa vuosittain. Määrä on noin epätarkka, kun kaikki eivät koskaan saa edes tietää omasta tilastaan. Voi hyvinkin olla, että juuri tämä on yksi syistä miksi tuntee olevansa väärässä kehossa.
Ei ole naisen sukuelimet, vaan kehityshäiriöisen miehen elimet. Käytännössä penis on niin alikehittynyt, että se näyttää enemmän klitorikselta. Ja munasoluja ei tietenkään y-kromosominen eli mies pysty tuottamaan, koska hänellä ei ole naisen sukuelimiä eli lahjamunasolu kyseessä.
Voi olla myös emätin ja kohtu. Hoitojen avulla muutama tällainen nainen on synnyttänyt. Juurikin lahjoitetun munasolun saatuaan. Jos tällainen ihminen tuntee olevansa nainen, hän on nainen eikä kehityshäiriöinen mies. Samalla ihmisellä voi olla myös sekä XX että XY kromosomeja. Ihminen ei koskaan ole kehityshäiriö.
Biologia ei välitä hänen tunteista. Hän on kehityshäiriöinen mies eikä nainen. Kuuluu juurikin niihin 0,00% anomalioihin.
0,001%
Kyllä intersukupuolisia on paljon enemmän. Kyllä tällainen nainen on nainen, jos niin tuntee.
Ei ole. Sukupuoli ei ole mikään tunne vaan biologinen fakta. Hän on mies, jolla on fyysinen kehityshäiriö, minkä vuoksi hän muistuttaa vastakkaista sukupuolta. Aika typerää, että sinä yrität periaatteessa kiistää hänen koko intersukupuolisen tilansa. Ihan terveydenhoidollisistakin syistä on hyvä tietää se oma sukupuoli eikä valehdella.
Kerro sitten kumpi esim. Laura Allonen on? Hän näyttää naiselta, muta hänellä on miehen kromosomit https://www.iltalehti.fi/keho/a/48dd40a7-1432-4eee-a381-5793e2a2ef1a
Nainen, kuten itsekin sanoo. XY-kromosomeilla varustetuilla naisilla on Swyerin syndrooma. Swyerin syndrooma tarkoittaa muös, että henkilö on hedelmätön.
Sinänsä huvittavaa, että intersukupuolisuudella tarkoitetaan sitä, että joko kromosomit eivät vastaa henkilön sukuelimiä tai sukupuolielimissä on kehityshäiriö.
Intersukupuolisuus ei ole biologisesti katsottuna oma sukupuolensa, sillä ei ole kolmatta sukusolua munasolun ja siittiön lisäksi. Henkilön, jolla on sukupuolen kehityksen häiriö, biologinen sukupuoli on joko nainen tai mies tai hän on biologisessa mielessä "sukupuoleton". https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67949
Miten koko asia liittyy siihen, että henkilöt joiden sukupuoli ei ole epäselvä, väittävät olevansa muuta sukupuolta kuin ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tuntea yhtään psykologiaa tai ihmisen kasvun vaiheita? Kannattaisi opiskella asioita.
Päiväkoti-ikäinen lapsi on lapsi, ei sukupuoliolento. Antakaa hänen olla kokonainen ihminen ja kasvaa omaa lapsen tahtiaan. Noin pieni ei ole vielä kykeneväinen käsittelemään mielessään monimutkaisia seksuaalisuuksia, ja pojilla voi olla pimppi -ajattelu on silkkaa mielen manipulointia. Jättäkää lapset rauhaan !
Kuulin tuttavalta, että koulussa oli käsketty seuraavaksi päiväksi poikien pukeutua tyttöjen vaatteisiin ja toisinpäin. Ei ollut halunnut poika mennä kouluun. Ei tarvinut.
Vierailija kirjoitti:
Mikä onni, että lapseni ovat jo aikuisia eivätkä joudu osallistumaan tähän aivopesuun sukupuolten moninaisuudesta.
Meinaatko siis, ettei lapsesi osaa hakea tietoa netistä?Ja entäs jos lapsesi ilmoittaisikin, että ei koe olevansa syntymässä määriteltyä sukupuolta tms. ketä syytät? Setaa? internettiä? Hylkäätkö lapsesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä onni, että lapseni ovat jo aikuisia eivätkä joudu osallistumaan tähän aivopesuun sukupuolten moninaisuudesta.
Meinaatko siis, ettei lapsesi osaa hakea tietoa netistä?Ja entäs jos lapsesi ilmoittaisikin, että ei koe olevansa syntymässä määriteltyä sukupuolta tms. ketä syytät? Setaa? internettiä? Hylkäätkö lapsesi?
Päiväkoti-ikäinen hakemassa seta-aineistoa?
Leikki-ikäinen lapsi uskoo, jos aikuinen valehtelee, että tytöt eivät leiki autoilla vaan se autoilla leikkivä tyttö on määritelty "väärään sukupuoleen" syntymässä.
Jos lapselle opettaa tosiasioita, tuskin tulee tarvetta tyytymättömyyteen, ellei ympäristö tosiaan syötä voimakkaita sukupuolirooleja, joihin lapsi ei mahdu.
Nykyään ei enää opeteta, että pojat voi leikkiä nukeilla vaan että nukeilla leikkivä poika on "määritelty syntymässä pojaksi" virheellisesti. Tämä on iso ongelma.
Järkyttävää kuinka jokaisella lapsella tuntuu olevan joku dianoosi. ADHD, BBDY, KKHU, YYHYY, loputtomiin. Toisaalla hoetaan että jokainen saa olla oma itsensä, parivuotias saa päättää jo kaikesta ja vähänkin poikkeava yksilö saa diaksoosin ja psyykelääkeet.
Toisaalla eletään kuin ellut kanat vailla mitään pidäkkeitä, ollaan väliin tyttö, väliin poika ja kymmentä eri variaatiota.
Sekaisinhan lapsi ja nuori tuossa pyörityksessä menee, on jo mennyt sekaisin. Miltähän lapsista Pride marsseilla tuntuu. Onkohan kukaan kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Sitä että pojilla ei ole pimppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö on tyttö ja poika on poika. Olette tuhomassa länsimaista maailmaa sisältäpäin. Ilmeisesti sitä itse tajuamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maailmasta on tullut tällainen, että ihmisellä ei saa olla sukupuolta? Olisi hauskaa tietää miten meistä kirjoitetaan historiankirjoissa 500 vuoden päästä. Meitä kauhistellaan silloin samalla tavalla kuin nyt keskiaikaa. 2020-luvulla ihmisellä ei saanut olla sukupuolta.
Miten niin ihmisellä ei saa olla sukupuolta?
No eihän sitä näköjään saa olla. Lapsi kehittyy 25-vuotiaaksi asti ja alkaa vasta sitten oikeasti hahmottamaan kokonaisuuksia kunnolla ja ajattelemaan omilla aivoillaan. Ei todellakaan pidä sotkea pikkulasten päitä millään sukupuoli ja seksiasioilla. Oletteko te umpihulluja?
Hullua, joku kehui aasiattaren vinoja silmiä ja siitäkös sota syntyi. Mitä tapahtusi jos minä sanoisin afrikkalaiselle, että sinulla on tumma todella kaunis iho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ekana koitan puhua sille järkeä että onko nämä sen omia ajatuksia vai saanut päähän piston jostain netin teksteistä. Maailmassa on 8 miljardia ihmistä ja tytöt on tyttöjä ja pojat poikia. Tämä transsuttelu johtaa pelkästä siihen, ettei lapsia enää synny kun kaikki ovat sekaisin ja mitäs siitä sitten seuraa?
Muuttakaa HETI lakeja et tei nämä vähemmistöhullut saa koko maailmaa hallintaansa. Johan tässä menee ihan tavallinenkin ihminen ihan sekaisin.
No pojilla voi korkeintaan olla perspillu.
Partasuu kulkee valkoisessa mekossa ja ilman partaa oleva taas mustassa kaavussa.