Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat jotka joutuu käyttämään päivähoitoa kesällä- meitä suorastaan vihataan

Kommentit (230)

Vierailija
21/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on taas vastine aiempiin kirjoituksiin, mutta tapaus, missä toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä. Julkisuudessa on aiemmissa kirjoituksissa kritisoitu vanhempia, jotka tuovat lapsen hoitoon lomallaan. Tässä linkatussa kirjoituksessa puolustellaan vanhempia, jotka tuovat lapsen hoitoon kesällä, koska heillä ei ole silloin lomaa.

Joo, mutta kun tätä työasiaa ei tunnuta ymmärtävän. Sanotaan vaan, että pitäisi taikoa lapselle lomaa, vaikka on itse töissä. On paljon kivempi mustamaalata vanhempia laiskoiksi ja paskoiksi

No, kun katsoo lapsia ja nuoria näkee aika hyvin missä sen vanhemmuuden kanssa mennään. Häiriökäyttäytyminen ja mielenterveysongelmat on ihan tapissa ja se on tietysti yhteiskunnan vika. Ei ammattilaisten määrää voi loputtomasti kasvattaa, jos niitä lapsia ei hoideta kotona. 

Vierailija
22/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aina tätä samaa. Vanhempien vanhemmuudesta ei saisi nykyään sanoa edes puolta sanaa, vaikka siihen olisi kaikki syyt. Pitäis vaan vissiin hymyssä suin nyökytellä kun sitä 1-vuotiasta rahdataan hoitoon vuoden ympäri 5 päivää viikossa, 10h kerrallaan samalla kun päiväkodin seinät natisee liitoksistaan kun siellä on satapäin lapsia ja 1/3 henkilökuntavaje.

Tuntuu sekä päättäjillä että vanhemmilla olevan liimattuna ruusunpunaiset lasit päähän kun totuutta ei suostuta näkemään. KIVAAHAN se olisi tarjota vaikka 12h hupihoitoa jokaiselle perheelle, viikonloppuja myöten. Mutta verovaroista ei haluta maksaa varhaiskasvatukseen edes välttämättömyyksiä niin toiveet ei ole tässä kohtaa realistisia.

Lue juttu.

Tilan ahtaus ja henkilöstövaje ei ole vanhempien ongelma. Vaan palvelun tarjoajan.

Se on sun lapsen ongelma, kun hänet sinne lykätään lomallakin kaikesta huolimatta. Pöllö.

Minun lapseni on 20 ja 18. Edelleenkin palvelun puutteet on palvelun tarjoajan ongelma. Sen kuuluu ne hoitaa.

Voisitko keskustella asiallisesti?

En jaksa. Parempi vaan sanoa suoraan kun ei vanhemmat muuten tajua jos vaan hymistellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on taas vastine aiempiin kirjoituksiin, mutta tapaus, missä toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä. Julkisuudessa on aiemmissa kirjoituksissa kritisoitu vanhempia, jotka tuovat lapsen hoitoon lomallaan. Tässä linkatussa kirjoituksessa puolustellaan vanhempia, jotka tuovat lapsen hoitoon kesällä, koska heillä ei ole silloin lomaa.

Joo, mutta kun tätä työasiaa ei tunnuta ymmärtävän. Sanotaan vaan, että pitäisi taikoa lapselle lomaa, vaikka on itse töissä. On paljon kivempi mustamaalata vanhempia laiskoiksi ja paskoiksi

Ehkä näin, mutta silti tuo kirjoittelu lehdissä on nyt oikeasti aidasta ja aidan seipäästä puhumista. Siis kun keskusteluhan lähti liikkeelle vanhemmista, jotka lomailevat ilman lapsia.

On oikein kritisoida, jos lapsi tuodaan hoitoon, kun vanhemmat ovat lomalla. Ei ole oikein kritisoida, jos lapsi tuodaan hoitoon kesällä, koska vanhemmat ovat silloin töissä.

Ei lähtenyt vaan päivähoitohenkilöstöstä joka jatkuvasti kuvittelee perheiden palvelevn heitä eikä toisinpäin.

Ei se henkilöstö edes tiedä mitä se vanhempi tekee. Minäkin tein päiväkotiaikaan töitä kotitoimistossa jolloin kolme vuotta kuviteltiin päiväkodissa että olen työtön! Vaatteiden perusteella.

Vierailija
24/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo erityislapsikommentti yhdeltä vanhemmalta oli? Törkeä.

Vierailija
25/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohdannut myös tämän asenteen. Meillä lapset vietti yhden kesän päiväkodin varahoidossa ja saimme kyllä osaksemme tosi vihamielistä kohtelua silloin. Aikaa tästä on jo +10 vuotta.

Lomat on aina sovittavissa. Olen sopinut useana kesänä palkattoman vapaan, että olen voinut lomailla lasteni kanssa. Eli työkin on vain pirun huono tekosyy.

Vierailija
26/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aina tätä samaa. Vanhempien vanhemmuudesta ei saisi nykyään sanoa edes puolta sanaa, vaikka siihen olisi kaikki syyt. Pitäis vaan vissiin hymyssä suin nyökytellä kun sitä 1-vuotiasta rahdataan hoitoon vuoden ympäri 5 päivää viikossa, 10h kerrallaan samalla kun päiväkodin seinät natisee liitoksistaan kun siellä on satapäin lapsia ja 1/3 henkilökuntavaje.

Tuntuu sekä päättäjillä että vanhemmilla olevan liimattuna ruusunpunaiset lasit päähän kun totuutta ei suostuta näkemään. KIVAAHAN se olisi tarjota vaikka 12h hupihoitoa jokaiselle perheelle, viikonloppuja myöten. Mutta verovaroista ei haluta maksaa varhaiskasvatukseen edes välttämättömyyksiä niin toiveet ei ole tässä kohtaa realistisia.

Lue juttu.

Tilan ahtaus ja henkilöstövaje ei ole vanhempien ongelma. Vaan palvelun tarjoajan.

Se on sun lapsen ongelma, kun hänet sinne lykätään lomallakin kaikesta huolimatta. Pöllö.

Minun lapseni on 20 ja 18. Edelleenkin palvelun puutteet on palvelun tarjoajan ongelma. Sen kuuluu ne hoitaa.

En jaksa. Parempi vaan sanoa suoraan kun ei vanhemmat muuten tajua jos vaan hymistellään.

No nyt räyhäsit ihmiselle joka ei edes ole päiväkotilapsen vanhempi.

Vierailija
27/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohdannut myös tämän asenteen. Meillä lapset vietti yhden kesän päiväkodin varahoidossa ja saimme kyllä osaksemme tosi vihamielistä kohtelua silloin. Aikaa tästä on jo +10 vuotta.

Lomat on aina sovittavissa. Olen sopinut useana kesänä palkattoman vapaan, että olen voinut lomailla lasteni kanssa. Eli työkin on vain pirun huono tekosyy.

No ei todellakaan ole. Määräaikaisetkin tekevät juuri silloin töitä kun vakkarit lomailee.

Sitäpaitsi on paljon töitä jotka on sesonkiluontoisia.

Vierailija
28/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä se nyt vain ei onnistunut. Toki lomailimme sitten talvella senkin edestä. Mutta miksi tätä pitäisi selitellä?

Vierailija
29/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitääkin vihata. Jutussa jotkut uuvatit haluavat "rahalle vastinetta". Eivät tajua, että maksavat vain murto-osan todellisista kuluista. 

Miksi pitää maksaa koko kuukausi jos hoitopäiviä on yksi?

Minä olen myös vienyt kuopuksen päiväkotiin ns lomalla. Olin leikkauksessa toukokuussa ja hän oli päivähoidossa juhannukseen vaikka olinkin kotona.

Koska se päiväkoti on auki vuoden ympäri joka tapauksessa ja maksat vain pienen murto-osan lapsesi hoidosta.

Minun puolesta voisi kyllä korottaa niitä maksuja läsnäolokuukausilta ja antaa maksuvapautuksia niistä kun lapset on poissa. Nykyinen järjestelmä jossa hoidon hintaa vaan lasketaan joka vuosi kaikilta, kannustaa vanhempia ihan vääränlaiseen hoidon hyödyntämiseen.

Tuo ei nyt liity yhtään mihinkään.

Ei muuallakaan laskuteta sen takia että satutaan nyt oelmaan auki

Ei kauppa veloita 30 omenasta jos ostat yhden. Sairaalassa maksetaan vain sairaalapäivistä.

Jne.

Siksi voitaisiinkin alkaa laskuttaa todellisia kuluja siitä hoidosta ja antaa maksuvapautuksia vapaapäivistä. Kannustaisi vanhempia harkitsemaan sitä hoidon tarvetta. Maksukevennykset niille joiden lapsella on lääkärintodistus/sossun suositus hoidolle.

Vanhemmat ei nyt ymmärrä sitä suurta etuutta mitä nauttivat, kun varhaiskasvatusmaksut on vedetty todella edullisiksi kaikille. Nälkä vaan kasvaa.

Vierailija
30/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielenkiinnolla seurannut päiväkotikeskustelua täällä ja mediassa. Omat lapset tosin ovat jo aikuisia. Tuli mieleeni, että miten päiväkodissa ollaan niin tarkkaan selvillä perheiden tilanteista?

Tiedetään ammatit, loma-ajat, sairauslomat aivan häkellyttävän tarkkaan. Joutuvatko vanhemmat ne ilmoittamaan hoitoaikojen lisäksi?

10-15 vuotta sitten, kun omat lapset olivat hoidossa, en muista koskaan keskustelleeni päikyssä em asioista enkä mistään töihini liittyvästä. Keskustelimme ainoastaan lapsistani eikä tullut mieleenikään alkaa siellä avautumaan esim. terveydentilastani.

Vierailija
31/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näin, mutta silti tuo kirjoittelu lehdissä on nyt oikeasti aidasta ja aidan seipäästä puhumista. Siis kun keskusteluhan lähti liikkeelle vanhemmista, jotka lomailevat ilman lapsia.

On oikein kritisoida, jos lapsi tuodaan hoitoon, kun vanhemmat ovat lomalla. Ei ole oikein kritisoida, jos lapsi tuodaan hoitoon kesällä, koska vanhemmat ovat silloin töissä.

Ei lähtenyt vaan päivähoitohenkilöstöstä joka jatkuvasti kuvittelee perheiden palvelevn heitä eikä toisinpäin.

Ei se henkilöstö edes tiedä mitä se vanhempi tekee. Minäkin tein päiväkotiaikaan töitä kotitoimistossa jolloin kolme vuotta kuviteltiin päiväkodissa että olen työtön! Vaatteiden perusteella.

Se henkilöstöhän ei mistään edes tiedä mitä kukin vanhempi tekee. Se sitten vain päättelee, kouhkaa ja juoruaa asiat valtaviksi.

Vierailija
32/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Olen sitä mieltä, että asia olisi pitänyt miettiä ennen lapsentekoaikeita. Varsinkin, jos lapsella ei ole minkäänlaista erityistä tuen tarvetta ja kotioloissa on suurin piirtein kaikki kohdallaan.”

Olen tästä täysin samaa mieltä. Olisi syytä miettiä ennen lapsentekoaikeita mitkä on ne omat resurssit vastata siitä lapsesta. Sitä niittää mitä kylvää. 

Vierailija
33/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vihata. Edelleenkään. Miten tämän asian ymmärtäminen on niin vaikeaa? Varhaiskasvatuksen työntekijät ovat puhuneet julkisuudessa olevansa SURULLISIA. niiden lasten puolesta, joilla ei ole yhtään kesälomaa VAIKKA vanhemmat lomailevat kotona.

Ja ne tädit ovat ilkeitä siellä päiväkodissa niille lapsille ja vanhemmille. Tämä julkisuus on vain lisä eli oman pesän likaamista. Päivähoito pilaa oman maineensa.

Vierailija
34/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole. Määräaikaisetkin tekevät juuri silloin töitä kun vakkarit lomailee.

Sitäpaitsi on paljon töitä jotka on sesonkiluontoisia.

En minä ainakaan määräaikaisena tee. Pidän kesät lomaa, säästän siihen talvella.

Vierailija
35/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue juttu.

Ammattitaitoa on tällaisella ihmisellä nolla.

Vierailija
36/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Journalismin taso Suomessa. Ensin julkaistaan "miksi viet lapsesi päiväkotiin..." av-palstalla ja sitten mehevistä kommenteista kirjoitetaan juttu lehteen. Tää sattuu mun aivoihin....

Vierailija
37/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vihata. Edelleenkään. Miten tämän asian ymmärtäminen on niin vaikeaa? Varhaiskasvatuksen työntekijät ovat puhuneet julkisuudessa olevansa SURULLISIA. niiden lasten puolesta, joilla ei ole yhtään kesälomaa VAIKKA vanhemmat lomailevat kotona.

Ja ne tädit ovat ilkeitä siellä päiväkodissa niille lapsille ja vanhemmille. Tämä julkisuus on vain lisä eli oman pesän likaamista. Päivähoito pilaa oman maineensa.

En usko että tätejä ihan hirveästi enää kuule kiinnostaa. Itse ainakin vaihdoin alaa, kun ei kiinnosta hoitaa lapsia liukuhihnalta, etenkään semmoisia vaippaikäisiä. Kyllä monesti tuli niin suru jonkun lapsen puolesta.

Muut pitäkööt toki kulisseja pystyssä jos tahtovat.

Vierailija
38/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hoitohenkilökunta muka tietää milloin lasten vanhemmilla on kesä lomat. Itselläni on kaksi viikkoa elokuussa, muuten olen työssä.

Lähettääkö työnantaja päiväkotiin muka ilmoituksen Lucaksen äidin loma on ajalla..?

Vierailija
39/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Olen sitä mieltä, että asia olisi pitänyt miettiä ennen lapsentekoaikeita. Varsinkin, jos lapsella ei ole minkäänlaista erityistä tuen tarvetta ja kotioloissa on suurin piirtein kaikki kohdallaan.”

Olen tästä täysin samaa mieltä. Olisi syytä miettiä ennen lapsentekoaikeita mitkä on ne omat resurssit vastata siitä lapsesta. Sitä niittää mitä kylvää. 

Ja jutussa kerrotaan vanhemmista jotka juuri näin ovat tehneet mutta se ei kelpaa.

Jos on esimerkiksi alalla jossa tehdään töitä kesäkausi ja lomaillaan talvella niin miksi se päivähoitohenkilöstö riehuu? Lapsella lomaa 7 viikkoa vuodessa.

Vierailija
40/230 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin työpaikkaa, kun oli mieleinen vakkaripaikka muualla luvassa. Kesälomaa on huikeat pari viikkoa, mutta toki lapseni on sen ajan kanssamme lomailemassa. Ansaitsee lomansa hänkin.

Itselle tulee mieleen, että osalla vanhemmista voi olla jaksamisen kanssa ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi