Opetushallitus päiväkotien ohjeeksi: "Pojilla voi olla pimppi"
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Kommentit (1338)
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on niin helppo kohde näille jo kieroontuneille yksilöille kieroonnuttaa vimeisemmätkin jälkeläiset. Mitähän meistä vielä tulee ,no ei ainakaan ihmisiä.Tranhumanismin keinoin tuotettuja yksilöitä.
Kyllä. Miksi pitää jo tarhaikäisten pää sekoittaa sekavilla puheilla?
Miksei päiväkodeissa lapsille näytetä normaalien aikuisten välistä seksiä jossa aviomies ja aviovaimo ovat yhdynnässä?
Mikä ihme on saanut näiden sukupuolisekoilijoiden päät näin pahasti sekaisin??!!
Ei pysty käsittämään.
Vierailija kirjoitti:
Mun lasten kouluissa on transnuoria. Ei se ole niille mikään juttu. Kukin on mitä on ja so what. Maailma muuttuu ja dinosauruksia se on aina ärsyttänyt ja tulee aina ärsyttämään.
🤷
Kuinkahan moni nuori identifioituu transiksi vain erikoisuutta tavoitellaakseen? Ja sitten ne on niin, että "tää ei oo mulle mikään juttu, niinku." Minun aikanani siihen riitti mohikaanikampaus ja lävistykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa friikkiyden normalisointia ja lasten leikkelyä vastustaa kansanliike. Keskustelutilaisuuksia, tubevideoita, kokouksia ja ahkeraa tiedottamista.
Samaa tarvitaan Suomeen.
Kansanliikkeestä nousi poliittinen voima, joka sai väärillä leluilla leikkivien lasten kemialliset kastraatiot loppumaan.
Suomessa tätä ei tapahdu, minkä ajattelisit saatavan loppumaan? Yhtäkään sellaista liikettä emme tarvitse, jotka ajavat aggressiivisesti asiaansa ja louskuttavat kuin rakit. Niitä on jo ihan tarpeeksi.
Kuka päättää tälläisestä opetuksesta? Käsittääkseni Suomessa on demokratia ja olen aivan varma, että suurin osa kansasta äänestäisi tälläistä aivopesua vastaan. Ainahan suomalainen on ajatellut omilla aivoilla, nyt annetaan yhtäkkiä liberaalien tätien juurruttaa tälläistä soopaa. Minkänlainen sukupolvi on nykyisistä pikkuisista kasvamassa tätä menoa? Ja nuoret - heillä on muutakin ajateltavaa kuin se, että olisiko tyttö vai poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole nähnyt yhdelläkään pojalla pimppiä.
Minäpä olen. Kromosomit tutkitusti xy mutta niinpä vain tällä lapsella oli kohtu, munasarjat ja pimppi. Se että sinä et ole jotain nähnyt, ei tee asiasta epätotta.
Minäkään en kannata päiväkoti-ikäisille asiasta puhumista, ellei ryhmässä satu olemaan itsensä pojaksi kokevia tyttöjä tai päin vastoin. Mutta sukupuolen määritelmä ei aina ole niin yksinkertaista. Ja pitäisi erottaa toisistaan syntymästä asti ollut sukupuoli ja koettu sukupuoli.
Olin juuri sanomassa samaa. Ihmisellä voi olla miehen kromosomit ja ulkoisesti naisen sukupuolielimet. Muutama hoitojen avulla tällainen ihminen on synnyttänytkin. 250- 850 intersukupuolista syntyy Suomessa vuosittain. Määrä on noin epätarkka, kun kaikki eivät koskaan saa edes tietää omasta tilastaan. Voi hyvinkin olla, että juuri tämä on yksi syistä miksi tuntee olevansa väärässä kehossa.
Ei ole naisen sukuelimet, vaan kehityshäiriöisen miehen elimet. Käytännössä penis on niin alikehittynyt, että se näyttää enemmän klitorikselta. Ja munasoluja ei tietenkään y-kromosominen eli mies pysty tuottamaan, koska hänellä ei ole naisen sukuelimiä eli lahjamunasolu kyseessä.
Voi olla myös emätin ja kohtu. Hoitojen avulla muutama tällainen nainen on synnyttänyt. Juurikin lahjoitetun munasolun saatuaan. Jos tällainen ihminen tuntee olevansa nainen, hän on nainen eikä kehityshäiriöinen mies. Samalla ihmisellä voi olla myös sekä XX että XY kromosomeja. Ihminen ei koskaan ole kehityshäiriö.
Biologia ei välitä hänen tunteista. Hän on kehityshäiriöinen mies eikä nainen. Kuuluu juurikin niihin 0,00% anomalioihin.
0,001%
Kyllä intersukupuolisia on paljon enemmän. Kyllä tällainen nainen on nainen, jos niin tuntee.
Tuota olen ihmetellyt miten niin varmasti voi tietää olevansa toista sukupuolta jos ei usko alapäätään. Kun eihän voi tietää vastakohdastaan mitä on olla sellainen, ellei ole omaksunut ympäristöstään tietoa. Ehkä murrosiän jälkeen vasta kun huomaa kumpaan on vetoa enemmän. Fysiikasta ja ulkomuodosta se on perinteisesti katsottu ja nähty, ja se käy hyvin yhteen kromosomienkin kanssa. Mutta eihän tämän pitäisi lapsia koskea, ei he välitä toistensa pissavehkeistä mitä ne on.
Vierailija kirjoitti:
Kuka päättää tälläisestä opetuksesta? Käsittääkseni Suomessa on demokratia ja olen aivan varma, että suurin osa kansasta äänestäisi tälläistä aivopesua vastaan. Ainahan suomalainen on ajatellut omilla aivoilla, nyt annetaan yhtäkkiä liberaalien tätien juurruttaa tälläistä soopaa. Minkänlainen sukupolvi on nykyisistä pikkuisista kasvamassa tätä menoa? Ja nuoret - heillä on muutakin ajateltavaa kuin se, että olisiko tyttö vai poika.
Sellainen sukupolvi, joka ei kohtele ihmisiä sen mukaan mitä heillä on housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Opetushallitus laatii kansalliset opetussuunnitelmien perusteet, mutta Opetus- ja kulttuuriministeriö vastaa koulutuspolitiikan kehittämisestä ja toteuttamisesta. Viime kädessä siis hallitus päättää näistäkin älyttömyyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen. Kromosomit tutkitusti xy mutta niinpä vain tällä lapsella oli kohtu, munasarjat ja pimppi. Se että sinä et ole jotain nähnyt, ei tee asiasta epätotta.
Minäkään en kannata päiväkoti-ikäisille asiasta puhumista, ellei ryhmässä satu olemaan itsensä pojaksi kokevia tyttöjä tai päin vastoin. Mutta sukupuolen määritelmä ei aina ole niin yksinkertaista. Ja pitäisi erottaa toisistaan syntymästä asti ollut sukupuoli ja koettu sukupuoli.
Olin juuri sanomassa samaa. Ihmisellä voi olla miehen kromosomit ja ulkoisesti naisen sukupuolielimet. Muutama hoitojen avulla tällainen ihminen on synnyttänytkin. 250- 850 intersukupuolista syntyy Suomessa vuosittain. Määrä on noin epätarkka, kun kaikki eivät koskaan saa edes tietää omasta tilastaan. Voi hyvinkin olla, että juuri tämä on yksi syistä miksi tuntee olevansa väärässä kehossa.
Ei ole naisen sukuelimet, vaan kehityshäiriöisen miehen elimet. Käytännössä penis on niin alikehittynyt, että se näyttää enemmän klitorikselta. Ja munasoluja ei tietenkään y-kromosominen eli mies pysty tuottamaan, koska hänellä ei ole naisen sukuelimiä eli lahjamunasolu kyseessä.
Voi olla myös emätin ja kohtu. Hoitojen avulla muutama tällainen nainen on synnyttänyt. Juurikin lahjoitetun munasolun saatuaan. Jos tällainen ihminen tuntee olevansa nainen, hän on nainen eikä kehityshäiriöinen mies. Samalla ihmisellä voi olla myös sekä XX että XY kromosomeja. Ihminen ei koskaan ole kehityshäiriö.
Biologia ei välitä hänen tunteista. Hän on kehityshäiriöinen mies eikä nainen. Kuuluu juurikin niihin 0,00% anomalioihin.
0,001%
Kyllä intersukupuolisia on paljon enemmän. Kyllä tällainen nainen on nainen, jos niin tuntee.
Tuota olen ihmetellyt miten niin varmasti voi tietää olevansa toista sukupuolta jos ei usko alapäätään. Kun eihän voi tietää vastakohdastaan mitä on olla sellainen, ellei ole omaksunut ympäristöstään tietoa. Ehkä murrosiän jälkeen vasta kun huomaa kumpaan on vetoa enemmän. Fysiikasta ja ulkomuodosta se on perinteisesti katsottu ja nähty, ja se käy hyvin yhteen kromosomienkin kanssa. Mutta eihän tämän pitäisi lapsia koskea, ei he välitä toistensa pissavehkeistä mitä ne on.
Sulla ei selvästi ole lapsia 😀
Tällainen on lapselle aivan tavattoman hämmentävää. Muistan omassa lapsuudessani, kuinka sisko ja hänen ystävänsä olivat nuorina hyvin poikamaisia. Pukeutuivat pojiksi ja keksivät itselle poikien nimet. Sitä kesti useamman vuoden. Tämä oli heidän tapansa ilmaista itseään ja tutustua myös omaan maskuliiniseen puoleensa ja seksuaalisuuteensa. Nykyään ovat aivan tavallisia itsenäisiä naisia, ja oikein sinut maskuliinisuutensakin kanssa. Eikä kukaan tehnyt asiasta numeroa. Nykypäivänä heidänkin tunteilla oltaisiin varmasti alettu keplottelemaan ja luomaan epävarmuutta identiteetin kehittymisestä. Aivan helkkarin hämmentävää. Ja lapset kun ei osaa ärähtää vanhemmille tahoille, että älkää nyt perhana puuttuko, vaan antakaa meidän kasvaa rauhassa.
Eikö ihmiset vain voisi olla sitä, mitä ovat ja lopettaa tämän nykyajan pelleilyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0,001%
Ei ole. Sukupuoli ei ole mikään tunne vaan biologinen fakta. Hän on mies, jolla on fyysinen kehityshäiriö, minkä vuoksi hän muistuttaa vastakkaista sukupuolta. Aika typerää, että sinä yrität periaatteessa kiistää hänen koko intersukupuolisen tilansa. Ihan terveydenhoidollisistakin syistä on hyvä tietää se oma sukupuoli eikä valehdella.
Väitätkö, että Laura Allonen on mies?
https://www.iltalehti.fi/keho/a/48dd40a7-1432-4eee-a381-5793e2a2ef1aOPH:n ohjeistuksessa ei tarkoiteta intersukupuolisia, vaan transeja.
Missä siinä sanotaan noin?
Miten te opettajat jaksatte valehdella siellä töissä näitä törkeyksiä?
Ja opettajilla ja varhaiskasvattajilla hajoaa pää, kun ne joutuu flunssavalehtelun jälkeen vielä tähän Pas,,kan jauhamiseen. 😄 Lampaat menkää jo lakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaksi olen elänyt enkä vielä ole yhtään pimpillistä poikaa nähnyt
https://www.iltalehti.fi/keho/a/48dd40a7-1432-4eee-a381-5793e2a2ef1a
Transit voisivat lopettaa instersukupuolisten käyttämisen ihmiskilpenä. Transien kehoissa ei ole mitään poikkeavaa eikä transeilla esiinny intersukupuolisuutta sen enempää kuin muullakaan väestöllä.
Ei kilpenä vaan osoituksena siitä miten typerää on väittää, että jokainen on mies tai nainen. On olemassa muitakin sukupuolia ja monenlaisia variaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Miten pojalla on voi olla pimppi?
Tarkoittaa varmaan, että tytöksi syntynyt henkilö voi tuntea silti olevansa poika vaikka hänellä on naisen sukupuolielimet. Ja toisinpäin.
Minä haluan pois tältä planeetalta. Friikkisirkus on pilannut koko maailman!
Vierailija kirjoitti:
Tällainen on lapselle aivan tavattoman hämmentävää. Muistan omassa lapsuudessani, kuinka sisko ja hänen ystävänsä olivat nuorina hyvin poikamaisia. Pukeutuivat pojiksi ja keksivät itselle poikien nimet. Sitä kesti useamman vuoden. Tämä oli heidän tapansa ilmaista itseään ja tutustua myös omaan maskuliiniseen puoleensa ja seksuaalisuuteensa. Nykyään ovat aivan tavallisia itsenäisiä naisia, ja oikein sinut maskuliinisuutensakin kanssa. Eikä kukaan tehnyt asiasta numeroa. Nykypäivänä heidänkin tunteilla oltaisiin varmasti alettu keplottelemaan ja luomaan epävarmuutta identiteetin kehittymisestä. Aivan helkkarin hämmentävää. Ja lapset kun ei osaa ärähtää vanhemmille tahoille, että älkää nyt perhana puuttuko, vaan antakaa meidän kasvaa rauhassa.
Eikö ihmiset vain voisi olla sitä, mitä ovat ja lopettaa tämän nykyajan pelleilyn?
Ei nykyäänkään asiaan puututa. Nykyinen ongelma on se että siihen puututaan nimenomaan. Kiusantekoa, huutelua, homottelua ja kieltäytymistä kanssakäymiseen.
Siksi tarvitsemme muistutusta siitä että puuttuminen ei ole ok.
Feministit ja sukupuolisekoilijat ehtivät sössiä asioita sen verran, ettei niitä yhdessä yössä muuteta.
Sehän suomalaista poliittista järjestelmää vaivaa, että yksi hallitus sekoilee ja seuraava yrittää muuttaa edellisen tekemiä asioita, ja usein aika loppuu kesken.
Sipilä onnistui pilaamaan taksit. Eipä ole saatu sitä asiaa kuntoon.
Kokoomuksen Grahn-Laasonen pilasi peruskoulun ja ammattikoulun, eikä ole saatu sitä kuntoon.
Jyrki Katainen pilasi yliopiston, eikä sitä saada varmaan koskaan korjattua.
Vihreät wokettajat keksivät, että pojalla voi olla pimppi, ja sitäkään ei tuosta vaan korjata.
Sun suu? Kannattaa siirtyä tuonne seksiosioon jakamaan fantasiaasi.