Opetushallitus päiväkotien ohjeeksi: "Pojilla voi olla pimppi"
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Kommentit (1338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole nähnyt yhdelläkään pojalla pimppiä.
Minäpä olen. Kromosomit tutkitusti xy mutta niinpä vain tällä lapsella oli kohtu, munasarjat ja pimppi. Se että sinä et ole jotain nähnyt, ei tee asiasta epätotta.
Minäkään en kannata päiväkoti-ikäisille asiasta puhumista, ellei ryhmässä satu olemaan itsensä pojaksi kokevia tyttöjä tai päin vastoin. Mutta sukupuolen määritelmä ei aina ole niin yksinkertaista. Ja pitäisi erottaa toisistaan syntymästä asti ollut sukupuoli ja koettu sukupuoli.
Olin juuri sanomassa samaa. Ihmisellä voi olla miehen kromosomit ja ulkoisesti naisen sukupuolielimet. Muutama hoitojen avulla tällainen ihminen on synnyttänytkin. 250- 850 intersukupuolista syntyy Suomessa vuosittain. Määrä on noin epätarkka, kun kaikki eivät koskaan saa edes tietää omasta tilastaan. Voi hyvinkin olla, että juuri tämä on yksi syistä miksi tuntee olevansa väärässä kehossa.
Ei ole naisen sukuelimet, vaan kehityshäiriöisen miehen elimet. Käytännössä penis on niin alikehittynyt, että se näyttää enemmän klitorikselta. Ja munasoluja ei tietenkään y-kromosominen eli mies pysty tuottamaan, koska hänellä ei ole naisen sukuelimiä eli lahjamunasolu kyseessä.
Isolla rahalla työnnetään lapsille aivopesu agendaa. Se on teidän vanhempien tehtävä lopettaa kouluilta tuleva aivopesu.
Britanniassa friikkiyden normalisointia ja lasten leikkelyä vastustaa kansanliike. Keskustelutilaisuuksia, tubevideoita, kokouksia ja ahkeraa tiedottamista.
Samaa tarvitaan Suomeen.
Eikö pitäisi olla siihen tyytyväinen, minkä luoja loi? Miksi pitää mennä näin radikaaleihin juttuihin mukaan?
Muuttamaan omaa kehoa.
Seuraava askel on p e * o f i l i a n laillistaminen ja normalisointi. Silloinkin vain puristelette nyrkkejänne housuntaskuissanne ja valitatte someen? Välitättekö lapsistanne ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Sairasta meininkiä. Onkohan lapsivaltuutettu tästä tietoinen?
Miten niin sairasta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologisestikin syntymän jälkeen määritelty sukupuoli ei olekkaan oikein. Joillakin lapsilla on näkyvästi piirteitä pojasta ja tytöstä. Kyllä näistä on hyvä puhua lapsille.
Näiden intersukupuolisten lasten määrä on promilletasoa. Niiden takia ei tarvitsisi tyttö- ja poika -sanoja julistaa pannaan, niin kuin koulussa on tehty.
Kysehän on transjutussa genderistä eli sosiaalisesta sukupuolesta, jonka ihminen itse luo mielessään ja ilmaisee sitä sitten haluamallaan tavalla. Sillä ei ole mitään tekemistä biologisen sukupuolen kanssa.
No ei ole tehty. Keksitkö vielä jonkun paikan missä ne on muka kielletty? Neuvolan ja koulun nyt jo olet keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta meininkiä. Onkohan lapsivaltuutettu tästä tietoinen?
Miten niin sairasta??
Lapsia aivopestään etkä näe siinä mitään väärää?
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa friikkiyden normalisointia ja lasten leikkelyä vastustaa kansanliike. Keskustelutilaisuuksia, tubevideoita, kokouksia ja ahkeraa tiedottamista.
Samaa tarvitaan Suomeen.
Ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Samaa tarvitaan Suomeen.
Kansanliikkeestä nousi poliittinen voima, joka sai väärillä leluilla leikkivien lasten kemialliset kastraatiot loppumaan.
Vanhaksi olen elänyt enkä vielä ole yhtään pimpillistä poikaa nähnyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen. Kromosomit tutkitusti xy mutta niinpä vain tällä lapsella oli kohtu, munasarjat ja pimppi. Se että sinä et ole jotain nähnyt, ei tee asiasta epätotta.
Minäkään en kannata päiväkoti-ikäisille asiasta puhumista, ellei ryhmässä satu olemaan itsensä pojaksi kokevia tyttöjä tai päin vastoin. Mutta sukupuolen määritelmä ei aina ole niin yksinkertaista. Ja pitäisi erottaa toisistaan syntymästä asti ollut sukupuoli ja koettu sukupuoli.
Olin juuri sanomassa samaa. Ihmisellä voi olla miehen kromosomit ja ulkoisesti naisen sukupuolielimet. Muutama hoitojen avulla tällainen ihminen on synnyttänytkin. 250- 850 intersukupuolista syntyy Suomessa vuosittain. Määrä on noin epätarkka, kun kaikki eivät koskaan saa edes tietää omasta tilastaan. Voi hyvinkin olla, että juuri tämä on yksi syistä miksi tuntee olevansa väärässä kehossa.
Ei ole naisen sukuelimet, vaan kehityshäiriöisen miehen elimet. Käytännössä penis on niin alikehittynyt, että se näyttää enemmän klitorikselta. Ja munasoluja ei tietenkään y-kromosominen eli mies pysty tuottamaan, koska hänellä ei ole naisen sukuelimiä eli lahjamunasolu kyseessä.
Voi olla myös emätin ja kohtu. Hoitojen avulla muutama tällainen nainen on synnyttänyt. Juurikin lahjoitetun munasolun saatuaan. Jos tällainen ihminen tuntee olevansa nainen, hän on nainen eikä kehityshäiriöinen mies. Samalla ihmisellä voi olla myös sekä XX että XY kromosomeja. Ihminen ei koskaan ole kehityshäiriö.
Koen itseni mielelläni mieheksi kun haen töitä ja keskustelen palkasta ja uralla etenemisestä.
En tunne yhtäkään tyttöä (naista), joka ei olisi jossain vaiheessa lapsuuttaan tai nuoruuttaan toivonut olevansa poika. En yhtäkään. Ainakin oman sukupolveni pojille sallittiin paljon enemmän vapauksia kuin tytöille. Silti me jäimme tytöiksi, osa perusti perheen ja niin päin pois.
Ja varmaan pojissa on vastaavia yhtä lailla, kateutta toisen sukupuolen eduiksi kokemistaan jutuista, prinsessahommista ehkä ja sensellaisista. Siitä ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös emätin ja kohtu. Hoitojen avulla muutama tällainen nainen on synnyttänyt. Juurikin lahjoitetun munasolun saatuaan. Jos tällainen ihminen tuntee olevansa nainen, hän on nainen eikä kehityshäiriöinen mies. Samalla ihmisellä voi olla myös sekä XX että XY kromosomeja. Ihminen ei koskaan ole kehityshäiriö.
Biologia ei välitä hänen tunteista. Hän on kehityshäiriöinen mies eikä nainen. Kuuluu juurikin niihin 0,00% anomalioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia ei välitä hänen tunteista. Hän on kehityshäiriöinen mies eikä nainen. Kuuluu juurikin niihin 0,00% anomalioihin.
0,001%
Lapsille näitä omituisuuksia ei saa syöttää. Kohta on joka toinen lapsi sitä mieltä, että vaiks mulla on pippeli, niin olenkin tyttö. Lapset matkii.
Luonto on luonut kaikesta jo täydellistä.
Todellakin jättäkää edes lapset tuosta aivopesusta ulkopuolelle.
Biologisen sukupuolen määritelmä on yksinkertainen, mutta jonkin yksilön sukupuolen määrittäminen voi olla joskus ongelmallista, jos sukuelimet ovat osittain peräisin molemmista tai kromosomeissa on häikkää. Kyse on siis kehityshäiriöstä. Intersukupuoliset ovat yleensä hedelmättömiä.
Yleensä sukupuoli syntymän jälkeen vain todetaan, ongelmatapauksissa määritetään.