Opetushallitus päiväkotien ohjeeksi: "Pojilla voi olla pimppi"
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Kommentit (1338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo kieltänyt koulussa ja päiväkodissa ettei minun lapsilleni saa edellämainituista asioista puhua. Lastentarhanopettaja ja luokanopettaja suhtautuivat asiaan hyvin. Ymmärsivät kantani täysin.
Kiellätkö lastasi myös etsimästä itse kyseisistä aiheista tietoa? Tai mitä vastaat, jos lapsi kysyy aiheesta?
Miksi pitäisi kieltää? Kotona voi antaa asiallista tietoa ja keskustella. Esimerkiksi lastenpsykiatrilla oli tähän hyvä vinkki, ei pidä kieltää biologiaa eikä kokemusta. Lapselle ei pidä valehdella, että hän on vastakkaista sukupuolta eikä kiistää myöskään tunnetta, jos lapsi haluaisi olla.
Kasvattaja voi myös miettiä, miksi lapsi kokee sukupuoliroolit niin ahtaasti että ei sovi omaan sukupuoleensa. Tosiasiassa kun se sukupuoli ei estä ihmistä elämästä kuten haluaa.
-ohis
Tämän kyseisen lastenpsykiatrin mukaan ei ole ongelma, jos lapsi tuntee olevansa toista sukupuolta. Joillakin se jatkuu aikuisuuteen ja se on yhtä hyvä kehityssuunta kuin sekin, että kokemus menee ohi. Olennaista on vain avoimin mielin ja mitään kehityssuuntaa puskematta tukea lasta. Mistään valehtelusta psykiatri ei puhu.
Kyseinen lastenpsykiatri nimenomaan sanoo, että lapselle voi sanoa, että "olet poika josta tuntuu että olet tyttö". Hän ei kannata sitä, että lapselle sanotaan, että "olet tyttö, koska sinusta tuntuu että olet tyttö".
Sen sijaan eräät transaktivistit painottavat omaa kokemusta, että lapsikin olisi kirjaimellisesti sitä sukupuolta mitä sanoo olevansa ja häntä tulisi kohdella vastakkaisen sukupuolen edustajana mitä todellisuudessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo kieltänyt koulussa ja päiväkodissa ettei minun lapsilleni saa edellämainituista asioista puhua. Lastentarhanopettaja ja luokanopettaja suhtautuivat asiaan hyvin. Ymmärsivät kantani täysin.
Kiellätkö lastasi myös etsimästä itse kyseisistä aiheista tietoa? Tai mitä vastaat, jos lapsi kysyy aiheesta?
En kiellä vaan selvitän millainen ero on miehillä ja naisilla. Ja sanon myös että unohda kaikki muu mitä kuulet. Seksuaalisuus on sitten taas ihan eri juttu ja se on jokaisen ihmisen yksityisasia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin tuttavalta, että koulussa oli käsketty seuraavaksi päiväksi poikien pukeutua tyttöjen vaatteisiin ja toisinpäin. Ei ollut halunnut poika mennä kouluun. Ei tarvinut.
Missä tämä tapahtui? Oliko pääkaupungin seudulla? Minkä ikäisistä lapsista oli kyse? Mietin onko laitettu opetusohjelmaan ihan. Espoossa oli yläasteelle tuotu sukupuoliseen vähemmistöön kuuluva puhumaan nuorille ja vanhemmille ei kerrottu mitään. Tämä seiskaluokalla. Jälkikäteen selvisi kun oli nuoren kanssa puhe aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli määräytyy geeneissä, ei sitä voi itse valita vaikka kuinka haluasi olla vastakkaista sukupuolta. Sukupuoli-identiteetin poikkeavuus on mielenterveyshäiriö ja sellaisena sitä tulisi käsitellä ja pitää.
Ja näitä poikkeavuuksia ei ole niin paljon kuin somessa ja mediassa annetaan ymmärtää. Tällaisista asioista pitäisi pystyä puhumaan, mutta ei toitottaa joka helvetin suunnasta jatkuvasti. Maailmassa on noin 8 miljardia ihmistä tällä hetkellä ja suurin osa on miehiä ja naisia ja vielä bonuksena heteroita. Kaikki muu on sitten kyseenalaista vähintäänkin.
Täh? Siis nykyään ei enää saa olla enää homo ja lesbokaan vaan kaikkien pitää olla transsu? Alkaa menemään vähän överiksi tämä hehkuttelu.
En vaan tajua sitä, että lasten käsitystä itsestään pyritään tarkoituksella hämärtämään.
Aina ennenkin on joku ollut jotain muuta kuin muut, mutta nuo on olleet selviä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin tuttavalta, että koulussa oli käsketty seuraavaksi päiväksi poikien pukeutua tyttöjen vaatteisiin ja toisinpäin. Ei ollut halunnut poika mennä kouluun. Ei tarvinut.
Missä tämä tapahtui? Oliko pääkaupungin seudulla? Minkä ikäisistä lapsista oli kyse? Mietin onko laitettu opetusohjelmaan ihan. Espoossa oli yläasteelle tuotu sukupuoliseen vähemmistöön kuuluva puhumaan nuorille ja vanhemmille ei kerrottu mitään. Tämä seiskaluokalla. Jälkikäteen selvisi kun oli nuoren kanssa puhe aiheesta.
Tällaista ei tapahdu missään Helsingin ulkopuolisessa koulussa... Ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku julkkishan tienaa jopa kymmeniä tuhansia vuodessa näillä keikoillaan. Aivopesevät lapsia ja huumekauppiaat taas väijyvät koulujen porteilla. Lääkäriit tunkevat sitten psyykelääkkeitä ihan pienille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kiellä vaan selvitän millainen ero on miehillä ja naisilla. Ja sanon myös että unohda kaikki muu mitä kuulet. Seksuaalisuus on sitten taas ihan eri juttu ja se on jokaisen ihmisen yksityisasia.
Eli et hyväksyisi, jos lapsesi ilmoittaisi sinulle kokevansa syntyneen väärään kehoon?
Pojilla voi olla joka päivä eri pimppi.
Vierailija kirjoitti:
Pojilla voi olla joka päivä eri pimppi.
Lesbolla kaksi.
Mun miespuolisella serkulla on pimppi ja lisäksi mulla on söpö pimppi
Andie846
Olen varma, että opetusviranomaiset yhdessä terveydenhuollon pomojen kanssa ovat jo suunnittelemassa kivoja lastenohjelmia, jossa setätädit, tätisedät, pimpilliset pojat ja pimpittömät tytöt seikkailevat sulassa sovussa. Ja muutaman vuoden päästä on kriisiytynyt terveydenhuolto vieläkin isommassa kriisissä.
Vierailija kirjoitti:
Pari kuukautta sitten juttelin erään Suomessa asuvan venäläisen kanssa. Venäjän propaganda näyttää ottaneen sekavasta tilanteesta kaiken irti ja väittää, että länsimaissa, mm. Suomessa, ovat satanistit luomassa uutta transihmistä ja aloitetaan jo pikkulapsista.
Heidän propagandansa väittää myös, ettei Venäjällä ole homoja, koronaa, sotaajne. Sotilaallisessa erikoisoperaatiossa, terveet, miehiset miehet vapaaehtoisesti ovat tykinruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen varma, että opetusviranomaiset yhdessä terveydenhuollon pomojen kanssa ovat jo suunnittelemassa kivoja lastenohjelmia, jossa setätädit, tätisedät, pimpilliset pojat ja pimpittömät tytöt seikkailevat sulassa sovussa. Ja muutaman vuoden päästä on kriisiytynyt terveydenhuolto vieläkin isommassa kriisissä.
Niinhän ne seikkailevat nytkin lastenohjelmissa sulassa sovussa. Pimpillisiä poikia ja pimpittömiä tyttöjä on nykyisessä kriisiytyneessä terveydenhuollossa paljon ja ihan heidän sukupuoli-identiteetistään riippumattomassa tulevaisuuden vielä kriisiytyneemmässä terveydenhuollossa luultavasti ihan sama määrä. Voi olla, että näkyvämmin, jos yhteiskunta kehittyy niin, että ihmiset uskaltavat rohkeammin olla sitä, mitä ovat. Se, ettei joku asia ole näkyvä, ei tarkoita, ettei se olisi olemassa. Se on vaan pakotettu kaappiin.
Näin se gro-om-aus alkaa näköjään Suomessakin. Jenkeissä on nykyään ihan yleistä siirtää lapsensa yksityisopetukseen jotta kasvaisi normaaliksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Translapsia ei ole olemassa. Nämä transhörhöt keksivät tämän omasta päästään ja vahingoittavat lapsen omaa kehitystä mahdollisesti lopullisesti.
Juuri näin. Ei myöskään ole olemassa kristittyjä lapsia eikä muslimilapsia. Lapset eivät usko piruihin eivätkä perkeleisiin, vaan omaksuvat kaiken taikauskonsa hörhöiltä vanhemmiltaan ja muilta aikuisilta.
Seksuaalisuus on biologiaa ja tiedettä. Uskonnot taas uskomuksellisia asioita, joita opitaan hörhöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole nähnyt yhdelläkään pojalla pimppiä.
Minäpä olen. Kromosomit tutkitusti xy mutta niinpä vain tällä lapsella oli kohtu, munasarjat ja pimppi. Se että sinä et ole jotain nähnyt, ei tee asiasta epätotta.
Minäkään en kannata päiväkoti-ikäisille asiasta puhumista, ellei ryhmässä satu olemaan itsensä pojaksi kokevia tyttöjä tai päin vastoin. Mutta sukupuolen määritelmä ei aina ole niin yksinkertaista. Ja pitäisi erottaa toisistaan syntymästä asti ollut sukupuoli ja koettu sukupuoli.
Olin juuri sanomassa samaa. Ihmisellä voi olla miehen kromosomit ja ulkoisesti naisen sukupuolielimet. Muutama hoitojen avulla tällainen ihminen on synnyttänytkin. 250- 850 intersukupuolista syntyy Suomessa vuosittain. Määrä on noin epätarkka, kun kaikki eivät koskaan saa edes tietää omasta tilastaan. Voi hyvinkin olla, että juuri tämä on yksi syistä miksi tuntee olevansa väärässä kehossa.
Ei ole naisen sukuelimet, vaan kehityshäiriöisen miehen elimet. Käytännössä penis on niin alikehittynyt, että se näyttää enemmän klitorikselta. Ja munasoluja ei tietenkään y-kromosominen eli mies pysty tuottamaan, koska hänellä ei ole naisen sukuelimiä eli lahjamunasolu kyseessä.
Voi olla myös emätin ja kohtu. Hoitojen avulla muutama tällainen nainen on synnyttänyt. Juurikin lahjoitetun munasolun saatuaan. Jos tällainen ihminen tuntee olevansa nainen, hän on nainen eikä kehityshäiriöinen mies. Samalla ihmisellä voi olla myös sekä XX että XY kromosomeja. Ihminen ei koskaan ole kehityshäiriö.
Biologia ei välitä hänen tunteista. Hän on kehityshäiriöinen mies eikä nainen. Kuuluu juurikin niihin 0,00% anomalioihin.
0,001%
Kyllä intersukupuolisia on paljon enemmän. Kyllä tällainen nainen on nainen, jos niin tuntee.
Ei ole. Sukupuoli ei ole mikään tunne vaan biologinen fakta. Hän on mies, jolla on fyysinen kehityshäiriö, minkä vuoksi hän muistuttaa vastakkaista sukupuolta. Aika typerää, että sinä yrität periaatteessa kiistää hänen koko intersukupuolisen tilansa. Ihan terveydenhoidollisistakin syistä on hyvä tietää se oma sukupuoli eikä valehdella.
Kerro sitten kumpi esim. Laura Allonen on? Hän näyttää naiselta, muta hänellä on miehen kromosomit https://www.iltalehti.fi/keho/a/48dd40a7-1432-4eee-a381-5793e2a2ef1a
Miksi nostat intersukupuoliset transien ihmiskilveksi? Laura varmaan arvostaa tekoasi. Trans ja intersukupuolisuus eivät liity mitenkään toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaisetkin osaa selvittää sukupuolen vetämällä housut nilkkoihin.
Jos pikkujalka pilkahtaa, niin ei ole nainen, vaikka olisi kuinka tällätty ja korkkareissa.
Ei kyllä aina sekään. Vai pyydätkö kaikkia tapaamiasi ihmisiä näyttämään jalkovälinsä?